abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39573322
Klopt het dat je vooral zo veel/meer gaat zweten als je van bijv. buiten (warm) naar binnen (koeler) gaat? Ik heb het idee dat ik als ik buiten fiets nog minder zweet en als ik vervolgens ergens naar binnen ga wordt mijn rug en borst en gezicht en oksels en alles drijfnat.
  † In Memoriam † donderdag 6 juli 2006 @ 14:32:18 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_39573504
Ik denk het wel.
Het is net zoiets als douchen met het warme weer.
Dan moet je met warm water douchen en niet met koud water wat men natuurlijk het liefst doet.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_39573532
openstaande porieen enzo
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_39573806
Als je fietst heb je steeds een bries (afhankelijk van hoe hard je fietst natuurlijk) om je heen die de warmte wegvoert. Als je dan stil gaat staan dan valt die bries weg en moet je lichaam ineens een stuk harder werken om dezelfde hoeveelheid warmte af te kunnen voeren -> meer zweet.
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:06:18 #5
139602 -Wonderchild-
It's a miracle~!
pi_39574585
je merkt het meer aangezien je zweet van 30 graden minder op je huid opmerkt dan zweet van 20 graden
pi_39586743
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:40 schreef Sputnik het volgende:
Als je fietst heb je steeds een bries (afhankelijk van hoe hard je fietst natuurlijk) om je heen die de warmte wegvoert. Als je dan stil gaat staan dan valt die bries weg en moet je lichaam ineens een stuk harder werken om dezelfde hoeveelheid warmte af te kunnen voeren -> meer zweet.
Leuke theorie, maar binnen is het nog altijd koeler dan buiten met het briesje.
pi_39586763
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:06 schreef -Wonderchild- het volgende:
je merkt het meer aangezien je zweet van 30 graden minder op je huid opmerkt dan zweet van 20 graden
als ik fietsend voel aan mijn huid is die anders een stuk droger.
pi_39587279
Als binnen de airco aanstaat, koel ik wel af. Maar als ik de gruwelijke gele treinen met groene bankjes van NS binnenstap, dan kun je me opdweilen... of gaan zwemmen
pi_39587364
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:32 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik denk het wel.
Het is net zoiets als douchen met het warme weer.
Dan moet je met warm water douchen en niet met koud water wat men natuurlijk het liefst doet.
Als je echt een tijdje onder een koudere douche blijft staan totdat je flink afkoeld is het daarna in je bedje wel heel lekker hoor
01-08-2008
pi_39598387
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:04 schreef diginoob het volgende:

[..]

Leuke theorie, maar binnen is het nog altijd koeler dan buiten met het briesje.
Je lichaam is nog volop bezig met afkoelen. Buiten is het heel warm en je beweegt ook nog eens> je lichaam zweet om af te koelen, maar er is ook dat briesje, ergo je merkt niet zo dat je zweet. Je stapt van je fiets, je gaat naar binnen, geen briesje meer, helaas, maar je lichaam is nog volop in warm-weer-paraatheid, dat probeert nog steeds terug te keren naar z'n ideale temperatuur. Je briesje zorgt er nu niet meer voor dat het zweet sneller verdampt, dus je wordt plots 'kletsnat'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')