Vrij simpel: Je kan iemand inhuren om 2 uur per week je huis schoonmaken of je kan zelf 2 uur het huis schoonmaken. Als 2 uur overwerk je meer oplevert dan het 2 uur lang inhuren van een schoonmaakster je kost dan huur je een schoonmaakster in.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik heb zo'n bloedhekel aan die net-niet-meer studentjes die menen dat ze god-weet-ik-wat zijn
Ik hou er niet van als er een schoonmaker in mijn persoonlijke bezittingen zit te snuffelen terwijl ik weg ben.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:19 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vrij simpel: Je kan iemand inhuren om 2 uur per week je huis schoonmaken of je kan zelf 2 uur het huis schoonmaken. Als 2 uur overwerk je meer oplevert dan het 2 uur lang inhuren van een schoonmaakster je kost dan huur je een schoonmaakster in.
Wat nou decadent, daar is gewoon goed over nagedacht.
Dat verhoogt voor jou dus de "kosten" van het inhuren van een schoonmaakster.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:20 schreef CannaTime het volgende:
Ik hou er niet van als er een schoonmaker in mijn persoonlijke bezittingen zit te snuffelen terwijl ik weg ben.
Dan zul je netto meer aan je overwerk moeten overhouden dan je de schoonmaakster moet betalen. Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon de mogelijkheid om na je overwerk het huis te poetsen, of het in het weekend te doen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:19 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Vrij simpel: Je kan iemand inhuren om 2 uur per week je huis schoonmaken of je kan zelf 2 uur het huis schoonmaken. Als 2 uur overwerk je meer oplevert dan het 2 uur lang inhuren van een schoonmaakster je kost dan huur je een schoonmaakster in.
Wat nou decadent, daar is gewoon goed over nagedacht.
Nee want je gaat juist overwerken om je schoonmaakster te betalen. Ik zie echt het probleem niet. Stel nou dat je je werk ontzettend leuk vindt en je een pesthekel hebt aan schoonmaken. Als je dan met 2 uur overwerk een schoonmaakster in kan huren voor 2 uur per week dan is dat toch alleen maar toe te juichen ?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:24 schreef American_Nightmare het volgende:
Dan zul je netto meer aan je overwerk moeten overhouden dan je de schoonmaakster moet betalen. Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon de mogelijkheid om na je overwerk het huis te poetsen, of het in het weekend te doen.
Mwah als je normaal gesproken als "rijke westerling" in Azië of Afrika zit is dat heel normaal, soms zelfs verplicht om werkgelegenheid te creëeren en vaak moet je die mensen onderdak bieden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:37 schreef doppelgänger het volgende:
Ik vind het ook beetje decadent.. een goedkope werkkracht uit Polen inhuren (w.s. nog zwart betalen ook) om je veel te dure vinexpand schoon te houden. Ik weet het niet, het voelt gewoon niet goed.
Zou ik ook direkt doen, zo'n lokale chica inhuren....quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:43 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Mwah als je normaal gesproken als "rijke westerling" in Azië of Afrika zit is dat heel normaal, soms zelfs verplicht om werkgelegenheid te creëeren en vaak moet je die mensen onderdak bieden.
Wat een luie wijvenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:46 schreef frankium het volgende:
Ik ken verscheidene mensen die een werkster inhuren. Ook een paar alleenstaande dames van eind 20. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, een goede baan voor 40 uur p.w. Waarom dan zelf schoonmaken?
Eigenlijk is dit helemaal niet zo een goed topic.
Ik weet het niet hoor, maar wat mij betreft voelt dat PRIMA!quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:37 schreef doppelgänger het volgende:
Ik vind het ook beetje decadent.. een goedkope werkkracht uit Polen inhuren (w.s. nog zwart betalen ook) om je veel te dure vinexpand schoon te houden. Ik weet het niet, het voelt gewoon niet goed.
Als je een huisje van niks hebt dan kun je ook best samen ff snel poetsen. Ik word er gewoon kriebelig van als mensen op zo'n manier geld over de balk smijten. Geld uitgeven zonder erbij na te denken. In feite uit pure luiheid.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:48 schreef Everett het volgende:
Wat is het probleem? Als je beiden een goede fulltime baan hebt, waarom zou je dan in je (schaarse) vrije tijd gaan staan boenen als iemand anders het kan en wil doen?
Ook geen opvoeding gehad blijkbaar? Ga je dat later zo aan je kinderen leren; als je ergens geen zin in hebt laat je het iemand doen die minder is dan jij? Lekker verrotte kutkinderen zullen dat worden dan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:54 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar wat mij betreft voelt dat PRIMA!![]()
Ok, de onze komt uit turkije ipv polen, maar als je net als ik een bloedhekel hebt aan
het schoonhouden van je huis moet je toch wat he?
En geef toe: het is gewoon KUTWERK. Dat ga je toch niet zelf doen?
Volgens mij was dat gewoon een oud pools wijf.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
poolse schoonmaakster zijn goedkoop
poolse schoonmaaksters zijn geyl
2 redenen om poolse schoonmaaksters aan te nemen
Stel je aan zeg. Ze zijn helemaal niet te lui. Die schoonmaakster wil dat graag doen tegen een vergoeding en zij niet. Opgelost toch, allebei de partijen tevreden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat een luie wijvenJe kan godver je eigen huis toch wel gewoon poetsen. Ik vraag me af wat voor opvoeding dat soort luie gedrochten hebben gehad, dat ze of te lui zijn of zich te goed voelen om te poetsen.
Dan kunnen we maar beter de slavernij weer invoeren en al die allochtonen die toch de godsganse dag op straat hangen en niks doen alles laten poetsen.
Studeer jij economie?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:34 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Nee want je gaat juist overwerken om je schoonmaakster te betalen. Ik zie echt het probleem niet. Stel nou dat je je werk ontzettend leuk vindt en je een pesthekel hebt aan schoonmaken. Als je dan met 2 uur overwerk een schoonmaakster in kan huren voor 2 uur per week dan is dat toch alleen maar toe te juichen ?
Verkapt-ik-zou-ook-een-schoonmaakster-willen-hebben-topic!quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Een soort van kennissen van ons; net afgestudeerd; een bestwel goeie baan; en dan een Poolse schoonmaakster huren om het huishouden te doen. Wat belachelijk decadent.. je kan godverdomme je veel te kleine huis toch zelf nog wel effe poetsen na het werk of in het weekend die ene keer in de week.
Ik heb zo'n bloedhekel aan die net-niet-meer studentjes die menen dat ze god-weet-ik-wat zijn
dan heeft ze in elk geval een geyle dochter die in de zomer fijn komt helpenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Volgens mij was dat gewoon een oud pools wijf.
Sjonge, heb je last van de hitte ofzo?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Geld uitgeven zonder erbij na te denken. In feite uit pure luiheid.
Zegt de IT-Manager die altijd de kut klusjes naar beneden delegeertquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ook geen opvoeding gehad blijkbaar? Ga je dat later zo aan je kinderen leren; als je ergens geen zin in hebt laat je het iemand doen die minder is dan jij? Lekker verrotte kutkinderen zullen dat worden dan.
Als je dit serieus zo denkt en meent ben je zelf nog het meest verknipt zeg ik jequote:Op woensdag 5 juli 2006 10:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als je een huisje van niks hebt dan kun je ook best samen ff snel poetsen. Ik word er gewoon kriebelig van als mensen op zo'n manier geld over de balk smijten. Geld uitgeven zonder erbij na te denken. In feite uit pure luiheid.
Hoezo? Jij OOK niet?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Ook geen opvoeding gehad blijkbaar?
Net zulke kutkinderen als jij nu al bent vrees ik.quote:Ga je dat later zo aan je kinderen leren; als je ergens geen zin in hebt laat je het iemand doen die minder is dan jij? Lekker verrotte kutkinderen zullen dat worden dan.
Bedrijfskundequote:
Dat is nou eenmaal mijn beroepquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:02 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Zegt de IT-Manager die altijd de kut klusjes naar beneden delegeert![]()
Hahahaha zeker niet zo succesvolquote:
Doe is argumenten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hahahaha zeker niet zo succesvol
Ah, dus vind je het thuis niet kunnen om hetzelfde te doen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal mijn beroep
Wat is er slavernij aan een schoonmaakster hebben? Als je iemand gewoon goed betaalt wat maakt het dan uit of die schoonmaakster jouw huis schoonmaakt of dat ze een baantje achter een lopende band in een fabriek heeft?!quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat een luie wijvenJe kan godver je eigen huis toch wel gewoon poetsen. Ik vraag me af wat voor opvoeding dat soort luie gedrochten hebben gehad, dat ze of te lui zijn of zich te goed voelen om te poetsen.
Dan kunnen we maar beter de slavernij weer invoeren en al die allochtonen die toch de godsganse dag op straat hangen en niks doen alles laten poetsen.
Lolquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:06 schreef SocialDisorder het volgende:
ergste vind ik mensen die gaan schoonmaken omdat de schoonmaakster zo komt
denk ook wel dat zodra je stront door je kamer laat slingeren je niet lang een schoonmaakster hebtquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
LolIk ruim wel op voor ze komt, schoonmaken is immers niet opruimen
![]()
Zorgt er wel voor dat we nooit shit laten slingeren![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Eigenlijk is dit helemaal niet zo'n goed topic.
helemaal mee eens!quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:48 schreef Everett het volgende:
Wat is het probleem? Als je beiden een goede fulltime baan hebt, waarom zou je dan in je (schaarse) vrije tijd gaan staan boenen als iemand anders het kan en wil doen?
Deels opleiding, dingen die andere beter en tegen lagere kosten kunnen moet je uitbesteden, deels opvoeding, "Waarom zelf schilderen ? Ik verdien in die 2 uur meer dan de schilder me kost". Het creeert extra werkgelegenheid en je bent zelf productiever op je werk. Enige nadeel is dat sommige mensen dat decadent vindenquote:
paupersquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:10 schreef UnleashMitch het volgende:. Enige nadeel is dat sommige mensen dat decadent vinden
quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:55 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als je een huisje van niks hebt dan kun je ook best samen ff snel poetsen. Ik word er gewoon kriebelig van als mensen op zo'n manier geld over de balk smijten. Geld uitgeven zonder erbij na te denken. In feite uit pure luiheid.
Wie denk jij potdomme dat je bent? Wat maakt het jou uit hoe lui andere mensen zijn, wat ze met hun eigen geld of vrije tijd doen. En hoe kom jer erbij om het hebben van een schoonmaakhoer te koppelen aan wel of geen goede opvoeding?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ook geen opvoeding gehad blijkbaar? Ga je dat later zo aan je kinderen leren; als je ergens geen zin in hebt laat je het iemand doen die minder is dan jij? Lekker verrotte kutkinderen zullen dat worden dan.
Stel dat in Nederland de lonen heel laag zijn, en in Duitsland hoog. Ga jij dan bij gebrek werk in Nederland met je universitaire titel graag Duitse huizen schoonmaken? Zou je daar heel tevreden mee zijn?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:58 schreef frankium het volgende:
Stel je aan zeg. Ze zijn helemaal niet te lui. Die schoonmaakster wil dat graag doen tegen een vergoeding en zij niet. Opgelost toch, allebei de partijen tevreden.
Nee, iemand als "minder dan jij" zien getuigt van een lekkere moraal????quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
wat een waardeloze hypothesequote:Op woensdag 5 juli 2006 11:11 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Stel dat in Nederland de lonen heel laag zijn, en in Duitsland hoog. Ga jij dan bij gebrek werk in Nederland met je universaire titel graag Duitse huizen schoonmaken? Zou je daar heel tevreden mee zijn?
Er wordt mij een beetje te makkelijk over dat, m.i. kunstmatig, klasseverschil heen gekeken.
Nou ken ik AN niet maar het zijn meestal wel de mensen die de basisprincipes van economie niet kennen jaquote:
Dat zou ik niet te hard roepen. Zag enige tijd geleden nog een documentaire waarin veel mensen in de kas waar opgenomen werd een opleiding had waar je normaal gesproken toch best wat mee moet kunnen doen. Denk aan HBO/WO Medicijnen oid. Nu zal ik niet beweren dat een Poolse WO opleiding hetzelfde niveau heeft als een Nederlandse WO opleiding maar dat neemt niet weg dat je niet zo kan zeggen dat ze slecht opgeleid zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:12 schreef 7th_wave het volgende:
Als die pool werkelijk zo goed opgeleid was, dan zou hij/zij ook wel beter werk kunnen krijgen hier of elders.
Nouja, afwassen doe ik zelf dan nog meestal wel. Met dit weer je afwas een week laten staan is dan weer minder menselijkquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:17 schreef Puckzzz het volgende:
Ja, morgen komt ze langs voor een gesprekje!
Ik werk al 50 uur per week en mijn vriend ook, ik heb echt geen tijd en zin om 's avonds thuis te komen en dan ook nog eens te moeten stoffen, stofzuigen strijken afwassen etc.etc. en ook niet op mijn vrije zaterdag of zondagdus de huishoudster gaat het schoonmaken en wij houden het natuurlijk wel een beetje bij
en ik ben geen student geweest, vriend ook niet, we werken allebei gewoon veel en dan ook nog niet eens topfuncties hoor
Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen zich te goed voelen om schoon te maken en dat een of andere buitenlander dat wel mag komen doen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat is er slavernij aan een schoonmaakster hebben? Als je iemand gewoon goed betaalt wat maakt het dan uit of die schoonmaakster jouw huis schoonmaakt of dat ze een baantje achter een lopende band in een fabriek heeft?!
Die optie heeft de schoonmaakster ook hoor, en waarschijnlijk betaalt dat minder goed en zal ze dat beroerder werk vinden.
Je kunt je natuurlijk overal mee bemoeien, zowel waar de een z'n geld aan mag uitgeven als wat de ander voor werk mag doen, maar de gemiddelde schoonmaakster heeft een beter uurloon met schoonmaakwerk dan met de meeste andere baantjes die ze kan krijgen.
Dat is niet mijn moraal. Maar sommigen vinden zich blijkbaar te goed voor het werk, dat iemand anders wel voor ze mag opknappen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, iemand als "minder dan jij" zien getuigt van een lekkere moraal????
Ik zou niet weten waarom een schoonmaakster "minderwaardig" zou zijn?!
misschien werken die mensen de hele week en hebben ze geen zin om schoon te maken?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen zich te goed voelen om schoon te maken en dat een of andere buitenlander dat wel mag komen doen.
hahaha ja nouja ik somde maar een lijstje op van klusjes die wij doen wanneer we thuiskomen. afwassen zal niet tot haar takenpakket behoren nee. maar we gaan de keuken binnenkort verbouwen dus dan komt er eindelijk een afwasmachinequote:Op woensdag 5 juli 2006 11:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, afwassen doe ik zelf dan nog meestal wel. Met dit weer je afwas een week laten staan is dan weer minder menselijk
Je voelt jezelf dus beter dan "een of andere buitenlander" of een NL die schoonmaakwerk doet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen zich te goed voelen om schoon te maken en dat een of andere buitenlander dat wel mag komen doen.
Ik voel me ook te goed voor het inpakken van koekjes maar ik vind het toch wel fijn als ik een verpakking om m'n koekjes heb. Ik voel me ook te goed voor het plukken van tomaten maar ik vind het toch wel fijn dat ze in de supermarkt liggen en ga zo maar door.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:20 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is niet mijn moraal. Maar sommigen vinden zich blijkbaar te goed voor het werk, dat iemand anders wel voor ze mag opknappen.
Die redenatie raakt kant nog wal meneer de ICT-delegator! Jij laat ook anderen werk doen 'waar jij je te goed voor voelt'. Je eigen topic staat ondertussen al vol met dingen als voorbeeld je die door anderen laat doen - schoonmaken is er maar eentje van.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is niet mijn moraal. Maar sommigen vinden zich blijkbaar te goed voor het werk, dat iemand anders wel voor ze mag opknappen.
Ik voel me er niet te goed voor. Ik bene r alleen slecht in en heb er weinig tijd voor. Ik werk 40 tot 60 uur in de week, sport 2/3 keer per week en heb een druk sociaal leven. Nu ik geen huishoudster heb merk ik dat het huishouden er gewoon bij inschiet totdat ik een keer een dag heb waarop ik helemaal niets gepland heb en dan ga ik drastisch aan de schoonmaak. Maar het ergert me in de tussentijd wel dat mijn huis niet voldoet aan mijn standaard.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zo stimuleren wij de economie!quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:26 schreef Puckzzz het volgende:
en je creëert weer werk voor diegene. de huishoudster is er ook blij mee hoor...
Jij kent de schoonmaker waar de TS het over heeft?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:12 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
wat een waardeloze hypothesealsof dat ook maar enigszins in de buurt komt van de door TS geschetste situatie.
"Als ze goed opgeleid zijn zouden ze ook wel beter werk kunnen krijgen"quote:als die pool werkelijk zo goed opgeleid was, dan zou hij/zij ook wel beter werk kunnen krijgen hier of elders.
dus volgens jou zijn er meer WO'ers actief in de schoonmaakbranche dan elders?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:30 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Jij kent de schoonmaker waar de TS het over heeft?Vertel, wat is haar opleidingsnivo?
[..]
"Als ze goed opgeleid zijn zouden ze ook wel beter werk kunnen krijgen"dat is pas een waardeloze hypothese. De practijk wijst namelijk anders uit..
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:11 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Stel dat in Nederland de lonen heel laag zijn, en in Duitsland hoog. Ga jij dan bij gebrek werk in Nederland met je universitaire titel graag Duitse huizen schoonmaken? Zou je daar heel tevreden mee zijn?
Nee, maar ik denk wel dat het gemiddelde opleidingsniveau van Poolse schoonmakers hoger is dan schoonmakers geboren in Nederland.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:40 schreef 7th_wave het volgende:
dus volgens jou zijn er meer WO'ers actief in de schoonmaakbranche dan elders?
Met zwakkeren in de samenleving doel je neem ik aan op lager opgeleiden. Je weet wel, diegenen die het hardst te lijden hebben onder de toestroom van goedkope arbeidskrachten (zie nova reportage). ja, nee, echt heel solidair.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:09 schreef 7th_wave het volgende:
neen. dit is goed voor de economie, en solidair tegenover de zwakkeren in de samenleving.![]()
een poolse schoonmaakster kan natuurlijk geen duitse wetenschapper zijn hč?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:43 schreef frankium het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?![]()
Alsof elke schoonmaker een duitse wetenschapper is?
Als die lager opgeleiden nou voor hetzelfde loon zouden willen werken als hun goedkopere collega's uit het Oostblok, maar nee...quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:49 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat het gemiddelde opleidingsniveau van Poolse schoonmakers hoger is dan schoonmakers geboren in Nederland.
en trouwens:
[..]
Met zwakkeren in de samenleving doel je neem ik aan op lager opgeleiden. Je weet wel, diegenen die het hardst te lijden hebben onder de toestroom van goedkope arbeidskrachten (zie nova reportage). ja, nee, echt heel solidair.
Ja, precies want voor 500 euro per maand kan je gemakkelijk rondkomen in Nederland. De goedkope huurhuizen, voor 200 euro huur ofzo, liggen werkelijk voor het oprapen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:57 schreef Svyatagor het volgende:
Als die lager opgeleiden nou voor hetzelfde loon zouden willen werken als hun goedkopere collega's uit het Oostblok, maar nee...![]()
toch is een Nederlandse schoonmaakster die het wil doen op de manier zoals wij willen dat ze het doet moeilijk te vindenquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:49 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat het gemiddelde opleidingsniveau van Poolse schoonmakers hoger is dan schoonmakers geboren in Nederland.
en trouwens:
[..]
Met zwakkeren in de samenleving doel je neem ik aan op lager opgeleiden. Je weet wel, diegenen die het hardst te lijden hebben onder de toestroom van goedkope arbeidskrachten (zie nova reportage). ja, nee, echt heel solidair.
Precies. Ik betaal mijn schoonmaakster 10 euro per uur (ok, wel zwart), maar het zal me verder jeuken of ze nou uit Brazilië, Polen of Zuid-West Utrecht komt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
toch is een Nederlandse schoonmaakster die het wil doen op de manier zoals wij willen dat ze het doet moeilijk te vindenwaar ligt dat aan denkje? Niet aan onze 'belachelijke' eisen hoor, maar we zijn wel nauwkeurig in hoe het schoongemaakt wordt. Een Nederlands gaat al gauw sputteren dat het op haar manier ook schoon genoeg wordt. Wij betalen die vrouw een normaal loon trouwens, niets meer of minder dan we een Nederlandse zouden betalen.
nou ik heb nog wel als voorwaarde dat ze enigzins nederlands spreekt en minimaal duits of engels zodat ik er wel fatsoenlijk mee kan communiceren..quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Precies. Ik betaal mijn schoonmaakster 10 euro per uur (ok, wel zwart), maar het zal me verder jeuken of ze nou uit Brazilië, Polen of Zuid-West Utrecht komt.
Ja, natuurlijk, maar in mijn ervaring heb je genoeg aan de basiscommunicatie, en een beetje handen en voetenquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nou ik heb nog wel als voorwaarde dat ze enigzins nederlands spreekt en minimaal duits of engels zodat ik er wel fatsoenlijk mee kan communiceren..
Ligt eraan. Al die Polen die in de bouw klussen zijn vaak eenmansbedrijfjes en dragen zelf het risico van hun onderneming. Daardoor zijn ze gewoon veel goedkoper dan de bouwvakkers die hier bij een bedrijf zitten en een dure CAO hebben. Daarom beginnen ook steeds meer Nederlandse bouwvakkers voor zichzelf: ze moeten wel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:02 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Ja, precies want voor 500 euro per maand kan je gemakkelijk rondkomen in Nederland. De goedkope huurhuizen, voor 200 euro huur ofzo, liggen werkelijk voor het oprapen.
jij laat toch ook wel eens een ander je voer bereiden of niet? ik zie het probleem niet, zeker niet wat er decadent is aan een niet-nederlands sprekende vrouw voor 1,50 per uur je huis laten schrobben.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Een soort van kennissen van ons; net afgestudeerd; een bestwel goeie baan; en dan een Poolse schoonmaakster huren om het huishouden te doen. Wat belachelijk decadent.. je kan godverdomme je veel te kleine huis toch zelf nog wel effe poetsen na het werk of in het weekend die ene keer in de week.
Het is wel een punt van discussie geweest bij ons voordat we besloten een schoonmaakster te nemen. Je laat toch een wildvreemde in je huis terwijl je zelf niet thuis bent. Ik heb ook niet zo'n zin om er bij thuiskomst achter te komen, dat mijn camera, laptop, PS2 etc. weg is...maar het is nooit een discussie geweest of het daarom een nederlandse moest zijn. Dat maakt geen flikker uit, die halen ook net zo goed je huis leeg als dat is waar ze op uit zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:26 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het zou pas echt decadent zijn als er ook daadwerkelijk wat te jatten viel en je daarom geen pool in dienst neemt, maar iemand die nederlanders is, de taal machtig is en waar je bovendien van weet waar z'n huis woont.
ja ook dat ja!quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:03 schreef EdPowers het volgende:
Ach, wij maakten altijd ruzie over het schoonmaken in het weekend. Zowieso weer wat van je schaarse vrije tijd naar de klote. Nu komen we vrijdag thuis in een lekker schoon huis. No more fights
als je iemand legaal in dienst neemt zal dat wel meevallen. beetje makkelijk te traceren anders voor die dief.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Het is wel een punt van discussie geweest bij ons voordat we besloten een schoonmaakster te nemen. Je laat toch een wildvreemde in je huis terwijl je zelf niet thuis bent. Ik heb ook niet zo'n zin om er bij thuiskomst achter te komen, dat mijn camera, laptop, PS2 etc. weg is...maar het is nooit een discussie geweest of het daarom een nederlandse moest zijn. Dat maakt geen flikker uit, die halen ook net zo goed je huis leeg als dat is waar ze op uit zijn.
Dat is eigenlijk ook meteen mijn enige struikelpunt. Ik moet diegene vertrouwen dat ze terwijl wij aan het werk zijn keurig het huis schoonmaakt, niet de kantjes eraf loopt door maar 1 uurtje te poetsen en vervolgens voor drie uur geld opstrijken, niet in mijn kastjes en laatjes gaat snuffelen etc.
Ik zal daar in het begin echt ff moeite mee hebben denk ik...
In ons geval is het de moeder van een vriendin van mijn vrouw. Een hele aardige vrouw, dus het vertrouwen was er wel. Het lijkt me inderdaad lastiger als je een onbekende Poolse ofzo in je huis moet laten. Al valt er niet veel te jatten bij ons :pquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja ook dat ja!
maar hoe bevalt het dat een vreemde in je huis is terwijl je er zelf niet bent? Was dat in het begin niet raar?
ja dat is dus iets waar ik echt naar uitkijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:58 schreef Rio het volgende:
Als ik straks 'thuis' kom (ik bivakeer wegens omstandigheden bij een vriend van me) is de boel ook weer lekker schoon en citroentjesfris. Herrlich!
Eenschquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:15 schreef American_Nightmare het volgende:
Eigenlijk is dit helemaal niet zo'n goed topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |