http://www.bndestem.nl/economie/article485021.ecequote:FNV en CNV sluiten niet uit dat ze volgende week al overgaan tot werkonderbrekingen of zelfs een staking. Dinsdag hakken zij de knoop door. „Een staking is het zwaarste wapen“, aldus Jos Brocken van FNV Bondgenoten. „Met werkonderbrekingen en langzaamaan-acties kunnen we Albert Heijn ook pijn doen.“ Het conflict draait om twee harde eisen van de bonden: 2 procent salarisverhoging en gelijke beloning voor deeltijd- en uitzendkrachten en vast personeel. De AH-directie gaat echter niet verder dan 1,5 procent salarisverhoging, gelijk aan de loonstijging voor supermarktpersoneel. Distributiecentra hebben een eigen cao. De onderhandelingen liggen stil, sinds de bonden vorige week boos uit de onderhandelingen zijn weggelopen. Ledenraadplegingen hebben deze week uitgewezen dat het personeel bereid is te staken. Daarmee is de kans reëel dat de bevoorrading van Albert Heijn volgende week in de problemen komt. De supermarkten van AH trekken de laatste tijd weer zoveel klanten, dat de zes distributiecentra in onder andere Tilburg nu al op volle toeren moeten draaien om de magazijnen te vullen. Albert Heijn erkent dat de bevoorrading van zijn supermarkten kwetsbaar is. Vooral de afgelopen weken zijn de verkopen ‘enorm gestegen', aldus een woordvoerster. Toch zegt het bedrijf zich vooralsnog geen zorgen te maken.
„De omzet van Albert Heijn is weer gigantisch hoog“, zegt ook FNV'er Brocken. Het personeel wil volgens hem beloond worden voor die extra werkdruk. Ook zouden werknemers boos zijn dat hun directie vele miljoenen steekt in de aankoop van Konmar-supermarkten, maar geen geld over heeft voor een extra half procent loonsverhoging. Vermoedelijk stellen de bonden dinsdag eerst een ultimatum. Wordt daar niet op ingegaan dan volgen acties.
Meki en zijn collega´s zijn hardwerkende mensen die jullie voorzien van lekker bier en tappen en melkquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:35 schreef -scorpione- het volgende:
Loonsverhoging, prijzen in de supermarkt gaan omhoog en vervolgens zijn we per saldo dus geen stap verder anders dat we weer een stukje duurder zijn voor het buitenland. En dat allemaal dankzij Meki en zijn collega's.![]()
gmtaquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gelukkig is het bier dan niet op ...![]()
Mag hopen dat dit een geintje was? Dankzij de prijzenoorlog heeft de Supermarktenbranche gigantisch bezuinigd op supermarkt personeel. Ze moeten al veel harder werken mogen ze dan ook een beetje loonsverhoging?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:35 schreef -scorpione- het volgende:
Loonsverhoging, prijzen in de supermarkt gaan omhoog en vervolgens zijn we per saldo dus geen stap verder anders dat we weer een stukje duurder zijn voor het buitenland. En dat allemaal dankzij Meki en zijn collega's.![]()
Hoe weet jij dat bier lekker is?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Meki en zijn collega´s zijn hardwerkende mensen die jullie voorzien van lekker bier en tappen en melk
wat denk je van drinkenquote:
oow dat is vooroordeelquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow sorry, ik dacht dat je moslim was![]()
Ten eerste: leg mij eens uit waarom het voor de Nederlandse supermarkten vervelend is om duurder te zijn voor het buitenland? Hoeveel Duitsers of Belgen (directe buren) zullen er dan wel komen shoppen in de Nederlandse supermarkten?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:35 schreef -scorpione- het volgende:
ga jij alle schappen leegmakenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Mogelijk lege schappen bij Albert Heijn
Door Meki
Is dat nu ook al kankerverwekkend?quote:
Haal gewoon je eigen prive koequote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:42 schreef remlof het volgende:
Van mij mogen ze de productie van Heineken gewoon stoppen hoor
Geen melk bij m'n ontbijt lijkt me wel minder...
En je hoeft het gras niet meer te maaien.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:19 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Haal gewoon je eigen prive koe![]()
Kun je elke dag ff melken.. handig toch![]()
Ach..., Geef ze gewoon een paar wuppies, zijn ze ook weer blijquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Mogelijk lege schappen bij Albert Heijn
Door Meki
Zaterdag 8 juli 2006 - DEN HAAG – Albert Heijn kan volgende week al te maken krijgen met lege schappen in de supermarkten. De vierduizend werknemers in de distributiecentra hebben zich de afgelopen dagen massaal uitgesproken voor acties om hun cao-eisen kracht bij te zetten.
[..]
http://www.bndestem.nl/economie/article485021.ece
[afbeelding]
Ik kan niet zonder melk en bier
wij als burgers moeten dit niet pikken - waar moeten we onze kwaliteit melk nu gaan halen
![]()
Maar ik eis ook een hoge loon anders ga ik meedoen![]()
Ook al zeer behulpzaamquote:Op maandag 10 juli 2006 02:30 schreef duivelinnetje het volgende:
Komt wel weer goed bij AH, klasse personeel
c'mon, dan zijn ze nog steeds ontevreden. Zo'n lapmiddeltje heeft ook niet echt nut.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:17 schreef SuperBosch het volgende:
Niet dat een half procent meer loon dat goed kan maken. Maar het is wel het minste wat ze kunnen doen.
Ligt eraan wat voor een melk het is. Gestelliseerde melk is makkelijk 4 maanden houdbaar. Verse melk heeft meestal 1 á 2 weken houdbaarheid.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
tja, voor heineken is het natuurlijk niet een enorm probleem, die kunnen die kratjes voor ahold wel ff in een magazijn kwijt, en evt elders distributeren, maar een melkfabriek is daar natuurlijk veel gevoeliger, aan de ene kant komt er elke dag verse melk naar binnen, en aan de andere kant moet het er ook iedere dag het eruit.
Niet met dit weer.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:01 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Verse melk heeft meestal 1 á 2 weken houdbaarheid.
Ook zuivel gaat tegenwoordig steeds vaker via het eigen DC. Ook bij de AH denk ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:01 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor een melk het is. Gestelliseerde melk is makkelijk 4 maanden houdbaar. Verse melk heeft meestal 1 á 2 weken houdbaarheid.
En ik weet niet hoe het met de AH zit, maar andere supermarktketens krijgen de Campina (verse melk en zuivel) direct van Campina geleverd (zonder tussenkomst van eigen distributiecentra.)
Meki?????quote:Op maandag 10 juli 2006 02:30 schreef duivelinnetje het volgende:
Komt wel weer goed bij AH, klasse personeel
nietus!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:40 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Melk
Bier
Melk is kankerverwekkend.
Bier maakt dik, agressief en leidt uiteindelijk tot Alzheimer.
Ga lekker staken, gasten, mij heb je er niet mee.
Bronquote:Acties dreigen bij distributiecentra Albert Heijn
UTRECHT (ANP) - Er dreigen vanaf volgende week acties bij de distributiecentra van Albert Heijn. Na het stuklopen van de cao-onderhandelingen en raadpleging van de leden hebben vakbonden het concern dinsdag een ultimatum gesteld, dat donderdag om middernacht afloopt.
FNV Bondgenoten en de CNV Dienstenbond eisen een loonsverhoging van 2 procent. Albert Heijn wil niet verder gaan dan anderhalf procent. De werknemers willen ook dat Albert Heijn minder uitzendkrachten en andere flexwerkers inzet, aldus de FNV-bond dinsdag.
Komt Albert Heijn niet aan de eisen van de bonden tegemoet dan volgt maandag 17 juli de eerste actie. Delegaties van de distributiecentra in Geldermalsen, Nieuwegein, Pijnacker, Tilburg en Zwolle gaan dan die dag naar het distributiecentrum in Zaandam. Hun collega's in Zaandam onderbreken rond het middaguur hun werk en samen trekken zij naar het hoofdkantoor, eveneens in Zaandam.
Hardere acties
Hardere acties volgen zonodig na de vakantieperiode. Daarbij wordt een staking niet uitgesloten, aldus de CNV Dienstenbond. Bij de zes distributiecenta werken ruim 4000 mensen.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:42 schreef eBay het volgende:
Ik zie het probleem niet, er zijn meer supermarkten dan Albert Heijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |