Profiel van een profiteur...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:40 schreef Piaf het volgende:
Stoppen met lenen doe ik al
Ik heb nog niet alles verteld maar er zijn nog voorbeelden als:
Ik koom voor 100 EUR boodschapjes
Hij voor 20
Dan als hij bij mij op bezoek is dan weet hij de weg wel te vinden naar de koelkast
Heeft hij driekwart van een pot nutella leeg zitten lepelen, drinkt hij van mijn verse vruchtensapjes enz
Hij zal nu zo onderhand wel merken dat ik bepaalde dingen niet meer aanschaf, geen nutella meer, geen even aantallen artikelen die ik normaal gesproken kocht om samen als hij er is van te genieten ( denk aan bier, blikjes redbul en andere zaken die ik normaal in even aantallen kocht)
Het geld heeft hij wel, want hij verdiend hetzelfde salaris en kan makkelijk mij afbetalen maar doet dit niet
Het bedrag is nu opgelopen tot een bepaalde hoogte wat misschien voor hem eventje te veel is.
Een gedeelte betalen doet hij ook niet en ik voel me gewoon heel klote om het hier maar elke keer over te hebben
Nja.. ligt er maar aan wat je onder elkaar gewend bent hequote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:47 schreef Morwen het volgende:
Toch maar een keer eerlijk zijn tegen hem dan, dit is niet normaal, zelfs asociaal. Ik zie het al voor me dat ik bij mensen de koelkast leeg ga roven![]()
En driekwart van een pot Nutella leeglepelen?!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
12 euro voor shampoo?!
TS heeft er een probleem meequote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:56 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
Nja.. ligt er maar aan wat je onder elkaar gewend bent he![]()
Zou me juist aardig beledigd voelen als mensen hier bijvoorbeeld NIET zelf in de koelkast e.d. duiken om de dingen te pakken waar ze zin in hebben. Vrienden/kenissen weten de weg en pakken maar een eind rak. Mijn huis is hun huis...
Dus ga jij bij hem op bezoek. Jouw huis is voortaan in verbouwing.quote:
quote:
Dan had-ie aan de stok gekregen met mij hoor! Poe!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:01 schreef Allan24 het volgende:
[..]
En driekwart van een pot Nutella leeglepelen?!
Ik hoop voor jou dat je daar als broers over kunt praten...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:51 schreef Chinless het volgende:
Ik schiet ff geld voor mn broer, hij moest nieuwe autoradio hebben zou ik ff regelen.
150 euro voor de radio, tevens had hij 2x 512mb ddr meegenomen bij me. dus totaal prijs 200 euro.
dit is al ruim 6 weken geleden, hij zou me elke week betalen, maar nog niets gezien
hij verdien btw meer als mij, en is ook ruim 27jr*
TS acht het niet normaal maar zegt er niks van, zijn probleem idd. Het is zeer lastig om je vrienden te wijzen op ongewenst gedrag maar wel wenselijk aangezien het de vriendschap niet ten goede komt. Misschien is er geen kwade opzet, dus duidelijkheid zou wel fijn zijn van beide kanten. Communiceren dus...........iiiiieeeeeequote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:05 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]JIJ noemt het daar asociaal en niet normaal
![]()
Als beide dat tot nog toe wel normaal achten, wie ben jij dan om daarover te oordelen?
Ik dacht dat het gewoon elkaar in elkaar rammen wasquote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:10 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat je daar als broers over kunt praten...
Dat lijkt mij makkelijker dan zoiets bespreken met vrienden.
Dan wordt het dus hoogtijd voor jou om bij jezelf na te gaan of hij wel een echte vriend van je is..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:58 schreef Piaf het volgende:
[..]
Als vriend zijnde is het erg ongepast om mij zo lang te laten wachten vind ik
Als ik eens in geldnood zit en iemand kan me even wat lenen, dan bied ik altijd netjes aan om eventueel nog wat rente er bovenop te doen voor de moeite, want soms kan je me echt goed uit de brand helpen met wat geld.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:58 schreef Piaf het volgende:
Ik moet maar nog eens een herinnering op hem afschieten, al vind ik dit toch wel heel moeilijk
Ik zit misschien anders in elkaar, ik zou bij mijn eerste salaris al het geleende geld terugbetalen, met een hele hoop bedankjes erachteraan
Als vriend zijnde is het erg ongepast om mij zo lang te laten wachten vind ik
Ik ben van mening dat er genoeg mensen zijn die gewoon hetzelfde doen , en er geen minuut over nadenken/wakker liggenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:33 schreef Batsnek het volgende:
Hij voelt zich nog veel kutter dat hij dat geld niet heeft, en probeert je te ontlopen.
Je moet sowieso geen geld uitlenen wanneer je het niet kan missen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:57 schreef Balthar het volgende:
Als je steeds maar in de bres springt voor hem zal hij nooit goed leren met geld om te gaan.
Tenslotte ben jij er toch?
Daarnaast kom jij langzaam in de shit omdat hij niet of te laat terug betaalt.
Niet meer lenen. las hij zegt ik zit krap, zeg jij: ik ook, sorry ik kan je even niks lenen nu.
Met uit eten e.d. vooraf afspreken.
Het is zijn probleem, niet het jouwe.
Ook al is het een goede vriend, maar soms is het beter je vrienden op te voeden dan ze aan te laten modderen.
hij heeft blijkbaar speciaal haar, shampoo van 12 ¤quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:27 schreef Piaf het volgende:
...!
Dit is toch niet helemaal moeilijk? En toch gaan veel mensen de mist in. Geld + familie/vrienden/kennissen gaan niet samen!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:29 schreef SeLang het volgende:
...Als ik van tevoren had gezegd sorry maar ik ga je dat geld niet lenen dan was de vriendschap nu in elk geval nog goed geweest. ...
Ach, damned if you do, damned if you don'tquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:03 schreef LonelyWolf het volgende:
Dit is toch niet helemaal moeilijk? En toch gaan veel mensen de mist in. Geld + familie/vrienden/kennissen gaan niet samen!
Laat ze maar denken dat ik een kreng ben. Ik weet beter.
Idd. Ik snap al dat hij veel geld nodig heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
12 euro voor shampoo?!
Dus hij heeft ergens een berg geld liggen? Of heeft hij dat nodig voor cocaïne ofzo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:58 schreef Piaf het volgende:
Het is geen profiteur, hij wil volgens mij zo min mogelijk uitgeven, kosten besparen
Dure hobby.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:33 schreef Little_Meanie het volgende:
ik snap nog altijd niet dat sommige mensen hun hele salaris in 1 maand of zelfs nog minder dan 1 maand spenderen.
Komt bekend voor, zelfde ook een keer gedaan. 3500 euro geleend aan iemand waarmee ik bevriend was vanaf de kleuterklas. Je wil iemand dan steunen want sja als jij in de problemen zou komen zou je ook graag willen dat iemand je kan helpen. Goed binnen een jaar zou betaald worden. We zijn nu jaren verder en ik heb nog geen cent ontvangen. Het enige wat helpt is flink kwaad worden en dan gaat er betaald worden. Maar dan moet je dus wel zo kwaad worden dat je vriendschap al totaal verpest is. Tevens ook zonde voor mijn andere goede vrienden want ik ga niemand (behalve mijn ouders of zus) nog zo'n bedrag uitlenen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:29 schreef SeLang het volgende:
Ik heb m'n leergeld ook betaald door een keer geld (8000 gulden) aan een familielid uit te lenen.
Je verliest dan dubbel, want je bent je geld kwijt en de relatie met het betreffende familielid is duurzaam verstoord door al het gezeik achteraf.
Het hele bittere van het verhaal is dat je verliest terwijl je juist je goede wil hebt getoond en dit persoon je vertrouwen hebt gegeven. Als ik van tevoren had gezegd sorry maar ik ga je dat geld niet lenen dan was de vriendschap nu in elk geval nog goed geweest. Voor het faillisement van de betreffende persoon heeft mijn goedheid uiteindelijk toch geen verschil gemaakt.
In mijn geval wist ik eigenlijk wel dat ik dat geld waarschijnlijk niet meer terug zou zien. In elk geval niet in de eerste paar jaar. De betreffende persoon zat zwaar in de problemen en er was acuut geld nodig terwijl de banken geen verdere kredieten meer gaven. Ik had ook geen termijn gesteld waarop het geld terugbetaald moest worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:46 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Komt bekend voor, zelfde ook een keer gedaan. 3500 euro geleend aan iemand waarmee ik bevriend was vanaf de kleuterklas. Je wil iemand dan steunen want sja als jij in de problemen zou komen zou je ook graag willen dat iemand je kan helpen. Goed binnen een jaar zou betaald worden. We zijn nu jaren verder en ik heb nog geen cent ontvangen. Het enige wat helpt is flink kwaad worden en dan gaat er betaald worden. Maar dan moet je dus wel zo kwaad worden dat je vriendschap al totaal verpest is. Tevens ook zonde voor mijn andere goede vrienden want ik ga niemand (behalve mijn ouders of zus) nog zo'n bedrag uitlenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |