Leuke theorie, maar binnen is het nog altijd koeler dan buiten met het briesje.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:40 schreef Sputnik het volgende:
Als je fietst heb je steeds een bries (afhankelijk van hoe hard je fietst natuurlijk) om je heen die de warmte wegvoert. Als je dan stil gaat staan dan valt die bries weg en moet je lichaam ineens een stuk harder werken om dezelfde hoeveelheid warmte af te kunnen voeren -> meer zweet.
als ik fietsend voel aan mijn huid is die anders een stuk droger.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:06 schreef -Wonderchild- het volgende:
je merkt het meer aangezien je zweet van 30 graden minder op je huid opmerkt dan zweet van 20 graden
Als je echt een tijdje onder een koudere douche blijft staan totdat je flink afkoeld is het daarna in je bedje wel heel lekker hoorquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:32 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik denk het wel.
Het is net zoiets als douchen met het warme weer.
Dan moet je met warm water douchen en niet met koud water wat men natuurlijk het liefst doet.![]()
Je lichaam is nog volop bezig met afkoelen. Buiten is het heel warm en je beweegt ook nog eens> je lichaam zweet om af te koelen, maar er is ook dat briesje, ergo je merkt niet zo dat je zweet. Je stapt van je fiets, je gaat naar binnen, geen briesje meer, helaas, maar je lichaam is nog volop in warm-weer-paraatheid, dat probeert nog steeds terug te keren naar z'n ideale temperatuur. Je briesje zorgt er nu niet meer voor dat het zweet sneller verdampt, dus je wordt plots 'kletsnat'.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:04 schreef diginoob het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar binnen is het nog altijd koeler dan buiten met het briesje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |