abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39644071
Mogelijk lege schappen bij Albert Heijn

Door Meki

Zaterdag 8 juli 2006 - DEN HAAG – Albert Heijn kan volgende week al te maken krijgen met lege schappen in de supermarkten. De vierduizend werknemers in de distributiecentra hebben zich de afgelopen dagen massaal uitgesproken voor acties om hun cao-eisen kracht bij te zetten.
quote:
FNV en CNV sluiten niet uit dat ze volgende week al overgaan tot werkonderbrekingen of zelfs een staking. Dinsdag hakken zij de knoop door. „Een staking is het zwaarste wapen“, aldus Jos Brocken van FNV Bondgenoten. „Met werkonderbrekingen en langzaamaan-acties kunnen we Albert Heijn ook pijn doen.“ Het conflict draait om twee harde eisen van de bonden: 2 procent salarisverhoging en gelijke beloning voor deeltijd- en uitzendkrachten en vast personeel. De AH-directie gaat echter niet verder dan 1,5 procent salarisverhoging, gelijk aan de loonstijging voor supermarktpersoneel. Distributiecentra hebben een eigen cao. De onderhandelingen liggen stil, sinds de bonden vorige week boos uit de onderhandelingen zijn weggelopen. Ledenraadplegingen hebben deze week uitgewezen dat het personeel bereid is te staken. Daarmee is de kans reëel dat de bevoorrading van Albert Heijn volgende week in de problemen komt. De supermarkten van AH trekken de laatste tijd weer zoveel klanten, dat de zes distributiecentra in onder andere Tilburg nu al op volle toeren moeten draaien om de magazijnen te vullen. Albert Heijn erkent dat de bevoorrading van zijn supermarkten kwetsbaar is. Vooral de afgelopen weken zijn de verkopen ‘enorm gestegen', aldus een woordvoerster. Toch zegt het bedrijf zich vooralsnog geen zorgen te maken.

„De omzet van Albert Heijn is weer gigantisch hoog“, zegt ook FNV'er Brocken. Het personeel wil volgens hem beloond worden voor die extra werkdruk. Ook zouden werknemers boos zijn dat hun directie vele miljoenen steekt in de aankoop van Konmar-supermarkten, maar geen geld over heeft voor een extra half procent loonsverhoging. Vermoedelijk stellen de bonden dinsdag eerst een ultimatum. Wordt daar niet op ingegaan dan volgen acties.
http://www.bndestem.nl/economie/article485021.ece

Ik kan niet zonder melk en bier

wij als burgers moeten dit niet pikken - waar moeten we onze kwaliteit melk nu gaan halen
Maar ik eis ook een hoge loon anders ga ik meedoen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39644576
Hamsteren dus. =X
pi_39645242
Loonsverhoging, prijzen in de supermarkt gaan omhoog en vervolgens zijn we per saldo dus geen stap verder anders dat we weer een stukje duurder zijn voor het buitenland. En dat allemaal dankzij Meki en zijn collega's.
pi_39645300
Ga je toch naar een andere winkel
pi_39645407
Melk
Bier

Melk is kankerverwekkend.
Bier maakt dik, agressief en leidt uiteindelijk tot Alzheimer.

Ga lekker staken, gasten, mij heb je er niet mee.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:40:55 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39645438
Gelukkig is het bier dan niet op ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_39645454
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:35 schreef -scorpione- het volgende:
Loonsverhoging, prijzen in de supermarkt gaan omhoog en vervolgens zijn we per saldo dus geen stap verder anders dat we weer een stukje duurder zijn voor het buitenland. En dat allemaal dankzij Meki en zijn collega's.
Meki en zijn collega´s zijn hardwerkende mensen die jullie voorzien van lekker bier en tappen en melk
pi_39645473

Hamstereeeeeeeeeen!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39645480
Zolang de chocola niet op is, vind ik alles best.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:42:16 #10
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_39645484
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gelukkig is het bier dan niet op ...
gmta
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_39645491
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:41 schreef Roi het volgende:
[afbeelding]

Hamstereeeeeeeeeen!
Boef!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:42:38 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_39645501
Van mij mogen ze de productie van Heineken gewoon stoppen hoor
Geen melk bij m'n ontbijt lijkt me wel minder...
pi_39645504
quote:
Mag hopen dat dit een geintje was? Dankzij de prijzenoorlog heeft de Supermarktenbranche gigantisch bezuinigd op supermarkt personeel. Ze moeten al veel harder werken mogen ze dan ook een beetje loonsverhoging?
pi_39645540
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki en zijn collega´s zijn hardwerkende mensen die jullie voorzien van lekker bier en tappen en melk
Hoe weet jij dat bier lekker is?
pi_39645552
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat bier lekker is?
wat denk je van drinken
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:44:58 #16
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_39645581
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:42 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Boef!
Hehe
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:51:03 #17
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_39645773
pst ik heb een voorraadje in de schuur, FOKkers zijn welkom

(eindelijk, vrienden!)
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_39645786
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:44 schreef Meki het volgende:

[..]

wat denk je van drinken
Ow sorry, ik dacht dat je moslim was
pi_39645806
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ow sorry, ik dacht dat je moslim was
oow dat is vooroordeel
pi_39652964
quote:
Ten eerste: leg mij eens uit waarom het voor de Nederlandse supermarkten vervelend is om duurder te zijn voor het buitenland? Hoeveel Duitsers of Belgen (directe buren) zullen er dan wel komen shoppen in de Nederlandse supermarkten?

Ten tweede: (en nu ga ik er even van uit dat je in de commerciële sector werkt) ga jij nu bij jouw eerstvolgende CAO/loonsverhoging tegen je baas zeggen: "nee dank je. Laat maar zitten, want anders ga je onze producten duurder maken om mij meer te kunnen betalen. En dan zijn we weer duurder voor het buitenland. Want daar stijgen de prijzen nooit."?
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  zondag 9 juli 2006 @ 09:31:37 #21
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_39652977
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
Mogelijk lege schappen bij Albert Heijn

Door Meki
ga jij alle schappen leegmaken
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_39654728
Die honden moeten gewoon eens aan het werk gaan in plaats van te zeiken over van alles en nog wat.
pi_39655128
Dus het conflict gaat in wezen om een verschil van een half procent loonsverhoging? Waar mensen tegenwoordig wel niet voor staken zeg
Unox, the worst operating system.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:32:26 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39656973
Dat gaat de AH klanten kosten

Zeker gezien de supermarkt oorlog

Klanten zijn niet meer supermarkt trouw
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_39657719
Dan gaan we naar Super de Boer
Ik ging toch al nooit naar albert heijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')