quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:16 schreef Biancavia het volgende:
Kun je het niet ruilen bij de supermarkt?
Nee! Maar je wilt toch gewoon bamivlees?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Je wilt zeggen dat dit bij voorbaat al kansloos is.
We hebben bij mijn schoonouders in het dorp boodschappen gedaan, dat is 20 km verderop. Bovendien heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat ze geen vlees terugnemen, zeker niet als het hier al een tijdje in de vriezer heeft gelegen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:17 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee! Maar je wilt toch gewoon bamivlees?
Of is het stom om iets te ruilen bij de supermarkt?
Oh ja, nee, dan schiet het ruilen niet op inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
We hebben bij mijn schoonouders in het dorp boodschappen gedaan, dat is 20 km verderop. Bovendien heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat ze geen vlees terugnemen, zeker niet als het hier al een tijdje in de vriezer heeft gelegen.
De bami heb ik maar uit mijn hoofd gezet, ik vraag me nu voornamelijk af wat ik met dat vlees kan doen.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:20 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh ja, nee, dan schiet het ruilen niet op inderdaad.
Sorry, dan weet ik het verder ook niet.
Volgens een aantal van die recepten kun je die meuk gewoon opbakken. En dat is volgens mij wat je wilde weten!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Daar staan allemaal dingen in die ik nu helemaal niet in huis heb.
![]()
![]()
Stoofpotje:quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ander probleem is dat ik totaal niet weet hoe ik moet stoven. Ik heb ook niet zo denderend veel ingrediėnten meer in huis. Er liggen nog wat bamigroenten. Er is rijst, dat lijkt me beter bij passen dan bami. Verder spot ik nog een bakje champignons en wat bouillonblokjes.
Kan ik hier nog iets van maken. En hoe werkt dat, stoven?
* _Arual_ checkt het iets beter, gaat niet meteen gillen bij het zien van bepaalde ingrdiėntenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Volgens een aantal van die recepten kun je die meuk gewoon opbakken. En dat is volgens mij wat je wilde weten!
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Stoofpotje:
Vlees kruiden, (zout,peper,iets van: paprikapoeder of kerrypoeder, knoflook/uienpoeder of kant en klaar kruiden, net wat je lust.)
Bouillon maken van 2 blokjes en een liter water.
Vlees aanbraden en als het goed bruin is half zetten en blussen met de bouillon.
Een uurtje laten stoven, schoongemaakte gehalveerde champignons erbij doen, nog een half uurtje laten pruttelen.
Rijst koken tijdens dat laatste half uurtje pruttelen.
Als je de rijst laat uitstomen dan kun je de bamigroenten roerbakken met een beetje zout en kruiden die je lekker vindt.
Dan heb je volgens mij een runderstoofpotje met rijst en roerbakgroente.
Graag gedaan, eet smakelijk!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dankjewel!
Ik geloof dat het goed gaat komen!
geen (zwaar) bier in huis... Maar als het bovenstaande lukt, dan ga ik dit ook een keer proberen!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:35 schreef ParanoidEv het volgende:
Yeah..stoven.. heerlijk! Tijd dat je het eens gaat doen.
Vlees aanbakken met een uitje, appel met kruidnageltjes er in erbijpleuren, een laurierblaadje flesje zwaar bier erbij (essentieel) en bouillon en stoven maar! Liefst 3 uur lang.
Veel beter dan bami ook.
Je moet ze ook in een appel prikkenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:41 schreef 19FR08 het volgende:
Kruidnagels
![]()
Kom je weer zo'n verdwaald ding tegen in je eten, waar je kaken van samen trekken![]()
Heb je zo'n thee-ei?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:41 schreef 19FR08 het volgende:
Kruidnagels
![]()
Kom je weer zo'n verdwaald ding tegen in je eten, waar je kaken van samen trekken![]()
Maar, stukjes appel zijn wel lekker door een stoofpotje en sommige andere kruiden zoals kruidnagels weer niet, wat doe je dan met die appel?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:42 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Je moet ze ook in een appel prikken![]()
Zo'n beetje alles wat in de koelkast staat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:50 schreef kahaarin het volgende:
Maareh TS, wat ga je er allemaal door doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |