quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:58 schreef NJ het volgende:
Pas na drie gele kaarten schorsen?
Dus als je geen rood krijgt is het onmogelijk om in de groepsfase geschorst te worden en als ze dan ook nog de regel van het kwijtschelden hanteren kan je pas weer voor finale geschorst worden door gele kaarten.
Wat een idioot plan, derhalve.
Veels te grote veranderingen voor de fifa, beginnen ze nooit aan....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:00 schreef the_legend_killer het volgende:
tijdstraffen ?
Dat, dus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:58 schreef NJ het volgende:
Pas na drie gele kaarten schorsen?
Dus als je geen rood krijgt is het onmogelijk om in de groepsfase geschorst te worden en als ze dan ook nog de regel van het kwijtschelden hanteren kan je pas weer voor finale geschorst worden door gele kaarten.
Wat een idioot plan, derhalve.
Dan kun je je iedere wedstrijd misdragen zonder enig gevolg, als je maar zorgt dat je geen rood krijgt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:04 schreef Herkauwer het volgende:
Ik vind het überhaupt vreemd om geschorst te worden voor een gele kaart? Je moet toch gewoon overtredingen kunnen maken? Dat hoort bij het spelletje...
Ja, dat kan nu ook, zolang je maar geen geel krijgt..... of vlotter geel geven. Geen schorsing, maar wel oppassen voor rood.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan kun je je iedere wedstrijd misdragen zonder enig gevolg, als je maar zorgt dat je geen rood krijgt.
IS wel het eerlijkste.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Veels te grote veranderingen voor de fifa, beginnen ze nooit aan....
Er zouden wel meer dingen eerlijk zijn. Alleen doen ze er zo weinig aan helaas.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:09 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
IS wel het eerlijkste.
Maar 3 gele kaarten en dan pas schorsing is beter, maar dan moet je na de poule wel geen kaarten kwijtschelden.
Een schorsing moet tot de risico's horen, maar 2 kaarten is de snel
Gele kaarten worden momenteel juist erg veel gegeven.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:09 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, dat kan nu ook, zolang je maar geen geel krijgt..... of vlotter geel geven. Geen schorsing, maar wel oppassen voor rood.
Ja klopt en het werkt ook tijdens de wedstrijd (behalve de bekende uitzondering). Maar als je weet dat de gele kaart geen gevolgen heeft voor volgende wedstrijden, zal het ook minder uit de hand lopen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Gele kaarten worden momenteel juist erg veel gegeven.
Hoezo B-ploegenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:12 schreef placebeau het volgende:
Ik heb het mezelf ook bedacht, eigenlijk. Twee kaarten is heel rap om te schorsen, je hoeft niet echt een smerige speler te zijn om twee gele kaarten op te lopen op een WK.
En dan krijg je geen B-ploegen meer in de groepsfase vanwege gele kaarten (om andere redenen kan het uiteraard wel).
Vanuit een andere sport bekeken, daar waar dus 3 kaarten zijn, vind ik het vrij nutteloos. Die derde kaart heeft geen meerwaarde.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:08 schreef borisz het volgende:
een extra kaart toevoegen lijkt me dan ook wel een aardig plan
Ja, waarom zo moeilijk? Tijdrekken is gewoon de bal voor de tegenstander.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vanuit een andere sport bekeken, daar waar dus 3 kaarten zijn, vind ik het vrij nutteloos. Die derde kaart heeft geen meerwaarde.
Heel slecht idee. Dat is een vrijbrief om nog meer tijd te gaan rekken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:15 schreef raptorix het volgende:
Ik pleit voor een groene kaart, groene kaarten gaan niet naar de volgende wedstrijd
-3 keer groen is rood
-2 keer groen en geel is rood
-2 keer geel is rood
Groen geven voor zaken als:
-Alle overtredingen die niet direct plaats vinden gedurende het spel, dus:
-Praten tegen scheids
-Tijdrekken
-Wegtrappen van de bal
-Shirtje uit trekke, of te uitbundig feest vieren
-Te vroeg uitlopen in muur
-Hands op cruciale moment maar niet opzettelijk
Op die manier heeft een scheids meer mogelijkheden om wel op te treden, maar niet gelijk iemand op scherp te zetten.
Dat is weer een beetje overdreven, maar je moet het zeker niet minder zwaar gaan bestraffen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Of voor tijdrekken gewoon rood geven
Ze hebben op het jeugd ek (wk) hier in nederland toch die proef gedaan. Na een overtreding moet je van de bal afblijven (dus niet oppakke) en zo niet geel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, waarom zo moeilijk? Tijdrekken is gewoon de bal voor de tegenstander.
Hoezo overdreven? Iedereen háát dat irritante tijdrekken toch?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:39 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat is weer een beetje overdreven, maar je moet het zeker niet minder zwaar gaan bestraffen.
Dat was weer het andere uiterste, daar kregen mensen geel omdat ze de bal sportief terugschoten naar de plek waar de vrije trap genomen moest worden. Doelbewust een bal vasthouden om tijd te rekken is geel, maar aanraken na een overtreding moet niet meteen geel zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze hebben op het jeugd ek (wk) hier in nederland toch die proef gedaan. Na een overtreding moet je van de bal afblijven (dus niet oppakke) en zo niet geel.
Zulk soort dingen moet bij het voetbal echt veel meer. Bal oppakken, geel, niet meteen afstand nemen, geel, en zo meer. Dan komt er misschien wat snelheid in (en haal je het tijdrekken er voor een heel groot deel uit).
Begin daar maar wel mee. Aanraken na de overtreding is verboden, ben je vrij snel van alle gezeur af. Daarna iets minder streng zou kunnen maar maak duidelijk dat zulk soort dingen niet kunnen. En ja, ik vind dat dus heel erg irritant.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:42 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat was weer het andere uiterste, daar kregen mensen geel omdat ze de bal sportief terugschoten naar de plek waar de vrije trap genomen moest worden. Doelbewust een bal vasthouden om tijd te rekken is geel, maar aanraken na een overtreding moet niet meteen geel zijn.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Begin daar maar wel mee. Aanraken na de overtreding is verboden, ben je vrij snel van alle gezeur af. Daarna iets minder streng zou kunnen maar maak duidelijk dat zulk soort dingen niet kunnen. En ja, ik vind dat dus heel erg irritant.
daar zijn de 4de en 5de officials voorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Extra kaart is een goed plan, maar met 3 kaarten zie ik dan wel de scheids en de spelers helemaal de kluts kwijtraken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |