Ik vroeg me af of er nog meer Fok!kers zijn die ook af en toe een kinderboek openslaan. Mijn absolute favoriet is 'Max en de Maximonsters' van Maurice Sendak. Waanzinnig mooie illustraties en een heel goed verhaal. Heb er toen ik nog een kleutertje was nachtenlang van wakker gelegen...
ik heb pas geleden trouwens ook nog Pjotr gelezen, ik geloof van Jan Terlouw (correct me if I'm wrong). Is toch ook wel een erg mooi boek.
ook ik ben tamelijk verzot op kinderboeken. harry potter is 't laatste dat ik las (de 1e twee delen), maar het viel mij wat tegen (zie betreffende topic). mijn all-time favoriet is Pluk van de Petteflet van Annie M. G. Schmidt. verder hou ik ook erg van de prentenboeken van Harrie Geelen en Imme Dros.
maar ik ga nu zeker ook eens op zoek naar Max en de Maximonsters
groet,
bixis
Dan was er nog een heeeeeeel spannend boek dat ik graag nog eens zou willen lezen, maar ik weet de titel niet meer. Het ging over een land dat langzaam werd overgenomen door mensen zonder schaduw. En een jongen en een meisje moesten dat stoppen... Retespannend (al klinkt mijn eenregelige samenvatting een beetje vreemd). Wie zegt dit wat?
Hellup
V
* Sjakie en de chocoladefabriek
* Sjakie en de glazen lift
* De Dolle Tweeling - serie
* Floortje Bellefleur - serie
* Dik Trom
* Pitty op Kostschool - serie
* Pietje Bell
* Alle sprookjesboeken
* Kruistocht in Spijkerbroek
* Voetstapjes in de Sneeuw (??)
De gebroeders Leeuwenhart
Kruistocht in spijkerbroek
Het onzichtbare licht (en zo ongeveer alle andere boeken van Evert Hartman)
Minoes (Annie M.G. Schmidt)
Pinkeltje
De torens van februari (Tonke Dragt)
Agnes Cecilia (schrijver onbekend)
Het mooiste boek vindt ik toch wel Meester van de zwarte molen. (daar is trouwens ook
een tekenfilm van gemaakt)
Over het vervagen van de grens tussen jeugd- en volwassenenliteratuur: ik denk dat ik de boeken van Jan de Zanger nu ook nog wel goed zou vinden als ik ze nu zou lezen..."ik ben naar Wladiwostok", "Ben is dood", dat waren als ik het me goed herinner toch wel mooie boeken.
quote:
op 04-11-2000 om 04:18 PM schreef Verbal het volgende:
Verbals favo kinderboeken zijnDe Scheepsjongens van Bontekoe
A.M.G. Schmidt boeken (Pluk, Wiplala, Minoes)
Rob en de Stroper van Tjot Idi
Kruistocht in Spijkerbroek
Het Onzichtbare Licht
Vechten voor Overmorgen
De Gebroeders Leeuwenhart
Een Brief voor de Koning en ..... van het Zwarte Woud
De Bob Evers-serieDan was er nog een heeeeeeel spannend boek dat ik graag nog eens zou willen lezen, maar ik weet de titel niet meer. Het ging over een land dat langzaam werd overgenomen door mensen zonder schaduw. En een jongen en een meisje moesten dat stoppen... Retespannend (al klinkt mijn eenregelige samenvatting een beetje vreemd). Wie zegt dit wat?
Hellup
V
was dat niet "het oneindige verhaal"/
OOk als film..."the neverending story "
quote:
op 04-20-2000 om 11:28 AM schreef yvonne het volgende:
was dat niet "het oneindige verhaal"/
OOk als film..."the neverending story "
V
quote:
op 04-11-2000 om 04:18 PM schreef Verbal het volgende:
Verbals favo kinderboeken zijnDe Scheepsjongens van Bontekoe
A.M.G. Schmidt boeken (Pluk, Wiplala, Minoes)
Rob en de Stroper van Tjot Idi
Kruistocht in Spijkerbroek
Het Onzichtbare Licht
Wat kinderboeken betreft...
Ik ben helemaal dol op nijntje (door de tentoonstelling dacht ik ineens aan een topic als dit) en helemaal verliefd op die geweldige kikker van Max Velthuijs!
Verder blijven 'Borre en de Nachtzwarte kat' van Jenny Wagner en Ron Brooks en 'Voetje voor voetje' van Tomie de Paola echt altijd mooi...(jeugdsentiment op mijn 21e??)
Wat jeugdboeken betreft...
Evert Hartman en Ellen Tijsinger las ik vroeger heel graag, en Carry Slee vind ik ook erg leuk om te lezen....
Conclusie:
Kinderboeken zijn kewl!
Wg uit het verleden
Als je dood bent wordt je dan nooit meer beter?
Vlinder voor marianne
achtste groepers huilen niet
Yvonne, als ik jou was zou ik de taal van de boeken die je voorleest helemaal niet aanpassen. Soms kan je dingen natuurlijk wel uitleggen, maar het is juist heel goed voor de taalontwikkeling om eens een ander soort taalgebruik te horen.
Ik hoop niet dat dit belerend klonk, dat is namelijk niet de bedopeling, het is slechts een tip! Kinderen vinden "ander" taalgebruik vaak ook interresant.
Ik hoop nog veel leuke titels te lezen hier, kan ik weer fijn naar de bieb.
Groeten Maud
quote:Zielig boek, hé?
Op 21 oktober 2000 15:15 noemde Catkin:
Achtste groepers huilen niet
quote:En dan is het ook nog es écht gebeurd...
Op 30 oktober 2000 19:20 schreef Catkin:
Ja kei zielig maar wel heel mooi. Ik heb dat boek dan ook gekocht (op aanraden van Fannetje) en ik heb er geen spijt van.
quote:Topickick! Ik zocht eventjes op de naam Sendak en kwam plotseling dit topic tegen. Dit is ook één van mijn favorieten allertijden. Er zat gewoon een ongelooflijk mooie magie in het boek. En eigenlijk was het best wel eng voor een kinderboek. Donkere, haast spookachtige omgevingen met monsters, die vriendelijk blijken te zijn. Zonder twijfel het beste kinderboek ooit gelezen. Al moet ik zeggen dat ik 'Het spookhuis' van Jan Pienkowsky ook erg goed vind.
Op maandag 10 april 2000 23:06 schreef m@x het volgende:
Mijn eerste eigen topic.....jeetje....<P>Ik vroeg me af of er nog meer Fok!kers zijn die ook af en toe een kinderboek openslaan. Mijn absolute favoriet is 'Max en de Maximonsters' van Maurice Sendak. Waanzinnig mooie illustraties en een heel goed verhaal. Heb er toen ik nog een kleutertje was nachtenlang van wakker gelegen...
"Verhalen van de tweelingbroers" Tonke Dragt blijft nog wel een van mijn favorieten. En "Het sleutelkruid" van Paul Biegel is een ideaal voorleesboek.
quote:Oeh! Eindelijk iemand die die ook gelezen heeft
Op woensdag 23 juli 2003 20:18 schreef deflenatones het volgende:
heksenkind - monica furlong
Ik was bezig om mijn eindexamenboek aan uitgevers te laten zien, toen ik een mailtje kreeg van iemand die vond dat sommige elementen veel op dingen uit haar boek leken, en daar was ze niet zo blij mee (ik ook niet, ben van sommige dingen echt geschrokken)quote:Op donderdag 9 november 2006 08:29 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk Bijou, zijn ze te koop? Te leen? Te huur?
Verbal, dat boek zoek ik ook al zoooooooooo lang! Jij bedoelt 'Vijand Zonder Schaduw' van Tom Ingram. Enorm spannend boek, dat ik op de basisschool gelezen heb. Op de achterkant stond zoiets als 'voor kinderen vanaf 12 jaar die tegen een stootje kunnen', wat ik wel leuk vond omdat ik 9 was toen ik het lasquote:Op dinsdag 11 april 2000 16:18 schreef Verbal het volgende:
Dan was er nog een heeeeeeel spannend boek dat ik graag nog eens zou willen lezen, maar ik weet de titel niet meer. Het ging over een land dat langzaam werd overgenomen door mensen zonder schaduw. En een jongen en een meisje moesten dat stoppen... Retespannend (al klinkt mijn eenregelige samenvatting een beetje vreemd). Wie zegt dit wat?
Hellup
V
Verbal is intussen nog 6 jar langer aan het zoeken.quote:Op maandag 13 november 2006 21:12 schreef Hills het volgende:
[..]
Verbal, dat boek zoek ik ook al zoooooooooo lang! Jij bedoelt 'Vijand Zonder Schaduw' van Tom Ingram. Enorm spannend boek, dat ik op de basisschool gelezen heb. Op de achterkant stond zoiets als 'voor kinderen vanaf 12 jaar die tegen een stootje kunnen', wat ik wel leuk vond omdat ik 9 was toen ik het las![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |