Ik vind sws die vragen met onderdeel a t/m d best vervelend en ook nogal onoverzichtelijk..quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:43 schreef wyccie het volgende:
Nou, dat was ook een nutteloze tvp van mij in het vorige topic
Trouwens, om meer verwarring te voorkomen; is het niet handig om af te spreken, bij een vraag met subantwoorden, dat degene die het antwoord compleet maakt het punt krijgt?
quote:
Het lijkt mee een heel leuke quiz om aan mee te doen, maar als jullie dit als Algemene Kennis beschouwen, dan haak ik snel af denk ikquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:57 schreef TheRoach het volgende:
Noem alle staatsvormen van ons land vanaf 1700 (met jaartallen) en noem daarbij de eerste heerser van die staatsvorm?
hij is wel erg moeilijk inderdaad. En veel werk kan het niet zijn, je weet het of je weet het niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:06 schreef TheRoach het volgende:
Ja je mag er volgens mij wel wat moeite voor doen, maar als jullie hem te moeilijk vinden of teveel werk, dan wil ik best wat anders verzinnen.
Republiek der Verenigde Nederlanden 1500 nogwat tot 1805 met als eerste Willem van Oranjequote:Op woensdag 5 juli 2006 18:57 schreef TheRoach het volgende:
Noem alle staatsvormen van ons land vanaf 1700 (met jaartallen) en noem daarbij de eerste heerser van die staatsvorm?
Nog niet helemaal goed, maar je komt wel een eind in de richtingquote:Op woensdag 5 juli 2006 19:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Republiek der Verenigde Nederlanden 1500 nogwat tot 1805 met als eerste Willem van Oranje
Bataafse Republiek met Napoleon
Constutionele Monarchie sinds 1815 met als eerste Koning Willem I.
Zoiets?
Dat was toch gewoon de naam van Nederland, lang, lang geleden, en niet de staatsvorm?quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:17 schreef Neleos het volgende:
Heette het niet de Republiek der 7 Nederlanden oid.
Dat klopt door de grondwet van Thorbecke is Nederland in 1848 een constitunionele monarchie geworden met een parlement.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:18 schreef requiem4adream het volgende:
Constitutie houdt toch een staat in op grondwet gebasseerd? Dan is Nederland een Constitutionele monarchie sinds 1848... Willem I idd eerste koning
(nouja staat met koning aan het hoofd dus monarchie)
Ohja.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:20 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon de naam van Nederland, lang, lang geleden, en niet de staatsvorm?
Je had eerst Koning Lodewijk Napoleon in volgens mij 1805 dus het lijkt mij dat Nederland toen een koningkrijk en dus een monarchie was. Later kroonde Napoleon Bonaparte zichzelf tot keizer dus toen zal Nederland wel een keizerrijk zijn geweest.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:14 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Nog niet helemaal goed, maar je komt wel een eind in de richting
quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:37 schreef wyccie het volgende:
Arthur Miller?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |