abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39518194
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".

Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!

Wat een ongelofelijke teringhonden, daar bij de IB-Groep!
pi_39518280
Ik ook.
¤ 839,04 om precies te zijn
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:51:02 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39518284

daar zijn ze snel mee
Huilen dan.
pi_39518296
wat een klootzakken
pi_39518381
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
pi_39518427
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".

Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!

Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39518453
Maargoed, Rita is dan ook een ongelooflijk tering trut...
pi_39518503
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.

Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet
pi_39518504
hoeveel heb je verdient dan?
pi_39518550
10.000 is de grens toch?
pi_39518600
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:58 schreef ARKON het volgende:
10.000 is de grens toch?
¤ 9.847,23 in 2003
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:01:09 #12
146483 Sunaebo
Relslet 2de klas
pi_39518628
na 3 jaar komen ze erachter
Look at people, Judge them all, judge them all before they judge us.
pi_39518721
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgen
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maand
pi_39518761
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.

Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet
Enige wat ik nu kan vinden is dit:

"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."

10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
deal with it
pi_39518768
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ja, en waarom denk je dat die grens er ligt????? Omdat je het bij die bedragen niet nodig hebt.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Eindredactie Games dinsdag 4 juli 2006 @ 21:05:09 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39518784
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
van Rita mogen we ook liegen! en het 1 zeggen en het andere doen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39518788
quote:

[..]

Zij wil terug naar de middeleeuwen
pi_39518837
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?
Die heb ik dus gehad, kost me ¤ 70 per maand.
pi_39518838
quote:

[..]

Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
pi_39518850
Heb je bezwaar aangetekend?
pi_39518852
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Die krijg je er inderdaad ook nog boven op... en dan klopt het bedrag zeer aardig.
pi_39518870
quote:

[..]

Je krijgt er straf bovenop, omdat je gefraudeerd hebt . Zo gek is dat niet
quote:
Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.
pi_39518907
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maand
pi_39518967
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

dan ben je genaaid
in mijn brief staat ¤ 69,92 per kalendermaand
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:12:44 #25
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39519027
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:00 schreef Homdeck het volgende:

[..]

¤ 9.847,23 in 2003
Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?
  Eindredactie Games dinsdag 4 juli 2006 @ 21:14:48 #26
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39519094
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:07 schreef wunderbaum het volgende:

Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.
heb jij alleen een snorretje van ongeveer 3 cm?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39519144
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
Ben je soms Nazi?

Hisham Abbas is een gerenommeerd Egyptische zanger.
pi_39519174
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:

[..]

"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."

10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
Haha, jij bent zeker jaloers omdat je zelf maar 300 per maand bijverdient? Ga werken!
pi_39519216
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:

[..]

idd zielig doen om 800 eurie terwijl je meer dan 10.000 heb verdient :S....
pi_39519240
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:16 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ben je soms Nazi?

Hisham Abbas is een gerenommeerd Egyptische zanger.
Ik ben een nazi om dat ik netjes een vraag stel? (en jouw naam duidt op een afdkomst uit de middelandse zee regio. Dat het een zanger is, dat kan. Ik ken niets van die muziek...) Maar thnx voor het bevestigend beantwoorden.
pi_39519270
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.
pi_39519298
Je moet haast wel dom zijn als je dat zelf niet in de gaten kan houden.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_39519301
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:20 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.
Mag ik hem niet vragen naar zijn mening over een stereotype dat hij zo alleen maar waar lijkt te maken (misschien wel onterecht)?
pi_39519499
we zijn toch off topic bezig...

ik vind dat studiefinanciering afgeschaft moet worden.... doe maar lekker op kosten en tijd van de Baas
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:29:44 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39519532
quote:

[..]

De regels zijn simpel: je hebt een bepaalde grens. Ga je daar overheen, heb je geen recht meer op stufi. Die moet je dus terugbetalen, PLUS een boete voor het onterecht bezitten van de OV-kaart (150 euro per maand of zo). Hoeveel je verder hebt verdiend, boeit niet.
censuur :O
pi_39519772
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.

Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.

Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.

[ Bericht 38% gewijzigd door hisham_abbas op 04-07-2006 21:52:10 ]
pi_39520157
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:12 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?
Ik ga er maar vanuit dat dit cynisme is?
Zelf verdien ik (netto) 19.000. Werkgevers betalen nu eenmaal slecht. Bovendien was dit 1993 dus naar huidige maatstaven flink veel. Met andere woorden, gewoon heel de stufi terug laten betalen, iemand die zoveel verdient met een "bijbaantje" heeft dat niet nodig.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_39520276
Ga je werken, krijg je een boete Wat is het toch hopeloos gesteld met onze regering. Laat ze al die thuiszittende, uitkering trekkende tokkies maar eens aanpakken. Zo'n boete krijg je nog niet eens voor gevaarlijk weggedrag.

Triest kut land dat het is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_39520306
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.

Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.

Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.
Vergeet dan ook niet dat er mensen zijn die voor jou belastinggeld betalen zodat jij je klote studie af kan maken op meebetaling van de staat..
Je moet niet zo zeuren, je kende de regels (nouja, je zou ze moeten kennen) en je weet dat je teveel verdiend hebt.
Logisch dat je een boete krijgt, dan leer je het af
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:57:48 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39520407
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:53 schreef BobbyB het volgende:
Ga je werken, krijg je een boete Wat is het toch hopeloos gesteld met onze regering. Laat ze al die thuiszittende, uitkering trekkende tokkies maar eens aanpakken. Zo'n boete krijg je nog niet eens voor gevaarlijk weggedrag.

Triest kut land dat het is.
Dom gezwets, TS krijgt een uitkering/studiebeurs naast zijn baantje. Omdat ie zo dom is ¤120 teveel te verdienen moet ie minder dan 10% van die uitkering terug betalen. Wat zielig
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:57:50 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39520409
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:28 schreef BPeter het volgende:
we zijn toch off topic bezig...

ik vind dat studiefinanciering afgeschaft moet worden.... doe maar lekker op kosten en tijd van de Baas
Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...

Als er helemaal geen tegemoetkoming zou zijn, zouden veel meer mensen in Nederland niet studeren en we dus veel meer laag opgeleiden hebben waardoor je hoger opgeleiden zou moeten importeren, wat weer effect zal hebben op de economie.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39520417
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:

En dan probeer je mij net nog af te zeiken Wat een kutpauper ben jij zeg.
deal with it
pi_39520430
Het werk heel simpel, je weet dat je x bedrag verdiend, je weet dat je na x perioden x verdiend hebt en dat y je maximale grens is.

Aan jou de taak om onder Y te blijven, en dat wordt heel helder gecommuniceerd door de IB-Groep, dus misschien moet je eens vaker de kleine lettertjes lezen.

Overigens denk ik dat je met z'n 800 euro per maand erg veel werkt, en dat je het best aan had kunnen zien komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:58:42 #44
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_39520442
Tja, bureaucratie in Nederland
Tot zover de kwaliteitspost
pi_39520532
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...

Als er helemaal geen tegemoetkoming zou zijn, zouden veel meer mensen in Nederland niet studeren en we dus veel meer laag opgeleiden hebben waardoor je hoger opgeleiden zou moeten importeren, wat weer effect zal hebben op de economie.
Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.
pi_39520539
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef _serial_ het volgende:
Het werk heel simpel, je weet dat je x bedrag verdiend, je weet dat je na x perioden x verdiend hebt en dat y je maximale grens is.

Aan jou de taak om onder Y te blijven, en dat wordt heel helder gecommuniceerd door de IB-Groep, dus misschien moet je eens vaker de kleine lettertjes lezen.

Overigens denk ik dat je met z'n 800 euro per maand erg veel werkt, en dat je het best aan had kunnen zien komen.
Wat hij zegt
Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
pi_39520571
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.
Gek he?
Waarom zou jij boven de regels staan?
pi_39520592
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef RTB het volgende:

[..]

En dan probeer je mij net nog af te zeiken Wat een kutpauper ben jij zeg.
Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!
pi_39520620
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:

Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
~ 10 K / 12 = ~ 800 eur
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:04:19 #50
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39520651
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:

[..]

Wat hij zegt
10.000e/12 maanden is zelfs nog meer...

Maarja, je weet met IBG dat er een risico is. Wel vaag dat ze er pas na 2,5 jaar mee komen! Kan je geen protest aantekenen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39520658
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:02 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!
Ik vind het ook totaal respectloos dat jij loopt te miepen over je boete terwijl je het blijkbaar niet slecht hebt gehad.
pi_39520669
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:02 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ik ben het er idd niet mee eens dat mensen een studiefinanciering aanvragen die ze totaal niet nodig hebben (aan de hand van het loon gezien) en dan naderhand gaan zeiken dat ze terug moeten betalen.

En jij vind dat blijkbaar heel gek
deal with it
pi_39520701
En daarbij is er vast ook nog studiefinanciering uitgekeerd a kweenie hoeveel
pi_39520713
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

10.000e/12 maanden is zelfs nog meer...

Maarja, je weet met IBG dat er een risico is. Wel vaag dat ze er pas na 2,5 jaar mee komen! Kan je geen protest aantekenen?
Ja, klopt..
Toen ik het poste bedacht ikmij dat ook, maar ik dacht even niet na omdat ik 800 euro zag staan
De belastingdienst bijvoorbeeld mag jou nog voorderen over 5 jaar geleden.
Je bent ook verplicht je bankafschriften 5 jaar te bewaren geloof ik....
Dus ik denk dat TS kansloos is...
pi_39520758
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:05 schreef _serial_ het volgende:
En daarbij is er vast ook nog studiefinanciering uitgekeerd a kweenie hoeveel
Alleen een lening en de OV-studentenkaart.
pi_39520812
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:07 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Alleen een lening en de OV-studentenkaart.
Een lening van de IB-groep ook nog?
En dan nog 10.000 euro bijverdienen en niet rond kunnen komen?
Overigens denk ik dat een lening van de IB-Groep lost staat van je verdiende loon.
pi_39520821
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:04 schreef kibber het volgende:

[..]

Ik vind het ook totaal respectloos dat jij loopt te miepen over je boete terwijl je het blijkbaar niet slecht hebt gehad.
Ik vind het nog respectlozer dat je geen respect hebt voor mensen die de ambitie hebben om volop te werken naast hun studie
pi_39520874
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:09 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ik vind het nog respectlozer dat je geen respect hebt voor mensen die de ambitie hebben om volop te werken naast hun studie
Daar heb ik best respect voor, maar niet als die mensen dan nog verwachten dat ze overheidssteun krijgen voor hun studie die ze prima zelf kunnen bekostigen.
pi_39520943
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:11 schreef kibber het volgende:

[..]

Daar heb ik best respect voor, maar niet als die mensen dan nog verwachten dat ze overheidssteun krijgen voor hun studie die ze prima zelf kunnen bekostigen.
Die overheidssteun is er niet in de laatste plaats omdat het collegegeld in Nederland een stuk hoger ligt dan in veel andere Europese landen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:13:33 #60
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_39520945
eigen schuld, dikke bult. Het is algemeen bekend dat je niet meer dan 10K netto mag verdienen. Had je rekening mee moeten houden. Je haf makkelijk een maand je stufi kunnen opzeggen, dan telt die maand niet mee met je inkomen. Maar goed, als je 800 per maand bij elkaar kan sprokkelen als student, moet je niet klagen.

PS: was het ten tijde van je studie tijd een prestatiebeurs en daarna een lening geworden (dat zou evt. het bedrag van 800 p/m kunnen verklaren)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:13:35 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39520947
quote:

[..]

Tsja, je moet ergens een lijn trekken he. Die 800 is niet direct een boete, is gewoon gederfde inkomsten voor IBG
pi_39521011
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:13 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Die overheidssteun is er niet in de laatste plaats omdat het collegegeld in Nederland een stuk hoger ligt dan in veel andere Europese landen.
En dat zelfde collegegeld kan jij natuurlijk als full-time werker niet opbrengen...
Je kent de regels...
Je weet dat het niet mag...
Toch doe je het...
Wie is er dan fout?
pi_39521038
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:13 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Maar laten we vooral even vergeten te melden dat het niveau van onderwijs hier ook hoger ligt.
deal with it
pi_39521119
Hoor ik daar het galopperende geluid van enkele moraalridders te paard?

Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat iemand naast zijn studie zo hard werkt, als iedereen dat deed was de Stufi overbodig. Maar ik besef evengoed dat er genoeg mensen zijn die dat niet op kunnen brengen en dat de werkgelegenheid het ook niet overal toelaat.

Er zijn inderdaad een héle hoop regels in Nederland en helaas leer je sommige pas kennen als je er door schade en schande tegenaan loopt...

Volgend jaar maar wat zwart werken

[edit] Overigens zie ik mensen die het hebben over fraude en overtreden van regels maar daar is hier juist helemaal geen sprake van... het is juist misgegaan omdat de TS (naja, die kennis dan) alles netjes heeft opgegeven en daarbij over de grens is gegaan. Dat is niet zo moeilijk, een paar weekenden je baas helpen door wat over te werken en je helpt jezelf in de problemen. [/edit]
pi_39521154
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:21 schreef existenz het volgende:

[..]

Mag ik hem niet vragen naar zijn mening over een stereotype dat hij zo alleen maar waar lijkt te maken (misschien wel onterecht)?
vooroordeel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:20:13 #67
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_39521186
quote:

Hoezo ligt dit aan de mensen van de IBG? Die voeren de wet uit en in de weet staat een bepaald bedrag wat je op jaarbasis mag verdienen. Als je zelf niet in staat bent om uit te rekenen hoeveel je in een bepaald jaar nog mag verdienen om niet boven die grens uit te komen terwijl je dit dus op voorhand weet dan snap ik wel dat ze 800 euro terug willen. Dat heet lesgeld voor niet kunnen rekenen
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_39521197
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:18 schreef MaGNeT het volgende:
Hoor ik daar het galopperende geluid van enkele moraalridders te paard?

Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat iemand naast zijn studie zo hard werkt, als iedereen dat deed was de Stufi overbodig. Maar ik besef evengoed dat er genoeg mensen zijn die dat niet op kunnen brengen en dat de werkgelegenheid het ook niet overal toelaat.

Er zijn inderdaad een héle hoop regels in Nederland en helaas leer je sommige pas kennen als je er door schade en schande tegenaan loopt...

Volgend jaar maar wat zwart werken
Een pluim voor de mensen die werken naast hun studie.
Maar als je toch meer dan 10.000 euro verdiend en een lening bij de IB groep hebt..
Waarom moet je dan studiefinanciering krijgen en lopen piepen en mauwen als je daarvoor bestraft word?
pi_39521217
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:19 schreef Meki het volgende:

[..]

vooroordeel
Eerst lezen, dan roepen Meki
pi_39521295
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:20 schreef kibber het volgende:

[..]

Een pluim voor de mensen die werken naast hun studie.
Maar als je toch meer dan 10.000 euro verdiend en een lening bij de IB groep hebt..
Waarom moet je dan studiefinanciering krijgen en lopen piepen en mauwen als je daarvoor bestraft word?
Misschien omdat dit dé klaagbaak is?
pi_39521333
Hahahahahahahah
pi_39521370
800 euro, wat is dat nou? Ik had liever gezien dat je alles terug moest betalen.
pi_39521400
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Misschien omdat dit dé klaagbaak is?
Waarin je het dus standaard eens moet zijn?
pi_39521411
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:25 schreef GioStyle het volgende:
800 euro, wat is dat nou? Ik had liever gezien dat je alles terug moest betalen.
Hhahahahahhahaha eensch
pi_39521455
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:26 schreef kibber het volgende:

[..]

Waarin je het dus standaard eens moet zijn?
Naja, 1 voor alle Fok!ers, alle Fok!ers voor 1
pi_39521745
ik moest 1065 terugbetalen over 2003
pi_39531057
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende boetes. De 70 euro per kalendermaand komt als je in een jaar teveel hebt verdiend. De 68 euro per halve maand is als je onterecht een OV hebt (ongeacht hoeveel je verdient).
Ik heb ook de boete van 839 euro gekregen voor het teveel verdienen .
Dat je die 70 euro per maand moet terug betalen als je teveel hebt verdiend, tja, de IB-groep moet ergens een grens trekken. Wat ik dan wel flauw van ze vind is dat toen ik ze belde hierover (in 2003), en zei dat ik in november van het jaar over de grens van wat ik mag verdienen heen ga, zeiden ze dat als ik voor ik erover heen ga gewoon mijn ov inlever en mijn stufi stop zet, dat ik nergens bang voor hoefde te zijn. Ik zou dan geen boete krijgen. Ze zeiden ook dat als ik het niet zou doen, ik alleen voor de maanden nadat ik over de grens heen was een boete zou krijgen.

Zie ook de tekst op www.ib-groep.nl.
Vraag: Ik ontvang studiefinanciering. Wat moet ik doen als ik teveel bijverdien?
Antwoord: Op het moment dat je inkomsten boven de bijverdiengrens uit dreigen te komen, kun je het beste je studiefinanciering voor de rest van het kalenderjaar stopzetten. Je voorkomt daarmee dat je later terug moet betalen.

Ik heb dus braaf mijn OV ingeleverd, stufi stopgezet, en krijg nu alsnog die boete.
Maar eens kijken of bezwaar aantekenen helpt.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:17:14 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39540298
MIB ==> Op grond waarvan krijg jij nu dan die boete?
censuur :O
pi_39541338
Dat vraag ik mij ook af. Zij beweren dat ik teveel verdiend heb (klopt), en dat ik dus moet terugbetalen (klopt hopelijk niet). Ik mag dus thuis op zoek naar het bewijs dat ik 3 jaar geleden mijn ov heb ingeleverd in november , en dan bezwaar aantekenen.
pi_39542069
Tja ! ik moest een boete betalen omdat ik in 2002 teveel gewerkt had (1200 euro) en dat bericht kreeg ik in 2005 naast studeren moest ik gewoon werken om te sparen voor de toekomst/dagelijkse dingen, van de ib groep kreeg ik 50 euro permaand.Studiefinanciering gebruikte ik puur voor mn studie... wat is er mis met een beetje arbeidsmoraal ?maargoed als je weinig werkt krijg je geld van de overheid en als je veel werkt (of veel verdient) moet je boete betalen.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:21:39 #81
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_39542281
ik vind dat zo stom he, geef iedereen hetzelfde,
ik heb misschien "rijke" ouders en krijg maar 70 euro per maand, ik werk ook vet veel en verdien goed, ik werk dus 's avonds,

dus omdat die andere luie kut studenten 200 euto stufi trekken en ik van 70 helaas niks kan betalen, ben ik gedwongen om te gaan werken, als ik wat doe doe ik het goed, en maak veel uren.

nederland
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:15:50 #82
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39544050
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:21 schreef luciferist het volgende:
ik heb misschien "rijke" ouders en krijg maar 70 euro per maand, ik werk ook vet veel en verdien goed, ik werk dus 's avonds,

dus omdat die andere luie kut studenten 200 euto stufi trekken en ik van 70 helaas niks kan betalen, ben ik gedwongen om te gaan werken, als ik wat doe doe ik het goed, en maak veel uren.

nederland
Als jij 70 euro krijgt betekent dat dat je nog thuis woont en dus gratis eten + woonruimte en geen van de kosten die bij het op kamers wonen horen (wasmiddel, internet e.d.) hebt.

Als jij zelf je studie moet betalen moet je idd of lenen of werken, maar dat moet iedereen, ook die student die 200 euro per maand krijgt.

En waarom is een student van wie de ouders zo weinig verdienen dat ze extra stufie krijgen opeens lui? Mijn ervaring is juist dat dat degene zijn die het hardste werken, omdat zij dus helemaal niks van hun ouders krijgen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_39568778
quote:

Jup, het zijn daar zeker honden. Ik ben al kwijt hoe vaak ik een brief moest opsturen met gevens van mij erin terwijl ik het een maand geleden ook had in gevuld. Wat een noobs zeg.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_39571828
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dom gezwets, TS krijgt een uitkering/studiebeurs naast zijn baantje. Omdat ie zo dom is ¤120 teveel te verdienen moet ie minder dan 10% van die uitkering terug betalen. Wat zielig
Met andere woorden: zolang je geen moeite doet om een baantje naast je studie te zoeken heb je nergens last van, maar zodra je wilt gaan werken is het ineens een probleem als je iets teveel verdient?

Nee logisch hoor

Vind je het gek dat we zoveel werkelozen hebben, dit land nodigt ook niet echt uit om te gaan werken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:48:59 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_39571978
had je maar zwart moeten verdienen in plaats van belasting betalen
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:52:54 #86
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_39572129
@MIB

Waarchijnlijk heb je in de maanden januari t/m oktober meer verdiend dan de grens. Indien dit niet zo was, dan is die boete onterecht.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:57:28 #87
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_39572305
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:21 schreef luciferist het volgende:

nederland
Ik weet niet waar je het over hebt. Mensen die een aanvullende beurs krijgen moeten ook het collegegeld + boekengeld daarvan betalen, omdat hun ouders dat niet kunnen betalen. Jij krijgt 70 euro, dus je ouders kunnen het evt wel betalen. (betekent niet dat ze dat doen, maar als jij het niet kan betalen, zouden zij het kunnen voorschieten. Mijn ouders daarentegen niet). En denk je dat ik met het geld dat overblijft kan overleven? Nee, ik heb ook een bijbaan!
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:58:15 #88
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_39572340

Balen, zo een dikke boete.
feest
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:00:30 #89
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_39572425
Je hoeft nooit meer terug te betalen dan wat je teveel hebt verdiend.
Dat heb ik vorig jaar namelijk gehad.
En als je protest aantekent dan gaan ze met bijna elke drogreden akkoord.
Bij mij kon de boete vorig jaar naar beneden van 3800 euro naar 600 euro.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_39574989
je bent genaaid
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:26:27 #91
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_39575052
Ik moet ¤ 120,- betalen omdat ik niet particulier verzekerd bleek te zijn

En dat nadat ik al een jaar klaar ben met school en werk heb

Niet echt snelle lui daar
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:03:03 #92
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39575987
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Met andere woorden: zolang je geen moeite doet om een baantje naast je studie te zoeken heb je nergens last van, maar zodra je wilt gaan werken is het ineens een probleem als je iets teveel verdient?

Nee logisch hoor

Vind je het gek dat we zoveel werkelozen hebben, dit land nodigt ook niet echt uit om te gaan werken.
Wzt zit iedereen nu te zeuren dat je zogenaamd genaaid wordt als je een bijbaan hebt?
Dat is helemaal niet zo, alleen als je meer dan 800 euro(!) per maand verdient, naast je studie dus, kom je boven die grens uit.

Ten eerste begrijp ik niet dat iemand zo veel tijd heeft om naast zijn studie zoveel te werken en ten tweede is de IB daar heel duidelijk in, er wordt zelfs een oplossing gegeven (even stoppen met werken als je teveel dreigt te verdienen).

800 euro per maand verdienen en dan nog willen teren op de IB.
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:06:08 #93
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_39576066
Ik vind het een goeie zaak
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_39577634
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:15 schreef BOKA het volgende:

[..]

Als jij 70 euro krijgt betekent dat dat je nog thuis woont en dus gratis eten + woonruimte en geen van de kosten die bij het op kamers wonen horen (wasmiddel, internet e.d.) hebt.

Als jij zelf je studie moet betalen moet je idd of lenen of werken, maar dat moet iedereen, ook die student die 200 euro per maand krijgt.

En waarom is een student van wie de ouders zo weinig verdienen dat ze extra stufie krijgen opeens lui? Mijn ervaring is juist dat dat degene zijn die het hardste werken, omdat zij dus helemaal niks van hun ouders krijgen.
Nou, het systeem is wel enigzins oneerlijk hoor.
ALs je bijvoorbeeld kijkt naar mensen met ouders op bijstandsniveau, die krijgen ruim 300 euro in de maand, dan praten we over thuiswonende.
Dat betekend dus dat als jij 4 maanden je stufi opzij legt je schoolgeld al betaald is.
Als je nog een maand opzij legt ook je boeken grotendeels.
Dan kan je zeggen dat die mensen misschien kostgeld betalen, maar zovaak zie je dat niet..
De rest moeten ze dus hun zorg van betalen, maar meestal werken ze er ook nog bij..
ALs jij dan per maand ongeveer 200 euro verdiend ofzo heb je een VEEL beter inkomen.
Ik vind het niet helemaal kloppen als ik naar mijn eigen situatie kijk.
Ik moet door omstandigheden mijn eigen zorg, schoolgeld en boekengeld betalen zonder dat enige steun van mijn ouders e.d. mogelijk is door omstandigheden.
Natuurlijk werk ik er wel bij, maar gevoelsmatig klopt het niet voor mij.
pi_39577691
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:03 schreef BOKA het volgende:

[..]

Wzt zit iedereen nu te zeuren dat je zogenaamd genaaid wordt als je een bijbaan hebt?
Dat is helemaal niet zo, alleen als je meer dan 800 euro(!) per maand verdient, naast je studie dus, kom je boven die grens uit.

Ten eerste begrijp ik niet dat iemand zo veel tijd heeft om naast zijn studie zoveel te werken en ten tweede is de IB daar heel duidelijk in, er wordt zelfs een oplossing gegeven (even stoppen met werken als je teveel dreigt te verdienen).

800 euro per maand verdienen en dan nog willen teren op de IB.
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:08:39 #96
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_39577917
[edit]

[ Bericht 99% gewijzigd door BOKA op 06-07-2006 17:09:25 (bovenste post niet gelezen.) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')