abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40510676
Rake column, ik had 'm kunnen schrijven.

Echter wat mij nogal voor de borst stoot bij meneer Smeets zijn z'n grote woorden, maar kleine daden. Hij weet hoe het zit, confronteer die jongens er nou eens mee. Hij loopt altijd zo te glibberen.
Hoevaak zit hij niet bij een Armstrong of een Riis. In de tour zit hij nog te babbelen met Lefevre, waarom start hij niet een open discussie.
pi_40511549
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Rake column, ik had 'm kunnen schrijven.

Echter wat mij nogal voor de borst stoot bij meneer Smeets zijn z'n grote woorden, maar kleine daden. Hij weet hoe het zit, confronteer die jongens er nou eens mee. Hij loopt altijd zo te glibberen.
Hoevaak zit hij niet bij een Armstrong of een Riis. In de tour zit hij nog te babbelen met Lefevre, waarom start hij niet een open discussie.
Hij heeft het in zijn afl deze zomer regelmatig over doping gehad, die dokter (die engerd)
en meer x ,dat ik zoiets had ja nou weet ik het wel. het blijft in topsport toch niet uit te bannen, wat een gedachten.ik denk dat in deze papier ook geduldiger is als een gesprek met....welles -nietus die ervaring heeft Mart wel, hij heeft tot 2 x toe Zoetemelk/ Theiunissen kunnen bewijzen en ook destijds gemeld in 79 van zoetemelk heeft hem dat op een half jaar dat wielrenners niet meer met hem praatte, t Peter Post heeft hem met auto en Smeets zat op de Motor van de weg gereden, desaltnitemin heeft hij in 88 ook dat van Theunissen gemeld.

[ Bericht 7% gewijzigd door maril op 05-08-2006 15:08:14 ]
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_40513039
Heb je ook lopen snoepen Maril?
Nee waar ik me een beetje aan erger is dat Smeets de wiseguy aan het uithangen is, terwijl hij oh's en ah's tekort komt als hij bij (mr. 60%) Riis aan tafel zit. Laat hem nu eens zeggen waar het op staat en zelf het onderwerp bespreekbaar maken. 90% van TV-kijkend Nederland ziet hem als autoriteit, het is zijn plicht de nuance aan te brengen in de discussie.
Laat hem eens rond de tafel gaan zitten met wat voormalig wielrenners (bv Rooks, Winnen), wat (voormalige) sponsors en wat sportartsen.
Het is allemaal zo makkelijk wat hij nu doet. Hij heeft het in columns over 'verbazen', maar hij zegt 's avonds net zo makkelijk 'hoe is dit nu mogelijk?' als Basso op de lijst blijkt te staan.
pi_40513150
Hij heeft het met die Riis gehad over zijn dopinggebruik, misschien heb jij wat gesnoept, doe ik trouwens wel eens overigens een paracetamol., en trouwens waarom moet Mart dat doen als hij dat al heeft gedaan. hij heeft met een sportarts en met rooks en met Kuiper over gehad de eertse 2 waren vrij openlijk en Hennie Kuiper is een poester wat dat betredfd zit ook nog teveel in het wereldje.
Je heb al zijn uitzendingen niet gezien hw
pi_40513321
Theunissen is na zijn positief geteste plas in ere hersteld omdat het goed te verklaren was waarom hij aan die positieve waarden kwam.
pi_40513367
Mart Smeets is niet echt bepaald objectief hè, hoe hij de oude ploeg van Lance verdedigde was lachwekkend
pi_40514406
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:14 schreef maril het volgende:
Hij heeft het met die Riis gehad over zijn dopinggebruik, misschien heb jij wat gesnoept, doe ik trouwens wel eens overigens een paracetamol.,
Met die (grappig bedoelde) vraag doelde ik op de grammatica van je vorige tekst.

Nee, Smeets zal het best eens met iemand over doping hebben gehad. Maar nu het wielrennen zo gewond is, is Smeets de man die best eens een publieke discussie zou kunnen starten. Die columns ('Ik wist het wel, iedereen die zich verbaast is naief') zijn zo makkelijk.
pi_40514580
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Met die (grappig bedoelde) vraag doelde ik op de grammatica van je vorige tekst.

Nee, Smeets zal het best eens met iemand over doping hebben gehad. Maar nu het wielrennen zo gewond is, is Smeets de man die best eens een publieke discussie zou kunnen starten. Die columns ('Ik wist het wel, iedereen die zich verbaast is naief') zijn zo makkelijk.
Mart heeft nooit beweert dat hij het wist (maar nu zul je wel gaan beweren dat hij het moet weten),integendeel dat heeft hij nog op de Belg, tv één gezegt, maar Mart mag niet zoveel meer bij de NOS, hij staat nu ook weer programma,s af te kondigen, maar ja met zijn salaris moet dat.
hè. buiten dat zijn column weer anders dan tv programma,maar goed ik geloof dat ik maar beter geen columns van Mart kan plaatsen op Fok, sorry daarvoor. ik verwijs wel naar de website waar je hem kunt vinden
pi_40514612
edit
pi_40514633
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef maril het volgende:
edit
ontrouwe edit
pi_40514729
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ontrouwe edit
Ja deze link moest staan waar ik de column had neergezet.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:19:26 #163
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_40514751
beetje flauw om die column nu weg te halen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_40514760
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:18 schreef maril het volgende:

[..]

Ja deze link moest staan waar ik de column had neergezet.
ik bedoelde dat ik je linkje had gelezen voordat je hem editte
pi_40514835
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
beetje flauw om die column nu weg te halen ?
Je kunt hem zelf ophalen. maar dan is het aan jullie om hem te willen lezen of niet , dring ik het jullie niet op hoef ik het voor mijn gevoel niet te verdedigen dus kunnen jullie spuien zonder mij inmenging (pro Mart want ik kan dat niet laten, beken dat eerlijk)lijkt mij ook nog heerlijk voor jullie.
pi_40514944
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:13 schreef maril het volgende:

[..]

Mart heeft nooit beweert dat hij het wist (maar nu zul je wel gaan beweren dat hij het moet weten),integendeel dat heeft hij nog op de Belg, tv één gezegt, maar Mart mag niet zoveel meer bij de NOS, hij staat nu ook weer programma,s af te kondigen, maar ja met zijn salaris moet dat.
hè. buiten dat zijn column weer anders dan tv programma,maar goed ik geloof dat ik maar beter geen columns van Mart kan plaatsen op Fok, sorry daarvoor. ik verwijs wel naar de website waar je hem kunt vinden
Nou nou, ik geef slechts mijn mening over een column. Dat is toch waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is? Je hoeft er niet zo zwaar aan te tillen.

Maar over Smeets denk ik niet dat we eruit komen. NB, ik heb niets tegen Smeets verder, hij heeft veel voor de sport (wielrennen, maar ook voetbal en de amerikaanse sporten) in Nederland gedaan.
pi_40515013
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Nou nou, ik geef slechts mijn mening over een column. Dat is toch waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is? Je hoeft er niet zo zwaar aan te tillen.

Maar over Smeets denk ik niet dat we eruit komen. NB, ik heb niets tegen Smeets verder, hij heeft veel voor de sport (wielrennen, maar ook voetbal en de amerikaanse sporten) in Nederland gedaan.
zie mijn antwoord elders en je hebt hier gelijk in, maar toch mogen jullie hem zelf ophalen de link is er en hier eidigd ook mijn reacties erop.
pi_40528075
Het wordt steeds interessanter...
quote:
6 augustus 2006

Tijdens de onderzoeken in de Operación Puerto heeft de Guardia Civil vier enveloppes gevonden met rood poeder. Het poeder zou ervoor zorgen dat synthetisch Epo onmogelijk kan worden gevonden in de urine van de renner. Men veronderstelt dat de renner het poeder aan de handen smeert en zo mee in de urine doet bij het afgeven van het staal.
pi_40528253
Mocht dit bewezen worden dan is dat voor mij nog wel de meest heftige openbaring in de Operacion Puerta.
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:18:27 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_40528963
Handen eerst controleren voordat ze hun plasje gaan afleveren, ze moeten toch al plassen in het bijzijn van een controleur.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:10:42 #171
127004 maril
Smeetsfan
pi_40566238
Vrouwen met snorren, mannen met erecties
Is het toeval dat testosteron weer opduikt?

Dat topsporters tegen de lamp lopen, wekt geen verbazing. Maar waarom gebruiken ze doping uit de oude doos? ,,Testosteron is nooit weggeweest, alleen wat op de achtergrond geraakt'', zegt dokter Chris Goossens.

Een epokuurtje, een shot van het designersteroïde thg, gendoping: de vrees van dopinginstanties is altijd dat hoogtechnologische dopingproducten de afstand tussen jager en stroper vergroten. Met de testosteronzondaars - na de Amerikaanse topsporters Floyd Landis en Justin Gatlin werd ook een Europese sprinter geklist - wordt de klok dertig jaar teruggedraaid. In de jaren zeventig en tachtig deed testosteron opgeld - de manwijven van het Oost-Duitse sportsysteem en de zwemsters met snorren zegden niet neen tegen testosteron, vaak buiten hun weten om. In die periode stak het nog niet zo nauw met dopingcontroles.

Dat de internationale sportbonden van het wielrennen en de atletiek er vandaag een streng dopingbeleid op nahouden, kan een reden zijn waarom topsporters op de retrotoer gaan, zegt dokter Herman Ram, directeur van de Anti-Doping Autoriteit Nederland. Volgens hem is het grootschalig georganiseerde dopinggebruik, genre Festina en Gewiss, in het peloton aan het afkalven. ,,Daarom gaan individuele sporters, al dan niet met behulp van hun entourage, zelf op zoek naar doping. Dan komen ze vrij snel uit bij testosteron.''

Flirten met de grens

Logisch, zegt Ram. Testosteron zit, zoals een aantal dopingproducten, in een schemerzone. Dopingjagers maken aan de hand van de verhouding tussen testosteron en epitestosteron uit of een sporter positief is. Bij een normale mens bedraagt de verhouding 1/1, de toelaatbare grens is 4/1. Tot 2001 lag die grens zelfs op 6/1. Ram: ,,Net zoals de hematocrietwaarde met epo kunstmatig werd opgedreven tot de toelaatbare waarde van vijftig, wordt met testosteron de grens zo dicht mogelijk benaderd. Alleen gebeuren er dan weleens bedrijfsongevallen , zoals bij Landis: 11/1 kan nooit natuurlijk zijn.''

,,Ongetwijfeld lopen er sporters rond die zich gedopeerd hebben, maar nooit zullen worden betrapt omdat ze een verhouding van 3/1 hebben'', zegt dokter Chris Goossens, adviseur van de minister van Sport, Bert Anciaux.

Is het toeval dat testosteron weer opduikt? Ram: ,,We waren verrast dat twee wereldtoppers positief testten.'' Goossens: ,,Testosteron is nooit weggeweest. Het was hooguit op de achtergrond verdwenen. Het modeproduct epo verdrong de klassieke dopingproducten, tot topatleten schrik kregen van de epotest. Bovendien zijn er inmiddels verfijndere varianten van testosteron op de markt. Undestor (pillen) was algemeen bekend in het peloton. Inmiddels is er testosterongel. Het effect van zeer kleine, niet-opspoorbare doses over een lange termijn is uiteindelijk hetzelfde als één grote, opspoorbare dosis.''

Te verkrijgen via internet

Dat Landis op de avond voor zijn raid naar Morzine plots besloot om zijn toevlucht te zoeken tot testosteron, lijkt onwaarschijnlijk, zeggen beide dopingexperts. Testosteron verdwijnt wel snel uit het lichaam - en is dus moeilijker op te sporen - maar het is bij uitstek een dopingproduct dat werkt op lange termijn. Ram: ,,Het gros van de internationale dopingexperts zegt dat testosteron op korte termijn hoogstens een placebo-effect heeft.'' Goossens: ,,Hooguit voel je je wat virieler omdat je hormonenhuishouding verandert en wordt het herstel wat bevorderd, maar testosteron is pas efficiënt op lange termijn. Je krijgt niet plots een kilo spieren bij. Overigens wordt testosteron ook in combinatie met andere producten gebruikt.''

Wie zijn voorraad wil inslaan, is slechts een muisklik verwijderd van zijn doel. Een prijsindicatie: voor 39,95 dollar (een dikke 30 euro) heb je ongeveer 120 gram testosterongel. Detail: bovenaan op de internetsite staat een waarschuwing: ,,Testosteron tast mogelijk de nieren aan, kan leiden tot psychiatrische aandoeningen, resulteert in veelvuldige erecties en een verhoogde viriliteit.'' Ram: ,,De effecten op lange termijn zijn nog niet tot in detail bekend. Maar zeker is dat het een gevaarlijk product is.''

Hans JACOBS0 3/08/2006 www.sportwereld.be
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:40:42 #172
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_40569110
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:10 schreef maril het volgende:

knip

Hans JACOBS0 3/08/2006 www.sportwereld.be
Mooi stuk, alleen vind ik het altijd lastig wie te geloven.....experts zoals deze of andere wannabe wielerdoctoren....dat op grote schaal gebruikt wordt blijft toch elke keer duidelijk.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_40577959
quote:
"Once bitten, twice shy," according to the old saying, and this could apply to T-Mobile Team. All riders will be required to undergo a newly developed test which will be able to determine whether the individual has transfused with his own blood. "We will introduce this blood test to the team," said spokesman Christian Frommert. "These measures will be written into the new contracts with riders. In addition, we will prepared a broader internal program, which we we will present the end of August."

The new test, developed by Professor Walter Schmidt of the University of Bayreuth, is based on the inhalation of a very small amount of carbon monoxide, which binds to the haemoglobin in the blood. It involves a breathing apparatus through which the patient inhales an exact amount of CO. A blood sample is taken from the earlobe both before and after the two minute breathing phase, in order to determine the difference in the carbon monoxide levels in the blood.
wordt deze methode elders ook gebruikt? nooit van gehoord
pi_40578679
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:11 schreef Rudieh het volgende:

[..]

wordt deze methode elders ook gebruikt? nooit van gehoord
Voor zover ik weet is het revolutionair dat een team zelf zijn renners zo gaat controleren.
pi_40578948
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:10 schreef maril het volgende:
Martina Hingis gebruikt dus ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')