quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:19 schreef DIGGER het volgende:
Nogmaals: Zaterdag.
Precies. Maar toen interesseerde het Berlusconi geen zak, het egoistische zwijn.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef DIGGER het volgende:
http://www.channel4.com/sport/football_italia/jul13f.html
Zo kun je het ook bekijken, maar dan is het weer oneerlijk voor inmiddels mede hierdoor gedegradeerde clubs etc.
quote:Guido Rossi, buitengewoon commissaris van de Italiaanse voetbalbond, blijft er ijskoud onder: "Berlusconi? Het interesseert me niet wat die man zegt. Ik heb in dezen een andere taak." Het enige wat hij vanmiddag losliet over de op handen zijnde uitspraak in het proces was: "Jullie zullen het morgen horen." Het is nog niet duidelijk of het een publieke uitspraak wordt of dat hij een brief schrijft. Vandaag zijn nog verschillende mensen in de zaak gehoord, waaronder oud-scheidsrechter Pierluigi Collina.
Ik gok op Serie B.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:16 schreef versteegrob het volgende:
Wat zijn nu de verwachtingen? Het zal toch geen Serie C worden??
per club neem ik aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik geloof dat ze in hoger beroep kunnen.
Dacht ik dan
quote:'Vrijdagavond uitspraak in Italiaanse fraudezaak'
Uitgegeven: 14 juli 2006 09:42
ROME - Het sporttribunaal zal vrijdagavond uitspraak doen in de fraudezaak rond het Italiaanse voetbal. Dit melden diverse media in Italië. De verwachting is dat het oordeel om 20.00 uur live op de televisie naar buiten zal komen.
De belangrijkste reden voor een uitspraak in de avonduren is dat het tribunaal wil wachten totdat de beurs is gesloten. Een aantal betrokken clubs heeft een notering op de beurs.
In de geruchtmakende zaak staan 26 personen en de clubs Juventus, AC Milan, Lazio Roma en Fiorentina terecht. Voor de formaties dreigt puntenaftrek en/of terugzetting naar een lagere divisie.
De uitspraak werd aanvankelijk al afgelopen maandag verwacht, maar mede doordat Italië de wereldtitel veroverde werd de uitspraak uitgesteld.
100% zeker? nee.. vanavond uitspraak 20:00 doomsdayquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:41 schreef Dos37 het volgende:
Dus juve lazio en fiorentina in de B
en Milan in de serie A zonder champions league
Nee natuurlijk niet, dat is het pas na het eventuele hoger beroep. Dit is het vermoeden, uitspraak moet nog komen.quote:
Dan ben je niet goed op de hoogte van de aanklachten, want die tegen Milan is een stuk minder (o.a. niet schuldig aan overtreden artikel 6 waar de andere daar wel van verdacht worden).quote:Ik zie liever Milano naar beneden gaan dan Lazio..
( Berlusconi zal wel een pot met geld hebben gevonden)
Als er een maffia club is in Italia dan is het AC wel..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:53 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dat is het pas na het eventuele hoger beroep. Dit is het vermoeden, uitspraak moet nog komen.
[..]
Dan ben je niet goed op de hoogte van de aanklachten, want die tegen Milan is een stuk minder (o.a. niet schuldig aan overtreden artikel 6 waar de andere daar wel van verdacht worden).
Alleen Juve fans hebben die mening. Allen anderen zien Juve als grootste maffia club, en dat is 300% terecht.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:00 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Als er een maffia club is in Italia dan is het AC wel..
bron: www.vi.nlquote:'Juventus ontloopt degradatie naar Serie C'
14/7/2006 12:10
Na de euforie over de wereldtitel wacht Italië op de uitspraak in de Calciopoli-zaak, die vanavond zijn eerste sluitstuk krijgt.
Van de vier beschuldigde clubs kreeg Juventus de hoogste strafeis te horen. Aanklager Stefano Palazzi eiste een terugzetting naar de Serie C. In de Italiaanse media wordt gespeculeerd dat de strafmaat minder zwaar zal uitvallen.
Volgens de Gazetta dello Sport moeten Juventus, Lazio en Fiorentina hun aandeel in de fraude bekopen met een terugzetting naar de Serie B. De Turijnse club, dat ook de titel moet afstaan aan Internazionale, begint daarbij met meer strafpunten.
AC Milan zou in de Serie A blijven, maar moet wel z'n plaats in de Champions League opgeven. Omdat de ranglijst van afgelopen seizoen op zijn kop wordt gezet, verliezen ook Juventus, Lazio en Fiorentina hun Europese ticket.
Vrijdagavond om 19.00 uur krijgen de beschuldigde partijen de uitspraak te horen. De vier clubs hebben vijf dagen om beroep aan te tekenen. De Italiaanse bond heeft haast, omdat de UEFA vóór 26 juli de Italiaanse afvaardiging in de Champions league en UEFA Cup moet weten.
De vier clubs zouden zich schuldig hebben gemaakt aan het manipuleren van wedstrijden, waarbij de aanstelling van scheidsrechters zou zijn geregeld. Vooral de inmiddels opgestapte Juventus-directeur Luciano Moggi heet de spil te zijn in het schandaal.
Ze poberen al jaren lang "Juve" ten onder te brengen..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:11 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Alleen Juve fans hebben die mening. Allen anderen zien Juve als grootste maffia club, en dat is 300% terecht.
Weinig van gemerkt de laatste jaren op arbitraal gebied.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:34 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ze poberen al jaren lang "Juve" ten onder te brengen..
spreekt een gefrustreerde Juve-fanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:00 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Als er een maffia club is in Italia dan is het AC wel..
Ik vermoed dat daar de zaakjes ook helemaal niet zuiver is..
Mr.Sapientone!!quote:
zou zo ongeveer NU moeten komen..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:01 schreef Me_Wesley het volgende:
Waar blijft die uitspraak.
Als 't ff kan!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:26 schreef Radegast het volgende:
Pfff, vandaag nog mensen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |