je kunt het ook op internet volgen (track & trace)quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:02 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb vanwege het omgekeerde geinformeerd. Maar je moet een service nummer hebben, dat schijn je gekregen te hebben bij het versturen van het pakketje.
Met dat nummer kun je naar een 50ct per minuut telefoonnummer bellen, en het service nummer wordt dan gebruikt om te kijken waar het pakje voor het laatst is gezien.
Zijn paps heeft dat dus niet gedaan, wel met spoed, maar niet aangetekendquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:14 schreef sociologist het volgende:
ik mag hopen dat jullie zoiets belangerijks als een diploma toch wel aangetekend verstuurt hebben? (blijkbaar niet dus, want dan had je toch al iets moeten horen?)
ik zou maar vast contact op nemen met de school die het diploma heeft uitgegeven...quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zijn paps heeft dat dus niet gedaan, wel met spoed, maar niet aangetekend![]()
Okidoki, dat is een ideequote:Op woensdag 5 juli 2006 12:17 schreef sociologist het volgende:
ik zou maar vast contact op nemen met de school die het diploma heeft uitgegeven...
De oude school kan er niets mee, je moet een nieuw document aanvragen bij de IBG. IBGquote:
Dat soort dingen gebeuren inderdaad. Ik ben zelf zaterdagwerker bij de post en ik kwam een tijdje geleden een kaartje half in een enveloppe gestoken tegen. De enveloppe was voor Nederland, het kaartje voor australie.... (ik geloof dat ze beiden afkomstig waren uit de states) Op die manier duurt het nogal langquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:25 schreef 19patje72 het volgende:
soms kan het gewoon lang duren. mijn broer had een kaartje gestuurd van peru naar singapore (waar ik woon). dat kwam pas 3,5 maand later aan. toevallig precies op de dag dat hij hier aankwam voor vakantie.
en we hebben 1 keer meegemaakt dat het later aankwam en erop stond: per abuis verzonden naar solomons eilanden...
Ben je een beetje eigenwijs?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik bel wel even naar school, dan hoor ik het wel.
En dat het lang kan duren, ok, maar alle brieven en andere kopieën die we in de loop der tijd naar hem sturen doen er gewoon 1-2 weken over.
Behalve dat diploma dus
Ja, ik ben eigenwijsquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:36 schreef Herkauwer het volgende:
Ben je een beetje eigenwijs?Je school kan je alleen een cijferlijst geven.
Oi, dan ben je wel een "beetje dom", het diploma van je zoon niet aangetekend naar Australie sturenquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zijn paps heeft dat dus niet gedaan, wel met spoed, maar niet aangetekend![]()
Why?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:27 schreef AlphaOmega het volgende:
Waar in Australie, als ik vragen mag?
quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oi, dan ben je wel een "beetje dom", het diploma van je zoon niet aangetekend naar Australie sturen.
Nee, dan is het niet afgelegen of heeft het een waardeloze afhandeling van de post. Rockhampton was namelijk een ramp toen ik daar zat. In Cairns ging de postafhandeling wel ok.quote:
Geen idee.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:02 schreef AlphaOmega het volgende:
Nee, dan is het niet afgelegen of heeft het een waardeloze afhandeling van de post. Rockhampton was namelijk een ramp toen ik daar zat. In Cairns ging de postafhandeling wel ok.
Een maand. Weet je zeker dat het poststuk ook met luchtpost is gegaan, en niet om de een of andere reden per ongeluk met de zeepost is gegaan...
Het was 'met spoed' verzonden. En daar was het tarief ook naar, luchtpost dus ookquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:04 schreef AlphaOmega het volgende:
Let erop dat zeepost rustig twee a drie maanden kan duren... is er expliciet aangegeven dat het luchtpost was? Was het tarief daar ook naar?
Van de site, een stukje geschiedenisquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:12 schreef deedeetee het volgende:
Wat betekent dat TGP ? Te Goedertrouw Post ofsow![]()
quote:1996 - Splitsing post en telecom
In december 1996 nam Koninklijke PTT Nederland (KPN) het Australische bedrijf 'Thomas Nationwide Transport' (TNT) over en voegde dit toe aan haar werkmaatschappij PTT Post. In juni 1998 werden PTT Post en PTT Telecom gesplitst. Samen met TNT werd PTT Post onderdeel van TNT Post Groep (TPG). PTT Telecom ging zelfstandig verder en werd Koninklijke KPN NV.
Dat schiet lekker op zegquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:55 schreef Cubewoods het volgende:
Mijn gamecube spel die ik had verstuurd was niet aangekomen. Gebelt navraag formulier binnengekregen en ingevult en opgestuurt. nog niks gehoort 3 weken later. Was het eigenlijk alweer vergeten
Maar dan mag je nog blij zijn als ze de buren niet laten tekenen.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:07 schreef piepster het volgende:
Het mag niet volgens de voorwaarden van TPG. Maar er valt niks aan te bewijzen. Lastig dus. Je kan zulke dingen beter met handtekening voor ontvangst laten versturen.
Dan ben jij je DVD's kwijtquote:Op zondag 9 juli 2006 12:38 schreef EsDe het volgende:
nu vraag ik me af, wat nou als daadwerkelijk iemand mijn dvd's had meegenomen? dan staat er bij de TPG natuurlijk 'afgeleverd' oid... weet iemand hoe dit dan zit?![]()
Nou dat kost je wel een paar Euro extra. Als het nu 10 Eurocent per poststuk is met extra service dan zou dat al mooi zijn. Ik zou het schitterend vinden als er een afzonderlijke stadspost kwam die 100 procent los van de TPG de post verzond in iedere plaats.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:06 schreef longinus het volgende:
Ik mocht laatst een duur pakket ontvangen van een turkse TPGer die amper Nederlands sprak en niet eens wist wat een kwitantie was. Pakket was ook 2 dagen te laat.
Voortaan doe ik alles verzekerd opsturen en altijd met handtekening voor ontvangst, die paar euro extra is het me wel waard.
Ik mail je morgen even, weet nu even het P.O. box nr niet in Cairns.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:03 schreef ook_gek het volgende:
als ik me niet vergis kan je maar een zending tot aan de grens volgen.
Mail mij even het track en trace nummer plus geadreseerde.
Kan ik kijken via mijn contact persoon bij de TPG of ik er achter kan komen voor je waar de zending is. Zij kunnen contact opnemen met de vervoerder die het overneemt van de TPG in het buitenland
Ik kan je alleen geen garantie geven of het gaat werken of niet.
In dat geval is iig aan te tonen dat de handtekening niet klopt. TPG moet dan vergoeden.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:01 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
[..]
Maar dan mag je nog blij zijn als ze de buren niet laten tekenen.
Je mag blij zijn als iemand met een IQ van 102 het pakje niet bij een bevriend netwerkje van dieven dumpt op dezelfde galerij. Waarom? Omdat het de sociale werkvoorziening is die het doet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:36 schreef piepster het volgende:
[..]
In dat geval is iig aan te tonen dat de handtekening niet klopt. TPG moet dan vergoeden.
Ik ga dat nu meteen doenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:12 schreef ook_gek het volgende:
Bluezz je hebt niet gemaild?
Zal morgen even mailen met mijn contact persoon bij TPG.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:50 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ga dat nu meteen doen
(Heb net pas de nummers gekregen van zijn paps, vandaar)
Done.
grote kans dat ik het morgen al weet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:58 schreef Bluezz het volgende:
Er is een brief n.a.v. de navraagbrief, dat ze het in behandeling hebben genomen en het ook nazoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |