quote:De Nederlandse zanger-presentator Rudi Carrell (71) neemt afscheid op 30 december op de Duitse televisie.
De zieke Carrell brengt een korte sketch, waarin hij geen woord zegt.
(foto AP) Carrell lijdt aan longkanker en kan nog nauwelijks spreken.
Hij nam in 2002, na een carrière van 37 jaar, al afscheid van tv maar wil nog een laatste keer op het scherm komen. Hij doet dat in het programma "7 Tage, 7 Köpfe".
Carrell brak in 1960 door in Nederland met het nummer "Wat een geluk". Maar hij zou vooral carrière maken met programma's als de "Rudi Carrell show".
Rudi Carrell is eind december 2005 zó ver heen dat hij nauwelijks nog kan spreken. Dat is inderdaad zeer treurig, maar wat schetst drie maanden later mijn verbazing:quote:Muzikant Tonny Eyk maakt zich ernstige zorgen om de gezondheid van zijn goede vriend Rudi Carrell. Bij de showmaster werd begin dit jaar longkanker geconstateerd. De laatste weken raakte hij zijn stem kwijt. Gevreesd wordt dat Carrell (71) zijn stem voorgoed kwijt is.
quote:Rudi Carrell is niet bang voor naderende dood
Rudi Carrell houdt er rekening mee dat hij niet lang meer zal leven. In verschillende interviews zegt hij dat zijn artsen hem nog een paar weken gegeven hebben. De 71-jarige tv-persoonlijkheid heeft sinds vorige zomer longkanker.
Carrell is niet bang voor de dood, vertelt hij aan Volkskrant Magazine. "Zeker niet nu ik me er een jaar op voor heb kunnen bereiden. Bovendien ben ik doodmoe. Als ik nu sterf, dan denk ik: oh wat fijn, nu kan ik heel, heel lang slapen."
Hij zegt door zijn naderende dood vooral te beseffen dat hij een goed leven heeft gehad. "Ik heb zo'n mooi leven gehad, och! Ik ben dankbaar, voor wat ik heb, wat ik heb gezien, wat ik heb kunnen maken," vertelt hij. "Het enige wat ik deze dagen denk, is: wat was het allemaal fantastisch."
Carrell, wiens echte naam Rudolf Wijbrand Kesselaar luidt, geniet vooral in Duitsland grote bekendheid. Hij brak in 1959 met de 'Rudi Carrell Show' door op de Nederlandse televisie. Vooral zijn optreden als bewoner van een onbewoond eiland met een aapje en een zeemeermin wist het publiek te beroeren. Toen Radio Bremen in 1965 interesse toonde, ging hij ook in Duitsland aan de slag. In de jaren zeventig kwam er een Duitse versie van de 'Rudi Carrell Show'. Vele shows en programma's volgden.
Vanwege zijn bijdrage aan de Nederlands-Duitse betrekkingen is Carrell benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.
En dan, op 12 mei 2006:quote:De showmaster Rudi Carrell heeft donderdag de prestigieuze Duitse prijs Die Goldene Kamera gewonnen. De jury kende de 71-jarige Nederlander een speciale ereprijs voor zijn hele tv-carrière toe. De jury roemde de showmaster als een groot entertainer.
De ernstig zieke Carrell ontving de prijs tijdens een groot gala in Berlijn. Hij bedankte het publiek met broze stem.
Waar ben je nu helemaal mee bezig, Rudi? Je was toch 'op'?quote:Rudi Carrell werkt aan een boek over zijn leven.
Dat meldt Entertainment Live vrijdagavond. De showmaster, die een prachtige carrière in Nederland en Duitsland achter de rug heeft, wil volgens het tv-programma geen geheim onbesproken laten. Hij zou sommige mensen eens de waarheid willen zeggen. Ook zullen enkele personen een pluim krijgen. Carrell werkt met een ghostwriter, een journalist.
De 71-jarige Carrell, die lijdt aan longkanker, zou de presentatie van zijn boek, later dit jaar, nog graag mee willen maken.
Weet je wel hoeveel energie het schrijven van een boek kost? Ook al laat je dan iemand anders het daadwerkelijke schrijfwerk doen?quote:"Bovendien ben ik doodmoe. Als ik nu sterf, dan denk ik: oh wat fijn, nu kan ik heel, heel lang slapen."
Gewoon een soort van afscheidstournee.quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:26 schreef Jumping-Skippy het volgende:
't Is en blijft een showmaster, dus dit zal ook wel weer een showelement(je) hebben.
Twee dagen ná deze posting overleed Der Rudi.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:53 schreef Prof.Sprokkelhout het volgende:
[afbeelding]
"Ha-ha-ha!"
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat Rudi Carrell een laatste grap met iedereen aan het uithalen is. Al een jaar lang lees ik om de haverklap artikelen waarin de beste man in de vorm van een interview zijn laatste adem uitblaast. Maar hoe vaak kun je je laatste adem uitblazen, vraag ik me af. Weet die vent niet van ophouden?
23 december 2005:
[..]
[..]
Rudi Carrell is eind december 2005 zó ver heen dat hij nauwelijks nog kan spreken. Dat is inderdaad zeer treurig, maar wat schetst drie maanden later mijn verbazing:
18 maart 2006:
[..]
[afbeelding]
"Een paar weken!" Lieve Rudi, we zijn nu zo'n 16 weken verder en je bent er nog steeds! Dat is toch geen manier van doen? En in de tussentijd wel mooi even een oeuvreprijs opstrijken:
[..]
En dan, op 12 mei 2006:
[..]
Waar ben je nu helemaal mee bezig, Rudi? Je was toch 'op'?
[..]
Weet je wel hoeveel energie het schrijven van een boek kost? Ook al laat je dan iemand anders het daadwerkelijke schrijfwerk doen?
De laatste tijd heb ik niets meer van hem gehoord. En het is heus niet zo dat ik er op zit te wachten, maar een dergelijke lijdensweg gun je niemand. En zeker niet Rudi Carrell, de grootste showmaster die Nederland ooit heeft voortgebracht. Aldus Rudi Carrell.
Heb ik iets gemist en is hij intussen niet meer onder ons? Of is hij misschien alweer genezen? Heeft iemand nog interessante updates?
2 dagen later...quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:53 schreef Prof.Sprokkelhout het volgende:
Weet die vent niet van ophouden?
Ik wens je een zuurstofvrije ruimte toe!quote:Op maandag 10 juli 2006 11:45 schreef 2609 het volgende:
nooit van gehoord
Dit topic was er veel eerder, dus die is dubbelquote:Op maandag 10 juli 2006 11:55 schreef SunChaser het volgende:
Dubbel
Rudi Carrell overleden. 7 juli 2006
Inderdaad deze is eerder !!quote:Op maandag 10 juli 2006 11:55 schreef SunChaser het volgende:
Dubbel
Ik had niks met hem, vond hem arrogant en vol van vooral zichzelf. Maar zoals men zegt, van de doden niets dan goeds. R.I.P.quote:HILVERSUM (ANP) - De TROS zendt maandagavond (21.40 uur, Ned. 2) een herhaling uit van de TV Show waarin Ivo Niehe op bezoek gaat bij Rudi Carrell. In verband met het overlijden van de showmaster brengt de omroep het programma uit 2001 opnieuw op het scherm.
Carrell overleed vrijdag op 71-jarige leeftijd. Niehe bezocht Carrell op diens landgoed bij Bremen. De showmaster vertelt over de invloed van zijn ouders: ,,Mijn vader was tegen mijn vertrek naar Duitsland. Die Duitsers kon je toch nooit vertrouwen'', zegt hij tegen Niehe. Bron
dat vind ik een erg lullige opmerkingquote:Op maandag 10 juli 2006 11:54 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Ik wens je een zuurstofvrije ruimte toe!
Dan loopt er een topic in FTR én in SHO over de dood van Carrell. Soit.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:55 schreef SunChaser het volgende:
Dubbel
Precies zoals Der Rudi het had willen hebben.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan loopt er een topic in FTR én in SHO over de dood van Carrell. Soit.
Een 'ingrijpende' documentaire.quote:Op maandag 10 juli 2006 13:14 schreef Suko het volgende:
TROS herhaalt TV Show met Rudi Carrell
[..]
[afbeelding]
Hij wou er ook nog een in MUZquote:Op maandag 10 juli 2006 17:17 schreef fleur22 het volgende:
[..]
Precies zoals Der Rudi het had willen hebben.![]()
Uit het oogpunt van Nederlandse televisiehistorie laat ik mijn video het werk maar doenquote:Op maandag 10 juli 2006 17:52 schreef Suko het volgende:
Naast Ned.1, 2 (zie eerdere berichten), ook op Ned.3
[afbeelding]
Pffft, beetje over the top.![]()
Dat is vreemd en bizar !!quote:Dat is wel érg eenzaam, niet eens z'n vrouw en kinderen mochten er bij zijn.![]()
Als het niet mag van die pennenlikker start ik persoonlijk ein neue krieg!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:07 schreef Suko het volgende:
Rel om as Carrell
AMSTERDAM - De laatste wens van Rudi Carrell lijkt niet in vervulling te gaan. De as van de op 7 juli overleden showmaster mag van de Duitse autoriteiten niet worden uitgestrooid op zijn landgoed in Bremen.
De familie van Carrell heeft aangegeven het hier niet bij te laten zitten.
Op het landgoed van de aan longkanker gestorven tv-ster is ook de as van zijn overleden vrouw uitgestrooid. Dit meldt Shownieuws. telegraaf.nl
Ik dacht trouwens dat de urn van z'n overleden (2e) vrouw daar was begraven, dus niet uitgestrooid.
En zijonline schrijft het volgende:
NIET NAAST ZIJN ANKE!
As Carrell Carrell mag niet worden begraven op zijn eigen landgoed!
Rudi Carrell en zijn familie hadden zich voorgenomen de as van de vorige week vrijdag overleden tv-ster te begraven op zijn eigen landgoed in Syke bij Bremen, maar dat stuit op problemen bij de gemeente. Burgermeester Harald Behrens van Syke zei Voor de camera's van de Duitse zender ZDF geen wettelijke mogelijkheden te zien.
Op het landgoed is een heel oude begraafplaats en Carrell begroef daar wel ongestraft de resten van zijn in 2000 gestorven vrouw Anke. Nu hij naast zijn geliefde Anke rusten wil, lijkt dat vooralsnog niet te kunnen.
Mogelijk is een oplossing nabij, want de minister-president van de deelstaat Niedersachsen, Christian Wulff, vindt dat er begrip moet zijn voor de wens van de uit Alkmaar afkomstige showman.
Carrell blijkt overigens te hebben meegewerkt aan een boek over mensen met kanker, samengesteld door Bärbel Schäfer en Monika Schuck. Het blad Stern kwam deze week met een voorpublicatie. "Ik ben blij dat mijn familie en ik meer dan een jaar tijd hebben gehad afscheid van elkaar te nemen. We hebben ons gezamenlijk voorbereid. Dat helpt erg", vertelde Carrell de samenstellers. Het boek komt uit in september.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |