Of andere taken toebedel, bijvoorbeeld orde handhaving tijdens grote evenementen, en service mensen inzetten bij staatsbedrijven.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:24 schreef Godlike02 het volgende:
Het leger afschaffen lijkt mij dan ook de beste optie.
Of maak er tenminste 1 groot europees leger van.
In principe heb je gelijk, maar wacht even tot je een jaar of 40 bent en kijk dan maar eens hoe dat in de praktijk werkt.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:43 schreef raptorix het volgende:
Wat een gezeur, als je arbeidsvoorwaarden slecht vind, dan zoek je een andere baan waar je het beter kan krijgen.
Ik zeg niet dat wij het slechter hebben dan jij.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:22 schreef flugeltje het volgende:
Alsof het elders wel allemaal koek en ei is
Mijn pensioenleeftijd ging ook van 62 naar 65, we krijgen er 0,75% bij en hebben geen premievrij pensioen meer. En de collectieve ziektekostenverzekering waar ik bíjna recht op had is ook afgeschaft. Ik ben er dus per saldo op achteruit gegaan in plaats van vooruit.
Doe nou niet alsof je het in het leger slecht hebt...
Er wordt altijd maar gemakkelijk geroepen: 'Dan ga je toch emigreren!', of 'Dan zoek je toch een andere baan!', wat zou inhouden dat je het altijd maar met de regering of je werkgever eens moet zijn en nooit commentaar mag geven en enkel mag opbokken. Dat is onzin.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:43 schreef raptorix het volgende:
Wat een gezeur, als je arbeidsvoorwaarden slecht vind, dan zoek je een andere baan waar je het beter kan krijgen.
Je bent gewoon een kut uitbuiter. Een militair heeft maar 1 plicht en recht: kapot geschoten worden wanneer het volk dat wil.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:29 schreef Barcas het volgende:
Vandaag zijn de arbeidsvoorwaarden defensie bekend geworden.
Onder VN-vlag werd beter betaald (en kreeg je meer verlof). Toendertijd verdiende ik geloof ik iets van 5000 gulden netto (in 1994), wat zeker overeenkomt met 5000 euro nu. Daar zal ongeveer een 3500 gulden VN-toelage van geweest zijn. Na een uitzending van 6 maanden had je dan, inclusief je basisloon als dienstplichtige, inderdaad ongeveer 30.000 gulden. Dat was toen best wel veel geld, zeker als je net van school af kwam.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:20 schreef raptorix het volgende:
Dat de werkgever de regels eenzijdig aanpast is inderdaad niet normaal, maar ik denk dat een eventuele rechtzaak mogelijk uitkomst biedt, geen idee wat hierin haalbaar is.
Wat betreft je laatste punt, over de gigantische betalingen op missies, ik denk dat dat betrekking had op de tijd dat nederlandse soldaten onder VN vlag in het buitenland opereerde, destijds kreeg je naast je soldij namelijk ook nog eens een behoorlijke vergoeding van de VN.
Ook werde er in verleden volgens mij wel eens extra premies betaald aan vrijwilligers, volgens mij als je destijds naar joegoslavie ging, kreeg je totaal iets van 35.000 uitgekeerd, maar weet dat niet 100 procent zeker.
En met die extreme bonussen valt het tegenwoordig allemaal best wel mee.quote:Op maandag 10 juli 2006 19:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je bent gewoon een kut uitbuiter. Een militair heeft maar 1 plicht en recht: kapot geschoten worden wanneer het volk dat wil.
Wel profiteren van extreme bonussen wanneer uitgezonden, allerlei leipe dure opleigingen volgen maar zo gauw ze uitgezonden worden gaan ze bij mama thuis zitten huilen![]()
Doe de groeten aan de Afghanen. Stuur ik alvast een bos bloemen naar je Ma.
Plotseling heb je het, je wordt conducteur.
Neehee jij bent zelfs te dom voor ons, ga maar het leger in.
Misschien moet je je toch eens verdiepen in wie er allemaal ambtenaar zijn en wat ze voor het land betekenen.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:28 schreef Rapaille het volgende:
Pffff dat geklaag altijd van die ambtenaren. Iedere cent naar jullie is er een teveel![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |