abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39508336
Vorig topic.

Ga verder.
Graag op anoniem
pi_39508382
Ik heb gisteren

Uitgelezen. Ga dadelijk naar de bieb.
Graag op anoniem
pi_39508428
Hmm zomer, tijd om de bieb te plunderen

- Mensen, rechten en islam (verschillende essays)
- Hanna Arendt - Tussen verleden en toekomst
- Michel Houellebecq - Platform
- Michel Foucault - Geschiedenis van de waanzin
- Ann Coulter - Godless
- Thomas L. Friedman - The World Is Flat

tvp
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:40:35 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_39508646
Zoals ik in het vorige topic al zei: Supertex van Leon de Winter. Maar ook Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer voor de tweede keer, omdat het zo ontzettend mooi is, alsmede 1453: Het wonderlijke verhaal over de sultan en de keizer, het kanon en de muur en de vloot die over de kaap werd getild van Roger Crowley, gedramatiseerde non-fictie over de val van Constantinopel.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:09:50 #5
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_39509471
De Kleine Johannes
De Narcis van Gabon
pi_39509964
Boek gelezen van Danny Wallace - Ja. Erg grappig boek en het heeft ook een spirituele achtergrond.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:07:04 #7
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_39513089
Laat ik proberen hier ieder topic te posten om mijn leesgedrag weer wat omhoog te halen.

Uit:
Everyman van Philip Roth
Het enige andere wat ik van Roth heb gelezen was zijn eerste: Goodbye Columbus. Dat ging over twintigers en seks, en vormt wel een leuk contrast met Everyman, dat gaat over bejaarden en doodgaan (en seks). Niet erg wereldschokkend, maar wel een leuk geval van (zwaar depressieve) opa vertelt.
Atheologie van Michel d'Onfray
Strijdvaardig betoog van een Fransman die het niet zo heeft op alles dat in iets gelooft. Hij heeft over het algemeen wel een punt, maar komt ook een beetje over als een vieze kettingrokende Fransman met een ranzig snorretje.
Factotum van Charles Bukowski
Leuk geschreven boekje met veel seks, drank, drank en ontslagbrieven. Het dreutelt net als zijn personages maar wat in het rond, maar tis wel humoristisch, goor en aanstekelijk. Ik weet niet of ik echt behoefte heb aan meer Bukowski als al zijn boeken exact zo zijn, maar vermaakt heb ik me zeker. De verfilming vond ik ook heel prima.

Op het moment ben ik Nescio weer aan het herlezen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:09:37 #8
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_39513146
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:31 schreef Autodidact het volgende:

- Ann Coulter - Godless
Getverdemme, waarom lees je dat?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:14:53 #9
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39515061
Ik lees op dit moment Moordlust van Daniel Hecht.. ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_39518975
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:09 schreef Sai het volgende:

[..]

Getverdemme, waarom lees je dat?
. Goed dat iemand het opmerkt. Ik wilde gewoon weten wat dat wicht van een nazi allemaal te zeggen had na al die ophef. 't Is ook een leuke afwisseling op de wat lastigere boeken. Ik zit nu op de helft en het ene verhaal is nog hilarischer dan het andere... als je wat afwisseling zoekt op overpeinzing, onderzoek, beargumentatie en correctheid, kan ik je dit boek van harte aanbevelen. De reden dat ik het lees is niet echt iets als 'know your enemy', daar zijn veel betere boeken voor.
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:43:25 #11
55260 Rayyvin
Back again
pi_39533395
De Zwerm van Frank Schätzing.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:34:16 #12
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_39613759
The Rum Diary van Hunter S. Thompson
pi_39619065
Trouweloos van Karin Slaughter
  Moderator zaterdag 8 juli 2006 @ 09:58:12 #14
42184 crew  DaMart
pi_39627418
Gisteren heb ik de pianostemmer van Daniel Mason uitgelezen. Leuk boek, alleen jammer van de vele drukfouten, waarvan het vergeten van aanhalingstekens in dialogen me nog het meeste stoorde.

Vandaag ga ik maar eens beginnen in de delta deceptie van Dan Brown.
pi_39629293
Ik lees dus nu:

Graag op anoniem
pi_39647758
Stephen King - Cujo
pi_39647815
Frank Herbert's Duin. Heerlijk die vakantie, maar ik merk wel dat ik het niet meer gewend ben om zo veel te lezen. In de trein las ik gemiddeld een uurtje per dag in een boek, nu kom ik thuis eigenlijk niet veel verder.
pi_39648179
Momenteel Hokwerda's Kind van Oek de Jong. Net Nooit meer Zaterdag van Michel Boerebach uit, en Ongeneeslijk Optimistisch van Karel Glastra van Loon en On the Road van Jack Kerouac liggen op me te wachten
pi_39648190
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:29 schreef Mainport het volgende:
Ik heb gisteren

[afbeelding]

Uitgelezen. Ga dadelijk naar de bieb.
Super he?
pi_39648353
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:21 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Super he?
Jazeker.
Graag op anoniem
pi_39648412
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:06 schreef p-etr-a het volgende:
Frank Herbert's Duin. Heerlijk die vakantie, maar ik merk wel dat ik het niet meer gewend ben om zo veel te lezen. In de trein las ik gemiddeld een uurtje per dag in een boek, nu kom ik thuis eigenlijk niet veel verder.
Dat is een fantastisch boek. In het genre science-fiction met stip mijn favoriet. Ik ben helaas mijn kopie van dit boek kwijt - ik weet alleen nog maar dat ik het aan iemand uitgeleend had. Zeg, mijn naam staat vast niet op de binnenflap geschreven?

Zelf ben ik nu Atlas Shrugged aan het lezen, van Ayn Rand. Schijnbaar staat dit boek in de top 10 van de meest gevaarlijke boeken van de 20e eeuw. De politieke bedoelingen zitten er inderdaad dik in, maar de proza en het verhaal kunnen me wel boeien.
Bijgeloof brengt ongeluk.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:55:57 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39653777
Martin Rees - Zes getallen

De krachten die het universum in stand houden.

Leest lekker weg. Tis geen abra cadabra taal. Wetenschappelijk boek, gebracht op een luchtige manier
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:00:12 #23
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_39653840
Ik ben momenteel James Baldwin - Go tell it on the mountain aan het herlezen. Niet zijn allerbeste, maar toch mooi, hoor.
A spoonful of sugar...
  zondag 9 juli 2006 @ 11:31:12 #24
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39654366
Op dit moment Kostbaar Bezit van Naema Tahir.

Flaptekst:
'Ik zoende niet terug, al had ik duidelijk meer ervaring dan hij. Mijn rol was die van de maagd.'

Kostbaar bezit is het zinderende literaire debuut van Naema Tahir. In een subtiele en sensuele stijl schetst ze de lotgevallen van drie machtige vrouwen - allen verbonden met Nederland - in de Pakistaanse stad Lahore. De verleidingskunsten van een twaalfjarig meisje, een meedogenloos gesimuleerde maagdelijkheid en het diepe verlangen naar seksuele onderwerping ontsluieren een erotisch en tijdloos machtsspel tussen de seksen. Kostbaar bezit toont op verrassende wijze dat puur genot aan de wortel ligt van alle levenslust.

Het is best interessant om te lezen hoe sommige dingen opgepakt worden in andere culturen. Ik heb nu 1 verhaal gelezen, maar het kan me nog niet echt pakken, misschien dat die andere verhalen meer succes hebben
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_39654818
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:30 schreef Mas het volgende:

[..]

Dat is een fantastisch boek. In het genre science-fiction met stip mijn favoriet. Ik ben helaas mijn kopie van dit boek kwijt - ik weet alleen nog maar dat ik het aan iemand uitgeleend had. Zeg, mijn naam staat vast niet op de binnenflap geschreven?
Nee, helaas.

Ik vind het wel een fantastisch boek! Ik ben nu ongeveer op de helft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')