abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:39:08 #1
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512371
eerst de negerzoen, dan het geleuter over het woord "allochtoon" dat een negatieve bijklank zou hebben (goh hoe kan dat toch (en dat zeg ik als zelf ook allochtoon zijnde)) en dan dit weer in de continue soap van wat linkse boomknuffelaars aanrichten met het wegcijferen van Nederland, gedachten en gebruiken in dit land en nu zelfs straatnamen, alleen maar omdat deze voor een stel buitenlanders (van kleine omvang nota bene) als kwetsend zouden kunnen worden ervaren
quote:
Weg met R'damse "racisten"-straten'
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 4 juli 2006 @ 16:43
Icoon BinnenlandsNa de negerzoen en zelfs het woordje neger in de Dikke Van Dale is er nu weer een probleem met naamgeving die als 'kwetsend' ervaren wordt: er is geklaagd over verschillende straatnamen in Rotterdam. Ze zouden bij Zuid-Afrikanen associaties oproepen aan het apartheidsregime. Robbert Baruch, portefeuillehouder van de deelgemeente Feijenoord, neemt de klachten hoog op en wil de straatnamen gaan aanpassen. Als het aan hem ligt, zijn de namen voor 2010 veranderd, als Zuid-Afrika gastland is van het WK voetbal.

De zaak kwam aan het rollen toen het afgelopen weekeinde een Rotterdams theatergezelschap een stuk in de Afrikaanderwijk speelde, waaraan verschillende Zuid-Afrikanen meededen. Toen ze de straatnamen hier zagen, schrokken ze zich naar eigen zeggen rot: namen als Pretorialaan, Riebeekstraat en Afrikaanderplein waren in hun ogen volstrekt onacceptabel en deden ze denken aan het racistische apartheidsregime dat tot kort geleden in Zuid-Afrika het bewind voerde. Zo is Pretoria de 'witte' naam voor de stad die inmiddels Tshwane heet en waar tijdens de apartheid alle wetten werden uitgevaardigd. Jan van Riebeek was degene die, als stichter van de eerste Nederlandse kolonie in Zuid-Afrika, "vee en land van de zwarten gestolen" heeft, zo zei acteur Wayne Nhlangothi. De acteurs hebben Robbert Baruch gisteren een petitie aangeboden.

Baruch zal zich nu in gaan zetten om de veertien straatnamen die 'fout' zijn aangepast te krijgen. "Natuurlijk in samenspraak met de buurt. Uiteindelijk beslist het college en de Rotterdamse straatnamencommissie," aldus Baruch.
mensen, ik stel voor dat we voortaan melk afschaffen, want het discrimineert ten opzichte van de zwarte medemens dat deze vloeistof niet zonder toevoegingen ook in een bruine c.q. zwarte kleur genuttigd kan worden; tevens moeten we maar het woord melkwit (als in: melkwitte tanden) afschaffen, want dat woord impliceert dat negers (pardon, lieden van afrikaanse komaf ) zouden moeten lijken op blanken en dat verdomde negerzoen-koekje moet ook van de markt af, want ook al heet het tegenwoordig niet meer zo, het doet net zoals de straatnaam "pretorialaan" denken aan een tijd dat negers gediscrimineerd worden.

pas je godverdomme aan aan dit land als je hier wilt wonen of tyf anders op

en voor die boomknuffelaars: ga je in vredesnaam bezig houden met belangrijke politieke zaken, i.p.v. in de raadsvergaderingen van rotterdam 3 dagen aan dit soort geneuzel te besteden; als we in moeten gaan op wat buitenlanders vinden van dit land, kunnen we alles wel afschaffen, maar het gaat er toch om wat WIJ ervan vinden? wie zijn jullie om namens ons dit land volledig weg te cijferen??

heeft een nazi die naam bedacht? nee? kut op met je geneuzel over racisme en apartheid dan, je mag als afrikaan godverdomme nog blij zijn dat we jullie hoofdstad belangrijk genoeg vinden om er een straat naar te vernoemen en zelfs een hele buurt in te richten met namen uit jullie cultuur; we kunnen toch niet even in 50 dorpen en steden de namen van straten gaan veranderen, alleen omdat jullie een stel bij elkaar geveegde boomhutten een andere naam hebben gegeven na een paar jaar?

zo, dat is eruit
die hitte maakt me een beetje opvliegend
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:42:50 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39512453
Zie het verband met boomknuffelaars niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:43:45 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512478
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:42 schreef Megumi het volgende:
http://www.robbertbaruch.nl/

van de PvdA, inderdaad.

ja, hele gewichtige kwesties in 's lands belang zo snel mogelijk moeten aangepakt worden en dat moet gebeuren door een daadkrachtig kabinet (of gemeentelijk bestuur, tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen) waar de PvdA in thuishoort.

ik hoor het Wouter "ik draai met alle winden mee" Bos nog scanderen over de menigten.
pi_39512538
Nederland is nooit goed geweest het erkennen van in het verleden gemaakte fouten. Dit moet gewoon even rechtgezet worden. Even doorbijten.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:50:03 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512641
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nederland is nooit goed geweest het erkennen van in het verleden gemaakte fouten. Dit moet gewoon even rechtgezet worden. Even doorbijten.
jij durft met een stalen gezicht te beweren, dat de negerzoen en dit soort onzin "fouten" zijn van Nederland?

dat ze daar toevallig een taal spreken die erg lijkt op het Nederlands, wil niet zeggen dat wij daar in Zuid-Afrika negers apart gehouden hebben van blanken.

die stad heet zo en als ze hem anders noemen, dan is dat hun goed recht, maar wat geeft die mensen het recht om ons beleid inzake straatnamen ter discussie te stellen? en wat bezielt die pvda'er om hier een punt van discussie van te willen maken, alleen maar om een klein aantal acteurs, zonder verder enige betekenis, een pleziertje te doen? wat denk je dat dit soort hoernoemingen van straten voor problemen met zich mee gaat brengen, wie moet dat gaan betalen en wat voor doel dient het nou eigenlijk?
pi_39512692
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:50 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jij durft met een stalen gezicht te beweren, dat de negerzoen en dit soort onzin "fouten" zijn van Nederland?

dat ze daar toevallig een taal spreken die erg lijkt op het Nederlands, wil niet zeggen dat wij daar in Zuid-Afrika negers apart gehouden hebben van blanken.

die stad heet zo en als ze hem anders noemen, dan is dat hun goed recht, maar wat geeft die mensen het recht om ons beleid inzake straatnamen ter discussie te stellen? en wat bezielt die pvda'er om hier een punt van discussie van te willen maken, alleen maar om een klein aantal acteurs, zonder verder enige betekenis, een pleziertje te doen? wat denk je dat dit soort hoernoemingen van straten voor problemen met zich mee gaat brengen, wie moet dat gaan betalen en wat voor doel dient het nou eigenlijk?
Het gaat me niet om de negerzoen (was daar een pvda'er voor verantwoordelijk?). Het gaat me de zogenaamde Nederlandse 'helden' die achteraf toch niet zo koosjer bleken te zijn.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:52:11 #7
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39512707
Fijn het woord boomknuffelaar wordt ook misbruikt. Straks heeft het geen enkele overtuigingskracht meer.
Zyggie.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:53:35 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512745
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de negerzoen (was daar een pvda'er voor verantwoordelijk?). Het gaat me de zogenaamde Nederlandse 'helden' die achteraf toch niet zo koosjer bleken te zijn.
en wat hebben die "helden" te maken met het artikel dat ik aanhaal over o.a. de Parimaribostraat?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:54:49 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512778
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:52 schreef Zyggie het volgende:
Fijn het woord boomknuffelaar wordt ook misbruikt. Straks heeft het geen enkele overtuigingskracht meer.
zullen we dan maar afspreken, om in het vervolg, in dit topic, te spreken over negerknuffelaars? specifieke groep van de boomknuffelaars weliswaar, maar wel de lading dekkend
zolang we nog niet het "marokkanen-onderwerp" aanzwengelen"
pi_39512784
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:53 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en wat hebben die "helden" te maken met het artikel dat ik aanhaal over o.a. de Parimaribostraat?
Ik doel natuurlijk op zo'n Jan van Riebeek.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:55:39 #11
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39512798
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

zullen we dan maar afspreken, om in het vervolg, in dit topic, te spreken over negerknuffelaars? specifieke groep van de boomknuffelaars weliswaar, maar wel de lading dekkend
Negerknuffelaar klinkt goed.
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Mag ik dan in dit geval ook het woord 'salonracist' invoeren?
Nog beter.

Wat een toevoegingen aan de Nederlandse taal hier.
Zyggie.
pi_39512801
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:54 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Mag ik dan in dit geval ook het woord 'salonracist' invoeren?
pi_39512857
Zo'n bomenknuffelaar is die meneer niet vind ik, hij is toch werkzaam geweest voor de Israelische wapenindustrie?
<b>Facing what consumes you is the only way to be free.
Released from those poisonous fears.
Resurrected once and for all.</b>
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:00:54 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512923
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op zo'n Jan van Riebeek.
goddomme, wat maakt dat nou weer uit; ook al heeft hij een paar slaven verhandeld, ten eerste was dat gewoon in die tijd (waar niet alleen Nederland zich schuldig aan maakte) en ten tweede is dat niet de reden dat ze naar hem die straat hebben genoemd (zie ook het artikel zelf).

als we zo door moeten gaan, moeten we nu eigenlijk ook alle erfstukken van de VOC vernietigen en alle verwijzingen ernaar óók uit straatnamen halen, terwijl we ondertussen wel vergeten wat voor goeds die VOC heeft gebracht voor Nederland en hoe belangrijk deze is voor ons cultureel erfgoed; trouwens, laten we gelijk *nu* nog maar even Nederlandse staat tegemoetkomingen uitbetalen voor al het leed dat eeuwen geleden zou zijn berokkend, immers is de Nederlandse staat de directe belangenbehartiger (erfopvolger) van de voormalige Bataafse republiek en daarmee ook van de VOC .

denk je dat ze in Engeland vanwege een paar verdwaasde afrikanen alle verwijzingen weg gaan halen naar de koloniale periode waarin de British Commonwealth juist zo in tot bloei is gekomen? nee die zeggen gewoon dikke vinger en dat zouden politici met verstand ook moeten doen; te zot voor woorden dat ze met zoiets bezig zijn i.p.v. met belangrijke zaken die wél algemeen nut dienen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:01:53 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512946
en voor de geïnteresseerden, die het vermeende nazistische heerschap niet kennen uit de geschiedenisboeken van de middelbare school:
quote:
Jan van Riebeeck
Van Wikipedia
(Doorverwezen vanaf Jan van Riebeek)

Jan Anthoniszoon van Riebeeck (Culemborg, 21 april 1619 – Batavia, 18 januari 1677) stichtte in opdracht van de VOC de eerste Europese kolonie in Zuid-Afrika. Zijn nederzetting bij Kaap de Goede Hoop zou uitgroeien tot de Kaapkolonie en uiteindelijk tot de huidige Republiek Zuid-Afrika.

Van Riebeeck had al vanaf 1639 een aantal posten gehad bij de VOC. Eerst verbleef hij in Batavia, daarna bezocht hij Japan. Zijn belangrijkste post was als hoofd van de handelspost in Tonkin, Vietnam, maar hiervan werd hij teruggeroepen nadat bleek dat hij zich aan privéhandel had schuldig gemaakt. In 1651 werd hij uitgezonden om een verversingsstation in te richten bij Kaap de Goede Hoop.

Op 6 april 1652 landde Van Riebeeck bij de Tafelbaai, plantte de vlag van de VOC en stichtte Fort Duijnhoop, de eerste Nederlandse nederzetting aan de Kaap. Van Riebeeck en zijn 90 kolonisten (onder wie 8 vrouwen) legden tuinen aan om fruit en groente te verbouwen voor de bemanning van de VOC-schepen die de kolonie aandeden. Vlees hoopte men te krijgen door ruilhandel met de lokale Khoikhoi-stammen, die door de Nederlanders Hottentotten genoemd werden.

Van Riebeeck bleef leider van de kolonie tot 1662.

In zijn geboortehuis te Culemborg is tegenwoordig een makelaardij gevestigd.
pi_39512947
Hoi, ik ben een linkse boomknuffelaar die onafhankelijk wil worden van Nederland

Fryslân boppe!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:03:13 #17
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39512981
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoi, ik ben een linkse boomknuffelaar die onafhankelijk wil worden van Nederland

Fryslân boppe!
dat schiereiland van jullie hadden we idd allang moeten wegschoppen richting scandinavië ; jullie spreken die taal toch al.
pi_39512992
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

goddomme, wat maakt dat nou weer uit; ook al heeft hij een paar slaven verhandeld, ten eerste was dat gewoon in die tijd (waar niet alleen Nederland zich schuldig aan maakte) en ten tweede is dat niet de reden dat ze naar hem die straat hebben genoemd (zie ook het artikel zelf).

als we zo door moeten gaan, moeten we nu eigenlijk ook alle erfstukken van de VOC vernietigen en alle verwijzingen ernaar óók uit straatnamen halen, terwijl we ondertussen wel vergeten wat voor goeds die VOC heeft gebracht voor Nederland en hoe belangrijk deze is voor ons cultureel erfgoed; trouwens, laten we gelijk *nu* nog maar even Nederlandse staat tegemoetkomingen uitbetalen voor al het leed dat eeuwen geleden zou zijn berokkend, immers is de Nederlandse staat de directe belangenbehartiger van de voormalige Bataafse republiek en daarmee ook van de VOC .

denk je dat ze in Engeland vanwege een paar verdwaasde afrikanen alle verwijzingen weg gaan halen naar de koloniale periode waarin de British Commonwealth juist zo in tot bloei is gekomen? nee die zeggen gewoon dikke vinger en dat zouden politici met verstand ook moeten doen; te zot voor woorden dat ze met zoiets bezig zijn i.p.v. met belangrijke zaken die wél algemeen nut dienen
Nou draaf je wel wat door, denk ik.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:06:35 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513068
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nou draaf je wel wat door, denk ik.
en dat tuig uit het artikel in de OP niet dan?

die jan van riebeeck is met zijn daden (in positieve zin) een van de mijlpalen in de vaderlandse geschiedenis; de gouden eeuw en alles wat ermee samenhangt is iets om als Nederlander trots op te zijn, ondanks dat er slavenhandel voorkwam!!!! Zelfs buitenlanders (met intelligentie) vinden het een geweldig fascinerende periode uit de wereldgeschiedenis, omdat dat kleine landje heer en meester was over de wereldzeeën, wereldhandel en ook nog eens cultureel geweldig veel voortbracht (rembrandt, etc.); waarom zouden we dat door een stel buitenlanders' afkeer daarvan moeten veranderen, als er verder niks mis mee is?

als je nou in de hitlerstraat zou wonen, dan *wellicht* zou er een punt mee kunnen zijn, maar straks komt er een joods gezin wonen in de palastinastraat in a'dam, komt er nog eentje en dan moet ineens die straat anders heten omdat die lui daar aanstoot aan nemen ofzo; ga dan ergens anders je dikke reet neervlijen
pi_39513094
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat schiereiland van jullie hadden we idd allang moeten wegschoppen richting scandinavië ; jullie spreken die taal toch al.
Uh, het Fries is een West-Europese taal, en geen Noord-Europese taal. Sowieso ligt het een stuk dichter bij het Engels dan bij Skandinavische talen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:08:57 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513129
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:07 schreef I_will_be_heard het volgende:

[..]

Uh, het Fries is een West-Europese taal, en geen Noord-Europese taal. Sowieso ligt het een stuk dichter bij het Engels dan bij Skandinavische talen.
dat weet ik; misschien zag je ook mijn PI? gaf wel aan hoe serieus die reactie was.
pi_39513238
Het is belachelijk dat een stel Zuid-Afrikaanse huilie's (Is Zuid-Afrika niet kwetsend?) gaan klagen over een paar naamboordjes.

a)Gaan ze bij Google ook klagen in Google Earth zie ik namelijk Pretoria (nofi).
b) lees ik op wiki het volgende:
quote:
Various public interest groups have warned that the name change will be challenged in court, should the minister approve the renaming. The long process involved makes it unlikely the name will change in 2006, even assuming the Minister approves the change early in the year 2006.
Kortom hoe ver zinken wij nog in zelfverloochening en geschied herschrijving om maar tegemoet te komen aan mensen met lange tenen.

Het is wachten op de aanklacht tegen woorden als zwart rijden, zwart werken, zwart kijken etc.

Je vraagt je af hoe veel zelfhaat er moet zijn bij bepaalde mensen om uberhaupt dit soort zaken in overweging te nemen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:16:29 #23
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39513311
ehm.. begrijp ik nu goed dat deze pvda'er hierover begint nav klachten van een zwikje toeristen

Hmz.. tijdens de vakantie toch maar eens opletten of ik nog straatnamen zie waar ik de locale overheden voor kan aanklagen dan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:21:04 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513450
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:13 schreef MrX1982 het volgende:
Het is belachelijk dat een stel Zuid-Afrikaanse huilie's (Is Zuid-Afrika niet kwetsend?) gaan klagen over een paar naamboordjes.

a)Gaan ze bij Google ook klagen in Google Earth zie ik namelijk Pretoria (nofi).
b) lees ik op wiki het volgende:
[..]

Kortom hoe ver zinken wij nog in zelfverloochening en geschied herschrijving om maar tegemoet te komen aan mensen met lange tenen.

Het is wachten op de aanklacht tegen woorden als zwart rijden, zwart werken, zwart kijken etc.

Je vraagt je af hoe veel zelfhaat er moet zijn bij bepaalde mensen om uberhaupt dit soort zaken in overweging te nemen.
idd.

en als die stad nog niet eens officieel zo heet, dan hebben ze al helemaal geen recht van spreken; straks noemen ze hem zwahili-stad ofzo, moeten we zeker wéér die naambordjes gaan veranderen, omdat de oude naam als tenditeus, en nodeloos kwetsend wordt ervaren, omdat een deel van de bevolking het er niet eens mee was?

what's next, kamervragen?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:21:24 #25
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39513458
Waarom maken toch vooral racisten zich hier druk over.
Zyggie.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:21:46 #26
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513472
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:16 schreef teamlead het volgende:
ehm.. begrijp ik nu goed dat deze pvda'er hierover begint nav klachten van een zwikje toeristen

Hmz.. tijdens de vakantie toch maar eens opletten of ik nog straatnamen zie waar ik de locale overheden voor kan aanklagen dan
niet eens toeristen, reizende artiestengroep met 1-4 afrikanen erin, kennelijk
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:22:25 #27
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513498
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef Zyggie het volgende:
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:39 schreef dr.dunno het volgende:
eerst de negerzoen, dan het geleuter over het woord "allochtoon" dat een negatieve bijklank zou hebben (goh hoe kan dat toch (en dat zeg ik als zelf ook allochtoon zijnde))
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:23:28 #28
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39513528
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

niet eens toeristen, reizende artiestengroep met 1-4 afrikanen erin, kennelijk
hmz.. misschien moet ik wouter bos dan toch voor 1 keer gelijk geven...

teveel onervaren raadsleden voor de pvda is niet goed
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_39513543
quote:
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:52 schreef Zyggie het volgende:
Fijn het woord boomknuffelaar racisten wordt ook misbruikt. Straks heeft het geen enkele overtuigingskracht meer.
.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:24:16 #30
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39513554
quote:

Kun je ff uitleggen wat dit met racisme te maken heeft dan?
Waar in het artikel zie jij staan dat de betreffende acteurs (bijvoorbeeld) negers zijn?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:24:51 #31
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39513574
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:23 schreef teamlead het volgende:

[..]

hmz.. misschien moet ik wouter bos dan toch voor 1 keer gelijk geven...

teveel onervaren raadsleden voor de pvda is niet goed
ik zie ze ook graag onderuit gaan bij de verkiezingen in november, als blijkt dat ze al die "allochtonen" van de kieslijst hebben geschrapt.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:25:50 #32
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39513603
Het gaat me om de reactie hierop. Altijd dat gezeik over positieve discriminatie waarna meteen wordt verwezen naar andere allochtonen.

Ja sorry, heb op stormfrontpage gekeken.
Zyggie.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:26:41 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39513631
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:25 schreef Zyggie het volgende:
Het gaat me om de reactie hierop. Altijd dat gezeik over positieve discriminatie waarna meteen wordt verwezen naar andere allochtonen.

Ja sorry, heb op stormfrontpage gekeken.
pi_39513637
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef dr.dunno het volgende:
idd.

en als die stad nog niet eens officieel zo heet, dan hebben ze al helemaal geen recht van spreken; straks noemen ze hem zwahili-stad ofzo, moeten we zeker wéér die naambordjes gaan veranderen, omdat de oude naam als tenditeus, en nodeloos kwetsend wordt ervaren, omdat een deel van de bevolking het er niet eens mee was?

what's next, kamervragen?
Ik voel me persoonlijk diep gekwetst door de naam Istanbul. Vroeger heette dat Constantinopel. istanbul doet me denken aan de verovering van Mehmed II en de val van het Byzantijnse Rijk.

Morgen ga ik klagen bij de ambassade van Turkije .
pi_39513687
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:08 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat weet ik; misschien zag je ook mijn PI? gaf wel aan hoe serieus die reactie was.
Ok, dat soort dingen ontgaan me in deze hitte.

On topic, ik vind deze ophef stukken gegronder dan de klachten over de negerzoen. Dit heeft wel degelijk een historische achtergrond die door sommigend als kwetsend ervaren kan worden.

Toch zou ik liever zien dat die mensen er proberen wat minder aanstoot aan te nemen. Het omdopen van al die namen is namelijk een behoorlijk dure aangelegenheid.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:39:54 #36
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39514039
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:28 schreef I_will_be_heard het volgende:

[..]

Ok, dat soort dingen ontgaan me in deze hitte.

On topic, ik vind deze ophef stukken gegronder dan de klachten over de negerzoen. Dit heeft wel degelijk een historische achtergrond die door sommigend als kwetsend ervaren kan worden.

Toch zou ik liever zien dat die mensen er proberen wat minder aanstoot aan te nemen. Het omdopen van al die namen is namelijk een behoorlijk dure aangelegenheid.
dat niet alleen; eer het ter tafel komt bij de (deel)raadvergadering, zijn die lui allang weer weg uit NL ; slaat toch nergens op

ik zou zeggen, dan weet je waar je volgende keer niet meer hoeft te komen, is het ook niet aanstootgevend, ipv zo'n drukte te maken om zoiets onzinnigs
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:42:02 #37
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_39515897
Damn, ik heb echt een schíjthekel aan mensen die zich hartstikke druk maken om kleine dingen zoals dit
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
pi_39516369
DIt gaat echt helemaal nergens over, wat is er nou kwetsend aan het Afrikaanderplein of de Pretoriastraat? Lijkt me net zoiets als de Belgiëstraat en de Parijslaan.

Die acteurs zijn wel een stelletje enorme aanstellers, waarschijnlijk verrast met de lange bruine arm van Barruch die tot aan de maag in hun aars zit. Intense triestheid, dit. Gaat echt helemaal nergens over, en geeft precies weer waarom ik de PvdA zo'n ontzettend mallote club vind.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:41:07 #39
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_39517970
Ik ben een linkse boomknuffelaar en ik ben het wat betreft al die naamsveranderingen met jullie rechtse ballen eens
Kan me nog herinneren dat een groepje negerts ging zeuren om het woord blank. Wij 'blanken' zou als enige een dergelijke mooie naam hebben voor hun huidskleur. Daarom zouden we voortaan 'wit' moeten zeggen. Wat een onzin, het is maar een woord godverdomme, uit een taal die binnen nu en honderd jaar toch niet meer bestaat...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:44:08 #40
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39518085
tsja, vermoeiend....
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:36:34 #41
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39535066
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben zo'n linkse boomknuffelaar
quote:
en ik ben het wat betreft al die naamsveranderingen met jullie rechtse ballen eens
Kan me nog herinneren dat een groepje negerts ging zeuren om het woord blank. Wij 'blanken' zou als enige een dergelijke mooie naam hebben voor hun huidskleur. Daarom zouden we voortaan 'wit' moeten zeggen. Wat een onzin, het is maar een woord godverdomme, uit een taal die binnen nu en honderd jaar toch niet meer bestaat...
voor de rest goed gezegd hoor, behalve dat laatste; het Nederlands zal dan nog wel bestaan.
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:53:58 #42
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_39535645
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:36 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]

voor de rest goed gezegd hoor, behalve dat laatste; het Nederlands zal dan nog wel bestaan.
Heheh ja lekker is dat he... Politiek. Maar goed, over dat Nederlands, het zal vast wel bestaan, maar in het huidige tempo van verandering en beinvloeding van met name Engels zal er niet zoveel meer herkenbaar zijn denk ik

Oh, en terzijde, ik heb geen auto en geen rijbewijs
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:04:00 #43
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39535991
uit het andere tipoc:
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:43 schreef dr.dunno het volgende:
Dat hypocriete gedoe van die lui altijd; zich vastketenen aan een paar bomen waar zelfs gegarandeerd nieuwe worden geplant naar beleid van de regering wanneer ze moeten wijken voor wat anders, gelul over dierproeven terwijl ze zelf ook medicijnen en make-up gebruiken (waar nagenoeg altijd dierproeven mee zijn verricht) en ander geleuter over zogenaamd dieren- en plantenleed, vaak met een inslag van veganisme, gristelijkheid of wicca; hoe kunnen mensen nou zo dom zijn?

ik moest daarom ook zo lachen toen ik dit bericht las:

[afbeelding]

hoe gaan ze zich hier nu uit proberen te lullen, na ook de vorige fractievoorzitter (Rosenmöller), die naast milionair zijn ook zijn fortuin haalde uit niet bepaald milieuvriendelijke praktijken.

ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken, dat dit soort lui hun dier- en plantvriendelijkheid meer als een hobby zien, maar als het even lastig wordt toch maar als normale mensen leven
pi_39537018
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:36 schreef dr.dunno het volgende:
[afbeelding]
[..]

Wat een fantastisch bericht. De hypocrisie druipt ervan af. GL de partij die bekend staat als pro-milieu en pro-OV. Ze schreeuwen het hardste dat mensen de auto moeten laten staan en het OV gebruiken.Vervolgens stappen deze twee mensen in een auto. Wat een innerlijke strijd moet dat hebben opgeleverd. Zouden ze nog met zichzelf kunnen leven of zich kunnen vertonen in de kringen van milieu radicalen.
Wat voor flinterdunne principes heb je dan .
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:39:54 #45
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39537092
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een fantastisch bericht. De hypocrisie druipt ervan af. GL de partij die bekend staat als pro-milieu en pro-OV. Ze schreeuwen het hardste dat mensen de auto moeten laten staan en het OV gebruiken.Vervolgens stappen deze twee mensen in een auto. Wat een innerlijke strijd moet dat hebben opgeleverd. Zouden ze nog met zichzelf kunnen leven of zich kunnen vertonen in de kringen van milieu radicalen.
Wat voor flinterdunne principes heb je dan .
eerlijk gezegd kan ik ook niet me voorstellen, dat halsema en die andere pipo nu nog aan kan blijven; met zoiets kun je toch niet serieus genomen worden.

overigens kan ik me vaag herinneren, dat dit bericht al eens eerder de media in geslingerd is; wellicht is het het oude bericht, maar dat maakt het niet minder amusant
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 juli 2006 @ 12:44:05 #46
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_39537212
Ik vind dat er soms ook veel te snel door allochtonen wordt geroepen dat ze gediscrimineerd worden. Er hoeft maar dit te zijn en ze worden weer gediscrimineerd.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_39537768
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

eerlijk gezegd kan ik ook niet me voorstellen, dat halsema en die andere pipo nu nog aan kan blijven; met zoiets kun je toch niet serieus genomen worden.
Ze carpolen wel mooi
pi_39537795
quote:

[..]

overigens kan ik me vaag herinneren, dat dit bericht al eens eerder de media in geslingerd is; wellicht is het het oude bericht, maar dat maakt het niet minder amusant
Voordat je zulk soort conclusies trekt, lijkt het je niet handiger om eerste naar de reden van Halsema vraagt waarom zij in die auto rijdT?
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:10:47 #49
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39538098
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Voordat je zulk soort conclusies trekt, lijkt het je niet handiger om eerste naar de reden van Halsema vraagt waarom zij in die auto rijdT?
whehehe, de excuuspolitie krabbelt snel op, in de hoop dit feit te verdoezelen.
pi_39538246
quote:
Het ideaal wat ze voor ogen hebben is vooral voor een ander. Het tragische is dat ze zelf waarschijnlijk niet zien hoe hypocriet het is zo vastgeroest zijn ze in hun dogmatische kijk op de zaken.
quote:
Dat Femke een oude Mercedes had stond me wel vaag bij maar dit bericht is toch nieuw afgaande op het volgende:
quote:
Maar wie donderdagavond na de val van het kabinet-Balkenende bij de uitrit van de parkeergarage van de Tweede Kamer stond, had daar wel even met zijn ogen staan te knipperen.
pi_39538507
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:10 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

whehehe, de excuuspolitie krabbelt snel op, in de hoop dit feit te verdoezelen.
In andere woorden: je kent haar beredenering dus niet?

Trek je ALTIJD zo snel conclusies?
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:31:30 #52
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39538805
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

In andere woorden: je kent haar beredenering dus niet?

dude, ze bestuurt de auto, dus is het háár auto; zelfs de Nederlandse wet gaat uit van dat een goed per definitie in het bezit van de beheerder/gebruiker valt, tenzij anders aangetoond kan worden.

hou nou maar op met proberen jezelf eruit te lullen, dat lukt toch niet, tenzij je aan kan tonen dat het niet haar auto was (maar dan nog, iemand met háár zogenaamde principes zou daar dan niet in moeten rijden, hoe dan ook).
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:32:28 #53
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39538838
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het ideaal wat ze voor ogen hebben is vooral voor een ander. Het tragische is dat ze zelf waarschijnlijk niet zien hoe hypocriet het is zo vastgeroest zijn ze in hun dogmatische kijk op de zaken.
[..]
idd.
quote:
Dat Femke een oude Mercedes had stond me wel vaag bij maar dit bericht is toch nieuw afgaande op het volgende:
[..]
ik had er overheen gelezen, maar dan is het nog mooier, omdat de poster waar ik hierboven op gereageerd heb dus twijfelt of het háár auto is... klaarblijkelijk rijdt ze er al jaren in
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:33:04 #54
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39538857
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

q.e.d., zie vorige post.
pi_39539433
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dude, ze bestuurt de auto, dus is het háár auto; zelfs de Nederlandse wet gaat uit van dat een goed per definitie in het bezit van de beheerder/gebruiker valt, tenzij anders aangetoond kan worden.

hou nou maar op met proberen jezelf eruit te lullen, dat lukt toch niet, tenzij je aan kan tonen dat het niet haar auto was (maar dan nog, iemand met háár zogenaamde principes zou daar dan niet in moeten rijden, hoe dan ook).
Dude, je kan wel blijven zitten katten, maar de vraag blijft nog steeds:
Wat weet je over haar redeneringen? Jouw reactie hierboven geeft daar iig niks over aan.
pi_39539484
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:32 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

idd.
[..]

ik had er overheen gelezen, maar dan is het nog mooier, omdat de poster waar ik hierboven op gereageerd heb dus twijfelt of het háár auto is... klaarblijkelijk rijdt ze er al jaren in
Dat doe ik helemaal niet schat, ik vraag je alleen wat je over haar beweegredenen weet. Lezen is dus iig niet jouw sterkste kant
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:00:24 #57
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_39559427
Wat hebben "linksen" en "boomknuffelaars" nu met dat citaat uit de openingspost te maken?
pi_39560446
woorden zoals blanke vla, negerzoen, allochtoon.

de mensen die erover klagen zijn degene die juist aangepakt moeten worden, zij zijn degene die via dat woord 'discrimineren'.

ik heb bij geen van de 3 termen(die ik nu opnoem) idee van slechte bijklank...
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:39:17 #59
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_39560596
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:50 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Alsof jouw mening wél betekenis heeft. Ik word types die altijd maar van de zijlijn staan te bléren over dingen die nou weer niet door de beugel kunnen steeds meer zat. Als je je er echt zo aan ergert, ga dan maar werken om het klimaat te veranderen. Zo niet, kun je beter je plaats kennen en je waffel dicht houden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:32:51 #60
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39567532
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:39 schreef VeX- het volgende:

[..]

Alsof jouw mening wél betekenis heeft. Ik word types die altijd maar van de zijlijn staan te bléren over dingen die nou weer niet door de beugel kunnen steeds meer zat. Als je je er echt zo aan ergert, ga dan maar werken om het klimaat te veranderen. Zo niet, kun je beter je plaats kennen en je waffel dicht houden.
ga toch vissen man; dat ik niet wens de politiek in te gaan, geeft mij niet minder recht mijn mening te ventileren op de manier die ik gekozen heb; de poltiek heeft maar te luisteren naar haar achterban, zo simpel is het.

dixi.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:34:57 #61
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39567593
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet schat, ik vraag je alleen wat je over haar beweegredenen weet. Lezen is dus iig niet jouw sterkste kant
ik weet dat ze van haar huis naar naar werk moet; wat had jij dan gedacht, boodschappen doen?

lul je er nou maar niet uit, ze rijdt in een dikke mercedes diesel uit het jaar 0 en vervuilt dus net zoveel als een moderne vrachtwagen van een gemiddelde grootte.
pi_39570524
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:34 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik weet dat ze van haar huis naar naar werk moet; wat had jij dan gedacht, boodschappen doen?

lul je er nou maar niet uit, ze rijdt in een dikke mercedes diesel uit het jaar 0 en vervuilt dus net zoveel als een moderne vrachtwagen van een gemiddelde grootte.
Ja, dat je een auto gebruikt om mee te rijden van A naar B dat weet iedere josti wel.
Maar waarom rijdt zij specifiek in die auto? Waarom kiest zij niet voor een zuinige Japanner? Daar heeft zij een reden voor, maar die wil jij blijkbaar niet weten.

I.a.w. : Jij weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Het interesseert je ook geen reet, want alles wat zij zegt / doet is bij jou per definitie al slecht.
pi_39570814
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dude, je kan wel blijven zitten katten, maar de vraag blijft nog steeds:
Wat weet je over haar redeneringen? Jouw reactie hierboven geeft daar iig niks over aan.
Hahahahahhahahaha

Altijd zo goedgelovig jij zeker? Daarom natuurlijk ook GL stemmer.
pi_39570942
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:14 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Hahahahahhahahaha

Altijd zo goedgelovig jij zeker? Daarom natuurlijk ook GL stemmer.
Hahahahahhahahaha

Altijd zo slechtgelovig jij zeker? Daarom natuurlijk ook LPF stemmer.

Ook zo'n mooie onderbouwde reactie
pi_39571075
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hahahahahhahahaha

Altijd zo slechtgelovig jij zeker? Daarom natuurlijk ook LPF stemmer.

Ook zo'n mooie onderbouwde reactie
LPF... Wat jij wil.

Waar ik meer op doelde was dat iemand met zo'n auto over straat rijdt. Dan mag je er vanuit gaan dat die auto van haar is. Buiten dat, als je zo fel tegen dat soort auto's bent moet je er ook niet in rijden. Stelletje hypocrieten.

En wat jij doet is precies als een politicus, er omheen lullen en zeggen dat er meer bewijs nodig is..
pi_39571215
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

LPF... Wat jij wil.

Waar ik meer op doelde was dat iemand met zo'n auto over straat rijdt. Dan mag je er vanuit gaan dat die auto van haar is. Buiten dat, als je zo fel tegen dat soort auto's bent moet je er ook niet in rijden. Stelletje hypocrieten.

En wat jij doet is precies als een politicus, er omheen lullen en zeggen dat er meer bewijs nodig is..
Ik zeg helemaal nergens dat ik het prima vindt dat zij erin rijdt, blinde. Ik oordeel er niet eens over.
Ik vraag om haar beweegredenen waarom ze daarin rijdt. 6 keer gevraagd en nog geen enkel antwoord gezien. Denk je nou echt dat zij bewust voor een milieuvervuilende auto kiest? Zo dom is zelfs Geertje Wilders niet
pi_39571541
TS mag me wel eens uitleggen wat de afschaffing van zgn. racistische termen met links te maken heeft.

Niet álles wat linkse partijen doen is ook daadwerkelijk links gedrag. Als Wouter Bos zijn reet afveegt zeg je toch ook niet dat dat typisch links gedrag is? De mensen die de straatnamen willen afschaffen zijn gewoon huilies, en dat ze daarnaast ook nog eens bij een linkse partij horen heeft hier helemaal niks mee te maken.

Sterker nog, dit soort acties past eigenlijk veel meer bij CDA (rechts), met zijn "normen en waarden".
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39572246
NIGGA WUT?!
pi_39572511
TS, de fabriek heeft de naam "negerzoen" veranderd, omdat ze geen ruggegraat hadden tegen 3 gevluchte slave ... eeh ... pardon .... mensen van een vereniging die protest aan tekenden tegen het woord "negerzoen".

Links heeft er geen ene HOL mee te maken.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:14:11 #70
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_39572890
Die pokke zwarten en andere allochtonen moeten gewoon optieven uit dit land.
Wordt tijd dat Geert Wilders eens met een harde hand die zwarte oproerkraaiers aanpakt.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_39573922
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef freddygonzales het volgende:
Wordt tijd dat Geert Wilders eens met een harde hand die zwarte oproerkraaiers aanpakt.
Nou nou, twee spelfouten en een onjuist gezegde in 2 zinnen. Ga eens een inburgeringscursus volgen.
pi_39574017
Meer dan 50% procent van de lokale gemeenteraad in Rotterdam is van allochtone afkomst. Dus dat een dergelijk artikel ter discussie staat, is dan niet vreemd.

Overdreven is het wel.
pi_39574231
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef freddygonzales het volgende:
haha, een racist
pi_39574517
* boomknuffelaar verlangt naar een negerzoen
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39574596
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:00 schreef Ixnay het volgende:
Wat hebben "linksen" en "boomknuffelaars" nu met dat citaat uit de openingspost te maken?
In hokjes stoppen is makkelijk scheelt weer nadenken
Fiets
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:46:19 #76
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39580569
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja, dat je een auto gebruikt om mee te rijden van A naar B dat weet iedere josti wel.
Maar waarom rijdt zij specifiek in die auto? Waarom kiest zij niet voor een zuinige Japanner? Daar heeft zij een reden voor, maar die wil jij blijkbaar niet weten.

I.a.w. : Jij weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Het interesseert je ook geen reet, want alles wat zij zegt / doet is bij jou per definitie al slecht.
nee, ik constateer dat ze zelf al jaren rijdt in een prehistorische mercedes diesel stationcar.

enige wat jij aan het doen bent, is het simpele feit dat ze dat doet trachten te maskeren door te zeuren om beweegredenen, die evident zijn.

die zuinige japanner kan ze zelf wel betalen, gezien het jaarsalaris van een kamerlid en onkostenvergoedingen die ook te declareren zijn; dus dat zal het probleem niet zijn; als GL-fractievoorzitter zou ik die auto wel kopen, juist om dit soort afgangen te voorkomen. Maar dat doet ze niet, omdat ze geld spaart voor een vliegreisje naar verre bestemmingen oid waarschijnlijk
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:47:13 #77
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39580596
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

LPF... Wat jij wil.

idd; hiermee is het nog eens door een ander gezegd.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:47:54 #78
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39580618
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal nergens dat ik het prima vindt dat zij erin rijdt, blinde. Ik oordeel er niet eens over.
Ik vraag om haar beweegredenen waarom ze daarin rijdt. 6 keer gevraagd en nog geen enkel antwoord gezien. Denk je nou echt dat zij bewust voor een milieuvervuilende auto kiest? Zo dom is zelfs Geertje Wilders niet
klaarblijkelijk is ze dat dus wel.

en nu kappen met de discussie af te leiden van het onderwerp uit de OP; je wint de discussie toch niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door dr.dunno op 06-07-2006 19:03:19 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:02:49 #79
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39580728
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef AntonDingeman het volgende:
TS, de fabriek heeft de naam "negerzoen" veranderd, omdat ze geen ruggegraat hadden tegen 3 gevluchte slave ... eeh ... pardon .... mensen van een vereniging die protest aan tekenden tegen het woord "negerzoen".

Links heeft er geen ene HOL mee te maken.
ook een reactie tegen de post ervoor over relatie links en gezeur over zgn. racistische namen.

heel simpel; heb je ooit een rechts-gezinde polticus gezien, die wel over dit soort onbenulligheden viel en het "belang" of de opvattingen van de meerderheid zonder nadenken ondergeschikt stelt aan dat van een stel acterende negers, of in gelijksoortige kwesties een gelijksoortig patroon kunnen ontdekken?

tel die gevallen (ik kan er zelf geen bedenken van politici, althans van hen die in hun politieke opvattingen zuiver zijn) en zet dat aantal tegenover dit soort gelul, waar ook NU weer een PvdA'er de oorzaak van is (een linkse partij, voor zover ik weet ).

als jij dat vaker ziet bij rechts-gezinden dan bij links-gezinden, dan ben ik toch benieuwd hoe je daaraan komt.

ik zeg niet dat er een zuiver verband bestaat, maar het is op zijn minst toch wel zeer opvallend dat het nagenoeg altijd van dit soort buigen-naar-klagende-minderheden-lui zijn, zeker nu de PvdA enerzijds met het "allochtonenprobleem" zit m.b.t. haar zetelvulling voor de landelijke verkiezingen en anderzijds heeft beloofd álle geluiden uit de achterban ter sprake te brengen en zich daarvoor in te zetten.

men behoeft geen genie te zijn om dit verband te kunnen inzien.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:03:56 #80
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39580739
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

In hokjes stoppen is makkelijk scheelt weer nadenken
uitzonderingen maken geen regel in het nadeel van de meeste gevallen
pi_39582035
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:02 schreef dr.dunno het volgende:

heel simpel; heb je ooit een rechts-gezinde polticus gezien, die wel over dit soort onbenulligheden viel en het "belang" of de opvattingen van de meerderheid zonder nadenken ondergeschikt stelt aan dat van een stel acterende negers, of in gelijksoortige kwesties een gelijksoortig patroon kunnen ontdekken?
Mooie argumentum ad ignorantiam.

Dat je geen rechtse mensen kent die dit soort acties voeren wil niet zeggen dat het een links standpunt is. Ik ken ook geen linkse mensen die in een Fiat Panda rijden, wil dat zeggen dat de Panda een rechtse auto is?
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:06:01 #82
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39582376
Misschien is het een goed idee voor de wat dommere mensen hier om zich niet in te laten met abstracte begrippen als links en rechts.
Zyggie.
pi_39582478
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

uitzonderingen maken geen regel in het nadeel van de meeste gevallen
Maar het geeft je wel een veilig gevoel, alles wat je vreemd vind in een voor jou negatief hokje stoppen.
Fiets
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:10:40 #84
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39582511
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:53 schreef m021 het volgende:

[..]

Mooie argumentum ad ignorantiam.

Dat je geen rechtse mensen kent die dit soort acties voeren wil niet zeggen dat het een links standpunt is. Ik ken ook geen linkse mensen die in een Fiat Panda rijden, wil dat zeggen dat de Panda een rechtse auto is?
kerel, ik heb meer in dit topic gezegd dan dat... als je goed leest, zie je ook dat ik het in algemene zin bedoel, zonder uitzonderingen uit te sluiten.

verder is het wel duidelijk dat een aantal mensen graag het onderwerp devieert naar de definitie van links/rechts gedrag, i.p.v. naar de discussie, zoals geopend in de OP; wellicht voelt men zich aangesproken en wil men daarop reageren, maar dan moet dat dan maar in een eigen, ander topic.
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:11:58 #85
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39582550
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar het geeft je wel een veilig gevoel, alles wat je vreemd vind in een voor jou negatief hokje stoppen.
links, rechts of midden, 't maakt mij geen hol uit; als je met dit soort belachelijke ideeën komt, krijg je de wind van voren.

er valt op typisch rechts gedrag ook genoeg aan te merken, maar daar gaat dit topic niet over.

nu weer terug naar het onderwerp in de OP.
pi_39582612
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:10 schreef dr.dunno het volgende:

verder is het wel duidelijk dat een aantal mensen graag het onderwerp devieert naar de definitie van links/rechts gedrag, i.p.v. naar de discussie, zoals geopend in de OP; wellicht voelt men zich aangesproken en wil men daarop reageren, maar dan moet dat dan maar in een eigen, ander topic.
Ja hallo, jij hebt 'linkse boomknuffelaars' in de TT gezet.
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:23:12 #87
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39582925
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:13 schreef m021 het volgende:

[..]

Ja hallo, jij hebt 'linkse boomknuffelaars' in de TT gezet.
en waar ging het over? zogenaamd racistische namen van straten, die door een PvdA'er (linkse politicus dus) ter discussie worden gebracht, net als eerder andere onzinnige punten, alleen maar omdat een microscopische minderheid van mensen er een probleem over maakt (in dit geval zelfs geen Nederlanders).
pi_39583307
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

links, rechts of midden, 't maakt mij geen hol uit; als je met dit soort belachelijke ideeën komt, krijg je de wind van voren.

er valt op typisch rechts gedrag ook genoeg aan te merken, maar daar gaat dit topic niet over.

nu weer terug naar het onderwerp in de OP.
Nou als ik even naar je OP kijk, maakt het voor jou wel degelijk uit.

Verklaar je TT trouwens eens iets nader, hoezo bomenknuffelaars, hoezo Nederland wegcijferen??
Ik zie geen relatie tot groen (bomenknuffelaars)in het onderwerp
Ook zie ik geen relatie tot het wegcijferen van Nederland en een paar huilies die zogenaamde discriminerende namen uit producten/straatnamen willen hebben.
Fiets
  vrijdag 7 juli 2006 @ 03:57:05 #89
46960 StefanP
polemicist
pi_39595401
Politiek correcte bullshit Of euh, ik bedoel stierenstront, euh nee dat mag ook al niet, ik bedoel mannelijke grasgrazeruitwerpselen of is dat ook al te politiek incorrect tegenwoordig? Misschien is er wel een belangengroepje dat opkomt voor stierenpoep, het is natuurlijk vreselijk stigmatiserend om aan te nemen dat alle stieren poepen en dat dat stinkt. Racisme van het ergste soort. Stenigt mij!

walgelijke figuren met hun etnomasochisme en opgedrongen schuldcomplexjes
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39596008
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:46 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nee, ik constateer dat ze zelf al jaren rijdt in een prehistorische mercedes diesel stationcar.

enige wat jij aan het doen bent, is het simpele feit dat ze dat doet trachten te maskeren door te zeuren om beweegredenen, die evident zijn.

die zuinige japanner kan ze zelf wel betalen, gezien het jaarsalaris van een kamerlid en onkostenvergoedingen die ook te declareren zijn; dus dat zal het probleem niet zijn; als GL-fractievoorzitter zou ik die auto wel kopen, juist om dit soort afgangen te voorkomen. Maar dat doet ze niet, omdat ze geld spaart voor een vliegreisje naar verre bestemmingen oid waarschijnlijk
Je weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Tsja, zo is het makkelijk discussie voeren ja. Ik kan ook wel een heleboel dingen roepen die waarschijnlijk op een politcus toepasbaar zijn

En je hebt helemaal gelijk: als jij op zo'n manier "discussies" wilt voeren, dan valt dat niet te "winnen" (een discussie winnen op internet....hoe kom je erop zeg ).

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutsaers__78 op 07-07-2006 13:31:43 ]
pi_39596791
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 08:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Je weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Tsja, zo is het makkelijk discussie voeren ja. Ik kan ook wel een heleboel dingen die waarschijnlijk op een politcus toepasbaar zijn

En je hebt helemaal gelijk: als jij op zo'n manier "discussies" wilt voeren, dan valt dat niet te "winnen" (een discussie winnen op internet....hoe kom je erop zeg ).

Fiets
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:18:21 #92
152867 MyName
Proud to be a BomenKnuffelaar
pi_39596804
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:42 schreef Megumi het volgende:
Ik ook niet
Onderzoek wijst uit dat het overgrote deel van onderzoeken een onjuiste uitkomst hebben.
pi_39596873
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zo opvallend hoe vaak dat plaatje toepasbaar is
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:33:37 #94
152867 MyName
pi_39597085
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:58 schreef I_will_be_heard het volgende:
Zo'n bomenknuffelaar is die meneer niet vind ik, hij is toch werkzaam geweest voor de Israelische wapenindustrie?
Wat is er eingelijk mis met bomenknuffelaars, mag een mens niet meer van de natuur houden is dat verboden tegenwoordig. Ben je dan meteen staats gevaarlijk, potentieel terrorist...
Onderzoek wijst uit dat het overgrote deel van onderzoeken een onjuiste uitkomst hebben.
pi_39597772
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:33 schreef MyName het volgende:

[..]

Wat is er eingelijk mis met bomenknuffelaars, mag een mens niet meer van de natuur houden is dat verboden tegenwoordig. Ben je dan meteen staats gevaarlijk, potentieel terrorist...
Ja.

Pim Fortuyn (de toekomst van Nederland) + Volkert vdG (boomknuffelaar) = dode Pim Fortuyn (mijn rechtse politicus, wat doe je?)

Aldus de logica van rechts.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:16:18 #96
152867 MyName
pi_39597856
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:11 schreef m021 het volgende:

[..]

Ja.

Pim Fortuyn (de toekomst van Nederland) + Volkert vdG (boomknuffelaar) = dode Pim Fortuyn (mijn rechtse politicus, wat doe je?)

Aldus de logica van rechts.
Ik vind die Volkert een vuile moordenaar maar ben gek op de natuur. Betekent dat dat " rechts" mij niet kan plaatsen ????
pi_39602974
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:16 schreef MyName het volgende:

[..]

Ik vind die Volkert een vuile moordenaar maar ben gek op de natuur. Betekent dat dat " rechts" mij niet kan plaatsen ????
Volkert een vuile moordenaar vinden en gek op de natuur zijn kan niet aldus de "rechtse" logica.
Fiets
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:04:05 #98
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39603036
Mijn denkbeeldige hokjes, wat doe je!
Zyggie.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:04:23 #99
152867 MyName
pi_39603047
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Volkert een vuile moordenaar vinden en gek op de natuur zijn kan niet aldus de "rechtse" logica.
Dan besta ik dus niet volgens "rechts" nederland...Hmmm als ze me dan ook eens met rust lieten
pi_39604352
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:23 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

en waar ging het over? zogenaamd racistische namen van straten, die door een PvdA'er (linkse politicus dus) ter discussie worden gebracht, net als eerder andere onzinnige punten, alleen maar omdat een microscopische minderheid van mensen er een probleem over maakt (in dit geval zelfs geen Nederlanders).
Hoe kom je er trouwens bij dat het geen Nederlanders zijn?
Fiets
pi_39604398
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hoe kom je er trouwens bij dat het geen Nederlanders zijn?
Het spijt me zeer voor je, maar de dokter had wel gelijk:
quote:
De zaak kwam aan het rollen toen het afgelopen weekeinde een Rotterdams theatergezelschap een stuk in de Afrikaanderwijk speelde, waaraan verschillende Zuid-Afrikanen meededen.
pi_39604966
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Het spijt me zeer voor je, maar de dokter had wel gelijk:
[..]

ohw, ik dacht dat robbert baruch de veroorzaker was, blijkbaar indd verkeerd gelezen
Fiets
  maandag 10 juli 2006 @ 17:56:37 #103
126620 Krln
Belg in Breda
pi_39696418
.... lang leve het linkse werkschuwe politiek correcte grafvolk. Mensen die de tijd hebben om zich daar druk over te maken moeten echt eens een keer naar het arbeidsbureau. Ga goedver werken voor je geld in plaats van teren op de samenleving en het (onder invloed van links) steeds kleiner wordende deel van de werkende bevolking.

Wanneer straks dat verrotte linkse geneuzel aan de macht komt (lees pvda, groen **kots** links en sp) gaan mensen met zo'n gedachtenkronkel/genetische afwijking nog meer invloed krijgen ook, de werkende mensch wordt alleen maar verder uitgebuit (hogere belasting, hypotheekrente aftrek op de schop) en dwarsgelegen (geen investeringen meer in file ellende) terwijl de grens en de knip wagenwijd wordt open getrokken om maar iedereen waarvan gedacht wordt dat hij te kort wordt gedaan of in een ver verleden tekort is gedaan te compenseren. Dat het begrotingstekort weer de lucht in schiet maakt niet uit, daar moet een volgende generatie maar voor gaan zorgen. Op dezelfde manier is het in de jaren 80 de mist in gegaan en liep nederland zodoende eind jaren 90 dik achter op vergelijkbare landen. En om een of andere onverklaarbare reden vergeten mensen nogal snel dat met name de pvda nog nooit iets goeds heeft gedaan op de lange termijn.

Zo dat is er ook weer uit :-)
pi_39696648
Nou, dit vind ik nog niet zo'n dramatisch geval. Zelfs wel steekhoudend, de apartheid en alles wat daarbij hoort is echt iets beschamends voor NL.

Waar ik me persoonlijk veel en veel meer aan erger zijn de mensen die het gedrag van de jongeren in A-dam e.d. goedpraten, als zij bijv,. straatvegers lastig vallen. Dan krijg je van die argumenten als 'kansarm', 'verveling' of 'kijk dan eens naar de buurt waarin ze wonen'.
pi_39713819
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:56 schreef Krln het volgende:
(blablablablabla)

Zo dat is er ook weer uit :-)
Zo , dan ga ik je nu van antwoord bedienen met dezelfde kwalitatieve inhoud:

Rechts is kut
pi_39713833
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:05 schreef PAA-053 het volgende:
Nou, dit vind ik nog niet zo'n dramatisch geval. Zelfs wel steekhoudend, de apartheid en alles wat daarbij hoort is echt iets beschamends voor NL.

Waar ik me persoonlijk veel en veel meer aan erger zijn de mensen die het gedrag van de jongeren in A-dam e.d. goedpraten, als zij bijv,. straatvegers lastig vallen. Dan krijg je van die argumenten als 'kansarm', 'verveling' of 'kijk dan eens naar de buurt waarin ze wonen'.
Goedpraten...... is dat hetzelfde als het gedrag van de neo-nazi's begrijpen (immers, de allochtonen hebben deze houding aan hun eigen gedrag te danken), maar niet goedkueren?
pi_39716885
Je zou idd wel een overeenkomst kunnen zien.....het slaat allebei nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')