de fietsenboer is duur of zulksquote:
krijg je dan spaken van blik?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dan ben je echt genaaid zegBij m'n fietsenmaker hier in het dorp fixt hij een slag in het wiel + spaken vervangen voor 15 euro, nieuw wiel is 40 euro, inclusief montage enzo
En als iemand zegt "Die fiets, wat doe je!?!!??" dan zeg je; "Ja, ik heb hem toch gekocht!! wheheh!"quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef veldmuis het volgende:
Wiel eraf slopen en gewoon op stampen tot het redelijk recht is. Dan de spaken een beetje spannen en je bent klaar!.
Whehe eerst 50 cent toewerpen whehe!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En als iemand zegt "Die fiets, wat doe je!?!!??" dan zeg je; "Ja, ik heb hem toch gekocht!! wheheh!"
een nieuw wiel & montage voor 40 eetjes.. is wel bijzonder laagquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
De groentenboer heeft verse, bedoel je?
nee, gewoon een goede band met hemquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:08 schreef PeZu het volgende:
[..]
een nieuw wiel & montage voor 40 eetjes.. is wel bijzonder laag
dus vermoed ik dat ze blik ipv staal gebruiken
joe snep?
binnen of buiten?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:10 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee, gewoon een goede band met hem
en nee niet zo'n band......
hmm een wip duurt bij mij altijd minimaal 1 uur, dus dan lopen die arbeidskosten toch hoog opquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:24 schreef p-etr-a het volgende:
Fietsenmakers zijn afzetters. Arbeidskosten zijn nihil want de klus is in een wip geklaard, toch betaal je je scheel aan die gasten. Het is net zoiets als bij de kapper. Omdat je het zelf niet kan moet het maar.
spannen hoeft nieteens manquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef veldmuis het volgende:
Wiel eraf slopen en gewoon op stampen tot het redelijk recht is. Dan de spaken een beetje spannen en je bent klaar!.
Wat aan een fiets is zo geavanceerd dat we het zelf niet kunnen maken dan? Het is ook niet dat alleen hun de know-how of de tools hebben om een fietsje te fiksen. Ik vraag me ook echt af waarom zoveel mensen hun fiets wegbrengen om de band te laten plakken ofzoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:24 schreef p-etr-a het volgende:
Fietsenmakers zijn afzetters. Arbeidskosten zijn nihil want de klus is in een wip geklaard, toch betaal je je scheel aan die gasten. Het is net zoiets als bij de kapper. Omdat je het zelf niet kan moet het maar.
Doe ik ook altijd.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:24 schreef -Fallen_Angel- het volgende:
[..]
Wat aan een fiets is zo geavanceerd dat we het zelf niet kunnen maken dan? Het is ook niet dat alleen hun de know-how of de tools hebben om een fietsje te fiksen. Ik vraag me ook echt af waarom zoveel mensen hun fiets wegbrengen om de band te laten plakken ofzo![]()
Volgens mij bestaat 90% van hun werk dan ook uit dingen maken waar andere mensen gewoon te lui of te lomp voor zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:54 schreef Solomon het volgende:
gewoon los wiel kopen, komop zeg.
Fietsenmakers lachen zig kapot als ze je zien aankomen9/10 dingen kun je gewoon zelf doen, en spaart veel geld uit.
idd, banden plakken enzoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:00 schreef -Fallen_Angel- het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat 90% van hun werk dan ook uit dingen maken waar andere mensen gewoon te lui of te lomp voor zijn.
Jij had dat toch ook kunnen zien?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:45 schreef Sirolf het volgende:
Hier is het inderdaad ook drama met die fietswinkels. De Halfords hier is echt een NO-GO op fietsreparatie-gebied. Bij een aanrijding willen ze dus per sé NIET de fiets bekijken, maar willen enkel onderdelen voor je bestellen en die eventueel (met een MAAND wachttijd) monteren (met extra kosten natuurlijk).
Uiteindelijk is die fiets die was aangereden (enorm slag in voorwiel) zelf door mij gerepareerd, maar toen bleek die een afwijking naar rechts te hebben bij het sturen. Blijkt na een bezoek aan een échte fietsenmaker dat het hele frame verbogen was. Dat hadden ze toch kunnen zien als ze de fiets hadden nagekeken????!!!?!?!?!?!?!?!
Als je zoiets nog nooit hebt gezien kan dat anders nog knap lastig zijn... Het is ook niet dat het frame helemaal in de kreukels ligt, maar een kleine afbuiging heeft.quote:
Je snapt er weer geen flikker van.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:03 schreef Smeich het volgende:
Ok...hier komt het. Ik heb sinds enkele dagen een enorm slag in mijn wiel he.. echt gigantisch.. dus ik denk, op naar de Tweewieler (die al best erg prijzig zijn) hier in Arnhem om het te laten repareren. Ik zou later worden teruggebeld met het prijskaartje van de reparatie eer zij met de reparatie zouden beginnen. Dus ik wordt in het begin van de middag teruggebeld. Wat denk je dat die rukkers vroegen om dat te fixen!? 65 euro welteverstaan! Die lui zijn helemaal gek in de kop joh! Dus ik er naartoe en vragen hoe ze dat in hemelsnaam kunnen vragen.. ja die jongen wist dat niet zo goed. Dus vroeg ik hoeveel een nieuw wiel dan wel niet mag kosten. Nou zegt hij, dat is toch 80 euro. En toen viel mijn bek open he.. 80 euro voor een nieuw wiel! En toen vroeg ik me plots het volgende af.. "Ok, een wiel kost 80, hoe kan het totaalplaatje dan 65 euro kosten? Die gast zo van "erm... tjaaaaa"...
Als iemand tegen mij zegt dat ie mijn fiets fikst voor ¤65,- neem ik aan dat de spullen daarbij inbegrepen zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je snapt er weer geen flikker van.
Fixen a.k.a. repareren kost 65 euro. Wiel wordt recht getrokken en spaken worden aangespannen.
Dat kost E65,-
Een nieuw wiel kost E80.
Niet echt direct rocketscience is het wel?
Echt snappen doe je het niet, is't wel?quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als iemand tegen mij zegt dat ie mijn fiets fikst voor ¤65,- neem ik aan dat de spullen daarbij inbegrepen zijn.
Jawel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:01 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Echt snappen doe je het niet, is't wel?
Nou, dat was dus ook niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jawel.Maar als iemand zegt dat een reperatie ¤65 lijkt het mij niet dat alleen de arbeidskosten bedoeld worden.
Dat kan ook ja.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nou, dat was dus ook niet.
Het wiel repareren was 65 euro, het wiel vervangen was 80 euro ex. arbeidskosten. Ik snapte het.
Uitmeten? Stukje fietsen en je stuur loslaten.. Dan hoort ie rechtuit te gaan (mits je genoeg snelheid hebt) en zonder dat het stuur "slaat" (mensen met een dikke slag in het wiel weten wel wat ik hiermee bedoelquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:39 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Als je zoiets nog nooit hebt gezien kan dat anders nog knap lastig zijn... Het is ook niet dat het frame helemaal in de kreukels ligt, maar een kleine afbuiging heeft.
Later is het uitgemeten door een echte fietsenmaker en die stelde vast dat het frame de boosdoener was, niet de voorvork.
Fietsen met een voorwiel dat zo verbogen is dat 'ie niet eens met moeite kan worden rondgedraaid kan ook echt he...quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:21 schreef -Fallen_Angel- het volgende:
[..]
Uitmeten? Stukje fietsen en je stuur loslaten.. Dan hoort ie rechtuit te gaan (mits je genoeg snelheid hebt) en zonder dat het stuur "slaat" (mensen met een dikke slag in het wiel weten wel wat ik hiermee bedoel).
Klopt, ik ben echt dom.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je snapt er weer geen flikker van.
Fixen a.k.a. repareren kost 65 euro. Wiel wordt recht getrokken en spaken worden aangespannen.
Dat kost E65,-
Een nieuw wiel kost E80.
Niet echt direct rocketscience is het wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |