Het is die kuthippies weer in de bol geslagen, met zijn allen slapen op de Dam. Wat zal dat gaan meuren!! Lekker in kartonnen dozen en tentjes midden op straat.quote:Actievoerders willen slapen op Dam
5-7-2006 De actiegroep 'De Damslapers' roept mensen op om vrijdagnacht, net als in de jaren '60, op de Dam te slapen. Zij protesteren tegen het huurbeleid en het voorgenomen kraakverbod van Dekker.
De actievoerders zullen de nacht doorbrengen in tentjes en kartonnen dozen. De organisatie nodigt iedereen uit die op wat voor manier dan ook de dupe wordt van de plannen.
De initiatiefnemers hebben geen vergunning aangevraagd, maar Cohen heeft voor deze keer zijn toestemming verleend, mits de actievoerders zich houden aan afspraken. Ze moeten voor de winkels zaterdag opengaan, vertrokken zijn.
quote:Op 25 augustus 1970 sloegen de mariniers de hippies met knuppels en koppelriemen van de Dam. Ook deze beelden gingen weer de hele wereld over via de televisie. Velen waren geschokt bij het zien van deze beelden, maar bij anderen kon de actie op sympathie rekenen.
De marine, toch?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:59 schreef _The_General_ het volgende:
De ME moet ze er maar even vanaf slaan!
Al waren het de padvindersquote:
I knowquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoelde het historisch bezien.
V.
Correctie: het monument op de Dam is een oorlogsmonument. De Dam is gewoon een plein in Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:21 schreef wunderbaum het volgende:
De Dam is nog altijd een oorlogsmonument. Als je daar gaat lopen demonstreren, kotsen, poepen en piesen dan verdien je gewoon een knuppel door je schedeldak.
Detail, detail, maar ze zullen vast ook hun bedje spreiden bij/op/naast het monument op de dam.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Correctie: het monument op de Dam is een oorlogsmonument. De Dam is gewoon een plein in Amsterdam.
V.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:21 schreef wunderbaum het volgende:
...is nog altijd een oorlogsnationaalmonument.
Hippies/Krakers die gaan zeiken als ze hun gejatte huisje uit moeten en ze eigenlijk door gaten in de wet huizen zitten te kraken, af te raggen en vervolgens onverkoopbaar maken doordat de stank en de chaos nooit meer aan te passen is, hebben voor mij niet het recht om te gaan demonstreren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:35 schreef zatoichi het volgende:
Laat ze, zij hebben net zo goed het recht om te demonstreren.
Dat belooft een waar feest te worden!!quote:De eerste groepen die hebben toegezegd om te helpen van de actie een succes te maken:
- WildeWestenVoKu (Amsterdam) - komt gratis vegetarisch/veganistische maaltijden uit delen.
- Caspian Hat Dance (Amsterdam) - komt feest muziek spelen.
- EHBA Eerste Hulp Bij Acties (Landelijk) - komen eventueel noodzakelijke pleisters plakken.
- X-Y - ondersteund de actie door een bijdrage te leveren aan de kosten voor het drukken van de flyers en posters. (Bedankt!!!!)
- Burgers (Eindhoven) - komen koken.
- Indymedia.nl (WWW) - komt verslag doen en vooral de overige deelnemers om live verslag vragen, neem dus je laptop met wireles mee.
- Radio Patapoe (Amsterdam) - gaat live de lucht in en doet verslag dus neem allemaal je radio's mee, stem af op 88.3 en help mee een onstopbaar soundsystem te vormen.
- Plattelandskrakers (Achterhoek) - komen met hun veestapel.
- Weggeefwinkel (Amsterdam) - verzorgt thee en koffie en heeft een bakfiets vol met gratis spullen.
- ASCII (Amsterdam) - komen damhacken met een bakfiets met computers inc internet.
- GraKra (Grachtengordel) - deelt een speciale grachtenslaper actie krant uit.
- Loesje (Landelijk) - komen met speciale posters de dam versieren.
- Radicale Vocalen (Amsterdam) - komen strijdliederen zingen.
- ? - komen dans / movement les geven (yoga, capoeira, swing).
- A3 (Achterhoek) - komen de sfeer verhogen met een goede pot normaal tot Hard-Tek.
- Johnny Kapot & band (Amsterdam) - komen Amsterdamse levensliederen ten gehore brengen.
- KSU-dePijp & Werkgroep Wonen (Amsterdam) - komen met een mobiel kraakspreekuur.
- De Molli (Amsterdam) - komen met een mobiele bar.
- Weggeefwinkel (Utrecht) - komen spullen weggeven.
- Joe's Garage (Amsterdam) - komen met hun weggeefwinkel, volkskeuken en spandoeken-fabriek.
- Dagcafe Leids-bezet (Amsterdam) - komt oa vruchtenbowl uitdelen.
- www.Mijnkoffie.com - deelt koffie uit!!
en al heel veel individuen die komen slapen, jongleren, muziek draaien op hun ghettoblaster etc etc.
quote:- WildeWestenVoKu (Amsterdam) - komt gratis vegetarisch/veganistische maaltijden uit delen.
Mooie Sig heb jij.....quote:
Als je dan een mening hebt, zorg dan in ieder geval dat je met onderbouwde argumenten komt. Kraken is niet mogelijk door 'gaten in de wet', maar simpel weg OMDAT er een speciale wet is waar dergelijke zaken geregeld zijn, namelijk artikel 429 van het WvS.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:40 schreef danos het volgende:
[..]
Hippies/Krakers die gaan zeiken als ze hun gejatte huisje uit moeten en ze eigenlijk door gaten in de wet huizen zitten te kraken
Lekker volwassen knullo! Je hoeft ze toch niet mee te nemen? Als iedereen er zo over denkt komen ze niet in Amsterdam aan. Wil je ze meenemen naar je huis?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:46 schreef danos het volgende:
wedden dat die lui gaan liften naar amsterdam, ik moet vanavond nog die kant op, ik pik er wel een paar op en nee die zullen absoluut nooit in amsterdam aankomen![]()
Omdat ze alleen oog hebben voor hun eigen situatie, en niet open kunnen staan voor een andere visie of mening en anderen hier vrij in kunnen laten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:47 schreef zatoichi het volgende:
Het valt me zo op dat in dit topic de mensen die tegen krakers zijn zoveel vooroodelen, ongefundeerde meningen en overdreven uitspraken hebben, waarom eigenlijk?
Omdat er een hoop kortzichtige mensen op Fok! zitten...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:47 schreef zatoichi het volgende:
Het valt me zo op dat in dit topic de mensen die tegen krakers zijn zoveel vooroodelen, ongefundeerde meningen en overdreven uitspraken hebben, waarom eigenlijk?
Omdat dit een clubje wereldvreemde nerts is die zelf nooit buiten zou durven overnachten uit angst voor grote geile homoseksuele negerts.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:47 schreef zatoichi het volgende:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat dit een clubje wereldvreemde nerts is die zelf nooit buiten zou durven overnachten uit angst voor grote geile homoseksuele negerts.
Hoe laat lig jij er?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat dit een clubje wereldvreemde nerts is die zelf nooit buiten zou durven overnachten uit angst voor grote geile homoseksuele negerts.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:00 schreef Homdeck het volgende:
Lekker allemaal bij elkaar, dus een makkelijk doelwit.
Als zij hun haren eens wassen zal ik mijn meningen eens overdenkenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:47 schreef zatoichi het volgende:
Who knows, misschien komt op vrijdag de straatveger wel langsquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:54 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als zij hun haren eens wassen zal ik mijn meningen eens overdenken
Een hippie tekening, ontworpen op een Apple zeker, terwijl je groene thee dronk en een vega burger at?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik moet nog een muurschildering afmaken in m'n huurhuis.
Nee, iets wat van m'n wijf moet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:57 schreef HeatWave het volgende:
Een hippie tekening, ontworpen op een Apple zeker, terwijl je groene thee dronk en een vega burger at?.
Tofquote:- A3 (Achterhoek) - komen de sfeer verhogen met een goede pot normaal tot Hard-Tek.
hahaquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Lekker volwassen knullo! Je hoeft ze toch niet mee te nemen? Als iedereen er zo over denkt komen ze niet in Amsterdam aan. Wil je ze meenemen naar je huis?
Wat is er mis met een Apple? Toppunt van commercialiteit.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een hippie tekening, ontworpen op een Apple zeker, terwijl je groene thee dronk en een vega burger at?.
Ik heb er eentje, en HeatWave pest me, het boefje.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat is er mis met een Apple? Toppunt van commercialiteit.
Inside joke tussen Niets en mijquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Wat is er mis met een Apple? Toppunt van commercialiteit.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef Roellio het volgende:
[..]
Een 3e-jaars HEAO studentje die zogenaamd 'de wijsheid in pacht heeft'.
Ik heb er 2quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb er eentje, en HeatWave pest me, het boefje.
Ik ken dit schorem die deze dingen doet en nee het wordt niet gezellig, zodra je je daar als 'normaal' mens laat zien wordt je meteen bekogeld met bierblikjes en dreadlocks.quote:
haha damnquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:45 schreef Kiteless het volgende:
er mist nog :
- AXE KOMT DEODORANT UITDELEN
- HEAD&SHOULDERS KOMT SHAMPOO UITDELEN
quote:- Radicale Vocalen (Amsterdam) - komen strijdliederen zingen.
- Plattelandskrakers (Achterhoek) - komen met hun veestapel.
- ASCII (Amsterdam) - komen damhacken met een bakfiets met computers inc internet.
Tja, dat is het mooie van een democratie: iedereen kan binnen de wetten zijn eigen manier van leven kiezen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:05 schreef LENUS het volgende:
Ik hoop dat de Marine weer een nobel gebaar komt maken. Wat heb ik een tyfushekel aan hippies/krakers/werkschuw tuig
![]()
Nou niet overdrijven hoor. Ik gok dat ik er straks prima langs kan lopenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:05 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ik ken dit schorem die deze dingen doet en nee het wordt niet gezellig, zodra je je daar als 'normaal' mens laat zien wordt je meteen bekogeld met bierblikjes en dreadlocks.
Niet elke kraker is militant anarchistisch-tuig heur.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:05 schreef Zuen het volgende:
Ik ken dit schorem die deze dingen doet en nee het wordt niet gezellig, zodra je je daar als 'normaal' mens laat zien wordt je meteen bekogeld met bierblikjes en dreadlocks.
Sja ik weet ook wel dat ik overdrijfquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou niet overdrijven hoor. Ik gok dat ik er straks prima langs kan lopen. Niet dat ik er verder achter sta, maar goed, ze doen maar
.
Da's waar, sommige zijn alleen maar vies.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:09 schreef nietzman het volgende:
[..]
Niet elke kraker is militant anarchistisch-tuig heur.
m.a.w. hoe kan ik zoveel mogelijk parasiteren op de verzorgingsstaatquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:07 schreef Nosh het volgende:
[..]
Tja, dat is het mooie van een democratie: iedereen kan binnen de wetten zijn eigen manier van leven kiezen.
Beetje eng misschien voor alle kortzichtige internet-warriors hier, die het schoolfeest in de vierde al een malle boel vonden, maar toch.
Aaah, humor, een lang verloren gegane kunst.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:12 schreef Kiteless het volgende:
Da's waar, sommige zijn alleen maar vies.
Ik ken krakers die gewoon werken en ook nog een vrijwilligersbaan bij doen...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:12 schreef LENUS het volgende:
[..]
m.a.w. hoe kan ik zoveel mogelijk parasiteren op de verzorgingsstaat![]()
Ik ken ook Marokkanen die werkenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik ken krakers die gewoon werken en ook nog een vrijwilligersbaan bij doen...
Sterker nog, ik ken er een die in het magazijn van een bierproducent werkt; dus als je hem oppakt, dan heb jij morgen geen bier meer!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Magazijnmedewerkerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:15 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ken er een die in het magazijn van een bierproducent werkt; dus als je hem oppakt, dan heb jij morgen geen bier meer!
Zie je wel !!!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
maar als je werkt, ben je een loonslaaf c.q. slaaf van het systeem.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Als keiharde volksjongen zou je dat toch moeten waarderenquote:
En jij hebt daar last van, want je woont op de Dam ofzow? Laat ze lekker, het zal me echt helemaal niks kunnen schelen....mits ze het maar opgeruimt achter laten...dat dan weer wel. En ja...ik woon wel praktisch op de Damquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:59 schreef Zuen het volgende:
[afbeelding]
[..]
Het is die kuthippies weer in de bol geslagen, met zijn allen slapen op de Dam. Wat zal dat gaan meuren!! Lekker in kartonnen dozen en tentjes midden op straat.
Scherp joh! scherp!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Als keiharde volksjongen zou je dat toch moeten waarderen
Momenteel fokkenquote:
Ik ook, maar waar ik eigenlijk op doel is dat er hier ook wel studenten tussen zullen zitten. Die kraker draagt wel belasting af waarvan sommige hier kunnen studeren! (Ik zeg btw niet dat jij dat dan zou zijn).quote:
het merendeel van de krakers heeft een uitkering, dus dat heft elkaar weer opquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:45 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ook, maar waar ik eigenlijk op doel is dat er hier ook wel studenten tussen zullen zitten. Die kraker draagt wel belasting af waarvan sommige hier kunnen studeren! (Ik zeg btw niet dat jij dat dan zou zijn).
Thanks!quote:
Vele mythische figuren hebben in het verleden en in het heden bewezen dat een scherpe oneliner effectiever kan zijn dan 1000 steekhoudende argumenten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:49 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Thanks!
Merk op dat als jij aangevallen wordt, je niet zoveel te zeggen hebt en verzand in oneliners. Kun jij alleen maar uitdelen?
Helaas zijn die van jou verre van scherp en dragen ze niet bij aan je imago van keiharde straatjongen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vele mythische figuren hebben in het verleden en in het heden bewezen dat een scherpe oneliner effectiever kan zijn dan 1000 steekhoudende argumenten.
Niet boos worden hequote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Helaas zijn die van jou verre van scherp en dragen ze niet bij aan je imago van keiharde straatjongen.
Ze wekken eerder het idee van een softe computernerd met een grote mond achter het toetsenbord.
Natuurlijk is het een flutargument, daarom vind ik hem ook zo grappig om te gebruiken. Maar het is wel zo dat de belasting o.a. naar de IBG gaat om uit te keren aan de studenten. Natuurlijk verdienen ze dat later terug; maar nu nog niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
het merendeel van de krakers heeft een uitkering, dus dat heft elkaar weer op
IK BETAAL VOOR DE STUDERENDE MEDEMENSwat een flutargument
die studerende mensen betalen alles in hun leven driedubbel en dwars terug
Ik word niet boos. Ik constateer. Wederom een Butt-onelinerquote:
ja, en belasting gaat ook op naar basisscholenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een flutargument, daarom vind ik hem ook zo grappig om te gebruiken. Maar het is wel zo dat de belasting o.a. naar de IBG gaat om uit te keren aan de studenten. Natuurlijk verdienen ze dat later terug; maar nu nog niet.
Jij moet jouw kwaliteiten commercieel gaan uitbaten, er zijn namelijk niet zoveel mensen in de wereld die aan de hand van ettele post op een forum een persoonlijkheid kunnen analyserenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik word niet boos. Ik constateer. Wederom een Butt-oneliner
Natuurlijk ben ik geen keiharde jongen van de straatquote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik weet wel dat jouw opmerkingen niet uit de mond van een keiharde jongen van de straat komen..
Kom kom moet je je nou gaan verlagen tot dat niveau? Heb ik een gevoelige snaar geraakt? In dat geval sorry hoor, je kan ook gewoon blijven discussieren...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, en belasting gaat ook op naar basisscholen
iets wat jij waarschijnlijk nooit behoorlijk hebt afgerond
spuit 11quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:36 schreef Simmertje het volgende:
hippieskrakers
![]()
ga werken ofzo. Slapen op de dam
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |