mensen, ik stel voor dat we voortaan melk afschaffen, want het discrimineert ten opzichte van de zwarte medemens dat deze vloeistof niet zonder toevoegingen ook in een bruine c.q. zwarte kleur genuttigd kan worden; tevens moeten we maar het woord melkwit (als in: melkwitte tanden) afschaffen, want dat woord impliceert dat negers (pardon, lieden van afrikaanse komafquote:Weg met R'damse "racisten"-straten'
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: dinsdag 4 juli 2006 @ 16:43
Icoon BinnenlandsNa de negerzoen en zelfs het woordje neger in de Dikke Van Dale is er nu weer een probleem met naamgeving die als 'kwetsend' ervaren wordt: er is geklaagd over verschillende straatnamen in Rotterdam. Ze zouden bij Zuid-Afrikanen associaties oproepen aan het apartheidsregime. Robbert Baruch, portefeuillehouder van de deelgemeente Feijenoord, neemt de klachten hoog op en wil de straatnamen gaan aanpassen. Als het aan hem ligt, zijn de namen voor 2010 veranderd, als Zuid-Afrika gastland is van het WK voetbal.
De zaak kwam aan het rollen toen het afgelopen weekeinde een Rotterdams theatergezelschap een stuk in de Afrikaanderwijk speelde, waaraan verschillende Zuid-Afrikanen meededen. Toen ze de straatnamen hier zagen, schrokken ze zich naar eigen zeggen rot: namen als Pretorialaan, Riebeekstraat en Afrikaanderplein waren in hun ogen volstrekt onacceptabel en deden ze denken aan het racistische apartheidsregime dat tot kort geleden in Zuid-Afrika het bewind voerde. Zo is Pretoria de 'witte' naam voor de stad die inmiddels Tshwane heet en waar tijdens de apartheid alle wetten werden uitgevaardigd. Jan van Riebeek was degene die, als stichter van de eerste Nederlandse kolonie in Zuid-Afrika, "vee en land van de zwarten gestolen" heeft, zo zei acteur Wayne Nhlangothi. De acteurs hebben Robbert Baruch gisteren een petitie aangeboden.
Baruch zal zich nu in gaan zetten om de veertien straatnamen die 'fout' zijn aangepast te krijgen. "Natuurlijk in samenspraak met de buurt. Uiteindelijk beslist het college en de Rotterdamse straatnamencommissie," aldus Baruch.
http://www.robbertbaruch.nl/quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:42 schreef Megumi het volgende:
Zie het verband met boomknuffelaars niet.
jij durft met een stalen gezicht te beweren, dat de negerzoen en dit soort onzin "fouten" zijn van Nederland?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nederland is nooit goed geweest het erkennen van in het verleden gemaakte fouten. Dit moet gewoon even rechtgezet worden. Even doorbijten.
Het gaat me niet om de negerzoen (was daar een pvda'er voor verantwoordelijk?). Het gaat me de zogenaamde Nederlandse 'helden' die achteraf toch niet zo koosjer bleken te zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:50 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij durft met een stalen gezicht te beweren, dat de negerzoen en dit soort onzin "fouten" zijn van Nederland?
dat ze daar toevallig een taal spreken die erg lijkt op het Nederlands, wil niet zeggen dat wij daar in Zuid-Afrika negers apart gehouden hebben van blanken.
die stad heet zo en als ze hem anders noemen, dan is dat hun goed recht, maar wat geeft die mensen het recht om ons beleid inzake straatnamen ter discussie te stellen? en wat bezielt die pvda'er om hier een punt van discussie van te willen maken, alleen maar om een klein aantal acteurs, zonder verder enige betekenis, een pleziertje te doen? wat denk je dat dit soort hoernoemingen van straten voor problemen met zich mee gaat brengen, wie moet dat gaan betalen en wat voor doel dient het nou eigenlijk?
en wat hebben die "helden" te maken met het artikel dat ik aanhaal over o.a. de Parimaribostraat?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de negerzoen (was daar een pvda'er voor verantwoordelijk?). Het gaat me de zogenaamde Nederlandse 'helden' die achteraf toch niet zo koosjer bleken te zijn.
zullen we dan maar afspreken, om in het vervolg, in dit topic, te spreken over negerknuffelaars? specifieke groep van de boomknuffelaars weliswaar, maar wel de lading dekkendquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:52 schreef Zyggie het volgende:
Fijn het woord boomknuffelaar wordt ook misbruikt. Straks heeft het geen enkele overtuigingskracht meer.![]()
Ik doel natuurlijk op zo'n Jan van Riebeek.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:53 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en wat hebben die "helden" te maken met het artikel dat ik aanhaal over o.a. de Parimaribostraat?
Negerknuffelaar klinkt goed.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zullen we dan maar afspreken, om in het vervolg, in dit topic, te spreken over negerknuffelaars? specifieke groep van de boomknuffelaars weliswaar, maar wel de lading dekkend
zolang we nog niet het "marokkanen-onderwerp" aanzwengelen"
Nog beter.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mag ik dan in dit geval ook het woord 'salonracist' invoeren?![]()
Mag ik dan in dit geval ook het woord 'salonracist' invoeren?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zullen we dan maar afspreken, om in het vervolg, in dit topic, te spreken over negerknuffelaars? specifieke groep van de boomknuffelaars weliswaar, maar wel de lading dekkend
zolang we nog niet het "marokkanen-onderwerp" aanzwengelen"
goddomme, wat maakt dat nou weer uit; ook al heeft hij een paar slaven verhandeld, ten eerste was dat gewoon in die tijd (waar niet alleen Nederland zich schuldig aan maakte) en ten tweede is dat niet de reden dat ze naar hem die straat hebben genoemd (zie ook het artikel zelf).quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik doel natuurlijk op zo'n Jan van Riebeek.
quote:Jan van Riebeeck
Van Wikipedia
(Doorverwezen vanaf Jan van Riebeek)
Jan Anthoniszoon van Riebeeck (Culemborg, 21 april 1619 – Batavia, 18 januari 1677) stichtte in opdracht van de VOC de eerste Europese kolonie in Zuid-Afrika. Zijn nederzetting bij Kaap de Goede Hoop zou uitgroeien tot de Kaapkolonie en uiteindelijk tot de huidige Republiek Zuid-Afrika.
Van Riebeeck had al vanaf 1639 een aantal posten gehad bij de VOC. Eerst verbleef hij in Batavia, daarna bezocht hij Japan. Zijn belangrijkste post was als hoofd van de handelspost in Tonkin, Vietnam, maar hiervan werd hij teruggeroepen nadat bleek dat hij zich aan privéhandel had schuldig gemaakt. In 1651 werd hij uitgezonden om een verversingsstation in te richten bij Kaap de Goede Hoop.
Op 6 april 1652 landde Van Riebeeck bij de Tafelbaai, plantte de vlag van de VOC en stichtte Fort Duijnhoop, de eerste Nederlandse nederzetting aan de Kaap. Van Riebeeck en zijn 90 kolonisten (onder wie 8 vrouwen) legden tuinen aan om fruit en groente te verbouwen voor de bemanning van de VOC-schepen die de kolonie aandeden. Vlees hoopte men te krijgen door ruilhandel met de lokale Khoikhoi-stammen, die door de Nederlanders Hottentotten genoemd werden.
Van Riebeeck bleef leider van de kolonie tot 1662.
In zijn geboortehuis te Culemborg is tegenwoordig een makelaardij gevestigd.
dat schiereiland van jullie hadden we idd allang moeten wegschoppen richting scandinavië ; jullie spreken die taal toch al.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoi, ik ben een linkse boomknuffelaar die onafhankelijk wil worden van Nederland
Fryslân boppe!
Nou draaf je wel wat door, denk ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
goddomme, wat maakt dat nou weer uit; ook al heeft hij een paar slaven verhandeld, ten eerste was dat gewoon in die tijd (waar niet alleen Nederland zich schuldig aan maakte) en ten tweede is dat niet de reden dat ze naar hem die straat hebben genoemd (zie ook het artikel zelf).
als we zo door moeten gaan, moeten we nu eigenlijk ook alle erfstukken van de VOC vernietigen en alle verwijzingen ernaar óók uit straatnamen halen, terwijl we ondertussen wel vergeten wat voor goeds die VOC heeft gebracht voor Nederland en hoe belangrijk deze is voor ons cultureel erfgoed; trouwens, laten we gelijk *nu* nog maar even Nederlandse staat tegemoetkomingen uitbetalen voor al het leed dat eeuwen geleden zou zijn berokkend, immers is de Nederlandse staat de directe belangenbehartiger van de voormalige Bataafse republiek en daarmee ook van de VOC.
denk je dat ze in Engeland vanwege een paar verdwaasde afrikanen alle verwijzingen weg gaan halen naar de koloniale periode waarin de British Commonwealth juist zo in tot bloei is gekomen? nee die zeggen gewoon dikke vinger en dat zouden politici met verstand ook moeten doen; te zot voor woorden dat ze met zoiets bezig zijn i.p.v. met belangrijke zaken die wél algemeen nut dienen
en dat tuig uit het artikel in de OP niet dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nou draaf je wel wat door, denk ik.
Uh, het Fries is een West-Europese taal, en geen Noord-Europese taal. Sowieso ligt het een stuk dichter bij het Engels dan bij Skandinavische talen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat schiereiland van jullie hadden we idd allang moeten wegschoppen richting scandinavië ; jullie spreken die taal toch al.
dat weet ik; misschien zag je ook mijn PI? gaf wel aan hoe serieus die reactie was.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:07 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Uh, het Fries is een West-Europese taal, en geen Noord-Europese taal. Sowieso ligt het een stuk dichter bij het Engels dan bij Skandinavische talen.
Kortom hoe ver zinken wij nog in zelfverloochening en geschied herschrijving om maar tegemoet te komen aan mensen met lange tenen.quote:Various public interest groups have warned that the name change will be challenged in court, should the minister approve the renaming. The long process involved makes it unlikely the name will change in 2006, even assuming the Minister approves the change early in the year 2006.
idd.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:13 schreef MrX1982 het volgende:
Het is belachelijk dat een stel Zuid-Afrikaanse huilie's (Is Zuid-Afrika niet kwetsend?) gaan klagen over een paar naamboordjes.
a)Gaan ze bij Google ook klagen in Google Earth zie ik namelijk Pretoria (nofi).
b) lees ik op wiki het volgende:
[..]
Kortom hoe ver zinken wij nog in zelfverloochening en geschied herschrijving om maar tegemoet te komen aan mensen met lange tenen.
Het is wachten op de aanklacht tegen woorden als zwart rijden, zwart werken, zwart kijken etc.
Je vraagt je af hoe veel zelfhaat er moet zijn bij bepaalde mensen om uberhaupt dit soort zaken in overweging te nemen.
niet eens toeristen, reizende artiestengroep met 1-4 afrikanen erin, kennelijkquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:16 schreef teamlead het volgende:
ehm.. begrijp ik nu goed dat deze pvda'er hierover begint nav klachten van een zwikje toeristen
Hmz.. tijdens de vakantie toch maar eens opletten of ik nog straatnamen zie waar ik de locale overheden voor kan aanklagen dan
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef Zyggie het volgende:
Waarom maken toch vooral racisten zich hier druk over.![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:39 schreef dr.dunno het volgende:
eerst de negerzoen, dan het geleuter over het woord "allochtoon" dat een negatieve bijklank zou hebben (goh hoe kan dat toch (en dat zeg ik als zelf ook allochtoon zijnde))
hmz.. misschien moet ik wouter bos dan toch voor 1 keer gelijk geven...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet eens toeristen, reizende artiestengroep met 1-4 afrikanen erin, kennelijk
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:52 schreef Zyggie het volgende:
Fijn het woord boomknuffelaar racisten wordt ook misbruikt. Straks heeft het geen enkele overtuigingskracht meer.![]()
ik zie ze ook graag onderuit gaan bij de verkiezingen in november, als blijkt dat ze al die "allochtonen" van de kieslijst hebben geschrapt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
hmz.. misschien moet ik wouter bos dan toch voor 1 keer gelijk geven...
teveel onervaren raadsleden voor de pvda is niet goed
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:25 schreef Zyggie het volgende:
Het gaat me om de reactie hierop. Altijd dat gezeik over positieve discriminatie waarna meteen wordt verwezen naar andere allochtonen.
Ja sorry, heb op stormfrontpage gekeken.![]()
Ik voel me persoonlijk diep gekwetst door de naam Istanbul. Vroeger heette dat Constantinopel. istanbul doet me denken aan de verovering van Mehmed II en de val van het Byzantijnse Rijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:21 schreef dr.dunno het volgende:
idd.
en als die stad nog niet eens officieel zo heet, dan hebben ze al helemaal geen recht van spreken; straks noemen ze hem zwahili-stad ofzo, moeten we zeker wéér die naambordjes gaan veranderen, omdat de oude naam als tenditeus, en nodeloos kwetsend wordt ervaren, omdat een deel van de bevolking het er niet eens mee was?
what's next, kamervragen?
Ok, dat soort dingen ontgaan me in deze hitte.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat weet ik; misschien zag je ook mijn PI? gaf wel aan hoe serieus die reactie was.
dat niet alleen; eer het ter tafel komt bij de (deel)raadvergadering, zijn die lui allang weer weg uit NL ; slaat toch nergens opquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:28 schreef I_will_be_heard het volgende:
[..]
Ok, dat soort dingen ontgaan me in deze hitte.![]()
On topic, ik vind deze ophef stukken gegronder dan de klachten over de negerzoen. Dit heeft wel degelijk een historische achtergrond die door sommigend als kwetsend ervaren kan worden.
Toch zou ik liever zien dat die mensen er proberen wat minder aanstoot aan te nemen. Het omdopen van al die namen is namelijk een behoorlijk dure aangelegenheid.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik ben zo'n linkse boomknuffelaar
voor de rest goed gezegd hoor, behalve dat laatste; het Nederlands zal dan nog wel bestaan.quote:en ik ben het wat betreft al die naamsveranderingen met jullie rechtse ballen eens
Kan me nog herinneren dat een groepje negerts ging zeuren om het woord blank. Wij 'blanken' zou als enige een dergelijke mooie naam hebben voor hun huidskleur. Daarom zouden we voortaan 'wit' moeten zeggen. Wat een onzin, het is maar een woord godverdomme, uit een taal die binnen nu en honderd jaar toch niet meer bestaat...
Heheh ja lekker is dat he... Politiek. Maar goed, over dat Nederlands, het zal vast wel bestaan, maar in het huidige tempo van verandering en beinvloeding van met name Engels zal er niet zoveel meer herkenbaar zijn denk ikquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:36 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
voor de rest goed gezegd hoor, behalve dat laatste; het Nederlands zal dan nog wel bestaan.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:43 schreef dr.dunno het volgende:
Dat hypocriete gedoe van die lui altijd; zich vastketenen aan een paar bomen waar zelfs gegarandeerd nieuwe worden geplant naar beleid van de regering wanneer ze moeten wijken voor wat anders, gelul over dierproeven terwijl ze zelf ook medicijnen en make-up gebruiken (waar nagenoeg altijd dierproeven mee zijn verricht) en ander geleuter over zogenaamd dieren- en plantenleed, vaak met een inslag van veganisme, gristelijkheid of wicca; hoe kunnen mensen nou zo dom zijn?
ik moest daarom ook zo lachen toen ik dit bericht las:
[afbeelding]
hoe gaan ze zich hier nu uit proberen te lullen, na ook de vorige fractievoorzitter (Rosenmöller), die naast milionair zijn ook zijn fortuin haalde uit niet bepaald milieuvriendelijke praktijken.
ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken, dat dit soort lui hun dier- en plantvriendelijkheid meer als een hobby zien, maar als het even lastig wordt toch maar als normale mensen leven
Wat een fantastisch bericht. De hypocrisie druipt ervan af. GL de partij die bekend staat als pro-milieu en pro-OV. Ze schreeuwen het hardste dat mensen de auto moeten laten staan en het OV gebruiken.Vervolgens stappen deze twee mensen in een auto. Wat een innerlijke strijd moet dat hebben opgeleverd. Zouden ze nog met zichzelf kunnen leven of zich kunnen vertonen in de kringen van milieu radicalen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:36 schreef dr.dunno het volgende:
[afbeelding]
[..]
voor de rest goed gezegd hoor, behalve dat laatste; het Nederlands zal dan nog wel bestaan.
eerlijk gezegd kan ik ook niet me voorstellen, dat halsema en die andere pipo nu nog aan kan blijven; met zoiets kun je toch niet serieus genomen worden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat een fantastisch bericht. De hypocrisie druipt ervan af. GL de partij die bekend staat als pro-milieu en pro-OV. Ze schreeuwen het hardste dat mensen de auto moeten laten staan en het OV gebruiken.Vervolgens stappen deze twee mensen in een auto. Wat een innerlijke strijd moet dat hebben opgeleverd. Zouden ze nog met zichzelf kunnen leven of zich kunnen vertonen in de kringen van milieu radicalen.
Wat voor flinterdunne principes heb je dan.
Ze carpolen wel mooiquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
eerlijk gezegd kan ik ook niet me voorstellen, dat halsema en die andere pipo nu nog aan kan blijven; met zoiets kun je toch niet serieus genomen worden.
Voordat je zulk soort conclusies trekt, lijkt het je niet handiger om eerste naar de reden van Halsema vraagt waarom zij in die auto rijdT?quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
eerlijk gezegd kan ik ook niet me voorstellen, dat halsema en die andere pipo nu nog aan kan blijven; met zoiets kun je toch niet serieus genomen worden.
overigens kan ik me vaag herinneren, dat dit bericht al eens eerder de media in geslingerd is; wellicht is het het oude bericht, maar dat maakt het niet minder amusant
whehehe, de excuuspolitie krabbelt snel op, in de hoop dit feit te verdoezelen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Voordat je zulk soort conclusies trekt, lijkt het je niet handiger om eerste naar de reden van Halsema vraagt waarom zij in die auto rijdT?
Het ideaal wat ze voor ogen hebben is vooral voor een ander. Het tragische is dat ze zelf waarschijnlijk niet zien hoe hypocriet het is zo vastgeroest zijn ze in hun dogmatische kijk op de zaken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:39 schreef dr.dunno het volgende:
Dat Femke een oude Mercedes had stond me wel vaag bij maar dit bericht is toch nieuw afgaande op het volgende:quote:overigens kan ik me vaag herinneren, dat dit bericht al eens eerder de media in geslingerd is; wellicht is het het oude bericht, maar dat maakt het niet minder amusant
quote:Maar wie donderdagavond na de val van het kabinet-Balkenende bij de uitrit van de parkeergarage van de Tweede Kamer stond, had daar wel even met zijn ogen staan te knipperen.
In andere woorden: je kent haar beredenering dus niet?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:10 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
whehehe, de excuuspolitie krabbelt snel op, in de hoop dit feit te verdoezelen.
dude, ze bestuurt de auto, dus is het háár auto; zelfs de Nederlandse wet gaat uit van dat een goed per definitie in het bezit van de beheerder/gebruiker valt, tenzij anders aangetoond kan worden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
In andere woorden: je kent haar beredenering dus niet?
Trek je ALTIJD zo snel conclusies?
idd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het ideaal wat ze voor ogen hebben is vooral voor een ander. Het tragische is dat ze zelf waarschijnlijk niet zien hoe hypocriet het is zo vastgeroest zijn ze in hun dogmatische kijk op de zaken.
[..]
ik had er overheen gelezen, maar dan is het nog mooier, omdat de poster waar ik hierboven op gereageerd heb dus twijfelt of het háár auto is... klaarblijkelijk rijdt ze er al jaren inquote:Dat Femke een oude Mercedes had stond me wel vaag bij maar dit bericht is toch nieuw afgaande op het volgende:
[..]
Dude, je kan wel blijven zitten katten, maar de vraag blijft nog steeds:quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dude, ze bestuurt de auto, dus is het háár auto; zelfs de Nederlandse wet gaat uit van dat een goed per definitie in het bezit van de beheerder/gebruiker valt, tenzij anders aangetoond kan worden.
hou nou maar op met proberen jezelf eruit te lullen, dat lukt toch niet, tenzij je aan kan tonen dat het niet haar auto was (maar dan nog, iemand met háár zogenaamde principes zou daar dan niet in moeten rijden, hoe dan ook).
Dat doe ik helemaal niet schat, ik vraag je alleen wat je over haar beweegredenen weet. Lezen is dus iig niet jouw sterkste kantquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:32 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
idd.
[..]
ik had er overheen gelezen, maar dan is het nog mooier, omdat de poster waar ik hierboven op gereageerd heb dus twijfelt of het háár auto is... klaarblijkelijk rijdt ze er al jaren in
Alsof jouw mening wél betekenis heeft. Ik word types die altijd maar van de zijlijn staan te bléren over dingen die nou weer niet door de beugel kunnen steeds meer zat. Als je je er echt zo aan ergert, ga dan maar werken om het klimaat te veranderen. Zo niet, kun je beter je plaats kennen en je waffel dicht houden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:50 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij durft met een stalen gezicht te beweren, dat de negerzoen en dit soort onzin "fouten" zijn van Nederland?
dat ze daar toevallig een taal spreken die erg lijkt op het Nederlands, wil niet zeggen dat wij daar in Zuid-Afrika negers apart gehouden hebben van blanken.
die stad heet zo en als ze hem anders noemen, dan is dat hun goed recht, maar wat geeft die mensen het recht om ons beleid inzake straatnamen ter discussie te stellen? en wat bezielt die pvda'er om hier een punt van discussie van te willen maken, alleen maar om een klein aantal acteurs, zonder verder enige betekenis, een pleziertje te doen? wat denk je dat dit soort hoernoemingen van straten voor problemen met zich mee gaat brengen, wie moet dat gaan betalen en wat voor doel dient het nou eigenlijk?
ga toch vissen man; dat ik niet wens de politiek in te gaan, geeft mij niet minder recht mijn mening te ventileren op de manier die ik gekozen heb; de poltiek heeft maar te luisteren naar haar achterban, zo simpel is het.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:39 schreef VeX- het volgende:
[..]
Alsof jouw mening wél betekenis heeft. Ik word types die altijd maar van de zijlijn staan te bléren over dingen die nou weer niet door de beugel kunnen steeds meer zat. Als je je er echt zo aan ergert, ga dan maar werken om het klimaat te veranderen. Zo niet, kun je beter je plaats kennen en je waffel dicht houden.
ik weet dat ze van haar huis naar naar werk moet; wat had jij dan gedacht, boodschappen doen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet schat, ik vraag je alleen wat je over haar beweegredenen weet. Lezen is dus iig niet jouw sterkste kant
Ja, dat je een auto gebruikt om mee te rijden van A naar B dat weet iedere josti wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik weet dat ze van haar huis naar naar werk moet; wat had jij dan gedacht, boodschappen doen?
lul je er nou maar niet uit, ze rijdt in een dikke mercedes diesel uit het jaar 0 en vervuilt dus net zoveel als een moderne vrachtwagen van een gemiddelde grootte.
Hahahahahhahahahaquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dude, je kan wel blijven zitten katten, maar de vraag blijft nog steeds:
Wat weet je over haar redeneringen? Jouw reactie hierboven geeft daar iig niks over aan.
Hahahahahhahahahaquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:14 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Hahahahahhahahaha
Altijd zo goedgelovig jij zeker? Daarom natuurlijk ook GL stemmer.
LPF... Wat jij wil.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hahahahahhahahaha
Altijd zo slechtgelovig jij zeker? Daarom natuurlijk ook LPF stemmer.
Ook zo'n mooie onderbouwde reactie
Ik zeg helemaal nergens dat ik het prima vindt dat zij erin rijdt, blinde. Ik oordeel er niet eens over.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
LPF... Wat jij wil.
Waar ik meer op doelde was dat iemand met zo'n auto over straat rijdt. Dan mag je er vanuit gaan dat die auto van haar is. Buiten dat, als je zo fel tegen dat soort auto's bent moet je er ook niet in rijden. Stelletje hypocrieten.
En wat jij doet is precies als een politicus, er omheen lullen en zeggen dat er meer bewijs nodig is..![]()
Nou nou, twee spelfouten en een onjuist gezegde in 2 zinnen. Ga eens een inburgeringscursus volgen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef freddygonzales het volgende:
Die pokke zwarten en andere allochtonen moeten gewoon optieven uit dit land.
Wordt tijd dat Geert Wilders eens met een harde hand die zwarte oproerkraaiers aanpakt.
haha, een racistquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef freddygonzales het volgende:
Die pokke zwarten en andere allochtonen moeten gewoon optieven uit dit land.
Wordt tijd dat Geert Wilders eens met een harde hand die zwarte oproerkraaiers aanpakt.
In hokjes stoppen is makkelijk scheelt weer nadenkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 00:00 schreef Ixnay het volgende:
Wat hebben "linksen" en "boomknuffelaars" nu met dat citaat uit de openingspost te maken?
nee, ik constateer dat ze zelf al jaren rijdt in een prehistorische mercedes diesel stationcar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat je een auto gebruikt om mee te rijden van A naar B dat weet iedere josti wel.
Maar waarom rijdt zij specifiek in die auto? Waarom kiest zij niet voor een zuinige Japanner? Daar heeft zij een reden voor, maar die wil jij blijkbaar niet weten.
I.a.w. : Jij weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Het interesseert je ook geen reet, want alles wat zij zegt / doet is bij jou per definitie al slecht.
idd; hiermee is het nog eens door een ander gezegd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
LPF... Wat jij wil.
Waar ik meer op doelde was dat iemand met zo'n auto over straat rijdt. Dan mag je er vanuit gaan dat die auto van haar is. Buiten dat, als je zo fel tegen dat soort auto's bent moet je er ook niet in rijden. Stelletje hypocrieten.
En wat jij doet is precies als een politicus, er omheen lullen en zeggen dat er meer bewijs nodig is..![]()
klaarblijkelijk is ze dat dus wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal nergens dat ik het prima vindt dat zij erin rijdt, blinde. Ik oordeel er niet eens over.
Ik vraag om haar beweegredenen waarom ze daarin rijdt. 6 keer gevraagd en nog geen enkel antwoord gezien. Denk je nou echt dat zij bewust voor een milieuvervuilende auto kiest? Zo dom is zelfs Geertje Wilders niet
ook een reactie tegen de post ervoor over relatie links en gezeur over zgn. racistische namen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:02 schreef AntonDingeman het volgende:
TS, de fabriek heeft de naam "negerzoen" veranderd, omdat ze geen ruggegraat hadden tegen 3 gevluchte slave ... eeh ... pardon .... mensen van een vereniging die protest aan tekenden tegen het woord "negerzoen".
Links heeft er geen ene HOL mee te maken.
uitzonderingen maken geen regel in het nadeel van de meeste gevallenquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
In hokjes stoppen is makkelijk scheelt weer nadenken
Mooie argumentum ad ignorantiam.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:02 schreef dr.dunno het volgende:
heel simpel; heb je ooit een rechts-gezinde polticus gezien, die wel over dit soort onbenulligheden viel en het "belang" of de opvattingen van de meerderheid zonder nadenken ondergeschikt stelt aan dat van een stel acterende negers, of in gelijksoortige kwesties een gelijksoortig patroon kunnen ontdekken?
Maar het geeft je wel een veilig gevoel, alles wat je vreemd vind in een voor jou negatief hokje stoppen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
uitzonderingen maken geen regel in het nadeel van de meeste gevallen
kerel, ik heb meer in dit topic gezegd dan dat... als je goed leest, zie je ook dat ik het in algemene zin bedoel, zonder uitzonderingen uit te sluiten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:53 schreef m021 het volgende:
[..]
Mooie argumentum ad ignorantiam.
Dat je geen rechtse mensen kent die dit soort acties voeren wil niet zeggen dat het een links standpunt is. Ik ken ook geen linkse mensen die in een Fiat Panda rijden, wil dat zeggen dat de Panda een rechtse auto is?
links, rechts of midden, 't maakt mij geen hol uit; als je met dit soort belachelijke ideeën komt, krijg je de wind van voren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar het geeft je wel een veilig gevoel, alles wat je vreemd vind in een voor jou negatief hokje stoppen.
Ja hallo, jij hebt 'linkse boomknuffelaars' in de TT gezet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:10 schreef dr.dunno het volgende:
verder is het wel duidelijk dat een aantal mensen graag het onderwerp devieert naar de definitie van links/rechts gedrag, i.p.v. naar de discussie, zoals geopend in de OP; wellicht voelt men zich aangesproken en wil men daarop reageren, maar dan moet dat dan maar in een eigen, ander topic.
en waar ging het over? zogenaamd racistische namen van straten, die door een PvdA'er (linkse politicus dus) ter discussie worden gebracht, net als eerder andere onzinnige punten, alleen maar omdat een microscopische minderheid van mensen er een probleem over maakt (in dit geval zelfs geen Nederlanders).quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:13 schreef m021 het volgende:
[..]
Ja hallo, jij hebt 'linkse boomknuffelaars' in de TT gezet.
Nou als ik even naar je OP kijk, maakt het voor jou wel degelijk uit.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
links, rechts of midden, 't maakt mij geen hol uit; als je met dit soort belachelijke ideeën komt, krijg je de wind van voren.
er valt op typisch rechts gedrag ook genoeg aan te merken, maar daar gaat dit topic niet over.
nu weer terug naar het onderwerp in de OP.
Je weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Tsja, zo is het makkelijk discussie voeren ja. Ik kan ook wel een heleboel dingen roepen die waarschijnlijk op een politcus toepasbaar zijnquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, ik constateer dat ze zelf al jaren rijdt in een prehistorische mercedes diesel stationcar.
enige wat jij aan het doen bent, is het simpele feit dat ze dat doet trachten te maskeren door te zeuren om beweegredenen, die evident zijn.
die zuinige japanner kan ze zelf wel betalen, gezien het jaarsalaris van een kamerlid en onkostenvergoedingen die ook te declareren zijn; dus dat zal het probleem niet zijn; als GL-fractievoorzitter zou ik die auto wel kopen, juist om dit soort afgangen te voorkomen. Maar dat doet ze niet, omdat ze geld spaart voor een vliegreisje naar verre bestemmingen oid waarschijnlijk
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je weet het dus echt niet; je speculeert maar wat. Tsja, zo is het makkelijk discussie voeren ja. Ik kan ook wel een heleboel dingen die waarschijnlijk op een politcus toepasbaar zijn
En je hebt helemaal gelijk: als jij op zo'n manier "discussies" wilt voeren, dan valt dat niet te "winnen" (een discussie winnen op internet....hoe kom je erop zeg).
Ik ook nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:42 schreef Megumi het volgende:
Zie het verband met boomknuffelaars niet.
Wat is er eingelijk mis met bomenknuffelaars, mag een mens niet meer van de natuur houden is dat verboden tegenwoordig. Ben je dan meteen staats gevaarlijk, potentieel terrorist...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:58 schreef I_will_be_heard het volgende:
Zo'n bomenknuffelaar is die meneer niet vind ik, hij is toch werkzaam geweest voor de Israelische wapenindustrie?
Ja.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:33 schreef MyName het volgende:
[..]
Wat is er eingelijk mis met bomenknuffelaars, mag een mens niet meer van de natuur houden is dat verboden tegenwoordig. Ben je dan meteen staats gevaarlijk, potentieel terrorist...![]()
Ik vind die Volkert een vuile moordenaar maar ben gek op de natuur. Betekent dat dat " rechts" mij niet kan plaatsen ????quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:11 schreef m021 het volgende:
[..]
Ja.
Pim Fortuyn (de toekomst van Nederland) + Volkert vdG (boomknuffelaar) = dode Pim Fortuyn (mijn rechtse politicus, wat doe je?)
Aldus de logica van rechts.
Volkert een vuile moordenaar vinden en gek op de natuur zijn kan niet aldus de "rechtse" logica.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:16 schreef MyName het volgende:
[..]
Ik vind die Volkert een vuile moordenaar maar ben gek op de natuur. Betekent dat dat " rechts" mij niet kan plaatsen ????
Dan besta ik dus niet volgens "rechts" nederland...Hmmm als ze me dan ook eens met rust lietenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Volkert een vuile moordenaar vinden en gek op de natuur zijn kan niet aldus de "rechtse" logica.
Hoe kom je er trouwens bij dat het geen Nederlanders zijn?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
en waar ging het over? zogenaamd racistische namen van straten, die door een PvdA'er (linkse politicus dus) ter discussie worden gebracht, net als eerder andere onzinnige punten, alleen maar omdat een microscopische minderheid van mensen er een probleem over maakt (in dit geval zelfs geen Nederlanders).
Het spijt me zeer voor je, maar de dokter had wel gelijk:quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Hoe kom je er trouwens bij dat het geen Nederlanders zijn?
quote:De zaak kwam aan het rollen toen het afgelopen weekeinde een Rotterdams theatergezelschap een stuk in de Afrikaanderwijk speelde, waaraan verschillende Zuid-Afrikanen meededen.
ohw, ik dacht dat robbert baruch de veroorzaker was, blijkbaar indd verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Het spijt me zeer voor je, maar de dokter had wel gelijk:
[..]
Zo , dan ga ik je nu van antwoord bedienen met dezelfde kwalitatieve inhoud:quote:Op maandag 10 juli 2006 17:56 schreef Krln het volgende:
(blablablablabla)
Zo dat is er ook weer uit :-)
Goedpraten...... is dat hetzelfde als het gedrag van de neo-nazi's begrijpen (immers, de allochtonen hebben deze houding aan hun eigen gedrag te danken), maar niet goedkueren?quote:Op maandag 10 juli 2006 18:05 schreef PAA-053 het volgende:
Nou, dit vind ik nog niet zo'n dramatisch geval. Zelfs wel steekhoudend, de apartheid en alles wat daarbij hoort is echt iets beschamends voor NL.
Waar ik me persoonlijk veel en veel meer aan erger zijn de mensen die het gedrag van de jongeren in A-dam e.d. goedpraten, als zij bijv,. straatvegers lastig vallen. Dan krijg je van die argumenten als 'kansarm', 'verveling' of 'kijk dan eens naar de buurt waarin ze wonen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |