abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40274341
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:49 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Nja, 't is echt de muur in mijn slaapkamer die ik een ander kleurtje wil geven, dus ik veronderstel dat die niet zal beginnen afbrokkelen en zo. Gaten en zo zijn er ook niet.
Als hij al geschilderd is en geen beschadiginen heeft is het alleen nodig om het schoon te maken. Stof eraf, evt stoot strepen weg poetsen / schuren spinne webben weg, schakelmateriaal kapjes er van af schroeven (spanning er natuurlijk wel af laten tijden het schilderen) en dan een nieuwe laag er over heen met de juiste kleur. Wijkt de kleur nu erg af eerst met grijs of wit er over heen. EEn goede verf zoals sigma of sikkens dekt veel beter.
pi_40274454
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:50 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Kon ik het maar.
Met de juiste aanweizingen en voldonde oefentijd kan iedereen dat (tenzei je ontcontroleerbare spier samen trekkingen hebt, volledig blind bent, verlamt bent enz) De een kan het na een half jaar les en oefenen de ander pas na 20 jaar.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:03:44 #53
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40274563
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:00 schreef tnimble het volgende:

[..]

Met de juiste aanweizingen en voldonde oefentijd kan iedereen dat (tenzei je ontcontroleerbare spier samen trekkingen hebt, volledig blind bent, verlamt bent enz) De een kan het na een half jaar les en oefenen de ander pas na 20 jaar.
Oké, dan ga ik vanaf september in de tekenschool!
Ik schilder toch maar 2 van de vier muren, dan heb ik er nog twee (overigens witte) over om binnen 20 jaar iets moois op te doen.

Maar die muren zijn dus inderdaad heel lichtgrijs. Hier en daar zijn wel kleine stukjes verf afgebroken door plakband aan posters, en zo. Die moet ik dan waarschijnlijk even plamuren en dan schuren?
L'imagination au pouvoir!
pi_40274659
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:03 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Oké, dan ga ik vanaf september in de tekenschool!
Ik schilder toch maar 2 van de vier muren, dan heb ik er nog twee (overigens witte) over om binnen 20 jaar iets moois op te doen.
Wel fofo's posten als het klaar is dan he, niet vergeten.
quote:
Maar die muren zijn dus inderdaad heel lichtgrijs. Hier en daar zijn wel kleine stukjes verf afgebroken door plakband aan posters, en zo. Die moet ik dan waarschijnlijk even plamuren en dan schuren?
Als het alleen een verkleuring is kun je er zo overheen schilderen, zijn het echt kuiltjes dan een likje allesvuller met een plamuur- of stopmes er in smeren.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:10:59 #55
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40274803
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:07 schreef tnimble het volgende:

[..]

Wel fofo's posten als het klaar is dan he, niet vergeten.
[..]

Als het alleen een verkleuring is kun je er zo overheen schilderen, zijn het echt kuiltjes dan een likje allesvuller met een plamuur- of stopmes er in smeren.
En schuren van de muren hoeft gewoon niet meer? Of wel nog een keertje na de eerste grondlaag?
(Sorry voor al die vragen. )
pi_40275246
Nee, alleen schoonmaken indien we het hebben over een muur van gipsachtige materialen.
pi_40275273
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:10 schreef Ovidius het volgende:

[..]

En schuren van de muren hoeft gewoon niet meer? Of wel nog een keertje na de eerste grondlaag?
(Sorry voor al die vragen. )
Geeft nie hoor.

Nee dat hoeft niet een muur schuur je alleen als er een bubbeltje ergens zit of iets anders dat uitsteekt. Is ook niet erg prettig gips achtige materialen schuren
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:52:41 #58
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40279293
Oké; super. Dankjewel allemaal. Ik zal wat fotootjes posten van het eindresultaat.
pi_47402836
wat moet je allemaal plamuren??? als het houtwerk glad is, is dat toch niet hodig????
pi_47435130
Ik zou een Festo schuurmachine kopen en dan gewoon alles kaal schuren
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:33 schreef NRD het volgende:
wat moet je allemaal plamuren??? als het houtwerk glad is, is dat toch niet hodig????
Alleen lelijke plekjes plamuren. Niet een verbinding (spleet of gat) tussen 2 stukken hout plamuren, dat moet je kitten omdat het anders na verloop van tijd gaat scheuren.
  maandag 19 maart 2007 @ 14:49:25 #61
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47435377
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:43 schreef Paaul het volgende:
Ik zou een Festo schuurmachine kopen en dan gewoon alles kaal schuren
[..]

Alleen lelijke plekjes plamuren. Niet een verbinding (spleet of gat) tussen 2 stukken hout plamuren, dat moet je kitten omdat het anders na verloop van tijd gaat scheuren.
Gelukkig ben ik al een maand of 9 van het schilderen..
maar toch bedankt..
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:33 schreef NRD het volgende:
Lelijke plekken... of als je bv een mooie hardhouten deur hebt.. alleen spleetjes ed even opvullen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_47437289
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:49 schreef avotar het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik al een maand of 9 van het schilderen..
maar toch bedankt..
[..]

Lelijke plekken... of als je bv een mooie hardhouten deur hebt.. alleen spleetjes ed even opvullen...
Hehe, gelukkig zijn er nog heel veel mensen die dit lezen Is het trouwens mooi geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')