abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 12:34:17 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39902918
Ach, arme Morris, snoopy. Maar voel je niet schuldig daarover...voortaan moet hij maar lekker zelf omhoog komen als hij een schone luier moet he! Ik had daar ook last van hoor, toen ik hoogzwanger was van Emma en Noa nog niet kon lopen ...
pi_39902944
Snoopy dat is schrikken! Gelukkig dat het weer terug geschoten is.
pi_39902963
Kun je hem niet op bed verschonen anders Snoopy?
Zielig, maar gelukkig kwam de arm uit zichzelf weer goed te zitten.

Elise succes met chips eten deze zomer
pi_39903065
Ik verschoon hem op de commode. Maar zodra hij doorkrijgt dat hij een schone luier moet, speelt hij stervende zwaan en gaat op de grond op zijn rug drama liggen maken. Normaal til ik hem dan op en sjouw hem richting commode. Nu kan ik dat niet meer dus vond ik dat hij er zelf maar heen moest lopen. maar ja, ik moest hem natuurlijk eerst overeind zien te krijgen...

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 17-07-2006 12:45:44 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 17 juli 2006 @ 12:41:58 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39903165
Alstie zelf kan lopen moet hij dat idd maar doen! Ik ben het Noa nu ook aan het aanleren (nu pas eigenlijk ) dat ze zelf naar boven moet lopen en klimmen als ze naar bed moet. Dat doet ze netjes, maar ik heb haar veel te lang als baby behandeld en naar boven gedragen.... is helemaal niet nodig natuurlijk.
pi_39903266
Ja, soms vergeet je dat ze dingen natuurlijk allang zelf kunnen
Stom is dat hè? Maar vooral nu probeer ik hem zoveel mogelijk zelf te laten doen.
Maar ja, als hij niet mee wil werken moet je soms wel eens iets afdwingen.
pi_39904220
Myrthe klimt zelf op de commode, haar tafeltje staat ernaast en gebruikt ze als opstapje (en ze klimt ook zelf in haar kinderstoel). Kun je niet voor zo'n opstapje zorgen? Misschien vindt-ie dat erg leuk.
  maandag 17 juli 2006 @ 13:23:07 #258
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39904531
Och arme jullie
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 13:54:13 #259
43556 miss_dynastie
pi_39905569
Ach, snoop, wat zal je geschrokken zijn
  maandag 17 juli 2006 @ 14:08:00 #260
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_39906036
Jaja, wij mogen ons ook komen melden in het dreumessen topic...
Nicole is afgelopen dinsdag 1 jaar geworden! 't Is echt een heerlijke meid, lekker bezig met alles ontdekken.. Alles is da da da.. Of ka ka (kat kat) of toe toe (boten of auto's).. Ze eet heerlijk met de pot mee, sinds het weekend ook geen flesjes meer.. Zucht, ze wordt al zoooooo groot

Wat fotootjes van haar verjaardag:

kadootjes uitpakken, als ze maar eenmaal zag wat er in zat was het wel interessant

hoera, lekker taartje eten! Het mutsje is nog gedragen door papa en oma!

Voor de rest lurk ik veel, ik lees wel mee met iedereen maar ik post niet zo veel
pi_39907213
gefeliciteerd nog snowww & nicole, leuk om weer eens iets van jullie te zien/lezen! grappig dat dat verjaardagshoedje al zolang meegaat! en wat een grote meid is nicole al zeg, of lijkt dat maar zo door die al best lange haartjes? leuk!

snoopy wat een schrik, bah. gelukkig schoot 't vanzelf terug op z'n plek.

piet is erg bezig met 'verkleden'/iemand anders spelen. dit weekend was hij voortdurend 'een hele grote motormeneer'. met "helm" (pet & bril) op en een hele zware (helaas ook luide) stem dacht hij niet te herkennen te zijn, zo grappig. en dan tussendoor steeds snel even de helm af en ons geruststellen: "ik was het maar hoor, Piet!"
pi_39907607
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:45 schreef snoopy het volgende:
Ja, soms vergeet je dat ze dingen natuurlijk allang zelf kunnen
Stom is dat hè? Maar vooral nu probeer ik hem zoveel mogelijk zelf te laten doen.
Maar ja, als hij niet mee wil werken moet je soms wel eens iets afdwingen.
* herkent
Dit leren ze wel af hoor ... We zitten zelf in de fase dat ze ons maar liever niet hoort als we haar iets vragen (zucht...) maar goed, met een goede bui en/of wat pressie etc. gaat ze ook al zelf een schone onderborke van boven halen etc. dus het gaat steeds beter.
Ze sliep afgelopen nacht bij opa en oma; die zullen het verschil ook wel merken; Elise wordt met de dag slimmer en gelukkig handiger, hoewel dat aan haar knietjes nog niet echt te zien is

De vorige nacht schrok ze huilend wakker; toen mamaBright ging kijken kreeg ze alleen 'eng' te horen. Speentje erin en gelukkig ging het weer, maar het is wel zielig als zo'n kleintje een nachtmerrie heeft
pi_39908109
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:43 schreef bixister het volgende:
dacht hij niet te herkennen te zijn, zo grappig. en dan tussendoor steeds snel even de helm af en ons geruststellen: "ik was het maar hoor, Piet!"
piet
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  maandag 17 juli 2006 @ 15:22:20 #264
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39908451
das schrikken met Morris gelukkig is het vanzelf weer goed gekomen, en word je weer met de neus op de feiten gedrukt dat je beter niet aan die armpjes kan trekken ik doe het ook weleens moet ik bekennen

Maxim kan zelf de trap op klimmen, laat ik hem al een tijdje doen, in zn kinderstoel klimmen kan hij ook al zelf, alleen de commode moet ik hem nog erop tillen. en zo ook de trap af, hebben we al wel geprobeerd om bij te brengen hoe dat moet, maar vooralsnog geen succes.
  maandag 17 juli 2006 @ 15:25:01 #265
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39908534
Piet! Geweldig!

Snoopy, gadverdikkie wat naar zeg. Gelukkig is het goed afgelopen.

Snow(x tig) en Nicole welkom hier en Nicole gefeliciteerd nog!
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 16:11:24 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_39910014
Cas heeft toch echt waterpokken, Peet is even met hem naar de HA geweest
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 18:45:43 #267
81992 Githa
pi_39914571
Ik heb een tafel en stoeltje gescoord Eindelijk iets naar mijn smaak, een knal oranje stoeltje met daarbij een knalrood tafeltje.
Dadelijk de box opruimen en dan kan het tafeltje op zijn plek...

Cas, beterschap

Nicole nog gefeliciteerd leuke muts heb je op
Snow, kom eens wat actiever posten dan, leuk!
pi_39916906
Piet, ik herken je ook niet hoor
Geweldig Bix, vooral dat hij af en toe even liet zien dat hij het wel was
pi_39918027
Gefeliciteerd Snow en Nicole!!

Over iets meer dan een week verhuis ik ook hier naartoe!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_39920648
Cas beterschap!
Nicole welkom hier
Piet heerlijk mannetje ben je

Igraine dan al?
pi_39920842
Beterschap Cas Je hebt in elk geval een nieuwe badjas om je op te vrolijken

Snow en Nicole ook gefeliciteerd!

Piet Wat geweldig Bix!
pi_39920972
igraine, ik ben ook geschokt dat myhron al bijna 1 is.
(mag ze bij de dreumesen wel weer in 't lijstje, ah toe? is veel handiger als je kunt zien hoe oud/jong een kindje is waar je het over hebt!)
pi_39921718
Piet

Hier ook zo iets. Bij het naar bed-breng ritueel verstoppen papa en Sven zich onder het dekbedovertrek, en zijn dan een spook. Ik ben dan natuurlijk heel bang en verstop me achter de stoel. Dan word het dekbed afgegooid en zegt Sven: "je hoeft niet bang te zijn mama, wij zijn het maar"

Oja, en het zindelijk worden gaat goed hier Plassen op de wc gaat prima (het poepen bewaart de slimmerik voor als hij een luier aanheeft, er moeten weleens boodschappen gedaan worden, en dan heeft hij die aan )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 22:26:02 #274
81992 Githa
pi_39921811
Wij hebben vanmiddag een potje gekocht, altijd handig om vaste te hebben mocht het nodig zijn. Hij vond het wel reuze interessant om erop te zitten, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik hem ooit ga leren dat hij daarop moet plassen komt tijd, komt raad

Myhron alweer 1 ...jeetje, dat gaat idd hard, maar wel gezellig Igraine dat jullie hier mee komen mutsen
pi_39921954
hihi sven, dat zou piet ook kunnen doen ja.

anna vindt het potje ook razend interessant. ze gaat er ook vaak even op zitten. maar het duurt meestal niet lang. (ze heeft er 1x op geplast trouwens). vorige week liepen ze allebei in blote billen ivm badje buiten, en helaas gebeuren de 'ongelukjes' hier dan meestal binnen. op een gegeven moment roept piet verschrikt: 'mama! er ligt poep van een hondje in de gang!' van anna dus, maar piet kent poep in die vorm alleen als hondenpoep.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 22:35:17 #276
81992 Githa
pi_39922140
Piet...
Jordy laat zijn 'ongelukjes' overal lopen, binnen of buiten. Als hij dan in zijn blote billen staat, kijkt hij heel verbaasd naar beneden, 'wat komt daar nu uit '.
Ik vind deze leeftijd zo ontzettend leuk, echt waar!
  maandag 17 juli 2006 @ 22:35:25 #277
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39922147
Ik weet niet of het kan hoor, maar is het mogelijk om een fietsstoeltje andersom achterop te monteren? Dan heeft Jolie een vrije uitkijk. Misschien krijgt ze het benauwd als ze weggestopt zit achter zadel en/of iemands rug?
-edit- Of je hebt ook van die ouderwetse rieten korfjes waar kinderen in zijzit achterop zitten. Is dat een idee?
pi_39922432
ik vond 't idee van een kussentje ook niet gek. heb je dat al geprobeerd, lb? of laat je 't voorlopig maar even rusten.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 01:08:28 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39927658
Die korfjes schijnen heel gevaarlijk te zijn Spuuglokje. Ik heb er sowieso over nagedacht want ik vind dat zo leuk eigenlijk. Een kussentje hebben we geprobeerd, zelfs met een leuk Nijntje stofje was niet goed. Het zou goed kunnen dat het door de uitkijk komt. Jolie houdt er ook niet zo van als er geen overzicht is in kamers. Bij mijn opa, echte ouderwetse achterkamer met hoge tafel is altijd huilen, omdat ze niets kan overzien.

Bix ik ga er wel mee door want ze kan bijna niet meer voorop. D'r knietjes zitten helemaal vast. We moeten gewoon met de fiets kunnen. Ik hoop dat we snel iets vinden want het is wel een beetje rot zo. Sowieso snap ik dat dan weer niet. In de zweefmolen in de Efteling mocht ik geen arm om d'r heen doen. Groot en stoer is ze dan. En zoiets dan weer zo bang. Snap niet wat er dan kan zijn, wat ik ook bedenk. Maar ja er zal vast wel een oplossing komen.

Mijn stoertje is al bijna twee weer.

Leuk vind ik haar nu. Begrijp vaak niet maar leuk is ze zeker. Vanmorgen hoorde ik vanuit slaapkamer '' opschieten! kom te laat welk' hiehie lieve gekke kleine meid.

Cas, succes met je waterpokken.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:34:16 #280
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39930866
Eigenlijk zou je zo'n bakfiets moeten hebben he Luchtbel, waar Jolie dan voorin kan zitten (zo een als prins Maurits en Marilene hebben).
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:48:21 #281
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39931011
Jee, wat ziet ze er stoer en groot uit Luchtbel.
pi_39931761
Jee luchtbel, ze is idd groot en stoer zeg !!

Misschien stoeltje voor gewoon weg doen, dan is er ook geen andere mogelijkheid dan achterop (of is dat al weg?)
pi_39931799
Er zijn ook boekjes over potjes en zindelijk worden waarin het gebruik van het potje uitgelegd wordt. Wel goed zoeken want er zijn er ook veel die alleen over het gebruik van het potje als speelgoed gaan.

Twee boekjes (drie linkjes) die dacht ik wel over zindelijk worden gaan:

&
(de laatste 2 zijn de jongens- en meisjesversie van hetzelfde boekje)
  † In Memoriam † dinsdag 18 juli 2006 @ 09:57:55 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_39931964
Bij de bieb kan je hele pakketten halen voor kinderen die gevuld zijn met allemaal dingetjes op het gebied van zindelijk worden, erg leuk! zo hebben ze ook andere onderwerpen, zoals overlijden
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_39931971
een van mijn oppaaskindjes is nu ook bezig een beetje zindelijk te worden... met dit weer ideaal.
Potje staat constant in de buurt en zodra er een "ongelukje" gebeurt of is geweest, zetten we hem altijd even op t potje met iets in de trand van "plasje in t potje" ....

Bij broer en zus werkte dit goed.

Als ze eenmaal doorhebben waar dat potje voor is krijg je nog de gemakzucht en de luiheid, want ja ... spelen is veel leuker en de tijd dat je op de wc zit kan je niet lekker spelen ....
Werd opgelost door t verdienen van stickertjes .... blaadje vol stickers = kleinigheidje (zoals een nieuwe pyama, broodtrommeltje oid)
  † In Memoriam † dinsdag 18 juli 2006 @ 12:05:11 #286
81992 Githa
pi_39935214
Een boekje dat is een idee.... vindt hij vast erg leuk ook. Ik wilde tochal boekjes halen over het ziekenhuis dus dan kan ik gelijk kijken voor boekjes over het potje
niet dat hij al moet hoor, maar kennismaken met het potje lijkt me niet verkeerd
pi_39939840
wij hebben ook een aantal (op zich hele leuke) potjesboekjes maar die lezen we al niet meer want die maken 't hele gedoe om 't potje voor piet veel te groot/zwaar hebben we gemerkt.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:53:12 #288
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39940619
Wilyan heeft in zijn map van het voorleesproject van school wel een stukje van Lieselotje op het potje.. Die hebben we de vorige keer dat hij graag op de wc wou 'plassen' er al eens bij gehaald maar dat deed meneer helemaal niks.

Hij is nu trouwens zo goed als zindelijk.
Dat wil zeggen overdag is hij de hele dag droog. We kunnen gerust even naar de winkel lopen, hij gaat naar 'school' en gaat (als hij écht heel moe is) af en toe 's middags nog even naar bed zonder dat hij een luier om heeft.
Vooralsnog heeft hij 's morgens nog steeds plasjes in zijn luier. Dus die blijft 's nachts nog even om. Zo gauw hij wakker is gaat hij wel naar de wc, zelfs als hij nu zijn luierbroekje aan heeft.
Hij word soms 's nachts wel wakker dat hij moet plassen. Alleen als hij dan op de wc zit, zit alles al in de luier en plast hij wel iets van drie drupjes. Ja, meneer weigert om 's nachts op het potje te plassen, de grote wc is veel mooier. Want, hij is groot! Grote jongens gaan op de wc, kleine kindjes gaan op het potje..
(vraag me af waar hij dat weg heeft want dat hebben wij nooit gezegd)

Hanne gaat ook zo lekker..
Ze heeft nu de Legokar ontdekt en loopt sprint daarmee de tuin door. Zo grappig om te zien Ik zal eens kijken of ik er een klein filmpje van kan maken. Ze staat geregeld los maar een paar losse stapjes? Echt niet! Dat is eng!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:01:36 #289
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_39940888
Potjes, lol, daar beginnen we voorlopig nog niet aan. Nicole heeft wel een boekje over een potje, maar dat vindt ze vooral interessant om al die dieren die er in staan.

Hanne lekker sprinten achter de legokar! Nicole heeft een loopmuis en daar loopt en "rent" ze ook mee door de kamer. En een trotse grijns die ze dan op haar gezichtje heeft! Los staan doet ze nog niet, af en toe heel per ongeluk maar dan kukelt ze ook meestal wel om.

Heeft ze voor haar verjaardag een hele hoop speelgoed gekregen, en waar is ze het meest mee aan het spelen?? Ja ja, met de bal die we gratis van de intertoys kregen...
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:25:27 #290
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39941623
Hanne pikt steeds de autotjes van Wilyan om daar heel hard de auto snel heen en weer schuivend, "Pbbbbbbbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrr" bij te sputteren.

Ze wil ook steeds op Wilyan zijn driewieler of op zijn stoel zitten. Die zijn allebij veel te hoog. Maar goed. Zoals de stoel ook.. Daar gaat ze dan met d'r kontje tegen aan staan en dan maar dat been optillen en er proberen boven op te krijgen..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_39941852
haha herkenbaar jonnetje/noli. voor je 't weet past ze er ineens wel op, let maar op!

en snowwww, is dat toevallig dit boek?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:52:21 #292
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39942424
LB, als het nu echt niet lukt met het stoeltje, dan kun je misschien toch een Bobike voorzitje doen? Daarin kunnen kindjes best lang, althans dat zag ik bij mijn nichtje). Maria zit er nu ook in, maar ja, Jolie is al wel beetje groter dan Maria (en lief! en stoer! ). Maar misschien toch goedkoop aan te komen en te doen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:14:30 #293
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_39949326
Ik heb hier nog een bobike voorstoeltje die je voor niks mag hebben LB, mocht je dat willen
Saartje
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:37:11 #294
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_39950042
Hey, dat hebben wij hier ook Noli. Nicole probeert echt overal op te klimmen. Op de stoel, op de bank, op de hangmat. Traplopen... uuh, trapkruipen gaat ook opperbest, tenminste, omhoog dan. Omlaag probeert ze eerst met haar hoofd vooruit, dat is dus niet zo handig, maar heeeel langzaam leert ze dat ze haar voetjes eerst naar beneden moet laten gaan.

Bixister, het boekje wat ik bedoel is dit boekje:

Gesigneerd en wel. Nicole vindt vooral de aap erg leuk (maar dat komt denk ik door het enthousiaste oe oe a a geluid dat mama erbij maakt )

Zo, nog een weekje en dan zitten we in Frankrijk! Nu ben ik vandaag op zoek gegaan naar muggenmelk, maar diegene die ik heb gevonden zijn voor kindjes vanaf 3 jaar.. En ik weet zeker dat er dazen en muggen zitten op de plek waar we naar toe gaan (opa en oma zijn al helemaal lek gestoken) dus ik wil wel zulk spul hebben. Hebben jullie ervaring met muggenmelk voor een kindje van net 1?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:37:30 #295
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39950051
Sugar volgens mij hebben we zo'n stoeltje, hij lijkt op die van jullie. Is dat wat zo'n stoeltje?
Het is ook niet heel erg een probleem ofzo hoor, ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit nu ga oplossen. Ga ik pushen of ga ik hopen dat het vanzelf een keer goed gaat.
Ze zit echt met d'r knie tegen het stuur, zit dat stoeltje niet goed? Heeft niemand anders dit? Ze heeft d'r voeten gewoon plat en die dingetjes zitten op het onderste gaatje. Misschien doe ik wel iets helemaal verkeerd?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:39:57 #296
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_39950122
Kunnen de voetsteuntjes niet wat lager geplaatst worden? Dat wil ook nog wel eens schelen
Saartje
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:41:48 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39950203
Nee ze zitten op de laagste stand. Bedankt voor je aanbod trouwens maar ik geloof echt dat wij zo'n zelfde stoeltje hebben.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:45:49 #298
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39950353
Pffff wat een verhalen hier

Morris een voor op je arm en ik weet precies hoe je je voelt Snoop

Potjes, plasjes en poepjes

Jolie een dikke

En dan ben ik nu alweer een heleboel vergeten sorry
  dinsdag 18 juli 2006 @ 20:55:23 #299
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_39950705
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:37 schreef Snowwww het volgende:
Zo, nog een weekje en dan zitten we in Frankrijk! Nu ben ik vandaag op zoek gegaan naar muggenmelk, maar diegene die ik heb gevonden zijn voor kindjes vanaf 3 jaar.. En ik weet zeker dat er dazen en muggen zitten op de plek waar we naar toe gaan (opa en oma zijn al helemaal lek gestoken) dus ik wil wel zulk spul hebben. Hebben jullie ervaring met muggenmelk voor een kindje van net 1?
Ik heb er laatst naar gevraagd bij de apotheek en daar zeiden ze dat ze niks hadden voor dreumesjes....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:07:24 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39951140
Oh ja, suf, Luchtbel. Ik was nog aan het denken dat je zo'n ander stoeltje had, met stu\urtje. maar die was helemaal verbogen na die val, toch? Deze van belana? Dan zal zelfde zijn en dan heb je het vast ook goed gemonteerd. Klinkt goed in elk geval. Misschien scheelt het ook wat voor stuur je hebt, misschien is jouw stuur wat dieper gebopgen en mijn stuur platter. Of eigenlijk: het stuur van mijn zus met dat wat grotere nichtje zal platter zijn geweest, dat vooral waarschijnlijk.

Kunt u me nog volgen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')