dat auto schoonmaak middel bestond al voor de iss.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:45 schreef gelly het volgende:
Kijk je nooit Tellsell ? Tig handige dingen met NASA techniek op de markt, van zonnebrillen tot pennen waarmee je onder water kan schrijven !
Alleen al daarom zou je het kopen, wie wil dat nou niet ?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:49 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Kon je wel een open tv in onderdompellen![]()
toen kwamen de russen met een potloodquote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:20 schreef longinus het volgende:
Ze hebben zelfs een ballpoint uitgevonden waarmee je op z'n kop kan schrijven.
en tefal antiaanbakpannen...stel je voor dat we die niet hadden zegquote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:33 schreef Jegorex het volgende:
Dankzij het ISS hebben we lange onderbroeken voor als het koud is
lang geleden dat ik weer eens hardop moest lachen op fokquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:45 schreef gelly het volgende:
Tig handige dingen met NASA techniek op de markt, van zonnebrillen tot pennen waarmee je onder water kan schrijven !
Mischien, hey, en dit is maar een idee hoor, zijn er andere mensen, die, schrik niet, het wel snappen, en ook al snappen ze het niet helemaal, het ook interessant vinden?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:42 schreef cheukert het volgende:
[..]
nee, maar daarom heeft het ook geen zin om het publiekelijk te maken![]()
De Amerikanen ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:25 schreef cheukert het volgende:
[..]
toen kwamen de russen met een potlood![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:12 schreef JMS00 het volgende:
[..]
De Amerikanen ook![]()
Maar bij een potlood kan je puntje afbrekenen dat wil je niet hebben rondvliegen in je capsule.
Pennenfabrikant Fisher heeft in eigen beheer een pen onder druk ontwikkeld, en aan de NASA aangeboden. Die hadden interesse en kochten er een paar honderd á $3 per stuk.
Sinds 1968 ofzo gebruiken zowel de Russen als de Amerikanen die balpennen.
hoewel, 3 euro per stuk is niet zó duurquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:21 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
sja, ik vind het allemaal machtig interessant, maar ik vraag me echt af of het het geld waard is![]()
Dit verhaal heeft ook vrij weinig te maken met nuttige uitvindingen die door ruimteproeven tot stand zijn gekomen, ik wilde alleen mensen afhelpen van de potlood mythe.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:21 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
sja, ik vind het allemaal machtig interessant, maar ik vraag me echt af of het het geld waard is![]()
Ruimte-onderzoek is net zoiets als CERN: het is een groeikans voor nieuwe bedrijfjes en technieken, die daarna ook buiten de ruimte-markt kunnen kijken.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:25 schreef JMS00 het volgende:
Hoeveel die pen werkelijk gekost heeft weet niemand overigens, meneer Fisher heeft de ontwikkeling uit eigen zak betaald.
Dat is volgens mij ook de voornaamste reden voor het ISS.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:27 schreef gronk het volgende:
Een tijdje geleden hadden we een wuppie-rage. Is dat nuttig?
Daarnaast, als we ooit nog eens naar andere planeten willen, omdat het bijvoorbeeld een stuk moeilijker is om *twee* planeten kapot te nuken, dan is 't wel zo handig om bekend te zijn met alle problemen die je in de ruimte tegen kunt komen. En daar is een ISS prima voor.
ja goed, was een beetje offtopicquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:25 schreef JMS00 het volgende:
[..]
Dit verhaal heeft ook vrij weinig te maken met nuttige uitvindingen die door ruimteproeven tot stand zijn gekomen, ik wilde alleen mensen afhelpen van de potlood mythe.
Hoeveel die pen werkelijk gekost heeft weet niemand overigens, meneer Fisher heeft de ontwikkeling uit eigen zak betaald.
Noem jij eens iets wat er in de ruimte is ontdekt dan...? Ik kan zo niks bedenken namelijk...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Ruimte-onderzoek is net zoiets als CERN: het is een groeikans voor nieuwe bedrijfjes en technieken, die daarna ook buiten de ruimte-markt kunnen kijken.
Gekkie, ik zeg niet dat er iets ontdekt is in de ruimte; ik zeg dat ruimteonderzoek leidt tot spin-offs. Zonder ruimtevaartprogramma was er waarschijnlijk veel minder snel gekeken naar bijvoorbeeld titanium als plaatmateriaal. Daarna kunnen andere bedrijven 'meeliften' op die ontdekkingen. De afgelopen tijd is heel veel research weggerationaliseerd onder het motto 'niet nuttig', of ' laat een ander bedrijf dat maar doen'quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Noem jij eens iets wat er in de ruimte is ontdekt dan...? Ik kan zo niks bedenken namelijk...
Mijn ervaring is dat innovatie heeel langzaam plaatsvindt, en dat er pas echt doorbraken komen op het moment dat je 'tzelfde produkt/productieproces in een hele andere context gebruikt, met andere gebruikseisen. De ruimte is bij uitstek een andere context.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
Mja oke, de vraag is dan alleen of het nooit was uitgedacht als men niet aan ruimtevaart zou doen...
Ruimteonderzoek is minsens net zo cool. Check maar eens wat astronauten vinden van hun missies.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:32 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja maar CERN is cool, met een beetje (hoop) geluk kan/ga/wil ik daar afstuderen
En verder vind ik dat je wel gelijk hebt ja met innovatie...
Mja maar weet je wat het is, ik vind dat (vooral door de VS) er echt gigantisch teveel wordt geinvesteerd per jaar.. Dat vind ik jammmer. Ook ik deel de passie voor de ruimte/het heelal hoor don't worry.. Ik hoop alleen dat we er ook baat bij hebben bij die uitgaven en niet alleen een paar astronauten wereldberoemd maken..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Ruimteonderzoek is minsens net zo cool. Check maar eens wat astronauten vinden van hun missies.
Het is alleen jammer dat ruimteonderzoek nu wordt overgelaten aan 'n bureaucratische moloch als de NASA, en dat 't amerikaanse congres meer geinteresseerd is in 't vechten van onmogelijke oorlogen dan in daadwerkelijke oplossingen.
Oh, je kunt je inderdaad afvragen of ISS wel de juiste manier is om op mars of de maan te komen. En of je dat door de bestaande organisaties moet doen, met de bestaande infrastructuur.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:41 schreef Maverick_tfd het volgende:
Mja maar weet je wat het is, ik vind dat (vooral door de VS) er echt gigantisch teveel wordt geinvesteerd per jaar.. Dat vind ik jammmer. Ook ik deel de passie voor de ruimte/het heelal hoor don't worry.. Ik hoop alleen dat we er ook baat bij hebben bij die uitgaven en niet alleen een paar astronauten wereldberoemd maken..
Heeft-ie een wuppiemachine naar boven gebracht dan?quote:Op zondag 9 juli 2006 23:28 schreef Jegorex het volgende:
Er zit nu iemand met een Swartzenegger accent in het ISS, misschien dat hij iets nuttigs doet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |