je denkt tog nie dak bij die krengen in de buurt kom hequote:Op woensdag 5 juli 2006 13:15 schreef Harry_Sack het volgende:
maak eens een foto dan
nope..definetly geen horzelquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef floppie86 het volgende:
horzels als je t mij vraagt. Dit weekend ook gestoken door zon beest, dikke bult...\
t schijnt dat ze eitjes in je leggen..
Ik zag er gisteravond ook 1... die kwam zo de slaapkamer binnenvliegen tijdens duitsland-italie... heb hem doodgemept met de afstandsbediening... hing inderdaad iets aan hun lichaam... zwart beestje 2-3cm... geen idee watvoor beesten het zijnquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:10 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
Der hangt lijkt wel ook een of andere raar ding aan hun..
En na een jaar weet je nog steeds niet watvoor beest het is? Ik zag hem gisteren voor het eerstquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
kben als de dood dat ik door zon ding word gestokenhelemaal als ik bedenk dat me buurvrouw er voor naar het ziekehuis moet en me moeder er na een jaar nog last van heeft (me moeder is vorig jaar gestoken door zon kreng..)
Die kunnen je met 7 steken toch omleggen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef floppie86 het volgende:
horzels als je t mij vraagt. Dit weekend ook gestoken door zon beest, dikke bult...\
t schijnt dat ze eitjes in je leggen..
hebben die zon wit/cremekleurig tussenstuk ?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef NorthernStar het volgende:
Sluipwespen gok ik
nope..anders vroeg ik het hier niet hequote:Op woensdag 5 juli 2006 13:26 schreef Punjab het volgende:
[..]
En na een jaar weet je nog steeds niet watvoor beest het is? Ik zag hem gisteren voor het eerst
O ik ging van Nederland uit. Geen idee wat daar allemaal vliegt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ohja..kwoon in spanje en niet in de amazone
jah !quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:31 schreef Punjab het volgende:
dat onderlijf lijkt los te hangen omdat het naar beneden hangt als hij vliegt...
Klopt idd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:40 schreef Ill-Skillz het volgende:
Volgens mij prikken sluipwespen geen mensen, die worden juist ingezet als biologisch 'wapen' tegen rupsen, in kassen.
Is een 'hornet' geloof ik. Weet de ned naam niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:48 schreef 1-0-Ed het volgende:
Die laatste afbeelding van NothernStar is volgens mij aardig in de richting. Zulke beesten zie ik ook vaker. Meestal in warmere landen. (denk aan Italie, Griekenland, Turkije)
daar lijkt ie sterk op ja, alleen issie helemaal zwart. en dat dunne tussenstuk is dus wit. Ze lijken dus niet op gewonen wespen vind ik..heb ze alleen maar voor het gemak ff zo genoemd omdat ik geen andere naam dervoor kon bedenkenquote:
Het voelde wel gek, maar ik weet niet, was denk ik een ander beest dat mij stak. Heb trouwens nu wel last van m'n nek, die spieren. Dat beest stak me wel daar ergens.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:39 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
me moeder zei dat als ze je steken het net voelt alsof iemand een brandende pook tegen je aanduwt. Ze kon haar arm weken niet gebruiken![]()
Ze vallen onder de graafwespen. (Sphecidae)quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:02 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
[..]
daar lijkt ie sterk op ja, alleen issie helemaal zwart. en dat dunne tussenstuk is dus wit. Ze lijken dus niet op gewonen wespen vind ik..heb ze alleen maar voor het gemak ff zo genoemd omdat ik geen andere naam dervoor kon bedenken
Deze dan misschien?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze vallen onder de graafwespen. (Sphecidae)
die steken niet hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef NorthernStar het volgende:
Sluipwespen gok ik
Horzels steken niet. Ze bijten ook niet. Dazen steken wel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:26 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Die kunnen je met 7 steken toch omleggen?
Horzels steken en bijten niet!quote:Op maandag 31 juli 2006 13:43 schreef ymme het volgende:
Is dat zo ja, van de horzel. Dat ze je met 7 beten om kunnen leggen. Dat is minder leuk.
Deze is wel erg nasty hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 01:35 schreef Jazoist het volgende:
Deze lijkt er ook op, en die steekt zo te lezen het ergst van alle insecten,
de Pepsis wesp (Tarantula-dodend soort wesp). Die wesp hierboven steekt niet.
[afbeelding]
Die noemen wij thuis de " ted de braak" wespquote:Op maandag 14 augustus 2006 01:35 schreef Jazoist het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 14 augustus 2006 01:35 schreef Jazoist het volgende:
[afbeelding]
en die jij dus laat zien daar is een Sceliphron caementarium (als ik et goed heb). Das bijna dezelfde als die ik bedoelquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt idd.
Was nog even verder aan het zoeken, bizarre creaturen zitten ertussen
[afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |