abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39641023
Ik zag laatst op het nieuws dat er weer een paar mensen richting dat ruimte station zijn gegaan.

Nu kan ik mij herinneren dat het erg belangrijk was dat je proeven kon doen in gewichteloosheid, en dat dat een vd belangrijkste redenen was om dat ding te bouwen.

Een nederlandse astronaut ging een paar zaadjes in een glazen bak met zand stoppen en kijken welke kant het zaadje ontkiemt. Erg belangrijk

Maar goed hebben ze daar in dat station al iets belangrijks ontdekt?

vroeg het me af of die milarden een beetje nuttig besteed werden.
pi_39641076
Kijk je nooit Tellsell ? Tig handige dingen met NASA techniek op de markt, van zonnebrillen tot pennen waarmee je onder water kan schrijven !
pi_39641182
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 20:45 schreef gelly het volgende:
Kijk je nooit Tellsell ? Tig handige dingen met NASA techniek op de markt, van zonnebrillen tot pennen waarmee je onder water kan schrijven !
dat auto schoonmaak middel bestond al voor de iss.

Kon je wel een open tv in onderdompellen
pi_39641344
NSD Powerball anyone?
pi_39641439
Het schijnt dat er onderzoek wordt gedaan naar de invloed van gewichteloosheid op de vorming van THC in nederwiet.
pi_39641772
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 20:49 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Kon je wel een open tv in onderdompellen
Alleen al daarom zou je het kopen, wie wil dat nou niet ?
pi_39641838
Ze hebben zelfs een ballpoint uitgevonden waarmee je op z'n kop kan schrijven.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_39641950
het gaat nu stiekem wel over de ISS dat ding dat nieuwe ding. die balpen en autowasmiddel haddden we al.

Hebben die lui eigenlijk geen jaarverklaring?
pi_39641968
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:20 schreef longinus het volgende:
Ze hebben zelfs een ballpoint uitgevonden waarmee je op z'n kop kan schrijven.
toen kwamen de russen met een potlood
Ik steek je moeder in de fik!
pi_39642116
Dankzij het ISS hebben we lange onderbroeken voor als het koud is
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_39642267
schopje WFL
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_39642291
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:33 schreef Jegorex het volgende:
Dankzij het ISS hebben we lange onderbroeken voor als het koud is
en tefal antiaanbakpannen...stel je voor dat we die niet hadden zeg

tefal je denkt ook aan alles
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_39642324
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 20:45 schreef gelly het volgende:
Tig handige dingen met NASA techniek op de markt, van zonnebrillen tot pennen waarmee je onder water kan schrijven !
lang geleden dat ik weer eens hardop moest lachen op fok
  zaterdag 8 juli 2006 @ 21:45:04 #14
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_39642351
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:42 schreef cheukert het volgende:

[..]

nee, maar daarom heeft het ook geen zin om het publiekelijk te maken
Mischien, hey, en dit is maar een idee hoor, zijn er andere mensen, die, schrik niet, het wel snappen, en ook al snappen ze het niet helemaal, het ook interessant vinden?

Dan is het wel leuk voor die mensen als het publiekelijk is, of niet?
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_39642602
http://www.nasa.gov/55644main_NASATV_Windows.asx
Kun je precies zien wat ze allemaal gemaakt hebben
pi_39642730
WFL is een leuk idee
pi_39642886
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 21:25 schreef cheukert het volgende:

[..]

toen kwamen de russen met een potlood
De Amerikanen ook
Maar bij een potlood kan je puntje afbrekenen dat wil je niet hebben rondvliegen in je capsule.

Pennenfabrikant Fisher heeft in eigen beheer een pen onder druk ontwikkeld, en aan de NASA aangeboden. Die hadden interesse en kochten er een paar honderd á $3 per stuk.
Sinds 1968 ofzo gebruiken zowel de Russen als de Amerikanen die balpennen.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_39643107
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:12 schreef JMS00 het volgende:

[..]

De Amerikanen ook
Maar bij een potlood kan je puntje afbrekenen dat wil je niet hebben rondvliegen in je capsule.

Pennenfabrikant Fisher heeft in eigen beheer een pen onder druk ontwikkeld, en aan de NASA aangeboden. Die hadden interesse en kochten er een paar honderd á $3 per stuk.
Sinds 1968 ofzo gebruiken zowel de Russen als de Amerikanen die balpennen.

sja, ik vind het allemaal machtig interessant, maar ik vraag me echt af of het het geld waard is
pi_39643112
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:21 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

sja, ik vind het allemaal machtig interessant, maar ik vraag me echt af of het het geld waard is
hoewel, 3 euro per stuk is niet zó duur
pi_39643191
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:21 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Dit verhaal heeft ook vrij weinig te maken met nuttige uitvindingen die door ruimteproeven tot stand zijn gekomen, ik wilde alleen mensen afhelpen van de potlood mythe.

Hoeveel die pen werkelijk gekost heeft weet niemand overigens, meneer Fisher heeft de ontwikkeling uit eigen zak betaald.
clown hat-curly hair-smiley face
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:27:12 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39643219
Een tijdje geleden hadden we een wuppie-rage. Is dat nuttig?

Daarnaast, als we ooit nog eens naar andere planeten willen, omdat het bijvoorbeeld een stuk moeilijker is om *twee* planeten kapot te nuken, dan is 't wel zo handig om bekend te zijn met alle problemen die je in de ruimte tegen kunt komen. En daar is een ISS prima voor.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:29:02 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39643262
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:25 schreef JMS00 het volgende:

Hoeveel die pen werkelijk gekost heeft weet niemand overigens, meneer Fisher heeft de ontwikkeling uit eigen zak betaald.
Ruimte-onderzoek is net zoiets als CERN: het is een groeikans voor nieuwe bedrijfjes en technieken, die daarna ook buiten de ruimte-markt kunnen kijken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39643293
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:27 schreef gronk het volgende:
Een tijdje geleden hadden we een wuppie-rage. Is dat nuttig?

Daarnaast, als we ooit nog eens naar andere planeten willen, omdat het bijvoorbeeld een stuk moeilijker is om *twee* planeten kapot te nuken, dan is 't wel zo handig om bekend te zijn met alle problemen die je in de ruimte tegen kunt komen. En daar is een ISS prima voor.
Dat is volgens mij ook de voornaamste reden voor het ISS.
Voorbereiden voor reizen naar mars en verder.
pi_39643544
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:25 schreef JMS00 het volgende:

[..]

Dit verhaal heeft ook vrij weinig te maken met nuttige uitvindingen die door ruimteproeven tot stand zijn gekomen, ik wilde alleen mensen afhelpen van de potlood mythe.

ja goed, was een beetje offtopic
pi_39644003
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:29 schreef gronk het volgende:

[..]

Ruimte-onderzoek is net zoiets als CERN: het is een groeikans voor nieuwe bedrijfjes en technieken, die daarna ook buiten de ruimte-markt kunnen kijken.
Noem jij eens iets wat er in de ruimte is ontdekt dan...? Ik kan zo niks bedenken namelijk...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:08:18 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39644443
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 22:54 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Noem jij eens iets wat er in de ruimte is ontdekt dan...? Ik kan zo niks bedenken namelijk...
Gekkie, ik zeg niet dat er iets ontdekt is in de ruimte; ik zeg dat ruimteonderzoek leidt tot spin-offs. Zonder ruimtevaartprogramma was er waarschijnlijk veel minder snel gekeken naar bijvoorbeeld titanium als plaatmateriaal. Daarna kunnen andere bedrijven 'meeliften' op die ontdekkingen. De afgelopen tijd is heel veel research weggerationaliseerd onder het motto 'niet nuttig', of ' laat een ander bedrijf dat maar doen'

En 't zit 'm vaak in hele suffe dingetjes. Zoals boutjes en moertjes die aan absurde specs moeten voldoen, wat doorwerkt op de overige productieprocessen van het boutjes- en moertjesbedrijf. Etcetera.
pi_39644531
Mja oke, de vraag is dan alleen of het nooit was uitgedacht als men niet aan ruimtevaart zou doen...
pi_39644669
Oorlogen lijken ook nutteloos, maar juist tijdens de oorlogen worden de meeste ontdekkingen gedaan
pi_39644692
Zijn ook vrijwel alleen maar ontwikkelingen hoe je beter dingen/mensen kunt vernietigen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:28:03 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39645045
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
Mja oke, de vraag is dan alleen of het nooit was uitgedacht als men niet aan ruimtevaart zou doen...
Mijn ervaring is dat innovatie heeel langzaam plaatsvindt, en dat er pas echt doorbraken komen op het moment dat je 'tzelfde produkt/productieproces in een hele andere context gebruikt, met andere gebruikseisen. De ruimte is bij uitstek een andere context.

Overigens, CERN (een club die in een vergelijkbare hoek zit als de NASA qua esoterisch onderzoek) stelt zelf dat iedere euro aan 'CERN'-geld 3 tot 4 euro aan opbrengsten bij toeleveranciers oplevert.

Afgezien daarvan: ik vind 't wel triest dat jongeren van nu niet geinteresseerd zijn in ruimteonderzoek.
pi_39645161
Ja maar CERN is cool, met een beetje (hoop ) geluk kan/ga/wil ik daar afstuderen

En verder vind ik dat je wel gelijk hebt ja met innovatie...
pi_39645243
DARPA zit ook van die dingen met veel spin-off te fixen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:38:08 #33
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39645338
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:32 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ja maar CERN is cool, met een beetje (hoop ) geluk kan/ga/wil ik daar afstuderen

En verder vind ik dat je wel gelijk hebt ja met innovatie...
Ruimteonderzoek is minsens net zo cool. Check maar eens wat astronauten vinden van hun missies.

Het is alleen jammer dat ruimteonderzoek nu wordt overgelaten aan 'n bureaucratische moloch als de NASA, en dat 't amerikaanse congres meer geinteresseerd is in 't vechten van onmogelijke oorlogen dan in daadwerkelijke oplossingen.
pi_39645449
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:38 schreef gronk het volgende:

[..]

Ruimteonderzoek is minsens net zo cool. Check maar eens wat astronauten vinden van hun missies.

Het is alleen jammer dat ruimteonderzoek nu wordt overgelaten aan 'n bureaucratische moloch als de NASA, en dat 't amerikaanse congres meer geinteresseerd is in 't vechten van onmogelijke oorlogen dan in daadwerkelijke oplossingen.
Mja maar weet je wat het is, ik vind dat (vooral door de VS) er echt gigantisch teveel wordt geinvesteerd per jaar.. Dat vind ik jammmer. Ook ik deel de passie voor de ruimte/het heelal hoor don't worry.. Ik hoop alleen dat we er ook baat bij hebben bij die uitgaven en niet alleen een paar astronauten wereldberoemd maken..

En van CERN is naar mijn idee wat minder 'duur' per jaar...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:54:12 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39645864
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:41 schreef Maverick_tfd het volgende:

Mja maar weet je wat het is, ik vind dat (vooral door de VS) er echt gigantisch teveel wordt geinvesteerd per jaar.. Dat vind ik jammmer. Ook ik deel de passie voor de ruimte/het heelal hoor don't worry.. Ik hoop alleen dat we er ook baat bij hebben bij die uitgaven en niet alleen een paar astronauten wereldberoemd maken..
Oh, je kunt je inderdaad afvragen of ISS wel de juiste manier is om op mars of de maan te komen. En of je dat door de bestaande organisaties moet doen, met de bestaande infrastructuur.

Een van de redenen dat de spaceshuttle bijvoorbeeld zo duur is, is dat het destijds al inelkaargekaaide zooi was, en dat allerlei verbeteringen in 't ontwerp achterwege zijn gelaten, want dat zou 't allemaal 'te duur' maken. De gevolgen daarvan zijn dat 't onderhoud van die dingen klauwen met geld kost.

Dat soort dingen dus.
pi_39675824
Er zit nu iemand met een Swartzenegger accent in het ISS, misschien dat hij iets nuttigs doet
  zondag 9 juli 2006 @ 23:39:30 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39676308
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:28 schreef Jegorex het volgende:
Er zit nu iemand met een Swartzenegger accent in het ISS, misschien dat hij iets nuttigs doet
Heeft-ie een wuppiemachine naar boven gebracht dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')