abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39516526
Ok...hier komt het. Ik heb sinds enkele dagen een enorm slag in mijn wiel he.. echt gigantisch.. dus ik denk, op naar de Tweewieler (die al best erg prijzig zijn) hier in Arnhem om het te laten repareren. Ik zou later worden teruggebeld met het prijskaartje van de reparatie eer zij met de reparatie zouden beginnen. Dus ik wordt in het begin van de middag teruggebeld. Wat denk je dat die rukkers vroegen om dat te fixen!? 65 euro welteverstaan! Die lui zijn helemaal gek in de kop joh! Dus ik er naartoe en vragen hoe ze dat in hemelsnaam kunnen vragen.. ja die jongen wist dat niet zo goed. Dus vroeg ik hoeveel een nieuw wiel dan wel niet mag kosten. Nou zegt hij, dat is toch 80 euro. En toen viel mijn bek open he.. 80 euro voor een nieuw wiel! En toen vroeg ik me plots het volgende af.. "Ok, een wiel kost 80, hoe kan het totaalplaatje dan 65 euro kosten? Die gast zo van "erm... tjaaaaa"...

En ik had daar enkele weken terug een nieuw sterk AXA slot gekocht voor 25 euro en dat slot was er dus ook afgevallen paar dagen terug. Ik vroeg me af hoe dat kon gebeuren en wou dat die ook er weer op werd gemonteerd, servicewijs toch normaal denk ik zo. Was dus ook niet gebeurd in de tijd dat zij die fiets daar hadden. Die jongen wist ook niet wie dat vorige keer gemonteerd had en toen ik vroeg of dit alsnog kon gebeuren, gaf hij mij twee nieuwe moertjes, het losse slot en een schroevedraaier.. dat ik dat zelf maar eventjes mocht doen.. Tevens hadden zij bij afgifte in de morgen het bonnetje meegekregen, om aan te tonen dat ik dat slot daar had gekocht. Toen ik er om vroeg bleek dat ze dat bonnetje hadden weggeflikkerd. Ik om een nieuwe vragen, hij dat slot bekijken en schrijft die pik plots een nieuw bonnetje uit met daarop dat het slot 17 euro heeft gekost. Ik zat echt zo van WTF.. ik had er 25 voor betaald!! Weet je wat die vent toen deed?!!?! Zegt die "ok, zet ik er 25 euro op..ook goed".. en toen ik dus van ja hallo.. heb ik er dan fokkin meer voor betaald dan wat die waard is!? Zegt die "ooooh, op die manier.. ik ga het wel even navragen". Hij naar binnen, komt die terug "Ja, die sloten zijn nu in de aanbieding."
Toen had ik het niet meer he.. ik ben daar weggegaan en ben van plan er ook niet meer terug te komen.. volgens mij hanteren ze die enorm gekke bedragen omdat zij de enige in de buurt zijn ofzo.. Dit is toch geen marktprijs!!? En hier zit ik dan.. terwijl mijn fiets weer in de kelder staat.. met nog steeds dat enorme slag in het wiel
pi_39516544
Samenvatting?
pi_39516570
Dan ben je echt genaaid zeg Bij m'n fietsenmaker hier in het dorp fixt hij een slag in het wiel + spaken vervangen voor 15 euro, nieuw wiel is 40 euro, inclusief montage enzo
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_39516571
Wiel eraf slopen en gewoon op stampen tot het redelijk recht is. Dan de spaken een beetje spannen en je bent klaar! .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:05:39 #5
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39516611
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Samenvatting?
de fietsenboer is duur of zulks
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:06:07 #6
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39516631
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Dan ben je echt genaaid zeg Bij m'n fietsenmaker hier in het dorp fixt hij een slag in het wiel + spaken vervangen voor 15 euro, nieuw wiel is 40 euro, inclusief montage enzo
krijg je dan spaken van blik?
pi_39516642
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:03 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Samenvatting?
Afgezet door fietsenmaker en kan nu nog niet fietsen
pi_39516646
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:06 schreef PeZu het volgende:

[..]

krijg je dan spaken van blik?
De groentenboer heeft verse, bedoel je?
pi_39516694
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef veldmuis het volgende:
Wiel eraf slopen en gewoon op stampen tot het redelijk recht is. Dan de spaken een beetje spannen en je bent klaar! .
En als iemand zegt "Die fiets, wat doe je!?!!??" dan zeg je; "Ja, ik heb hem toch gekocht!! wheheh!"
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_39516733
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En als iemand zegt "Die fiets, wat doe je!?!!??" dan zeg je; "Ja, ik heb hem toch gekocht!! wheheh!"
Whehe eerst 50 cent toewerpen whehe!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:08:55 #11
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39516737
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

De groentenboer heeft verse, bedoel je?
een nieuw wiel & montage voor 40 eetjes.. is wel bijzonder laag

dus vermoed ik dat ze blik ipv staal gebruiken

joe snep?
pi_39516791
Neersteken die gozer, dat zal hem leren!
pi_39516813
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:08 schreef PeZu het volgende:

[..]

een nieuw wiel & montage voor 40 eetjes.. is wel bijzonder laag

dus vermoed ik dat ze blik ipv staal gebruiken

joe snep?
nee, gewoon een goede band met hem

en nee niet zo'n band......
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_39516831
ja, met een spaak ofzo...
pi_39516837
welke gare zaak was dat?
pi_39516993
Fietsenmakers zuigen overigens. Ik had ook zoiets, heeeel veel gezeik gehad, fiets 3 weken weggeweest, en uiteindelijk stonden de versnellingen nog niet goed ingesteld, teruggeweest, "dat kunnen we niet beter"
Zelf een half uur zitten kloten en toen was het goed. Wat ben je dan voor prutser .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:16:12 #17
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39517024
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:10 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

nee, gewoon een goede band met hem

en nee niet zo'n band......
binnen of buiten?

dat is dan toch geen vergelijk met het verhaal van de ts?
pi_39517383
Fietsenmakers zijn afzetters. Arbeidskosten zijn nihil want de klus is in een wip geklaard, toch betaal je je scheel aan die gasten. Het is net zoiets als bij de kapper. Omdat je het zelf niet kan moet het maar.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:26:30 #19
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39517441
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:24 schreef p-etr-a het volgende:
Fietsenmakers zijn afzetters. Arbeidskosten zijn nihil want de klus is in een wip geklaard, toch betaal je je scheel aan die gasten. Het is net zoiets als bij de kapper. Omdat je het zelf niet kan moet het maar.
hmm een wip duurt bij mij altijd minimaal 1 uur, dus dan lopen die arbeidskosten toch hoog op
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:14:58 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_39519104
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef veldmuis het volgende:
spannen hoeft nieteens man
pi_39519160
Mijn voorwiel + velg was kapot, en daar vroegen ze 140 pleuro voor.
Pwned.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:18:45 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39519220
Wat een prutsers. Andere fietsenboer opzoeken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_39519393
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:24 schreef p-etr-a het volgende:
Wat aan een fiets is zo geavanceerd dat we het zelf niet kunnen maken dan? Het is ook niet dat alleen hun de know-how of de tools hebben om een fietsje te fiksen. Ik vraag me ook echt af waarom zoveel mensen hun fiets wegbrengen om de band te laten plakken ofzo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:27:32 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39519466
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:24 schreef -Fallen_Angel- het volgende:

[..]

Wat aan een fiets is zo geavanceerd dat we het zelf niet kunnen maken dan? Het is ook niet dat alleen hun de know-how of de tools hebben om een fietsje te fiksen. Ik vraag me ook echt af waarom zoveel mensen hun fiets wegbrengen om de band te laten plakken ofzo
Doe ik ook altijd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_39520325
gewoon los wiel kopen, komop zeg.

Fietsenmakers lachen zig kapot als ze je zien aankomen 9/10 dingen kun je gewoon zelf doen, en spaart veel geld uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')