abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:25:35 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_39580019
Tering, al meer dan een week een blaar in m'n mond Wat een kutgevoel, normaal eten is er niet bij, constant helse pijnen
Chips oid eten is helemaal een drama en het weekend komt er weer aan

Kutblaren

Wat kun je er tegen doen eigenlijk??
Dit is ook niks en de situatie wordt niet beter helaas
pi_39580034
Dat zijn aften, en men wijt dit aan vitaminegebrek.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:26:21 #3
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_39580037
Whehe, dat is inderdaad kut Daar kun je niks aan doen volgens mij, dat gaat gewoon een keer over.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:26:37 #4
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_39580042
Het komt door een gebrek aan vitamines. Vreet eens wat fruit en ga vroeg naar bed. Is het zo over.
Of houd er bijenwas tegenaan. Schijnt te helpen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:27:18 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_39580056
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:26 schreef Ludwig het volgende:
Het komt door een gebrek aan vitamines. Vreet eens wat fruit en ga vroeg naar bed. Is het zo over.
Of houd er bijenwas tegenaan. Schijnt te helpen.
hmm dat zou kunnen, ik eet nauwelijks fruit inderdaad.....
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:30:21 #6
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_39580126
Tja alleen fruittella voor de vitamines en rolos voor het kalk schijnt niet genoeg te zijn
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:31:18 #7
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_39580146
Bier. Veel bier.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_39580155
Let je ook op dat je geen last hebt van je handen en voeten. Mond en Klauwzeer heerst momenteel (en dat is geen grapje). Dit schijnt namelijk ook bij mensen voor te komen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:33:57 #9
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_39580206
Kut Wondjes In me bek!! En Kruidvat zijn oplichters!!

Is een lopend topic over, het schijnt niet aan vitaminegebrek te liggen maar aan verminderde weerstand!
be nice or go away
pi_39580310
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:33 schreef kahaarin het volgende:
Kut Wondjes In me bek!! En Kruidvat zijn oplichters!!

Is een lopend topic over, het schijnt niet aan vitaminegebrek te liggen maar aan verminderde weerstand!
Verrek, je hebt gelijk:
quote:
Aften

Aften zijn pijnlijke zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. De plekjes zijn grijswit of geel met een rode ontstoken rand.

Klachten en symptomen
Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. De zweertjes kunnen in grote of kleine hoeveelheden voorkomen en verdwijnen meestal na één tot twee weken. Soms zijn ze heel hardnekkig en komen steeds terug. Een op de vijf volwassenen heeft wel eens last van aften.

Oorzaken
Een besmetting met een virus of bacterie kan de oorzaak zijn. Vaak krijgt zo'n ontsteking pas een kans bij verminderde lichamelijke weerstand. Ook gebitsproblemen en een slechte mondhygiëne (zeker bij rokers) kunnen aften veroorzaken.
Een klein wondje in de mond, kan de ontstaansplek worden van aften. Beschadiging kan ontstaan door te krachtig poetsen, een slecht passend kunstgebit, per ongeluk bijten op de binnenkant van de wang of het eten van te heet voedsel.

Het is niet aangetoond dat een gebrek aan vitamine C het ontstaan van aften in de hand werkt.

Let op: Het optreden van aften kan een teken zijn, dat uw weerstand is verminderd.

Wanneer moet u een tandarts raadplegen
Bij zeer ernstige klachten of bij het vaak terugkeren van de aandoening is het raadzaam om een tandarts te bezoeken. Deze kan aan het tandvlees en/of het mondslijmvlies vroegtijdig een ernstige infectieziekte signaleren. De klachten kunnen ook het gevolg zijn van een scherp randje aan een gebitselement. De tandarts kan dit verhelpen. Ook wanneer de klachten het gevolg zijn van een slecht zittende gebitsprothese, is het verstandig om een tandarts te raadplegen.

Hoe zijn aften te voorkomen
Zorg voor een optimale geestelijke en lichamelijke conditie en een goede mondhygiëne. Kauw bewust. Poets uw tanden niet te hard.

Wat kunt u er zelf aan doen
Als de klachten draaglijk zijn, kunt u het beste de spontane genezing, die meestal vijf dagen duurt, afwachten. Voorkom uitbreiding door voorzichtig te poetsen en rustig te eten. Een tandpasta met enzymen zou de klachten kunnen verminderen.

Geneesmiddelen
Om de pijn te verlichten kunt u een aanstipvloeistof met lidocaïne gebruiken. Probeer het pijnlijke plekje droog te deppen met een schoon zakdoekje of tissue. Breng vervolgens de pijnstillende of ontsmettende vloeistof aan.

Ook een pijnstillende tablet zoals paracetamol kan verlichting bieden.

Ontsmettende (mond)spoelingen verminderen het aantal bacteriën in de mond. Chloorhexidine mondspoeling (bijvoorbeeld Corsodyl), Kamillosan of waterstofperoxyde kunnen om die reden een gunstige werking hebben op aften. Ze versnellen de genezing echter niet.

Er bestaan ook chloorhexidine zuigtabletten. Deze hebben een ontsmettende werking en daardoor wellicht enigszins effect op verdere uitbreiding en voorkoming van aften.

De apotheek bereidt zelf ook een aantal mondspoelingen die goed werkzaam zijn tegen aften. Voor meer informatie hierover kunt u terecht bij uw Kring-apotheek.

Probeer van de aften af te blijven, want het kapot maken van de blaasjes verergert de klachten.
Als u op een grote oppervlakte een pijnstillende vloeistof heeft gebruikt, mag u de eerste tijd niet kauwen. U kunt per ongeluk op uw tong of wang bijten en zo de klachten verergeren.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39580364
Wat een kutleven heb jij, je kan echt niet wachten op het weekend om chips te gaan eten
pi_39580367
1 Woord: Zout!
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:40:13 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39580384
Volgende keer wat voorzichtiger pijpen

Wel lullig voor je
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:40:49 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39580402
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:39 schreef vruitig het volgende:
Wat een kutleven heb jij, je kan echt niet wachten op het weekend om chips te gaan eten
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:40:51 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_39580405
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:39 schreef GioStyle het volgende:
1 Woord: Zout!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_39580899
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:25 schreef RedFever007 het volgende:

Kutblaren
Ik moest lachen.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_39580920
klote voor je
pi_39585458
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:25 schreef RedFever007 het volgende:
Wat kun je er tegen doen eigenlijk??
Beugel nemen
Het gras bij de buurvrouw is altijd groener.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')