abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39518194
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".

Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!

Wat een ongelofelijke teringhonden, daar bij de IB-Groep!
pi_39518280
Ik ook.
¤ 839,04 om precies te zijn
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:51:02 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39518284

daar zijn ze snel mee
Huilen dan.
pi_39518296
wat een klootzakken
pi_39518381
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
pi_39518427
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".

Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!

Wat een ongelofelijke teringhonden, daar bij de IB-Groep!
Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39518453
Maargoed, Rita is dan ook een ongelooflijk tering trut...
pi_39518503
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.

Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet
pi_39518504
hoeveel heb je verdient dan?
pi_39518550
10.000 is de grens toch?
pi_39518600
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:58 schreef ARKON het volgende:
10.000 is de grens toch?
¤ 9.847,23 in 2003
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:01:09 #12
146483 Sunaebo
Relslet 2de klas
pi_39518628
na 3 jaar komen ze erachter
Look at people, Judge them all, judge them all before they judge us.
pi_39518721
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:55 schreef existenz het volgende:

[..]

Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgen
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maand
pi_39518761
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.

Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet
Enige wat ik nu kan vinden is dit:

"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."

10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
deal with it
pi_39518768
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ja, en waarom denk je dat die grens er ligt????? Omdat je het bij die bedragen niet nodig hebt.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Eindredactie Games dinsdag 4 juli 2006 @ 21:05:09 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39518784
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
van Rita mogen we ook liegen! en het 1 zeggen en het andere doen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39518788
quote:

[..]

Zij wil terug naar de middeleeuwen
pi_39518837
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?
Die heb ik dus gehad, kost me ¤ 70 per maand.
pi_39518838
quote:

[..]

Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
pi_39518850
Heb je bezwaar aangetekend?
pi_39518852
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Die krijg je er inderdaad ook nog boven op... en dan klopt het bedrag zeer aardig.
pi_39518870
quote:

[..]

Je krijgt er straf bovenop, omdat je gefraudeerd hebt . Zo gek is dat niet
quote:
Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.
pi_39518907
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maand
pi_39518967
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maand
dan ben je genaaid
in mijn brief staat ¤ 69,92 per kalendermaand
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:12:44 #25
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39519027
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:00 schreef Homdeck het volgende:

[..]

¤ 9.847,23 in 2003
Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?
  Eindredactie Games dinsdag 4 juli 2006 @ 21:14:48 #26
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39519094
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:07 schreef wunderbaum het volgende:

Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.
heb jij alleen een snorretje van ongeveer 3 cm?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_39519144
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
Ben je soms Nazi?

Hisham Abbas is een gerenommeerd Egyptische zanger.
pi_39519174
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:

[..]

"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."

10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
Haha, jij bent zeker jaloers omdat je zelf maar 300 per maand bijverdient? Ga werken!
pi_39519216
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:

[..]

idd zielig doen om 800 eurie terwijl je meer dan 10.000 heb verdient :S....
pi_39519240
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:16 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Ben je soms Nazi?

Hisham Abbas is een gerenommeerd Egyptische zanger.
Ik ben een nazi om dat ik netjes een vraag stel? (en jouw naam duidt op een afdkomst uit de middelandse zee regio. Dat het een zanger is, dat kan. Ik ken niets van die muziek...) Maar thnx voor het bevestigend beantwoorden.
pi_39519270
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.
pi_39519298
Je moet haast wel dom zijn als je dat zelf niet in de gaten kan houden.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_39519301
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:20 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.
Mag ik hem niet vragen naar zijn mening over een stereotype dat hij zo alleen maar waar lijkt te maken (misschien wel onterecht)?
pi_39519499
we zijn toch off topic bezig...

ik vind dat studiefinanciering afgeschaft moet worden.... doe maar lekker op kosten en tijd van de Baas
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:29:44 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39519532
quote:

[..]

De regels zijn simpel: je hebt een bepaalde grens. Ga je daar overheen, heb je geen recht meer op stufi. Die moet je dus terugbetalen, PLUS een boete voor het onterecht bezitten van de OV-kaart (150 euro per maand of zo). Hoeveel je verder hebt verdiend, boeit niet.
censuur :O
pi_39519772
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.

Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.

Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.

[ Bericht 38% gewijzigd door hisham_abbas op 04-07-2006 21:52:10 ]
pi_39520157
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:12 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?
Ik ga er maar vanuit dat dit cynisme is?
Zelf verdien ik (netto) 19.000. Werkgevers betalen nu eenmaal slecht. Bovendien was dit 1993 dus naar huidige maatstaven flink veel. Met andere woorden, gewoon heel de stufi terug laten betalen, iemand die zoveel verdient met een "bijbaantje" heeft dat niet nodig.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_39520276
Ga je werken, krijg je een boete Wat is het toch hopeloos gesteld met onze regering. Laat ze al die thuiszittende, uitkering trekkende tokkies maar eens aanpakken. Zo'n boete krijg je nog niet eens voor gevaarlijk weggedrag.

Triest kut land dat het is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_39520306
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.

Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.

Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.
Vergeet dan ook niet dat er mensen zijn die voor jou belastinggeld betalen zodat jij je klote studie af kan maken op meebetaling van de staat..
Je moet niet zo zeuren, je kende de regels (nouja, je zou ze moeten kennen) en je weet dat je teveel verdiend hebt.
Logisch dat je een boete krijgt, dan leer je het af
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:57:48 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39520407
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:53 schreef BobbyB het volgende:
Ga je werken, krijg je een boete Wat is het toch hopeloos gesteld met onze regering. Laat ze al die thuiszittende, uitkering trekkende tokkies maar eens aanpakken. Zo'n boete krijg je nog niet eens voor gevaarlijk weggedrag.

Triest kut land dat het is.
Dom gezwets, TS krijgt een uitkering/studiebeurs naast zijn baantje. Omdat ie zo dom is ¤120 teveel te verdienen moet ie minder dan 10% van die uitkering terug betalen. Wat zielig
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:57:50 #41
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39520409
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:28 schreef BPeter het volgende:
we zijn toch off topic bezig...

ik vind dat studiefinanciering afgeschaft moet worden.... doe maar lekker op kosten en tijd van de Baas
Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...

Als er helemaal geen tegemoetkoming zou zijn, zouden veel meer mensen in Nederland niet studeren en we dus veel meer laag opgeleiden hebben waardoor je hoger opgeleiden zou moeten importeren, wat weer effect zal hebben op de economie.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39520417
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:

En dan probeer je mij net nog af te zeiken Wat een kutpauper ben jij zeg.
deal with it
pi_39520430
Het werk heel simpel, je weet dat je x bedrag verdiend, je weet dat je na x perioden x verdiend hebt en dat y je maximale grens is.

Aan jou de taak om onder Y te blijven, en dat wordt heel helder gecommuniceerd door de IB-Groep, dus misschien moet je eens vaker de kleine lettertjes lezen.

Overigens denk ik dat je met z'n 800 euro per maand erg veel werkt, en dat je het best aan had kunnen zien komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:58:42 #44
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_39520442
Tja, bureaucratie in Nederland
Tot zover de kwaliteitspost
pi_39520532
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...

Als er helemaal geen tegemoetkoming zou zijn, zouden veel meer mensen in Nederland niet studeren en we dus veel meer laag opgeleiden hebben waardoor je hoger opgeleiden zou moeten importeren, wat weer effect zal hebben op de economie.
Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.
pi_39520539
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef _serial_ het volgende:
Het werk heel simpel, je weet dat je x bedrag verdiend, je weet dat je na x perioden x verdiend hebt en dat y je maximale grens is.

Aan jou de taak om onder Y te blijven, en dat wordt heel helder gecommuniceerd door de IB-Groep, dus misschien moet je eens vaker de kleine lettertjes lezen.

Overigens denk ik dat je met z'n 800 euro per maand erg veel werkt, en dat je het best aan had kunnen zien komen.
Wat hij zegt
Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
pi_39520571
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef hisham_abbas het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.
Gek he?
Waarom zou jij boven de regels staan?
pi_39520592
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef RTB het volgende:

[..]

En dan probeer je mij net nog af te zeiken Wat een kutpauper ben jij zeg.
Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!
pi_39520620
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:

Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
~ 10 K / 12 = ~ 800 eur
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:04:19 #50
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39520651
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:

[..]

Wat hij zegt
10.000e/12 maanden is zelfs nog meer...

Maarja, je weet met IBG dat er een risico is. Wel vaag dat ze er pas na 2,5 jaar mee komen! Kan je geen protest aantekenen?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')