Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".
Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!
Wat een ongelofelijke teringhonden, daar bij de IB-Groep!
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
¤ 9.847,23 in 2003quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:58 schreef ARKON het volgende:
10.000 is de grens toch?
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maandquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgen![]()
Enige wat ik nu kan vinden is dit:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.
Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet![]()
Ja, en waarom denk je dat die grens er ligt????? Omdat je het bij die bedragen niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maand
van Rita mogen we ook liegen! en het 1 zeggen en het andere doenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
Zij wil terug naar de middeleeuwenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.
Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet![]()
Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maand
Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Die krijg je er inderdaad ook nog boven op... en dan klopt het bedrag zeer aardig.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?
Die heb ik dus gehad, kost me ¤ 70 per maand.
Je krijgt er straf bovenop, omdat je gefraudeerd hebtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.quote:Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet![]()
Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maandquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?
Die heb ik dus gehad, kost me ¤ 70 per maand.
dan ben je genaaidquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maand![]()
Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?quote:
heb jij alleen een snorretje van ongeveer 3 cm?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:07 schreef wunderbaum het volgende:
Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.
Ben je soms Nazi?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
Haha, jij bent zeker jaloers omdat je zelf maar 300 per maand bijverdient? Ga werken!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:
[..]
Enige wat ik nu kan vinden is dit:
"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."
10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
idd zielig doen om 800 eurie terwijl je meer dan 10.000 heb verdient :S....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:
[..]
Enige wat ik nu kan vinden is dit:
"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."
10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
Ik ben een nazi om dat ik netjes een vraag stel? (en jouw naam duidt op een afdkomst uit de middelandse zee regio. Dat het een zanger is, dat kan. Ik ken niets van die muziek...) Maar thnx voor het bevestigend beantwoorden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:16 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ben je soms Nazi?
Hisham Abbas is een gerenommeerd Egyptische zanger.
Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
Mag ik hem niet vragen naar zijn mening over een stereotype dat hij zo alleen maar waar lijkt te maken (misschien wel onterecht)?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:20 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.
De regels zijn simpel: je hebt een bepaalde grens. Ga je daar overheen, heb je geen recht meer op stufi. Die moet je dus terugbetalen, PLUS een boete voor het onterecht bezitten van de OV-kaart (150 euro per maand of zo). Hoeveel je verder hebt verdiend, boeit niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat dit cynisme is?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:12 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?![]()
Vergeet dan ook niet dat er mensen zijn die voor jou belastinggeld betalen zodat jij je klote studie af kan maken op meebetaling van de staat..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.
Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.
Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.
Dom gezwets, TS krijgt een uitkering/studiebeurs naast zijn baantje. Omdat ie zo dom is ¤120 teveel te verdienen moet ie minder dan 10% van die uitkering terug betalen. Wat zieligquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:53 schreef BobbyB het volgende:
Ga je werken, krijg je een boeteWat is het toch hopeloos gesteld met onze regering. Laat ze al die thuiszittende, uitkering trekkende tokkies maar eens aanpakken. Zo'n boete krijg je nog niet eens voor gevaarlijk weggedrag.
Triest kut land dat het is.
Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:28 schreef BPeter het volgende:
we zijn toch off topic bezig...
ik vind dat studiefinanciering afgeschaft moet worden.... doe maar lekker op kosten en tijd van de Baas
En dan probeer je mij net nog af te zeikenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.
Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.
Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.
Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...
Als er helemaal geen tegemoetkoming zou zijn, zouden veel meer mensen in Nederland niet studeren en we dus veel meer laag opgeleiden hebben waardoor je hoger opgeleiden zou moeten importeren, wat weer effect zal hebben op de economie.
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef _serial_ het volgende:
Het werk heel simpel, je weet dat je x bedrag verdiend, je weet dat je na x perioden x verdiend hebt en dat y je maximale grens is.
Aan jou de taak om onder Y te blijven, en dat wordt heel helder gecommuniceerd door de IB-Groep, dus misschien moet je eens vaker de kleine lettertjes lezen.
Overigens denk ik dat je met z'n 800 euro per maand erg veel werkt, en dat je het best aan had kunnen zien komen.
Gek he?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.
Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef RTB het volgende:
[..]
En dan probeer je mij net nog af te zeikenWat een kutpauper ben jij zeg.
~ 10 K / 12 = ~ 800 eurquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:
Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
10.000e/12 maanden is zelfs nog meer...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:
[..]
Wat hij zegt![]()
Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
Ik vind het ook totaal respectloos dat jij loopt te miepen over je boete terwijl je het blijkbaar niet slecht hebt gehad.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:02 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!
Ik ben het er idd niet mee eens dat mensen een studiefinanciering aanvragen die ze totaal niet nodig hebben (aan de hand van het loon gezien) en dan naderhand gaan zeiken dat ze terug moeten betalen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:02 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!
Ja, klopt..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
10.000e/12 maanden is zelfs nog meer...
Maarja, je weet met IBG dat er een risico is. Wel vaag dat ze er pas na 2,5 jaar mee komen! Kan je geen protest aantekenen?
Alleen een lening en de OV-studentenkaart.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:05 schreef _serial_ het volgende:
En daarbij is er vast ook nog studiefinanciering uitgekeerd a kweenie hoeveel
Een lening van de IB-groep ook nog?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:07 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Alleen een lening en de OV-studentenkaart.
Ik vind het nog respectlozer dat je geen respect hebt voor mensen die de ambitie hebben om volop te werken naast hun studiequote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:04 schreef kibber het volgende:
[..]
Ik vind het ook totaal respectloos dat jij loopt te miepen over je boete terwijl je het blijkbaar niet slecht hebt gehad.![]()
Daar heb ik best respect voor, maar niet als die mensen dan nog verwachten dat ze overheidssteun krijgen voor hun studie die ze prima zelf kunnen bekostigen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:09 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ik vind het nog respectlozer dat je geen respect hebt voor mensen die de ambitie hebben om volop te werken naast hun studie
Die overheidssteun is er niet in de laatste plaats omdat het collegegeld in Nederland een stuk hoger ligt dan in veel andere Europese landen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:11 schreef kibber het volgende:
[..]
Daar heb ik best respect voor, maar niet als die mensen dan nog verwachten dat ze overheidssteun krijgen voor hun studie die ze prima zelf kunnen bekostigen.![]()
Tsja, je moet ergens een lijn trekken he. Die 800 is niet direct een boete, is gewoon gederfde inkomsten voor IBGquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
En dat zelfde collegegeld kan jij natuurlijk als full-time werker niet opbrengen...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:13 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Die overheidssteun is er niet in de laatste plaats omdat het collegegeld in Nederland een stuk hoger ligt dan in veel andere Europese landen.
Maar laten we vooral even vergeten te melden dat het niveau van onderwijs hier ook hoger ligt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:13 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Die overheidssteun is er niet in de laatste plaats omdat het collegegeld in Nederland een stuk hoger ligt dan in veel andere Europese landen.
vooroordeelquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Mag ik hem niet vragen naar zijn mening over een stereotype dat hij zo alleen maar waar lijkt te maken (misschien wel onterecht)?
Hoezo ligt dit aan de mensen van de IBG? Die voeren de wet uit en in de weet staat een bepaald bedrag wat je op jaarbasis mag verdienen. Als je zelf niet in staat bent om uit te rekenen hoeveel je in een bepaald jaar nog mag verdienen om niet boven die grens uit te komen terwijl je dit dus op voorhand weet dan snap ik wel dat ze 800 euro terug willen. Dat heet lesgeld voor niet kunnen rekenenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".
Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!
Een pluim voor de mensen die werken naast hun studie.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:18 schreef MaGNeT het volgende:
Hoor ik daar het galopperende geluid van enkele moraalridders te paard?
Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat iemand naast zijn studie zo hard werkt, als iedereen dat deed was de Stufi overbodig. Maar ik besef evengoed dat er genoeg mensen zijn die dat niet op kunnen brengen en dat de werkgelegenheid het ook niet overal toelaat.
Er zijn inderdaad een héle hoop regels in Nederland en helaas leer je sommige pas kennen als je er door schade en schande tegenaan loopt...
Volgend jaar maar wat zwart werken![]()
Eerst lezen, dan roepen Mekiquote:
Misschien omdat dit dé klaagbaak is?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:20 schreef kibber het volgende:
[..]
Een pluim voor de mensen die werken naast hun studie.
Maar als je toch meer dan 10.000 euro verdiend en een lening bij de IB groep hebt..
Waarom moet je dan studiefinanciering krijgen en lopen piepen en mauwen als je daarvoor bestraft word?
Hhahahahahhahahaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:25 schreef GioStyle het volgende:
800 euro, wat is dat nou? Ik had liever gezien dat je alles terug moest betalen.![]()
![]()
Naja, 1 voor alle Fok!ers, alle Fok!ers voor 1quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:26 schreef kibber het volgende:
[..]
Waarin je het dus standaard eens moet zijn?![]()
Dat zijn twee verschillende boetes. De 70 euro per kalendermaand komt als je in een jaar teveel hebt verdiend. De 68 euro per halve maand is als je onterecht een OV hebt (ongeacht hoeveel je verdient).quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maand![]()
Als jij 70 euro krijgt betekent dat dat je nog thuis woont en dus gratis eten + woonruimte en geen van de kosten die bij het op kamers wonen horen (wasmiddel, internet e.d.) hebt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:21 schreef luciferist het volgende:
ik vind dat zo stom he, geef iedereen hetzelfde,
ik heb misschien "rijke" ouders en krijg maar 70 euro per maand, ik werk ook vet veel en verdien goed, ik werk dus 's avonds,
dus omdat die andere luie kut studenten 200 euto stufi trekken en ik van 70 helaas niks kan betalen, ben ik gedwongen om te gaan werken, als ik wat doe doe ik het goed, en maak veel uren.
nederland
Jup, het zijn daar zeker honden. Ik ben al kwijt hoe vaak ik een brief moest opsturen met gevens van mij erin terwijl ik het een maand geleden ook had in gevuld. Wat een noobs zeg.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Met andere woorden: zolang je geen moeite doet om een baantje naast je studie te zoeken heb je nergens last van, maar zodra je wilt gaan werken is het ineens een probleem als je iets teveel verdient?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dom gezwets, TS krijgt een uitkering/studiebeurs naast zijn baantje. Omdat ie zo dom is ¤120 teveel te verdienen moet ie minder dan 10% van die uitkering terug betalen. Wat zielig![]()
Ik weet niet waar je het over hebt. Mensen die een aanvullende beurs krijgen moeten ook het collegegeld + boekengeld daarvan betalen, omdat hun ouders dat niet kunnen betalen. Jij krijgt 70 euro, dus je ouders kunnen het evt wel betalen. (betekent niet dat ze dat doen, maar als jij het niet kan betalen, zouden zij het kunnen voorschieten. Mijn ouders daarentegen niet). En denk je dat ik met het geld dat overblijft kan overleven? Nee, ik heb ook een bijbaan!quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:21 schreef luciferist het volgende:
ik vind dat zo stom he, geef iedereen hetzelfde,
ik heb misschien "rijke" ouders en krijg maar 70 euro per maand, ik werk ook vet veel en verdien goed, ik werk dus 's avonds,
dus omdat die andere luie kut studenten 200 euto stufi trekken en ik van 70 helaas niks kan betalen, ben ik gedwongen om te gaan werken, als ik wat doe doe ik het goed, en maak veel uren.
nederland
Wzt zit iedereen nu te zeuren dat je zogenaamd genaaid wordt als je een bijbaan hebt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Met andere woorden: zolang je geen moeite doet om een baantje naast je studie te zoeken heb je nergens last van, maar zodra je wilt gaan werken is het ineens een probleem als je iets teveel verdient?
Nee logisch hoor![]()
Vind je het gek dat we zoveel werkelozen hebben, dit land nodigt ook niet echt uit om te gaan werken.
Nou, het systeem is wel enigzins oneerlijk hoor.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:15 schreef BOKA het volgende:
[..]
Als jij 70 euro krijgt betekent dat dat je nog thuis woont en dus gratis eten + woonruimte en geen van de kosten die bij het op kamers wonen horen (wasmiddel, internet e.d.) hebt.
Als jij zelf je studie moet betalen moet je idd of lenen of werken, maar dat moet iedereen, ook die student die 200 euro per maand krijgt.
En waarom is een student van wie de ouders zo weinig verdienen dat ze extra stufie krijgen opeens lui? Mijn ervaring is juist dat dat degene zijn die het hardste werken, omdat zij dus helemaal niks van hun ouders krijgen.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:03 schreef BOKA het volgende:
[..]
Wzt zit iedereen nu te zeuren dat je zogenaamd genaaid wordt als je een bijbaan hebt?
Dat is helemaal niet zo, alleen als je meer dan 800 euro(!) per maand verdient, naast je studie dus, kom je boven die grens uit.
Ten eerste begrijp ik niet dat iemand zo veel tijd heeft om naast zijn studie zoveel te werken en ten tweede is de IB daar heel duidelijk in, er wordt zelfs een oplossing gegeven (even stoppen met werken als je teveel dreigt te verdienen).
800 euro per maand verdienen en dan nog willen teren op de IB.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |