abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39847123
Hehe, zolang de haat niet richting mij is, kan mij het niet schelen hoor :p

Ik moet alleen zorgen dat ik zo snel mogelijk weet of er bij een bepaalde opleiding nog plek is, omdat de ib-groep mij niet het uitlotings bericht wil toesturen omdat ik nog steeds defficient ben
pi_39847268
Hmz... als je ervoor zorgt dat je deficiënt blijft (dus je certificaat niet opsturen nu), dan had je niet mee mogen loten. En dan heb je ook geen lotingskans verbruikt
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_39847872
Ja dat weet ik ook, maar dan moet ik een jaar niets doen, of tenminste niet iets nuttigs doen. Daarnaast heb ik ook het idee, als ik nu mijn certificaat niet op stuur, dan zou het me niets verbazen dat ik volgend jaar weer wordt uitgeloot, maar dat is maar een gevoel.
pi_39848043
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:01 schreef Spyronius het volgende:

Ja dat weet ik ook, maar dan moet ik een jaar niets doen, of tenminste niet iets nuttigs doen.
Mag je geen andere opleiding doen als je geen uitlotingsbericht krijgt?
quote:
Daarnaast heb ik ook het idee, als ik nu mijn certificaat niet op stuur, dan zou het me niets verbazen dat ik volgend jaar weer wordt uitgeloot, maar dat is maar een gevoel.
Voor zover ik weet houdt de IBG er volgend jaar totaal geen rekening mee of je toevallig dit jaar bent uitgeloot / je certificaten niet had opgestuurd / etc. Die angst lijkt me dus ongegrond.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39848140
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:08 schreef m021 het volgende:

[..]

Mag je geen andere opleiding doen als je geen uitlotingsbericht krijgt?
[..]

Voor zover ik weet houdt de IBG er volgend jaar totaal geen rekening mee of je toevallig dit jaar bent uitgeloot / je certificaten niet had opgestuurd / etc. Die angst lijkt me dus ongegrond.
Jewel, maar die opleiding die ik wil doen is in eerste instantie een lotingsopleiding geweest, maar er waren minder aanmeldingen dan er plek was, dus er zijn nog plekken over en als er dan weer meer aanmeldingen zijn doordat mensen die uitgeloot zijn op hetzelfde idee komen komt er een tweede lotings ronde en begint het feest weer van voor af aan.

Ik zal trouwens later de naam van deze opleiding noemen, maar ik houdt deze nu nog even in het midden om niet nog meer mensen het idee te geven om voor die opleiding te gaan
pi_39848163
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 22:53 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Gewoon alles zo snel als je het hebt op de bus doen, en anders bel je de uni ff .
Ja, ik wacht vandaag nog even rustig af. Het lijkt me dat meer mensen dit hebben
pi_39848629
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 13:12 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ja, ik wacht vandaag nog even rustig af. Het lijkt me dat meer mensen dit hebben
Ah, heb het al binnen. Ik maak me weer eens druk om niets
pi_39852936
ingeloot in groningen
pi_39855286
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 16:06 schreef 14.gif het volgende:
ingeloot in groningen
Oei, nu moet je kiezen!
pi_39856823
Jaa, denk dat ik dan toch maar in Nederland blijf al was t maar omdat t net een jaartje korter is

Dus, heeft iemand nog een kamer over in groningen?
pi_39857709
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:36 schreef 14.gif het volgende:
Jaa, denk dat ik dan toch maar in Nederland blijf al was t maar omdat t net een jaartje korter is
Ik zou er wat beter over nadenken dan dat.
pi_39857805
Heb je Groningen ooit wel eens gezien enzo dan? En Leuven? Voor dat ene jaar hoef je het echt niet te laten, dikke kans dat je in Groningen gewoon ook een halfjaar op je co's zit te wachten enzo. En met nog een herkansing hier en daar scheelt het dan ook niks meer qua tijd.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_39857948
weet je wat je ook kan doen, bel de ib-groep op en zeg dat je heel graag wil dat ik ook geneeskunde ga studeren en vraag of ze jouw inloting aan mij geven
pi_39858002
...uhmm.... ga alweer naar jaar 4
tijd vliegt echt !!!

Komende week eens mn medisch instrumentarium uitbreiden met bloeddrukmeter e.d...
pi_39858722
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:17 schreef intoxicated het volgende:
Heb je Groningen ooit wel eens gezien enzo dan? En Leuven? Voor dat ene jaar hoef je het echt niet te laten, dikke kans dat je in Groningen gewoon ook een halfjaar op je co's zit te wachten enzo. En met nog een herkansing hier en daar scheelt het dan ook niks meer qua tijd.
waarom zou je in godsnaam belgie nog overwegen als het ook in Nederland kan
Ik was uberhaupt nog nooit in Leiden geweest voordat ik daar kwam studeren
pi_39858723
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:24 schreef The_DopeMan het volgende:
...uhmm.... ga alweer naar jaar 4
tijd vliegt echt !!!

Komende week eens mn medisch instrumentarium uitbreiden met bloeddrukmeter e.d...
dat soort spul heb je toch niet zelf nodig
pi_39859178
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik was uberhaupt nog nooit in Leiden geweest voordat ik daar kwam studeren
Nee, jij racete op je fietsje achter de scannerberichten van dodelijke verkeersongevallen aan om een beeld van GNK te krijgen
pi_39859583
Waarom is Leuven eigenlijk zo geliefd? Goede uni toch? Ik zou qua stad liever naar antwerpen gaan, echt relaxed daar toch....

Trouwens als je aan het twijfelen bent tussen naderland en belgië. In belgië is allen heel theoretisch en heb je het eerste jaar bijv vakken die nog erg dicht in de buurt komen van natuurkunde, scheikunde en wis B, dit omdat je daar met elk pakket geneeskunde kunt studeren..
Dat theoretische leidt er toe dat veel mensen zeggen dat je meer aan je opleiding in België hebt dan in Nederland. Maar op tentames wordt wel elk inimini detail gevraagd. In Nederland heb je weer meer attitudevorming, om gang met patiënten enz...
Heb ik van horen zeggen hoor, heb geen persoonlijke ervaring, maar ken wel mensen die daar zitten.
pi_39859671
Ik zit zelf in Groningen, dus ik kan wel even het belangrijkste voordeel en nadeel opnoemen van geneeskunde in Groningen.

Voordeel:
Weinig verplichte uren. Je kan praktisch je hele tijd zelf indelen - handig voor als je niet van verplichtingen houdt (zoals ik) of er verenigingen e.d. op na houdt.

Nadeel:
Beroepsvoorbereiding. Dit door 99% van de studenten gehate onderdeel is verplicht (als je het niet haalt, haal je je jaar niet) en neemt een hoop tijd in beslag. Zo moet je - en ik overdrijf nu niet - in het tweede jaar 100 uur besteden aan o.a. opstellen schrijven "wat voor soort arts" je later wilt worden. Het gevolg hiervan is ook dat er minder tijd overblijft voor echt medisch onderwijs.

Anderen zouden misschien andere voordelen noemen, zoals dat er elke week een patiëntcollege is - dat lijkt leuk aan het begin van het jaar, maar omdat het elke week is halen ze de meest saaie patiënten van stal. Een ander nadeel zal je niet snel horen: beroepsvoorbereiding neemt een dermate groot onderdeel van de tijd in en is tegelijkertijd zo vervelend dat het echt hét nadeel van Groningen is. Het jammere is vooral dat het niet alleen voor 90% onzinnig is, het neemt ook nog eens tijd weg die besteed had kunnen worden aan nuttigere zaken. Ik las op - denk ik - geneeskundestudent.nl ook dat afgestudeerde Groningers vaak klagen dat hun kennis "van alles een beetje is" in plaats van de "alles precies weten"-kennis die veel mensen ambiëren.

Just my 2 pence.

edit: met "alles precies weten" bedoel ik niet dat je bijvoorbeeld elk carpaal botje moet kennen, maar dat je wel iets meer mag weten dan "er lopen een paar zenuwen in de arm" - als medicus mag je i.m.o. best de namen van alle belangrijke anatomische structuren kennen. Als je in een artsentijdschrift bv. de term n. trigeminus tegenkomt vind ik dat je als arts hoort te weten dat het de 5de hersenzenuw is. Om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat het o. triquetrum het carpale botje bij de pink is hoef je van mij dan weer niet te weten.

[ Bericht 17% gewijzigd door m021 op 15-07-2006 23:59:57 ]
pi_39860790
100 uur?

Dat zijn bijna 3 volle weken

Verder denk ik dat "alles precies weten" onmogelijk is.
pi_39860915
niets is onmogelijk, als je het maar zelf wilt

heb trouwens mn P gehaald, jee
pi_39861940
er zijn mensen echt jaren bezig om maar alles te weten te komen over 1 klein dingetje. Alles precies weten kan je vergeten. WIl ik ook helemaal niet
pi_39865105
quote:
[b]Op zaterdag 15 juli 2006 21:23

Verder denk ik dat "alles precies weten" onmogelijk is.
Zie de geëditte versie van mijn post.
pi_39866863
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:00 schreef m021 het volgende:

[..]

Zie de geëditte versie van mijn post.
Word!
pi_39903267
Goh wat een rust opeens hier. Iedereen druk aan het herren ofzo?
pi_39903440
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:45 schreef intoxicated het volgende:
Ik ben echt te ziek druk aan het werk. Lekker aan het sparen zodat ik in de winter naar Brazilië kan .
pi_39903452
Allang niet meer, weettog.

Lijkt me eerder dat iedereen druk vakantie aan het vieren is !

maareh, fee-tje, hoef jij in de winter niet meer te studeren ofzo dat je dan weg kan? Of ga je daar een stage doen ofzo
pi_39903708
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:51 schreef Repeat het volgende:

maareh, fee-tje, hoef jij in de winter niet meer te studeren ofzo dat je dan weg kan? Of ga je daar een stage doen ofzo
Ik moet nog 3 maanden theorie en dan wachttijd voor mn co's . Die beginnen op n vroegst in feb, maar ik verwacht in april aan de beurt te zijn. Dus ik had gepland om iig december vrij te nemen en evt. in jan/feb/mrt iets te doen aan de beta-facullteit. Ligt eraan hoe het een beetje zit met werk enzo. Als ik 20+ uur kan werken doe ik dat wel in jan/feb/mrt, maar ik wil in dec iig vrij en op mn gat zitten . Bij voorkeur met een cocktail aan het strand van Copacabana.
pi_39905168
quote:

Jeweet.
  maandag 17 juli 2006 @ 16:03:06 #180
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_39909754
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:45 schreef intoxicated het volgende:
Nopes. Billenwassen for life!
pi_39909995
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:03 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Nopes. Billenwassen for life!
pi_39911219
hehe lekkere zweetkontjes
  maandag 17 juli 2006 @ 18:52:54 #183
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_39914703
Iemand van jullie al de inschrijfformulieren binnen? Voor maastricht dan? Ik heb zaterdag wel mn bewijs van toelating binnen gekregen, maar nog nix van iets waarmee ik me inschrijf ofzo
En aangezien ik morgen op vakantie ga, ben ik wel benieuwd of ik ergens achter aan moet gaan
pi_39914775
je hebt, vanaf 15 juli, 4 weken om je in te schrijven, bij mij zaten de inschrijvingsformulieren (groningen) er gelijk bij, ik weet niet hoelang je op vakantie gaat, maar t lijkt me dat je dan nog genoeg tijd hebt om er achter aan te gaan
pi_39918842
Vrijdag heb ik mijn inschrijfformulieren gekregen (Nijmegen) en zaterdag mijn bewijs van toelating. Misschien kunnen je ouders / vrienden het opsturen?
pi_39919570
je moet al die shizzle toch ook tekenen, weettog.
Kan niemand anders voor je doen me dunkt.
pi_39919729
Heeft Leiden ooit jouw handtekening gezien? Nee. Goed zo.

En nee, schrapkaarten bekijken ze echt niet.
pi_39920235
fraude!!! fraude zeg ik je!!
pi_39921122
Ik neem geen adviezen aan van iemand die met z'n lul uit z'n broek door het LUMC rent ja ik zag je wel!.
  maandag 17 juli 2006 @ 23:52:42 #190
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_39925537
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:06 schreef intoxicated het volgende:
Ik neem geen adviezen aan van iemand die met z'n lul uit z'n broek door het LUMC rent ja ik zag je wel!.

Ben jij dan degene die die foto's heeft gemaakt
pi_39933762
Ok... als ik later doktertje ben ga ik revenge nemen. Ik zit nu verdomme al vanaf 08:45 te niksen in het LUMC, 'kan je om 12:00 ongeveer terugkomen?'
pi_39934428
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:15 schreef intoxicated het volgende:
Ok... als ik later doktertje ben ga ik revenge nemen. Ik zit nu verdomme al vanaf 08:45 te niksen in het LUMC, 'kan je om 12:00 ongeveer terugkomen?'
Wat moet je doen dan?
pi_39935062
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:39 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Wat moet je doen dan?
Met de MRI-scanner spelen waarschijnlijk.
pi_39935473
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:15 schreef intoxicated het volgende:
vakantie
pi_39936643
Ik formeel ook, maar ik doe dit mezelf aan

pi_39967129
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat soort spul heb je toch niet zelf nodig
Nee, niet echt.. maar ik vind het gewoon leuk om te hebben....
pi_39967220
Aahh. Heb een kamer gevonden in Nijmegen
pi_39967230
Gefeliciteerd
pi_39967332
Nu mag de intro van mij wel beginnen, haha .
pi_39967530
quote:

Uhhh hier in Utrecht zijn we echte die-hards, heb vandaag nog gewoon college! en vrijdag tentamen! Dusehh dat woord 'vakantie' wil ik niet te vaak horen.. dan komt er echtt nix meer van leren :S stomme hittegolf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')