Tsja, dan rij je op de middenbaan, ga je naar rechts om een motorrijder langs te laten, zit er rechts van je toevallig ook een die je verrot rij, nee, daar ben je blij mee.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb toevallig nog een theorieboek langs me liggen, en ik citeer:
"Rijdend in een langzaam bewegende file wisselt u niet steeds van rijstrook en volgt u uw voorligger op veilige afstand. U kunt in die rijstrook inhalende motorrijders verwachten. Afhankelijk van de beschikbare ruimte halen motorrijders het ene voertuig links in en het andere rechts. Als u ze ziet aankomen, stuur dan zó dat u de passeerruimte zo groot mogelijk maakt."
Oftewel, je hebt maar aan de kant te gaan.
Nee hoor, dat is echt niet zo. Officeel mogen ze zowiezo niet rechts inhalen, maar het wordt gedoogd waardoor het wel mag, maar dan alleen echt tussen de linker één na linker baan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar jouw reaktie lezend, mogen ze dus aan beide kanten inhalen. Echt volslagen belachelijk als dat zo zou zijn,
daarom het geringe snelheidsverschilquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:22 schreef BYM het volgende:
@Sakura, jij bent dan nog netjes, maar ik maak ook vaak genoeg mee dat mensen me er niet tussendoor laten, er niet op letten, me aan zien komen en express het gat dichten, of hem lukraak op de andere rijstrook kwakken.
Risico van het motorrijden denk ik dan maar, opletten geblazen dus
Het is gedoogd om door files heen te rijden met de motor. Automobilisten zijn niet verplicht aan de kant te gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb toevallig nog een theorieboek langs me liggen, en ik citeer:
"Rijdend in een langzaam bewegende file wisselt u niet steeds van rijstrook en volgt u uw voorligger op veilige afstand. U kunt in die rijstrook inhalende motorrijders verwachten. Afhankelijk van de beschikbare ruimte halen motorrijders het ene voertuig links in en het andere rechts. Als u ze ziet aankomen, stuur dan zó dat u de passeerruimte zo groot mogelijk maakt."
Oftewel, je hebt maar aan de kant te gaan.
Kneusquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:51 schreef Frasier het volgende:
Gewoon NIET aan de kant gaan.
Moterrijders die rechts inhalen gewoon blokkeren. Ook met file snelheid mag een moterrijder niet uiterst rechts inhalen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:49 schreef Sakura het volgende:
Beste motorrijder.
Dat jullie tussen de file door rijden, zal je mij nooit over horen klagen, ondanks dat ik in de auto zit te balen en/of te zweten omdat ik in de brandende zon stilsta.
Ook wil ik graag wat ruimte voor jullie maken, zodat jullie ongehinderd tussen de rijen auto's doorkunnen.
Alleen kan ik niet aan 2 kanten ruimte maken. Als ik dan op het middelste van de 3 rijbanen rij (ehhh stilsta) rij dan GVD niet zowel rechts als links aan mij voorbij.
Is het nou zo veel moeite om als motorrijders af te spreken waar je tussen de file's doorrij, want ik heb weinig zin om dan weer naar rechts uit te wijken, dan weer naar links omdat die klote motorrijders niet weten wat ze willen.
Voortaan maak ik alleen ruimte tussen de linker en middelste rijstrook, en de motorrijders die toch nog ergens anders tussen de auto's door willen, hebben gewoon dikke pech.
Kut motorrijders![]()
Maar wel natuurlijk, motorrijders die op de meest linker rijstrook tussen de auto's doorrijden![]()
Het is niet gedoogd, het mag. En automobilisten moeten zich houden aan een gedragscode, net zoals motorrijders. En de motor mag alleen tussen de 2 linkerrijstroken doorrijden. Zie de volgende links.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het is gedoogd om door files heen te rijden met de motor. Automobilisten zijn niet verplicht aan de kant te gaan.
En zo is hetquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:08 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Het is niet gedoogd, het mag. En automobilisten moeten zich houden aan een gedragscode, net zoals motorrijders. En de motor mag alleen tussen de 2 linkerrijstroken doorrijden. Zie de volgende links.
http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.asp
http://www.politie.nl/klp(...)els_motorrijders.asp
http://www.politie.nl/klp(...)s_automobilisten.asp
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
voor de halve zool die in pak rijdt ja, met +30 graden....quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef dahei het volgende:
Motorrijder meld zich:
Nog even voor de duidelijkheid: Voor de gemiddelde motorrijder (die wél netjes zijn motorpak aan heeft en niet in een t-shirt rijdt) .... [/sub]
Liever wat zweet op mijn vel dan helemaal geen vel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
voor de halve zool die in pak rijdt ja, met +30 graden....
als je te chicken bent om te vallen ga dan gewoon in een auto zitten...
Ik ben ook te chicken om te vallen. Met dit weer ga ik ook lekker met de auto. Tot zo'n 25 graden pak ik de motor wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk niet begrepen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
jij vind het stoer he ? om er voor uit te komen dat je gebrek aan hersenen hebquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
Whehe, ga eerst je huiswerk doen en kom dan met een stompzinnige opmerking die je wellicht kunt onderbouwenquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
Jij bent gekquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:49 schreef Sakura het volgende:
Is het nou zo veel moeite om als motorrijders af te spreken waar je tussen de file's doorrij, want ik heb weinig zin om dan weer naar rechts uit te wijken, dan weer naar links omdat die klote motorrijders niet weten wat ze willen.
Mocht jij die ene motorrijder zijn in een t-shirtje en korte broek zonder handschoenen.. en een keer heerlijk op je buik schuift, dan spreek ik je wel weer in het ziekenhuis .. als je mazzel hebtquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
Als je een afspraak maakt met de dienstdoende arts op de afdeling geneeskunde/polikliniek mag je vast wel een rondleiding van hem krijgen. Maak foto´s, post ze hier, met je commentaar van jouw impressie van het bezoek. Ik rij al 26 jaar motor. Nooit zonder bescherming. Ook als het warm is. Ik ben wel eens op bezoek geweest bij een wat minder verstandige collega/mede hobbyist. Ik kreeg plaatsvervangende pijn van wat ik daar zag. Ken je dat.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
verkeerd gegokt ik rijd honda nighthawk en hoez zoals jijquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Mocht jij die ene motorrijder zijn in een t-shirtje en korte broek zonder handschoenen.. en een keer heerlijk op je buik schuift, dan spreek ik je wel weer in het ziekenhuis .. als je mazzel hebt![]()
maar ik gok dat jij geen motorrijder bent![]()
Ik hoef niet perse een bedankje, vind het gewoon een regel van fatsoen/rekening met elkaar houden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:18 schreef dahei het volgende:
Verder: Iedereen bedankt voor het netjes opzij gaat. Als het lukt bedanken we even, maar meestal laat de veiligheid dit niet toe. We hopen dat jullie autorijders dit begrijpen
Naar de TT heb je ook zo'n beetje alle debielen bij mekaar, denk ik.. Als je oplet, zijn de controles daar ook best wel grootquote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:47 schreef D.Rose het volgende:
Mijn respect voor motorrijders is sinds 2 weken aanzienlijk minder.
Ik reed Assen voorbij waar de TT kennelijk net leeg liep en heb meer dan een uur 'stapvoets' moeten rijden tewijl de motoren, vaak 2 breed, tussendoor reden (vaak 100+ km/u, wheelies makend....)
Ahhhhh..... een gulle orgaandonor.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:07 schreef dvdk het volgende:
[..]
verkeerd gegokt ik rijd honda nighthawk en hoez zoals jij
Allebei zonder bescherming
Ik denk dat het orgaan "de huid" niet veel kans maakt bij hem om getransplanteerd te kunnen worden.quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:55 schreef Sakura het volgende:
En waarom niet, zij zijn zo slim om met dit weer de motor te pakken dom om met dit weer zichzelf in een zwart leren pak te hijsen en een helm op te zetten waardoor ze het fokking heet hebben
Respect als je dat allemaal kan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:47 schreef D.Rose het volgende:
Mijn respect voor motorrijders is sinds 2 weken aanzienlijk minder.
Ik reed Assen voorbij waar de TT kennelijk net leeg liep en heb meer dan een uur 'stapvoets' moeten rijden tewijl de motoren, vaak 2 breed, tussendoor reden (vaak 100+ km/u, wheelies makend....)
Dus geen echte...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:07 schreef dvdk het volgende:
[..]
verkeerd gegokt ik rijd honda nighthawk en hoez zoals jij
Allebei zonder bescherming
Doe dat en je bent een deur kwijt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gewoon je deur open doen als ze er langs willen
Maar de motorrijder is wel geklapt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:49 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
[..]
Doe dat en je bent een deur kwijt.![]()
En jij bent aansprakelijk vanwege hinderen.![]()
(Hier ook een motorrijder)
Als je goed kan motorrijden, maak je een noodstop. Als je het goed doet, ligt alleen de deur eraf en je staat ongedeerd en ongehavend stil.quote:
Behalve je voorband/velg.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:04 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
[..]
Als je goed kan motorrijden, maak je een noodstop. Als je het goed doet, ligt alleen de deur eraf en je staat ongedeerd en ongehavend stil.![]()
Tenzij die botten ook weggescheurd zijn. Het zou niet voor het eerst zijn dat iemand zijn onderarm moet missen omdat zijn volledige elleboog weggesleten is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:32 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik ben ook te chicken om te vallen. Met dit weer ga ik ook lekker met de auto. Tot zo'n 25 graden pak ik de motor wel.
Ik weet niet of je zelf motor rijdt, maar als dit zo is, dan wil ik je wel eens horen als je een keer bent gevallen (en ja, dat gebeurd iedereen wel eens) in het ziekenhuis met het vlees van je botten geschuurd.
Amen to that ! Wat communicatie allemaal kan doenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:12 schreef Paxlie het volgende:
overigens:
als een motorrijder iemand aan de rechterkant wil groeten (een auto bedanken bijvoorbeeld) dan zal hij zijn voet uitsteken. Dat is niet omdat hij de auto kapot wil schoppen. Dat is omdat de rechterhand de gashandel is en het nogal schokkerig is om die los te laten bij lage snelheden
Overigens probeer ik er nooit te hard tussendoor te gaan en hou me vrijwel altijd aan de matrix-borden qua snelheid. Is die snelheid gehaald voeg ik netjes in tussen de auto's en hobbel vrolijk verder. Had laatst dat een busje me niet zag, de vrachtwagen rechts ernaast wel. Die deed zijn raam open en vertelde het busje om "even op te rotten"
Ik vond het wat ver gaan, maar heb de vrachtwagenchauffeur wel bedankt want 30+ in een motorpak is niet echt fijn als je zacht moet rijden. Daarbij is file rijden veeeeeel zwaarder dan gewoon rijden omdat je alle auto's in de gaten moet houden waarbij sommige (meestal type leasewagen) gewoon van alle banen gebruik maken zonder te kijken
Ja dus? En die mag jij betalen!quote:
nadat je je laars in de zijkant van zijn hoofd geplant hebt.. Geheel per ongeluk natuurlijk, je moest je evenwicht bewaren natuurlijkquote:
En zo hoort het ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:12 schreef Paxlie het volgende:
overigens:
als een motorrijder iemand aan de rechterkant wil groeten (een auto bedanken bijvoorbeeld) dan zal hij zijn voet uitsteken. Dat is niet omdat hij de auto kapot wil schoppen. Dat is omdat de rechterhand de gashandel is en het nogal schokkerig is om die los te laten bij lage snelheden
Overigens probeer ik er nooit te hard tussendoor te gaan en hou me vrijwel altijd aan de matrix-borden qua snelheid. Is die snelheid gehaald voeg ik netjes in tussen de auto's en hobbel vrolijk verder. Had laatst dat een busje me niet zag, de vrachtwagen rechts ernaast wel. Die deed zijn raam open en vertelde het busje om "even op te rotten"
Ik vond het wat ver gaan, maar heb de vrachtwagenchauffeur wel bedankt want 30+ in een motorpak is niet echt fijn als je zacht moet rijden. Daarbij is file rijden veeeeeel zwaarder dan gewoon rijden omdat je alle auto's in de gaten moet houden waarbij sommige (meestal type leasewagen) gewoon van alle banen gebruik maken zonder te kijken
Het enige goede antwoord.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:03 schreef freak1 het volgende:
wanneer motorrijders door een file heenrijden, wat mag met een verantwoord snelheidsverschil (zelf in te vullen door de agent)dan mag dat alleen tussen de 2 meest linkse banen. dus niet over de vluchtstrook, niet half door de berm, nee tussen de 2 meest linkse stroken door.
maak dus ruimte voor die motorrijder aan de linkerkant, de rechtkant zit keihard fout. als een agent dat ziet dat een motorrijder niet tussen de 2 linkse banen inhaalt, kan hem dat 185 euro kosten, of wanneer hij iets te agressief inhaalt, een artikeltje 5, en dus dag rijbewijs.
Anders kick je een 3 jaar oud topicquote:
Zo hoort 'tquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:42 schreef fathank het volgende:
Ik heb gister weer 3 motorrijder-handjes verdiend.
Van die kansloze zomerrijders die het hele jaar door te schijterig waren om te rijden, en nu opeens denken king of the road te zijn. Kansloos.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je zou wel willen he, maar je mag 't niet van je mammie?.
Ik heb ook (noodgedwongen) in de winter gereden, maar wat is daar mis mee? Heeft niks met 'schijterig' te maken. Het is gewoon niet LEUK om met de motor door de kou, regen etc te rijden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:04 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Van die kansloze zomerrijders die het hele jaar door te schijterig waren om te rijden, en nu opeens denken king of the road te zijn. Kansloos.
quote:voor motorrijders:
Bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, kiest u positie tussen de twee meest linkse rijstroken.
volgens het handvest dat is opgesteld tussen o.a. Anwb, O.M., CBRquote:voor automobilisten:
Achteropkomende motorrijders hebben doorgaans voldoende ruimte om te passeren als u over het midden van uw rijstrook rijdt. Motorrijders passeren in principe tussen de rijstroken in, vlak langs de onderbroken streep. Natuurlijk helpt het als u ze wat meer ruimte biedt door naar rechts uitte wijken als u op de rechterstrook zit, of naar links als u op linkerstrook rijdt.
Wat? Jaloezie omdat ik wel in de wintermaanden ben doorgereden?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb ook (noodgedwongen) in de winter gereden, maar wat is daar mis mee? Heeft niks met 'schijterig' te maken. Het is gewoon niet LEUK om met de motor door de kou, regen etc te rijden.
En daar gaat het om, om de funfactor.
De jaloezie druipt van je post af.
Altijd weer dat immer terugkerende 'ik-ben-doorrijder-dus-ik-ben-toffer"-gezeur. Ik heb ook regelmatig in de winter gereden, en ik vond er geen kut aan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:10 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Wat? Jaloezie omdat ik wel in de wintermaanden ben doorgereden?![]()
Maar laten we het maar netjes houden, uiteindelijk is het toch maar 1 groot liefhebbend familie. Ondanks dat het handjes zwaaien zowat geen betekenis meer heeft.
Nahh, motorrmuizen en koekblikkers, altijd succes op een heftige discussie.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Toch leuk hoe een 3jaar oude topic met een verhitte discussie opnieuw doorgevoerd word.
Heb zelf geen motor rijbewijs maar hou altijd wel zoveel mogelijk rekening met deze duivels op 2 wielen.
Ze zijn immers (en zullen dat altijd blijven) de zwakste verkeersdeelnemer.
die 185 kan ik beamen, 1x rechtse strook gepakt omdat er een klootzak zn auto expres voor gooide zodat ik er niet tussen kon, dat werd uiteraard niet bestraft door meneer de agent die er achter zat met zn burger volvoquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:03 schreef freak1 het volgende:
wanneer motorrijders door een file heenrijden, wat mag met een verantwoord snelheidsverschil (zelf in te vullen door de agent)dan mag dat alleen tussen de 2 meest linkse banen. dus niet over de vluchtstrook, niet half door de berm, nee tussen de 2 meest linkse stroken door.
maak dus ruimte voor die motorrijder aan de linkerkant, de rechtkant zit keihard fout. als een agent dat ziet dat een motorrijder niet tussen de 2 linkse banen inhaalt, kan hem dat 185 euro kosten, of wanneer hij iets te agressief inhaalt, een artikeltje 5, en dus dag rijbewijs.
Ik ben ook altijd wel te porren voor een lekkere discussiequote:Op vrijdag 3 april 2009 12:20 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Nahh, motorrmuizen en koekblikkers, altijd succes op een heftige discussie.![]()
En natuurlijk zitten er een paar van die stokers tussen.
Zo, volgens je PB bezit je een r6. Netjes. Vol vermogen of zit je nog vast aan 25kw? En het MF-stickertje zit er ook braaf op.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd wel te porren voor een lekkere discussie..
Het is nu eenmaal een fiets die niet alleen de looks heeft, maar ook nog eens goed te gebruiken is als stadsfiets. (vergeleken met andere supersports dan héquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:35 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind het jammer dat je die gsx echt overal ziet. Rij zelf een Triump Sprint RS uit 2000
met een 750 heb je geen supersport hequote:Op vrijdag 3 april 2009 12:47 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal een fiets die niet alleen de looks heeft, maar ook nog eens goed te gebruiken is als stadsfiets. (vergeleken met andere supersports dan hé)
quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:01 schreef Mr.Cooper het volgende:
Motor rijders moeten echt eens opflikkeren.
Primaquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:42 schreef hondashadow het volgende:
IsDatZo, m0m0,Gespot!
(ikke = dribibuu)
Gaan we hier nou een tweede MF-oprichten?
Gewoon zorgen dat dat spiegeltje van jou eraf ligtquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:35 schreef kurk_droog het volgende:
Gewoon zorgen dat er te weinig ruimte tussen die auto's is
1 druk op de knop en hij klapt zich inquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat dat spiegeltje van jou eraf ligt. Als je er toch niet in kijkt heb je ze ook niet nodig hè
.
Als jij toch niet in die spiegels kijkt zie je me ook niet aankomenquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:40 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
1 druk op de knop en hij klapt zich inJij rijdt tegen mijn italiaan aan. Ik geld claimen
Duidelijk een auto-mens. Faalhaas.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:57 schreef dvdk het volgende:
[..]
Een duc1098, 848, 999, 748 etc zijn natuurlijk ook geen supersportquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:25 schreef slindenau het volgende:
[..]
Wat dan, is alleen 600 supersport?
Flauw
FZR 600R MF'er hier
Ik heb een XT400quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:25 schreef slindenau het volgende:
[..]
Wat dan, is alleen 600 supersport?
Flauw
FZR 600R MF'er hier
quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:49 schreef Sakura het volgende:
Voortaan maak ik alleen ruimte tussen de linker en middelste rijstrook, en de motorrijders die toch nog ergens anders tussen de auto's door willen, hebben gewoon dikke pech.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |