Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef hisham_abbas het volgende:
Kreeg ik vandaag een bericht van de IB-Groep dat ik in 2003, 120 euro meer heb verdiend dan de zogeheten "bijverdiengrens".
Nu moet ik hierdoor 800 euro boete betalen. Niet het meerdere van 120 euro, nee, ACHTHONDERD euro!!
Wat een ongelofelijke teringhonden, daar bij de IB-Groep!
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
¤ 9.847,23 in 2003quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:58 schreef ARKON het volgende:
10.000 is de grens toch?
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maandquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Als jij die bedragen verdient hoor jij niet eens studiefinanciering te krijgen![]()
Enige wat ik nu kan vinden is dit:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.
Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet![]()
Ja, en waarom denk je dat die grens er ligt????? Omdat je het bij die bedragen niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maand
van Rita mogen we ook liegen! en het 1 zeggen en het andere doenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:54 schreef wunderbaum het volgende:
Niet meer dan terecht als je voldoende verdient en ook nog eens op de zak van de belastingbetaler wilt teren. Regels zijn regels zou Rita zeggen.
Zij wil terug naar de middeleeuwenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leer eerst eens goed lezen. Ik heb 120 euro teveel verdiend, dan verwacht ik ook dat de boete navenant is! Als ik nou 800 euro teveel had verdiend, oké.
Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet![]()
Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:03 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Leren rekenen jij... 120 euro over het hele jaar, niet per maand
Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Die krijg je er inderdaad ook nog boven op... en dan klopt het bedrag zeer aardig.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?
Die heb ik dus gehad, kost me ¤ 70 per maand.
Je krijgt er straf bovenop, omdat je gefraudeerd hebtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.quote:Regels zijn regels stamt volgens rechtsfilosoof Dorien Pessers overigens uit het Hitler-tijdperk. Het is maar dat je het weet![]()
Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maandquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Krijg je die boete niet voor het onterecht in het bezit hebben van je OV?
Die heb ik dus gehad, kost me ¤ 70 per maand.
dan ben je genaaidquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad maar die kost me 68 per halve maand![]()
Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?quote:
heb jij alleen een snorretje van ongeveer 3 cm?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:07 schreef wunderbaum het volgende:
Dorien Pessers staat vast op de loonlijst van een linkse partij.
Ben je soms Nazi?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
Haha, jij bent zeker jaloers omdat je zelf maar 300 per maand bijverdient? Ga werken!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:
[..]
Enige wat ik nu kan vinden is dit:
"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."
10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
idd zielig doen om 800 eurie terwijl je meer dan 10.000 heb verdient :S....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef RTB het volgende:
[..]
Enige wat ik nu kan vinden is dit:
"Naast je studiefinanciering mag je in 2006 in totaal ¤ 10.527,57 netto bijverdienen. Als je meer bijverdient, heeft dat gevolgen voor je studiefinanciering."
10.000 euro verdienen en dan zeiken over 800 euro? Jij dacht zeker "makkelijk verdiend die stufi!". Jammer dat ze daar niet intrapten.
Ik ben een nazi om dat ik netjes een vraag stel? (en jouw naam duidt op een afdkomst uit de middelandse zee regio. Dat het een zanger is, dat kan. Ik ken niets van die muziek...) Maar thnx voor het bevestigend beantwoorden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:16 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ben je soms Nazi?
Hisham Abbas is een gerenommeerd Egyptische zanger.
Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Gezien jouw naam, vind jij het met jouw reacties gek dat Nederlanders vinden dat buitenlanders op onze zak teren?
Mag ik hem niet vragen naar zijn mening over een stereotype dat hij zo alleen maar waar lijkt te maken (misschien wel onterecht)?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:20 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Zeg knaap, als hij jan de vries zou heten zou ik dezelfde reactie gegeven hebben. Zijn naam was me niet eens opgevallen.
De regels zijn simpel: je hebt een bepaalde grens. Ga je daar overheen, heb je geen recht meer op stufi. Die moet je dus terugbetalen, PLUS een boete voor het onterecht bezitten van de OV-kaart (150 euro per maand of zo). Hoeveel je verder hebt verdiend, boeit niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:57 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat dit cynisme is?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:12 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Tel daarbij een maximale studiebeurs met maximale lening op en je komt net boven de ¤ 16.000 per jaar. Daar kan toch geen hond van rondkomen?![]()
Vergeet dan ook niet dat er mensen zijn die voor jou belastinggeld betalen zodat jij je klote studie af kan maken op meebetaling van de staat..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.
Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.
Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.
Dom gezwets, TS krijgt een uitkering/studiebeurs naast zijn baantje. Omdat ie zo dom is ¤120 teveel te verdienen moet ie minder dan 10% van die uitkering terug betalen. Wat zieligquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:53 schreef BobbyB het volgende:
Ga je werken, krijg je een boeteWat is het toch hopeloos gesteld met onze regering. Laat ze al die thuiszittende, uitkering trekkende tokkies maar eens aanpakken. Zo'n boete krijg je nog niet eens voor gevaarlijk weggedrag.
Triest kut land dat het is.
Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:28 schreef BPeter het volgende:
we zijn toch off topic bezig...
ik vind dat studiefinanciering afgeschaft moet worden.... doe maar lekker op kosten en tijd van de Baas
En dan probeer je mij net nog af te zeikenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef hisham_abbas het volgende:
Oké, bij deze wijzig ik mijn laatste reactie en neem ik tegelijkertijd mijn verlies. RemcoDelft heeft de regels inmiddels zwart op wit geformuleerd.
Niet ik was het, maar een goede kennis die ongeveer 125 euro teveel had bijverdiend en daarop haar frustraties uitte. Het leek me wel sensationeel om direct mijn ongenoegen te laten blijken over het systeem. Daarvoor is dit tenslotte de Klaagbaak.
Maar de support blijkt ongelofelijk gering te zijn. En dat is precies het risico van het openen van een nieuw draadje in KLB. Desnoods mag deze ook nog eens op slot.
Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat zeggen alleen mensen die zelf geen opleiding hebben genoten waar ze stufi konden trekken...
Als er helemaal geen tegemoetkoming zou zijn, zouden veel meer mensen in Nederland niet studeren en we dus veel meer laag opgeleiden hebben waardoor je hoger opgeleiden zou moeten importeren, wat weer effect zal hebben op de economie.
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef _serial_ het volgende:
Het werk heel simpel, je weet dat je x bedrag verdiend, je weet dat je na x perioden x verdiend hebt en dat y je maximale grens is.
Aan jou de taak om onder Y te blijven, en dat wordt heel helder gecommuniceerd door de IB-Groep, dus misschien moet je eens vaker de kleine lettertjes lezen.
Overigens denk ik dat je met z'n 800 euro per maand erg veel werkt, en dat je het best aan had kunnen zien komen.
Gek he?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook al zeggen, maar ik zag er van af omdat ik (in de KLB!!) reeds vrijwel iedereen tegen me had.
Ik probeer jouw stellingname alleen te weerleggen. Ik vind dat je totaal geen respect vertoont voor mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is pas laag!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef RTB het volgende:
[..]
En dan probeer je mij net nog af te zeikenWat een kutpauper ben jij zeg.
~ 10 K / 12 = ~ 800 eurquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:
Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
10.000e/12 maanden is zelfs nog meer...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:01 schreef kibber het volgende:
[..]
Wat hij zegt![]()
Aantekening: de TS verdiend geen 800 euro per maand, hij moet 800 euro terugbetalen als boete...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |