abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 juli 2006 @ 13:13:26 #26
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_39656485
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:31 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Had 'r giegel ff dicht geplakt . . .
en oh wee als ik door de Gilmore Girls heen praat..
Nee, dichtplakken was ook niet echt een optie, gelukkig had ik een zeer snelle bron, dus ik heb 'm vannacht nog een keer zitten kijken
  zondag 9 juli 2006 @ 15:38:23 #27
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_39660393
Ik heb zitten huilen bij het einde, ik vond het zo zielig

Maar Catherine Tate (de bruid) is echt superactrice, dus ik heb ook zin in de kerstaflevering If only it was Christmas!!!
pi_39663101
Heftige season finale

Kom maar op met de Christmas special

In de OP mis ik trouwens de vorige threads
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39669230
Die 4 "laatste" daleks waren wel erg bijdehand...
quote:
Dalek tegen Cyberman:
You are superior in only one respect... you are better at dying!
quote:
Dalek over oorlog tegen de Cybermen:
This is not war, this is pest control!
Het gras bij de buurvrouw is altijd groener.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:08:27 #30
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_39669749
Het waren ook geen 'gewone' Daleks.

Was prima einde, alhoewel ik de vorige episode beter vond. Deze was net iets té op sommige punten.
pi_39671471
Klopt, iirc waren het "bewakers" uit een of andere legende.

[ Bericht 81% gewijzigd door nog.een.keer op 09-07-2006 23:52:30 ]
Het gras bij de buurvrouw is altijd groener.
  maandag 10 juli 2006 @ 00:36:46 #32
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_39678337
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:08 schreef Khadgar het volgende:
Het waren ook geen 'gewone' Daleks.

Was prima einde, alhoewel ik de vorige episode beter vond. Deze was net iets té op sommige punten.
Ach "té"... eigenlijk mocht van mij de Dalek invasie nog wel een paar afleveringen duren.
Ze waren nu wel weer erg snel weg.

Maar voor de rest: mooie finale! Op naar de kerst!
Scientific Progress Goes 'Boink'
  maandag 10 juli 2006 @ 08:00:09 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_39681794
Ik vond het ergens wel jammer dat de Daleks zoveel sterker waren dan de Cybermen, het was denk ik leuker geweest als ze gelijkwaardiger zouden zijn geweest.
Aan de andere kant wel weer grappig dat ze van 5 miljoen Cybermen niet bang waren maar terugdeinsden van één Doctor (Zoals Rose ook al zei)
  maandag 10 juli 2006 @ 09:43:48 #34
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_39682815
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:00 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond het ergens wel jammer dat de Daleks zoveel sterker waren dan de Cybermen, het was denk ik leuker geweest als ze gelijkwaardiger zouden zijn geweest.
[...]
Mja, zat ik ook nog aan te denken. Maar voor zover ik kan inschatten is het wel altijd zo geweest dat de Daleks écht de ueber-villains zijn in Dr.Who. (Met bijhorende persoonlijkheid )
Was dit overigens de allereerste keer dat ze samen voorkwamen in een episode?
Scientific Progress Goes 'Boink'
  maandag 10 juli 2006 @ 13:09:35 #35
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_39687734
quote:
Op maandag 10 juli 2006 08:00 schreef SiGNe het volgende:
Ik vond het ergens wel jammer dat de Daleks zoveel sterker waren dan de Cybermen, het was denk ik leuker geweest als ze gelijkwaardiger zouden zijn geweest.
Aan de andere kant wel weer grappig dat ze van 5 miljoen Cybermen niet bang waren maar terugdeinsden van één Doctor (Zoals Rose ook al zei)
Onvoorspelbaarheid kunnen de Daleks erg slecht mee omgaan en daar is The Doctor erg goed in.
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:12:04 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39687809
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef der_Otto het volgende:

[..]

Mja, zat ik ook nog aan te denken. Maar voor zover ik kan inschatten is het wel altijd zo geweest dat de Daleks écht de ueber-villains zijn in Dr.Who. (Met bijhorende persoonlijkheid )
Was dit overigens de allereerste keer dat ze samen voorkwamen in een episode?
De Daleks voor het eerst in Dr Who? LOL
Nee, niet echt, De Daleks zijn al een vijand van de Doctor sinds de Doctor op TV is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:12:17 #37
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_39687817
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:43 schreef der_Otto het volgende:
Was dit overigens de allereerste keer dat ze samen voorkwamen in een episode?
Dit was de eerste keer dat ze elkaar on screen tegenkwamen. Cybermen en Daleks zaten wel allebei in The Five Doctors, maar in verschillende scènes, waarbij ze elkaar niet tegen het lijf liepen.
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:45:50 #38
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_39688792
Mooie finale idd
en Catherine Tate
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 10 juli 2006 @ 14:03:02 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39689347
Ik kijk mijn hele leven al Dr Who, wow wat was dat spannend als kind.
Wat ik zo geweldig vind is dat men
* Met de acteur voor de Doctor altijd iemand weten te vinden die goed bij de tijdgeest past, hij is iedere keer weer anders, maar iedere keer vrijwel perfect.
* Met vrij minimale middelen geweldige effecten en decors prachtige tv maakt (geen overmaakt aan SGI), net als bij Blake´s Seven (waarom wordt dat nu nooit herhaald, maar series als MASH tot kotsen toe)
* De draaiboeken altijd van geweldige kwaliteit zijn, daar kunnen de mensen achter Star Trek wat van leren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juli 2006 @ 14:16:44 #40
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_39689790
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kijk mijn hele leven al Dr Who, wow wat was dat spannend als kind.
Wat ik zo geweldig vind is dat men
* Met de acteur voor de Doctor altijd iemand weten te vinden die goed bij de tijdgeest past, hij is iedere keer weer anders, maar iedere keer vrijwel perfect.
* Met vrij minimale middelen geweldige effecten en decors prachtige tv maakt (geen overmaakt aan SGI), net als bij Blake´s Seven (waarom wordt dat nu nooit herhaald, maar series als MASH tot kotsen toe)
* De draaiboeken altijd van geweldige kwaliteit zijn, daar kunnen de mensen achter Star Trek wat van leren.
Je bent nu ietsje te idealiserend, vind ik. Er zijn enorm veel afleveringen die gewoonweg bagger zijn waar het op het script aankomt. Slechte dialogen, voorspelbaarheid in de plots, plotgaten waar planeten doorheen kunnen, etc. Zeker in de jaren 80 had de serie daar last van. Star Trek heeft wat dat betreft m.i. een wat consistentere kwaliteit (al zitten ook daar genoeg slechte afleveringen tussen). Wel ben ik het met je eens dat de diverse hoofdrolspelers stuk voor stuk acteurs waren die boven de scripts uit konden stijgen.

En inderdaad, met weinig middelen werden behoorlijke effecten neergezet, die jammer genoeg wel wat snel dateren. Je ziet de modelletjes soms wat te duidelijk. Wat dat betreft is het goed dat CGI-mogelijkheden tegenwoordig een stuk makkelijker zijn, waardoor de huidige serie weinig onderdoet voor de gemiddelde US science fiction series.

Blake's 7 is trouwens ook een erg toffe serie (seizoen 4 net besteld dit wekend ). Helaas wat gedateerd, maar tegelijk ook zijn tijd ver vooruit wat de verhalen betreft. Heerlijk pessimistisch af en toe. De BBC herhaalt hem nog wel eens, maar niet heel vaak. Ik denk dat de serie ook minder herhaalbaar is, omdat hij te gedateerd aandoet in uitstraling en een minder grote bekendheid bij het publiek heeft, waardoor ook nu bij herhaling een minder groot publiek te verwachten valt. Er circuleren wel al tijden plannen voor verfilming.

Maar da's mijn mening, dan
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
  maandag 10 juli 2006 @ 14:27:23 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39690119
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:16 schreef NathaN het volgende:

[..]

Je bent nu ietsje te idealiserend, vind ik. Er zijn enorm veel afleveringen die gewoonweg bagger zijn waar het op het script aankomt. Slechte dialogen, voorspelbaarheid in de plots, plotgaten waar planeten doorheen kunnen, etc. Zeker in de jaren 80 had de serie daar last van. Star Trek heeft wat dat betreft m.i. een wat consistentere kwaliteit (al zitten ook daar genoeg slechte afleveringen tussen). Wel ben ik het met je eens dat de diverse hoofdrolspelers stuk voor stuk acteurs waren die boven de scripts uit konden stijgen.

En inderdaad, met weinig middelen werden behoorlijke effecten neergezet, die jammer genoeg wel wat snel dateren. Je ziet de modelletjes soms wat te duidelijk. Wat dat betreft is het goed dat CGI-mogelijkheden tegenwoordig een stuk makkelijker zijn, waardoor de huidige serie weinig onderdoet voor de gemiddelde US science fiction series.

Blake's 7 is trouwens ook een erg toffe serie (seizoen 4 net besteld dit wekend ). Helaas wat gedateerd, maar tegelijk ook zijn tijd ver vooruit wat de verhalen betreft. Heerlijk pessimistisch af en toe. De BBC herhaalt hem nog wel eens, maar niet heel vaak. Ik denk dat de serie ook minder herhaalbaar is, omdat hij te gedateerd aandoet in uitstraling en een minder grote bekendheid bij het publiek heeft, waardoor ook nu bij herhaling een minder groot publiek te verwachten valt. Er circuleren wel al tijden plannen voor verfilming.

Maar da's mijn mening, dan
Sorry, maar als ik afleveringen TNG bekijk, jeeez wat was dát slecht, en de originele Star Trek serie, das pure nostalgie, maar meer ook niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juli 2006 @ 14:32:58 #42
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_39690299
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Daleks voor het eerst in Dr Who? LOL
Nee, niet echt, De Daleks zijn al een vijand van de Doctor sinds de Doctor op TV is.
voor het eerst sa-men (daleks + cybermen)
Scientific Progress Goes 'Boink'
  maandag 10 juli 2006 @ 14:38:52 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39690475
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:32 schreef der_Otto het volgende:

[..]

voor het eerst sa-men (daleks + cybermen)
Oh, uh, tja

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juli 2006 @ 15:46:42 #44
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_39692491
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry, maar als ik afleveringen TNG bekijk, jeeez wat was dát slecht, en de originele Star Trek serie, das pure nostalgie, maar meer ook niet
Smaken verschillen, maar puur op script-technisch niveau zijn de slechtste Doctor Who afleveringen erger dan de slechtste Star trek afleveringen. Desalniettemin vind ik beiden erg leuk.
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:05:06 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39693042
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:46 schreef NathaN het volgende:

[..]

Smaken verschillen, maar puur op script-technisch niveau zijn de slechtste Doctor Who afleveringen erger dan de slechtste Star trek afleveringen. Desalniettemin vind ik beiden erg leuk.
Die slechte dr Who afleveringen hadden humor
De slechte TNG hadden " Wesley Crusher"

Maar goed, genoeg over star trek. #

Destijds hadden we Dr Who, Blakes Seven, space 1999, maar afaik was er nog zo een serie goedkope engelse SF serie, maar kan er niet op komen welke dat was,,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:58:46 #46
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_39694726
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De slechte TNG hadden " Wesley Crusher"
[...]
ff nog snel off-topic dan, maar inderdaad. Wesley


On-Topic:
In SFX magazine was vorig jaar een doctor-poll en daar is toen Tom Baker (de doctor 1974-81) als grote favoriet gekozen. Voor de mensen die al wat langer met de doctor meedraaien: akkoord?
Scientific Progress Goes 'Boink'
  maandag 10 juli 2006 @ 18:12:07 #47
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_39696787
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Die slechte dr Who afleveringen hadden humor
De slechte TNG hadden " Wesley Crusher"
Wesley Crusher is niet script-technisch.
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
  maandag 10 juli 2006 @ 18:13:46 #48
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_39696832
Trouwens...hoe word Torchwood nou geintroduceerd?
Zou de Doctor dan in TW Ep 1 zitten?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 10 juli 2006 @ 18:17:19 #49
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_39696916
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:58 schreef der_Otto het volgende:

[..]

ff nog snel off-topic dan, maar inderdaad. Wesley


On-Topic:
In SFX magazine was vorig jaar een doctor-poll en daar is toen Tom Baker (de doctor 1974-81) als grote favoriet gekozen. Voor de mensen die al wat langer met de doctor meedraaien: akkoord?
akkoord!

Zaterdag werd er op de BBC ook de eerste aflevering van TNG uitgezonden, Wesley kwam er ook nog in voor, maar toen was ie echt nog een broekie.
  maandag 10 juli 2006 @ 18:18:43 #50
23723 NathaN
Gay minds think alike
pi_39696951
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:58 schreef der_Otto het volgende:
In SFX magazine was vorig jaar een doctor-poll en daar is toen Tom Baker (de doctor 1974-81) als grote favoriet gekozen. Voor de mensen die al wat langer met de doctor meedraaien: akkoord?
Kan ik me geheel bij aansluiten. Mijn volgorde van Favo Doctors is denk ik:

Tom Baker
Chris Eccleston
David Tennant
Paul McGann
Jon Pertwee
Patrick Troughton
William Hartnell
Colin Baker
Sylvester McCoy
Peter Davison

Waarbij moet worden aangetekend dat ik ze allemaal verdomd goed vind spelen en ik de kwaliteit van de verhalen waarin ze spelen een beetje buiten beschouwing probeer te laten.
Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')