abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:41:55 #1
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39510605
Omdat het oude topic over deze band gesloten was, bij deze een nieuw:

Het verhaal van de band mag bekend zijn: Zanger Cedric Bixler-Zavala en gitarist Omar a Rodriguez-Lopez verlaten postpunkband At the drive in op hun hoogtepunt en beginnen een nieuwe band: the Mars Volta. Een band die zich met recht progressief mag noemen: uit progrock, punk, psychedelica, jazz, funk, hardcore, ambient, salsa en pop wordt een volledig eigen stijl gedestileerd. Men heeft tot op heden een EP, twee LP's en een live album uit. Het derde studioalbum is onderweg en komt op 22 Augustus uit onder de titel Amputechture. De tracklist van het nieuwe album:

1. VICARIOUS ATONEMENT
2. TETRAGRAMMATON
3. VERMICIDE
4. MECCAMPUTECHTURE
5. ASILOS MAGDALENA
6. VISCERA EYES
7. DAY OF THE BAPHOMETS
8. EL CIERVO VULNERADO

en dit wordt naar verluid de hoes:

Ik heb Vermicide en Asilos Magdalena al gehoord, de eerste komt dichter bij at the drive in dan alles wat de band ooit gemaakt heeft, de tweede is een bijna volledig akoustische ballad, geheel in het spaans gezongen.

Discografie:

Tremulant EP

De-loused in the Comatorium

Frances the Mute

Scabdates (live)

Amputechture (22 Aug.)

Personnel

* Omar Alfredo Rodriguez-Lopez - Lead Guitar
* Cedric Bixler-Zavala - Vocals
* Jon Theodore - Drums
* Isaiah Ikey Owens - Keyboards
* Juan Alderete - Bass
* Marcel Rodriguez-Lopez - Percussion
* Pablo Hinojos-Gonzalez - Sound Manipulation
* Adrian Terrazas-Gonzales - Flute, Tenor Saxophone, Bass Clarinet
* John Frusciante - Rhythm Guitar

A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 juli 2006 @ 16:44:21 #2
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:10:02 #3
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39513160
Gedownload, bij bearshare gevonden. Mag je hier eigenlijk wel praten over download praktijken?
pi_39514002
zolang je maar geen directe downloadlinks aanbiedt of daarom vraagt
  Licht Ontvlambaar dinsdag 4 juli 2006 @ 19:00:17 #5
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39514668
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:10 schreef Paradigm_shift het volgende:
Gedownload, bij bearshare gevonden. Mag je hier eigenlijk wel praten over download praktijken?
mischien zijn die fake
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:04:56 #6
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39514810
Mwa, denk het niet, het klinkt wel heel duidelijk als TMV, vooral Cedrics stem is onmiskenbaar...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:15:25 #7
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39515077
quote:
1. VICARIOUS ATONEMENT
2. TETRAGRAMMATON
3. VERMICIDE
4. MECCAMPUTECHTURE
5. ASILOS MAGDALENA
6. VISCERA EYES
7. DAY OF THE BAPHOMETS
8. EL CIERVO VULNERADO
Die songtitels bewaar me...

Frances the Mute was wel een puike plaat, ik ga deze zeker een kans geven. Ik heb ze live gezien in het voorprogramma van de RHCP in 2003, toen meende ik nog dat het niks anders was dan teringherrie. Jammer...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_39515426
Na Deloused eigenlijk de interesse in deze band verloren. Eén keer in het voorprogramma van Les Savy Fav gezien ten tijde van de Tremulant EP, maar het optreden in de Melkweg toen Deloused uit was, was echt verschrikkelijk. Nou ja, als je Frances the Mute tof vind had je dat optreden ook leuk gevonden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:29:24 #9
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39515457
Tja een aardige band, maar At the Drive in was echt veer beter.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 5 juli 2006 @ 00:04:18 #10
139649 Sjonge11
Lekker wel, of niet dan?
pi_39526427
Na Deloused zijn ze zegmaar beetje gaan zuigen... Frances the Mute maakte echt geen sense als het nieuwe album weer van dat nutteloze gejam is, hoeft ik em nie...
deviant|defiant
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:50:30 #11
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39539450
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef OMG het volgende:
Na Deloused eigenlijk de interesse in deze band verloren. Eén keer in het voorprogramma van Les Savy Fav gezien ten tijde van de Tremulant EP, maar het optreden in de Melkweg toen Deloused uit was, was echt verschrikkelijk. Nou ja, als je Frances the Mute tof vind had je dat optreden ook leuk gevonden.
Ja, ik vind Frances stukken beter dan De-loused. Juist die spacy jams vind ik zo geweldig aan die plaat, als ze binnekoprt een keer in NL spelen ga ik zeker kijken.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:02:15 #12
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39539810
Ik word die zang van Cedric altijd erg snel zat, en een hele cd afluisteren is dan ook een behoorlijke opgave. Vind het wel jammer, want muzikaal zit het altijd wel degelijk in elkaar.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:30:29 #13
130803 Gripper
Get a grip
pi_39540700
Ben heel benieuwd naar de nieuwe cd, en ik hoop ze eindelijk nog eens live te gaan zien. Vorig jaar ben ik speciaal voor TMV naar Rockin'park in Nijmegen gegaan, maar toen meldde de band zich helaas op het laatste moment af vanwege keelpijn bij Cedric...
Krijs dan ook niet zo stom, denk ik dan
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:30:35 #14
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_39540703
Komt dat nieuwe album al zo snel uit? Doen ze goed .
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:30 schreef Gripper het volgende:
Ben heel benieuwd naar de nieuwe cd, en ik hoop ze eindelijk nog eens live te gaan zien. Vorig jaar ben ik speciaal voor TMV naar Rockin'park in Nijmegen gegaan, maar toen meldde de band zich helaas op het laatste moment af vanwege keelpijn bij Cedric...
Krijs dan ook niet zo stom, denk ik dan
Ongeveer net zo .
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:36:22 #15
13148 Shogo
Psycho...
pi_39540870
Ik ben ook bij deloused blijven hangen, heb frances wel geluisterd maar ik vond er toen niet veel aan en nu vind ik het eigenlijk nog niet geweldig, maar ik ga dit album wel een kans geven hopelijk klinkt het gewoon weer goed.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 juli 2006 @ 12:28:57 #16
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39569344
persoonlijk vond ik Frances The Mute erg goed
al sinds de erg vroeg gelekte versie
heb hem meteen gekocht op de dag dat hij uit kwam

ik hoorde The Mars Volta voor het eerst op 3voor12 (toen nog het lek)
dat was Drunkship of Lanterns volgens mij

moet nog steeds deloused kopen

Amputechture is the third album by The Mars Volta. It was recorded in Los Angeles, El Paso, and Melbourne, Australia. The album was produced by Omar Rodriguez-Lopez and mixed by Rich Costey. The cover art features Jeff Jordan's "Big Mutant". A release date of August 22, 2006 was confirmed by Universal Records. Gold Standard Labs confirmed that the album will be released on vinyl in September of 2006. The album is said to feature acoustic guitars as well as horns and percussion, utilizing almost a dozen players, including Red Hot Chili Peppers guitarist John Frusciante who will be featured as guest guitarist on every track of Amputechture. Vermicide is expected to be the first single, to be released sometime in the near future.

On June 28, the track Asilos Magdalena was leaked onto the Internet. Following that, on July 1, Vermicide was then leaked. Also, on July 5, two more tracks leaked onto the Internet, which were Vicarious Atonement and Meccamputechture.

Track listing

1. Vicarious Atonement (7:21)
2. Tetragrammaton (16:43)
3. Vermicide (4:17)
4. Meccamputechture (11:03)
5. Asilos Magdalena (6:36)
6. Viscera Eyes (9:25)
7. Day of the Baphomets (11:57)
8. El Ciervo Vulnerado (8:59)
[wikipedia]

en nog een artikel hier
http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1002765156
pi_39569801
Kijk erg uit naar het nieuwe album, vind de vorige twee dan ook steengoed! Optreden in de Paradiso vorig jaar februari is dan ook 1 van de beste optreden dat ik tot nu toe heb gezien!
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 juli 2006 @ 19:57:41 #18
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39588250
Goede band Deloused is een van m'n favoriete albums. Frances is ook wel leuk, maar al die lange tracks achter elkaar is voor mij iets teveel van het goede.

Weet iemand trouwens of het nieuwe album ook weer een conceptalbum is?
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 juli 2006 @ 22:51:33 #20
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39588586
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Nepthys het volgende:
Goede band Deloused is een van m'n favoriete albums. Frances is ook wel leuk, maar al die lange tracks achter elkaar is voor mij iets teveel van het goede.

Weet iemand trouwens of het nieuwe album ook weer een conceptalbum is?
ik denk het wel
pi_39591614
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef OMG het volgende:
Na Deloused eigenlijk de interesse in deze band verloren.
same here. daarna dreven ze het naar mijn smaak te ver door. Deloused was goed in balans.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:09:04 #22
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39599284
Dan kun je deze wel een kans geven. Alle ambience invloeden zijn zo goed als verdwenen, geen minutenlange kikkers, windgeluiden of bellen meer. Ik heb nu het hele album geluisterd, en het is allemaal een stukje compacter en songgerichter (al is dat bij TMV natuurlijk realtief) geworden. Over het algemeen klinkt het allemaal wat funkier en jazzier, de saxofoon en klarinet hebben ook weer een prominente rol. Verder hoor ik ook wat dreamtheater achtige passages en Zappa invloeden. En ja, volgens mij is het inderdaad weer een concept album, al heb ik me niet echt op de teksten geconcentreerd, maar ik heb het idee dat het over religie/religieuze huichelarij gaat. Deze gaan we kopen!
pi_39600574
hm, klinkt interessant. wellicht idd de moeite waard, zal het zeker een paar luisterbeurtjes geven.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 juli 2006 @ 13:46:37 #24
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39604325
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:09 schreef Paradigm_shift het volgende:
Dan kun je deze wel een kans geven. Alle ambience invloeden zijn zo goed als verdwenen, geen minutenlange kikkers, windgeluiden of bellen meer. Ik heb nu het hele album geluisterd, en het is allemaal een stukje compacter en songgerichter (al is dat bij TMV natuurlijk realtief) geworden. Over het algemeen klinkt het allemaal wat funkier en jazzier, de saxofoon en klarinet hebben ook weer een prominente rol. Verder hoor ik ook wat dreamtheater achtige passages en Zappa invloeden. En ja, volgens mij is het inderdaad weer een concept album, al heb ik me niet echt op de teksten geconcentreerd, maar ik heb het idee dat het over religie/religieuze huichelarij gaat. Deze gaan we kopen!
waar heb je die gevonden ?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 juli 2006 @ 16:38:40 #25
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')