Nu weet ik dat ik weer de "gebeten hond" ben, maar ik heb al vaker gezegd hier dat ze volgens mij de dingen voor haarzelf zit aan te vullen. De "veilige vruchten" (BE) zijn alleen als extra bedoeld als je het niet meer trekt. Je moet wel wat strenger zijn voor jezelf en proberen niet zo snel toe te geven aan het rommelgeluid in je buik.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
600 a 700 calorieën is ook niet gezond, je mag er best 1000 hebben op een dag, niet?
Kan je dat allemaal invriezen? Dat scheelt wel, maar dan heb je denk ik iets meer ruimte nodig dan alleen een vriesvakje.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik vries in!
Bijvoorbeeld vlees, koeken, brood enz enz. Ik heb tot nu toe nog niets hoeven weggooien eigenlijk.
Sorry, maar nu ga ik even uit mijn slof schieten, want ik vind dat je behoorlijk loopt te zwetsen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:10 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het spijt me maar ik zei het al eerder dat ze voor mijn gevoel de dingen zat te veranderen en dat van die omelet had ik gezien dat ze dubbel had genomen maar daar had ik eerst maar niet op gereageerd. Ik vind het sneu maar ik denk dat daar het begin in zit. Wees wat strenger en hou je je aan het advies zoals in het boek. Als het je niet lukt is het ook geen ramp.
Lieve schat, als ik de posts hierboven lees, smokkel je wel vaker en kom je een paar keer boven de 1000 uit.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb tot dusver misschien 2x een extra appel genomen omdat ik het idee had dat ik om ging vallen, echt niet iedere dag hoor. En één keer "gezondigd" door die omelet.
Daarentegen vertel ik het hier niet als ik dingen niet neem, terwijl ik ze wel mag. Bijvoorbeeld, gister mocht ik nog een liga, nou die zit nog steeds in m'n tas. Ik zorg er wel voor dat ik in "evenwicht" blijf wat dat betreft.
En nogmaals, ik vul het dagelijks in op een calorieënteller en ik ga niet over de 1000. Meestal hang ik rond de 800 a 900.
Én ik sport
Kom maar op, ik ben toch al de gebeten hond hierin, maar milagro is het blijkbaar ook al opgevallen. Shoot me!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sorry, maar nu ga ik even uit mijn slof schieten, want ik vind dat je behoorlijk loopt te zwetsen.
Als jij denkt dat één keer zo'n klote omelet hier invloed op heeft, dan moet je jezelf echt laten nakijken. Behalve dit puntje wordt dat dieet gewoon behoorlijk keurig gevolgd. Soms extra fruit kàn het verschil niet maken. Als je denkt dat jezelf uithongeren een goede weg is, ga je gang. Als je echter wil dat je een duurzaam effect bereikt, lijkt dat mij niet zinvol.
Klopt, in het weekeinde. Dan ga je nl. ook mét SB over de 1000 heen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Lieve schat, als ik de posts hierboven lees, smokkel je wel vaker en kom je een paar keer boven de 1000 uit.
Als ik smokkel, is het doorgaans met fruit, een paar aardbeien door de yoghurt, dat moet het niet zijn volgens mij.quote:Dat zal het dan wel zijn, al vind ik ruim onder de 1000 gaan zitten idiooit, SB is best een crashdieet, al vinden jullie van niet, maar goed, ik denk dus dat het bij dit dieet zaak is dat je níet smokkelt, om snel resultaat te zien, in gewicht.
Ik heb de indruk dat sommige dingen wel ruimer zitten ja en dat m'n vorm verandert, maar nu blijkt dat ik niks ben afgevallen, ben ik daar ineens niet meer zo zeker van.quote:Zie je ook geen verschil in de spiegel, merk je niet dat kleding iets ruimer gaat zitten?
Ms je niet zo blind staren op het gewicht, maar hoe je je voelt en wat je ziet laten tellen, dat motiveert ook, ms wel beter?
Mja, misschien is dat het dan, in combi met die ellendige Mirena. En wat ik af moet vallen is ook weer niet zó schrikbarend hoorquote:En ja van sporten word je zwaarder, maar dat is enkel in het begin, als je er zo karig bij eet, ga je op een bepaald moment echt afvallen, al duurt dat bij jou ms wat langer, omdat er "veel" af te vallen is.
Ik heb er in de afgelopen 3 weken 2 afgezegd vanwege m'n dieet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:25 schreef Fuente het volgende:
Ik smokkel wel en val toch af. Niet dat ik elke dag smokkel, maar eens per week iets anders, bijvoorbeeld een bbq.
Dat is misschien wel een idee jaquote:Maar goed, wat ik net zei, misschien je je eens meten ipv wegen. Kan soms ook een groot verschil laten zien!
Dankje. En nu ga ik naar de markt, even een lading fruit en groente halenquote:Laten we nou niet met z'n allen gaan hakken over smokkelen en hoe of wat, heeft geen zin en is voor XcUZ_Me ook niet echt een oppepper.
Ik ben juist veel goedkoper uit met boodschappen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:02 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe gaan jullie om met het boodschappen doen voor dit dieet? Ik vind het er op zich prima uitzien, maar 1 koekje hier, 1 plakje van dit daar, het lijkt me zo zonde om de rest gewoon weg te gooien! Ook als je bijvoorbeeld 100 gram van iets mag hebben en het wordt normaal in porties van 300 gram verkocht ofzo en het is niet houdbaar... Tsja, ik denk dat dit allemaal erg duur is en vooral zonde.
Ik denk dat dingen niet nemen fouter is dan dingen extra nemen!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb tot dusver misschien 2x een extra appel genomen omdat ik het idee had dat ik om ging vallen, echt niet iedere dag hoor. En één keer "gezondigd" door die omelet.
Daarentegen vertel ik het hier niet als ik dingen niet neem, terwijl ik ze wel mag. Bijvoorbeeld, gister mocht ik nog een liga, nou die zit nog steeds in m'n tas. Ik zorg er wel voor dat ik in "evenwicht" blijf wat dat betreft.
En nogmaals, ik vul het dagelijks in op een calorieënteller en ik ga niet over de 1000. Meestal hang ik rond de 800 a 900.
Én ik sport erbij.
Idd, ik merk nu dat ik ( op de eerste week na) goedkoper uitben. Ben nu aan voedsel en drinken zo'n 50 euro kwijt per week, dat was eerst 70 euro!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben juist veel goedkoper uit met boodschappen.
Voordeel is dat wij met zijn 2-en zijn en je dus minder snel dingen weg zal moeten gooien maar verder vries ik alles gewoon in.
En dingen als 1 speculaasje doe ik gewoon niet. Dan neem ik wel een plak ontbijtkoek of zo.
Crackers en andere dingen gaan gewoon in vershoudbussen.
Doe ik doorgaans ook hoor, maar ik was zo vol na al dat fruitquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk dat dingen niet nemen fouter is dan dingen extra nemen!
Bij elk dieet is de eerste regel dat je de motor brandend moet zien te houden. Minder eten dan wat is voorgeschreven is dus geen goed plan! Gewoon netjes alles opeten!
Ik doe ook niet aan spreiden. Gister had ik van al dat fruit een fruitsalade gemaakt en in 1x opgegeten. Heb alleen dat opkikkertje en die liga laten zitten.quote:Dingen spreiden is bijvoorbeeld ook zoiets dat geen goed idee is. Die fruitlunch die zo veel is moet ook gewoon in 1 keer gegeten worden ipv elk uur iets. Je lichaam moet wennen aan 3 keer per dag een maaltijd en om de boel gaande te houden zijn er de tussendoortjes.
Hoezo kom maar op? Ik heb mijn zegje toch al gedaan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Kom maar op, ik ben toch al de gebeten hond hierin, maar milagro is het blijkbaar ook al opgevallen. Shoot me!![]()
Wij waren de laatste tijd nogal verslaafd aan de Beef Chimichurry!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:36 schreef Fuente het volgende:
Idd BE, en die vond ik echt heerlijk (nog steeds hoor als ik eerlijk moet zijn). Maar het is eigenlijk heel duur, en al die marinades en sausjes![]()
Maar goed, als ik ooit op m'n streef kom, en dat duurt nog heeeeel lang, dan eet ik wel af en toe zo;n pak
Dat idee heb ik nou ook al! Ik tel alleen niet echt wat ik kwijt ben per week... Maar omdat je iedere keer met een vrij beperkt boodschappenlijstje op pad gaat (namelijk exact wat je de komende dagen mag hebben), kom je niet thuis met allerlei onzin.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:31 schreef Fuente het volgende:
[..]
Idd, ik merk nu dat ik ( op de eerste week na) goedkoper uitben. Ben nu aan voedsel en drinken zo'n 50 euro kwijt per week, dat was eerst 70 euro!
Ja en die wraps met dat lekkere creme fraiche sausje.. mjam mjam!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij waren de laatste tijd nogal verslaafd aan de Beef Chimichurry!
Dat wil wel met de creme fraiche enzo.
Wij hadden al weken geen aardappels meer gekookt. Alleen maar bakken of van die kant en klare zakken aardappelbolletjes enzo. En daar hoort natuurlijk weer mayonaise enzo bij....quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij waren de laatste tijd nogal verslaafd aan de Beef Chimichurry!
Dat wil wel met de creme fraiche enzo.
Lekker veel zout erop!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:51 schreef Koningin het volgende:
Wij hadden al weken geen aardappels meer gekookt. Alleen maar bakken of van die kant en klare zakken aardappelbolletjes enzo. En daar hoort natuurlijk weer mayonaise enzo bij....![]()
en kroepoek!quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:22 schreef Mickeys het volgende:
ow... satesaus.. bij alles wat chinees/indisch was.. ook zo'n fijne
maar het rare is... de mensen van chinese/indische afkomst zijn vaak slank... die zullen vast geen satesaus nemen of zo en kroepoekquote:
Dat is inderdaad wel slim.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben juist veel goedkoper uit met boodschappen.
Voordeel is dat wij met zijn 2-en zijn en je dus minder snel dingen weg zal moeten gooien maar verder vries ik alles gewoon in.
En dingen als 1 speculaasje doe ik gewoon niet. Dan neem ik wel een plak ontbijtkoek of zo.
Crackers en andere dingen gaan gewoon in vershoudbussen.
Niet overal hoor, sommige broeken zaten nog steeds idioot, maar ik heb een broek gekocht in maat 42 en dat is echt een tijdje geleden!quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:26 schreef Fuente het volgende:
XcUZ_Me, zie nou wel? Je wordt echt wel dunnerGoed zo meis! Fijn is dat he, als je een maatje kleiner kan?
Irritant is dat he, tussen 2 maten inzitten? Ik merkte net met het passen dat ik qua onderlijf echt tussen 42 en 44 inzit. Bovenlijf is nooit zo'n probleem dat varieert van M tot XL, afhankelijk van de winkel, merk, enz.quote:Bij mij zakken de broeken maat 50 van m'n kont, maar ik pas ook nog niet in 48 (niet over m'n buik) dus nog ffies en dan kan ik ook
Letten op welk merk je koopt en welke supermarkt. Soms is de markt (met al dat groente en fruit) goedkoper dan de supermarkt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:08 schreef weathergirl het volgende:
Ik ben even benieuwd, ik volg geen dieet ofzo, maar hoe kun je nou zo goedkoop uit zijn met eten? Ik ben per week voor 2 personen tussen de 110-150 euro kwijt in de supermarkt en dan vind ik helemaal niet dat ik overdreven veel haal. Ik eet niet eens vlees. Hoe doe je dat voor 40 of 50 euro per week?
Absoluut niet als verwijt bedoelt hoor, maar ik snap dus ook niet wat je dan allemaal haalt voor meer dan 100 euro?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:08 schreef weathergirl het volgende:
Ik ben even benieuwd, ik volg geen dieet ofzo, maar hoe kun je nou zo goedkoop uit zijn met eten? Ik ben per week voor 2 personen tussen de 110-150 euro kwijt in de supermarkt en dan vind ik helemaal niet dat ik overdreven veel haal. Ik eet niet eens vlees. Hoe doe je dat voor 40 of 50 euro per week?
Wat bij ons mss vertekent is dat wij sowieso voornamelijk water en thee drinkers zijn, dus geen pakken sap en fris enzo. Dat scheelt mss ook al wel.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:27 schreef Mickeys het volgende:
Letten op welk merk je koopt en welke supermarkt. Soms is de markt (met al dat groente en fruit) goedkoper dan de supermarkt.
Ik moet wel bekennen dat ik ook rond de 60 euro in de week kwijt ben en ik ben alleen.
Ik vat het ook totaal niet op als verwijt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:17 schreef Fuente het volgende:
[..]
Absoluut niet als verwijt bedoelt hoor, maar ik snap dus ook niet wat je dan allemaal haalt voor meer dan 100 euro?
Ik doe boodschappen bij Aldi en C1000, en voor mijn dieet was ik inclusief luiers en voeding voor mijn dochtertje en kattevoer enz, nooit meer kwijt dan 80 euro. En dan aten we echt lekker, en uitgebreid.
Ik zou niet weten wat ik allemaal moet kopen met zoveel geld, dus eigenlijk kan ik ook geen goed antwoord geven, behalve mijn vraag dan stellenEn nogmaals, echt geen verwijt ofzo, voor wat je vraag betreft.
Moet er overigens wel bijzeggen dat ik het me financieel ook niet zou kunnen veroorloven om veel geld uit te geven dus misschien is het een gewoonte van kijken naar wat goedkoop is. En wij eten (en aten voor het dieet ook) alleen maar verse groenten.
Volgens mij leg je zelf al prima uit waar de kosten vandaan komen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:06 schreef weathergirl het volgende:
uitleg over bestedingen
Ja idd. die yoghurt met halvajam was 1 keer maar nooit weer. Ik heb nu optimel yoghurt en die is beter te doen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:40 schreef Fuente het volgende:
Ik vind de yoghurt 's morgens ook moeilijk om naar binnen te krijgen. Vanmorgen moest ik yoghurt met een schepje halvajam, maar meer dan 150 ml krijg ik er 's ochtends niet in van yoghurt dan. 2 boterhammen zouden er makkelijk ingaan
Volgens mij stond dat ergens achter in het boek. Ik pakte elke keer 100 gram maar had altijd over.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:04 schreef Koningin het volgende:
Als ik 125 gram gekookte rijst moet hebben, hoeveel is dat dan ongekookt?
Welkom en succesquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:28 schreef Babbelzz het volgende:
ik doe ook mee!
Ik heb online programma en start maandag. Morgen ff boodschappen doen!
echt super, alles helemaal naar wens in mailbox, zonder vlees, vis en pasta
Nou ik ga hopen dat t goed gaat. ik zal zondag ff wegen en bekijken wat de schade is en posten hoe het hier gaat
de boeken zijn alleen uitverkocht, die krijg ik pas in loop volgende week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |