quote:op dinsdag 4 juli 2006 22:29 schreef nielspan het volgende:
ik haal er waarschijnlijk 78 (nee, dat betekent niet dat ik geen sociaal leven heb), maar ik ben benieuwd naar het gemiddelde.
met mijn 60 studiepunten kon ik ook genoeg leuke en waardevolle dingen naast m'n studie doen hoor.quote:op woensdag 5 juli 2006 01:58 schreef mikkie het volgende:
ik had er in m'n eerste jaar 35 (dat was wel wat weinig), en kom dit jaar op 50. op die manier kun je verschillende activiteiten náást je studie doen die minstens zoveel waard zijn als studiepunten.
ik snap het wel, het is immers zo'n makkelijke dooddoener.quote:op woensdag 5 juli 2006 07:35 schreef gewooneenuser het volgende:
[..]
met mijn 60 studiepunten kon ik ook genoeg leuke en waardevolle dingen naast m'n studie doen hoor.
snap niet dat mensen denken dat je om een leven te hebben studievertraging moet oplopen![]()
da's waar. eerste jaar nominaal en toch behoorlijk actief lid van een grote vereniging, het kan prima.quote:op woensdag 5 juli 2006 07:35 schreef gewooneenuser het volgende:
[..]
met mijn 60 studiepunten kon ik ook genoeg leuke en waardevolle dingen naast m'n studie doen hoor.
snap niet dat mensen denken dat je om een leven te hebben studievertraging moet oplopen![]()
het kan ook gecombineerd worden inderdaad. ik ben voorzitter van de studenten volleybal vereniging hier, en haal ook gewoon alles. gewoon een questie van goed plannen, dan lukt dat zeker weten!quote:op woensdag 5 juli 2006 08:58 schreef m021 het volgende:
[..]
ik snap het wel, het is immers zo'n makkelijke dooddoener.
"ik heb maar 30 ects! ja, ik ben lid geworden van een vereniging hè. ja... ja ik vind ook, je bent nú student, dus nu moet je lekker feesten, dan maar wat mindere resultaten"
dat soort opmerkingen hoor ik gewoon té vaak.
ah, jij hebt de bonus gepakt?quote:op donderdag 6 juli 2006 11:01 schreef snarky het volgende:
ik heb in mijn eerste jaar netjes 60 ects gehaald, dit jaar ga ik voor de 70...
(technische natuurkunde in delft).
wat klote! in mijn eerste jaar verdiende ik met beurs en bonus op werktuigbouwkunde nog 5500 gulden. vrienden die met een ster beurs in 1 jaar hun p haalden op technische natuurkunde kregen bij elkaar 12800 gulden...quote:op donderdag 6 juli 2006 11:23 schreef snarky het volgende:
[..]
die bestaat niet meer. potverdorie twee jaar voor mij afgeschaft
.
what...the...fuck?!quote:op donderdag 6 juli 2006 11:38 schreef drive-r het volgende:
[..]
wat klote! in mijn eerste jaar verdiende ik met beurs en bonus op werktuigbouwkunde nog 5500 gulden. vrienden die met een ster beurs in 1 jaar hun p haalden op technische natuurkunde kregen bij elkaar 12800 gulden...![]()
ja, dat was de goeie ouwe tijd... met die 5500 gulden direct een auto gekocht, heerlijk...quote:op donderdag 6 juli 2006 11:47 schreef snarky het volgende:
[..]
what...the...fuck?!
ik kreeg een pen.
welk jaar spreken we nu over? rond 2000?quote:op donderdag 6 juli 2006 11:51 schreef drive-r het volgende:
[..]
ja, dat was de goeie ouwe tijd... met die 5500 gulden direct een auto gekocht, heerlijk...
ey, het is wel een mooie penquote:op donderdag 6 juli 2006 11:47 schreef snarky het volgende:
[..]
what...the...fuck?!
ik kreeg een pen.
dag metalexquote:op donderdag 6 juli 2006 11:53 schreef metalex het volgende:
[..]
ey, het is wel een mooie pen![]()
.
ik heb er 60 gehaald in mijn 1e jaar, p in 1 dus. en ook tn, net als snarky.
ik begon in 1999. de beursen (normale en ster beursen) bestonden in ieder geval tot en met 2000, volgens mij zijn ze er daarna mee opgehouden. die beurs is de enige reden geweest dat ik vlak voor mijn eindexamen nog even ging blokken. ik had niks gedaan het hele jaar en stond toch een comfortabele 7 gemiddeld. met een 8 kreeg je echter die beurs van 5000 gulden, vond het wel de moeite waard. nu wel blij met mijn eindlijst, aangezien werkgevers die cijfers ook vragen... dubbel profijt van die beurs gehad!quote:op donderdag 6 juli 2006 11:52 schreef snarky het volgende:
[..]
welk jaar spreken we nu over? rond 2000?
dus je kreeg een hogere beurs als je cum laude voor het vwo slaagde? waarom kregen ze bij tn meer dan bij wb?quote:op donderdag 6 juli 2006 11:55 schreef drive-r het volgende:
[..]
ik begon in 1999. de beursen (normale en ster beursen) bestonden in ieder geval tot en met 2000, volgens mij zijn ze er daarna mee opgehouden. die beurs is de enige reden geweest dat ik vlak voor mijn eindexamen nog even ging blokken. ik had niks gedaan het hele jaar en stond toch een comfortabele 7 gemiddeld. met een 8 kreeg je echter die beurs van 5000 gulden, vond het wel de moeite waard. nu wel blij met mijn eindlijst, aangezien werkgevers die cijfers ook vragen... dubbel profijt van die beurs gehad!
de voorgaande jaren was er toch ook geen bonus? voor zover ik weet is de enige studie op de tu met een p-bonus wiskunde.quote:op donderdag 6 juli 2006 11:55 schreef snarky het volgende:
[..]
dag metalex.
misschien heeft het ermee te maken dat we vorig jaar een extreem goed jaar hadden, waarin 50% zijn p-in-1 haalde (in totaal 40 man).
het is volgens mij in 2002 afgeschaft, daarvoor kreeg je geloof ik 1500 e.quote:op donderdag 6 juli 2006 11:58 schreef metalex het volgende:
[..]
de voorgaande jaren was er toch ook geen bonus? voor zover ik weet is de enige studie op de tu met een p-bonus wiskunde.
je had een 8 nodig voor natuurkunde en wiskunde en minimaal een 7 voor engels en nederlands om een normale beurs te krijgen. voglens mij moest het hele gemiddelde 7.5 zijn ofzo. die beurs was 5000 gulden als je 75% haalde en 3000 gulden als je slechts 50% haalde van je p.quote:op donderdag 6 juli 2006 11:57 schreef snarky het volgende:
[..]
dus je kreeg een hogere beurs als je cum laude voor het vwo slaagde? waarom kregen ze bij tn meer dan bij wb?
tering tyfus. als je het nu in 1 jaar haalt, krijg je je p.quote:op donderdag 6 juli 2006 12:05 schreef drive-r het volgende:
[..]
je had een 8 nodig voor natuurkunde en wiskunde en minimaal een 7 voor engels en nederlands om een normale beurs te krijgen. voglens mij moest het hele gemiddelde 7.5 zijn ofzo. die beurs was 5000 gulden als je 75% haalde en 3000 gulden als je slechts 50% haalde van je p.
met een 9 voor natuurkunde en wiskunde, een 8 voor engels en nederlands en een 8.5 gemiddelde (geloof ik) kreeg je een ster beurs. die ster beurs had een extra trede van 10000 gulden als je 100% van je p haalde.
naast deze beursen hanteerden verschillende faculteiten en bonus systeem. op werktuigbouwkunde kreeg je 500 gulden als je in 1 jaar je p haalde, op technische natuurkunde je collegegeld (dus 2800 gulden in die tijd).
ik kreeg een normale beurs en de wb bonus, dus 5000 plus 500. twee vrienden van mijn kregen de ster beurs en hun tn bonus, dus 10.000 plus 2800.
lang leve laagconjunctuurquote:op donderdag 6 juli 2006 12:07 schreef skv het volgende:
[..]
tering tyfus. als je het nu in 1 jaar haalt, krijg je je p.
als je minder haalt, ben je de lul en zit je er langer.
ik wil bonusregelingen
jemig wat soepel! bij ons moet je hoe dan ook 48 punten hebben aan het eind van je eerste jaar, anders oprotten.quote:op donderdag 6 juli 2006 10:43 schreef skv het volgende:
bij ons geldt:
60 ec: propedeuse binnen.
40 ec: je mag volgende jaar meedoen met tweedejaars vakken
30 ec: je mag op de opleiding blijven
<30 ec: opstappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |