November rain en Nothing else matters hebben dat wel, vermoed ik, maar of Acne en Gefrunnik over tien jaar nog bekend zijn, waag (en hoop) ik te betwijfelen.
Merk op dat men nu al last krijgt van 'jeugdsentimenten' van de begin jaren 90. Over een aantal jaren is het Pearl jam, Nirvana, Alanis Morisette en al die eurodance dingen wat de klok slaat op Radio 2.
quote:Misschien zijn Beatles en Zeppelin dan inmiddels oud genoeg voor radio 4?
Op vrijdag 21 december 2001 14:07 schreef weerdo het volgende:
Merk op dat men nu al last krijgt van 'jeugdsentimenten' van de begin jaren 90. Over een aantal jaren is het Pearl jam, Nirvana, Alanis Morisette en al die eurodance dingen wat de klok slaat op Radio 2.
quote:Ik zie het al helemaal voor me: "En dan nu Yesterday, van de Beatles. Uitgevoerd door het Russisch Staatsorkest.."
Op vrijdag 21 december 2001 14:08 schreef ranja het volgende:
Misschien zijn Beatles en Zeppelin dan inmiddels oud genoeg voor radio 4?
Maar ik denk dat de begin jaren 90 nu gewoon in de Radio-2 tombola gaan en wat nu geaccepteerd is. Ik zie dat ook nog wel met de wat ruigere nummers gebeuren.
quote:Dat waag ik om eerlijk te zijn te betwijfelen. Wat er uit de jaren '70 en '80 is overgebleven is, is maar een heel kelin deel van de toenmalige singlemarkt. Kijk naar de tophits in een bepaald jaar en constateer dat maar een klein deel populair is gebleven door de decennia heen, en dat zijn lang niet altijd de grote hits (Child in time, Stairway to heaven, Kayleigh, Brothers in arms, u.s.w.).
Op vrijdag 21 december 2001 14:07 schreef weerdo het volgende:
Nostalgie is iets waarover je pas over een aantal jaren kunt spreken. Zoals er nu over de jaren 80 wordt gesproken, zo wordt dat over een aantal jaren ook over de jaren 90.Merk op dat men nu al last krijgt van 'jeugdsentimenten' van de begin jaren 90. Over een aantal jaren is het Pearl jam, Nirvana, Alanis Morisette en al die eurodance dingen wat de klok slaat op Radio 2.
Wat er uit de laatste tien jaar overblijft zal de tijd dus uitmaken, maar denk dat er van de eurodance weinig tot niets over zal blijven, omdat de mensen die dat nu leuk vinden, dat hoogstwaarschijnlijk over tien jaar niet meer vinden (kijk maar in de lijsten, waar is de jaren '70 disco (ok, zijn er wel een paar van, maar in verhouding tot de jaren '70 maar heel erg weinig), waar is de jaren '80 disco (technotronic, MARRS, e.d.)?).
Pearl jam en Nirvana moeten ook maar bewijzen dat men het over tien jaar nog steeds leuk vindt. Ik hoor er nu al niet meer zo heel veel over, en betwijfel of, met uitzondering misschien van "Smells like teen spirit" en "Alive", deze bands zullen overleven. Voor Alanis geldt eigenlijk hetzelfde verhaal.
quote:Qua ruigheid maakt het niet zoveel uit, in de top 2000 staan ook nummers als 'Black knight' (deep purple) die een collega van me vorig jaar tijdens het werk duidelijk niet kon waarderen
Op vrijdag 21 december 2001 14:16 schreef weerdo het volgende:[..]
Maar ik denk dat de begin jaren 90 nu gewoon in de Radio-2 tombola gaan en wat nu geaccepteerd is. Ik zie dat ook nog wel met de wat ruigere nummers gebeuren.
quote:Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde gewoon de originele versies... dat in de 'klassieke top 100'ofzo de Bach en Beethoven langzaam vervangen gaan worden door Deep purple en Queen
Op vrijdag 21 december 2001 14:16 schreef weerdo het volgende:[..]
Ik zie het al helemaal voor me: "En dan nu Yesterday, van de Beatles. Uitgevoerd door het Russisch Staatsorkest.."
code:Tracey Ullman zo laag321 Selecter - On my radio
362 Earth & Fire - Memories
366 Nena - 99 Luftballons
575 Police - So lonely
1129 Joan Jett & the Blackhearts - I love rock ' n roll
1689 Katrina & the Waves - Walking on sunshine
1691 Madonna - Into the groove
1722 Plastic Bertrand - Ca plane pour moi
1764 Beatles - I should have known better
1934 Tracey Ullman - Break away
quote:Ben toch in '81 geboren en de oude muziek klinkt echt vele malen beter dan de troep die je tegenwoordig op de radio hoort.
Op vrijdag 21 december 2001 10:52 schreef Betse het volgende:[..]
tis radio 2 he? Allemaal mensen geboren in the sixties enzo... Die houden een stuk minder van de jaren 90 muziek...
quote:Dat is toch erg ook. Allemaal jankmuziek....
Op vrijdag 21 december 2001 12:31 schreef Vamos het volgende:
Ok, de volgende nummers komen uit 2000 of 2001:172 Alessandro Safino Luna 2000
213 Twarres Wêr bisto 2000
327 Krezip I would stay 2000
398 Anastacia I'm outta love 2000
435 Abel Onderweg 2000
879 Live Overcome 2001Er stemmen dus ook wel jongere mensen op de lijst.
En zo krijg je dus dat Wer Bisto wordt beschouwd als het 213e beste nummer dat *ooit* is gemaakt.Of dat Anastacia op 398 staat enzo.
Daarom ben ik blij dat de doelgroep van radio 2 wat ouder is en wat meer decennia beslaat. Dit voorkomt dat de hele top 100 vol staat met bovenstaande nummers
quote:Tering.. waar moet dit heen.. alsof ze nix beters kunnen verzinnen.. waar blijven de nummers van de goede artiesten.. ik wil Tool en Dream Theater zien.
Ok, de volgende nummers komen uit 2000 of 2001:172 Alessandro Safino Luna 2000
435 Abel Onderweg 2000
879 Live Overcome 2001
quote:Maar dat is dan ook wel 1 van de mooiste nummers ooit gemaakt.
Ok, de volgende nummers komen uit 2000 of 2001:435 Abel Onderweg 2000
quote:Het Dorp, kippenvel en tranen
Op vrijdag 21 december 2001 14:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
En Boudewijn de Groot met Avond op 41. Waarom is die geweldige plaat dan nooit een hit geworden?
Deze nog gezien?
Ik vind de lijst persoonlijk weinig aan, van mij had er veel meer jaren '90 in gekund. En wat orginelere (en steviger) tracks. Hoeft niet eens stampende house te zijn, kan ook Nirvana zijn of zo. Maar ik neem het het publiek niet kwalijk, dat is nou eenmaal de radio-2-doelgroep. Opgegroeid in de jaren '60 en '70. Gewoon naar de verrukkelijke 715 luisteren van Radio 3, als je meer muziek van onze tijd horen wilt.
Een paar jaar geleden had 538 ook zo'n lijst. De Millenium 2000. Boven de 200 werd hij steeds minder leuk (al die afgezaagde platen die al 2034839303920 keer eerder op de radio zijn geweest), maar daaronder zat genoeg leuks. Moet ik eerlijk toegeven.
quote:Ik heb ook gestemd op de lijst dus beschouw ik mezelf wel als doelgroep... maar niet als gemiddelde fokker, daar moet ik je weer tegemoetkomen
Op zondag 23 december 2001 19:42 schreef postinggirl het volgende:
Grappig om te zien hoe iedereen zich zo druk zit te maken over een lijst die muzikaal gezien helemaal niet voor de gemiddelde Fokker is bedoeld, de doelgroep van Radio 2 is toch heel anders?
quote:
172 Alessandro Safino Luna 2000
435 Abel Onderweg 2000
879 Live Overcome 2001
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |