Hoe bot jij het hier ook brengt, er zit een harde kern qua waarheid in. De baby-boomers zijn idd degene die eigenlijk het gene wat de generatie daarvoor op had gebouwd, keihard heeft lopen uit gegeven. --> Oneindig studeren, allerlei subsidies, uitkeringen, bonussen enz enz enz....en nu idd massaal aan de vervroegd pensioen.....en dan klagen tegen mijn generatie (30+) dat ze altijd zo hard hebben gewerkt blablabla...en dan heel boos worden als ik ze fijn met de neus op de feiten druk...niks hard gewerkt, hard geld uitgegeven...dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:03 schreef LXIV het volgende:
Nu de zon weer schijnt, zie ik ze vanuit mijn kantoor weer voorbijfietsen: de Grijze Ratten, ofwel de babyboomers. Te onderscheiden door hun bruine koppen van het vele buiten zijn, hun gespierde kuiten van het fietsen en hun zelfgenoegzame glimlach op hun tronies. Pas 56 en al helemaal met pre-pensioen (inclusief eindloonregeling)
Deze generatie heeft dus nooit gewerkt: Eerst tot hun 35-ste teren op de zak van de wederopbouwgeneratie, de tijd beiden met demonstrasies, sit-in aksies, rondrijden op witte fietsen en happenings:
ff de link, plaatje mag geloof ik niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:17 schreef LXIV het volgende:
Plaats hier voorts zo veel mogelijk plaatjes van Grijze Ratten, die niet aan het werk zijn maar lekker profiteren:
[afbeelding]
En niet alleen het geld uitgegeven van de generatie vóór hen. Middels het opbouwen van een fikse staatsschuld, hebben ze ook een voorschot genomen op de generatie ná hen!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe bot jij het hier ook brengt, er zit een harde kern qua waarheid in. De baby-boomers zijn idd degene die eigenlijk het gene wat de generatie daarvoor op had gebouwd, keihard heeft lopen uit gegeven. --> Oneindig studeren, allerlei subsidies, uitkeringen, bonussen enz enz enz....en nu idd massaal aan de vervroegd pensioen.....en dan klagen tegen mijn generatie (30+) dat ze altijd zo hard hebben gewerkt blablabla...en dan heel boos worden als ik ze fijn met de neus op de feiten druk...niks hard gewerkt, hard geld uitgegeven...dat dan weer wel.
Zeer juist. Een probleem waarvan, mijnsziens, de ernst maar niet wordt ingezien. Het lijkt wel of er taboe op rust.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
En niet alleen het geld uitgegeven van de generatie vóór hen. Middels het opbouwen van een fikse staatsschuld, hebben ze ook een voorschot genomen op de generatie ná hen!
Tja er rust een taboe op he.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe bot jij het hier ook brengt, er zit een harde kern qua waarheid in. De baby-boomers zijn idd degene die eigenlijk het gene wat de generatie daarvoor op had gebouwd, keihard heeft lopen uit gegeven. --> Oneindig studeren, allerlei subsidies, uitkeringen, bonussen enz enz enz....en nu idd massaal aan de vervroegd pensioen.....en dan klagen tegen mijn generatie (30+) dat ze altijd zo hard hebben gewerkt blablabla...en dan heel boos worden als ik ze fijn met de neus op de feiten druk...niks hard gewerkt, hard geld uitgegeven...dat dan weer wel.
Dat valt toch wel mee? Er is in ieder geval geen Meldpunt Discriminatie Senioren of zoiets dergelijks. Wat dat betreft mogen jullie gerust het hart luchten.quote:
Lijkt me logisch, want het is nog steeds de baby-boomers die alle politieke en meestal ook de uitvoerende macht hebben, dus tja...die zullen er neit over beginnen.....maar het is ook de schuld van de huidige 30+ generatie, want die zijn veels te veel met zich zelf bezig en intereseren zich, zeer onterecht, niet in dit probleem. [sub]Ik ben er net zo schuldig aan....ik roep het wel eens, maar doe er verder niks mee.quote:
goed topic.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
En niet alleen het geld uitgegeven van de generatie vóór hen. Middels het opbouwen van een fikse staatsschuld, hebben ze ook een voorschot genomen op de generatie ná hen!
Als dit een afspiegeling is van de generatie na mij, hoef ik daar in elk geval niks van te verwachten...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:10 schreef DANILXL het volgende:
gast what lul je nou. Mn vader is 55 en moet gewoon tot zn 65ste werken. Dus hou je mond met je lappe gelul
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |