quote:
1. invincible
2. take a bow
3. knights of cydonia
4. soldier's poem
5. starlight
6. map of the problematique
7. exo-politics
8. city of delusion
9. assassin
10. hoodoo
11. supermassive black hole
Oh dit is wel leuk, lijstjes met favo nummers.. Die dingen veranderen de komende paar jaar waarschijnlijk nog om de maand maar altijd lachen dit..
1: Knights of Cydonia
2: Starlight
3: Hoodoo
3: Supermassive Black Hole
3: Map of the Problematique
6: Assassin
6: Exo-Politics
6: Soldiers Poem
6: Invincible
10: Take a Bow
11: City of Delusion
De afstanden tussen de eerste 10 zijn betrekkelijk klein, maar City of Delusion is voor mij toch wel het dieptepunt van de plaat. Een stotend lelijk refrein, zowel qua tekstuele inhoud (wat een standaardbewoordingen en slappe metaforen!) en uitvoering (tja nouja, zelfs Matt lukt het niet dááraan enige tragedie of emotie toe te voegen).. De violen zijn niet verkeerd, maar het doet me weinig, het red het nummer niet iig.. Verder vind ik de melodie ook weinig speciaal en stukken minder dan die van Hoodoo, dat andere nummer met spaanse klanken. Uitermate overgeproduceerd ook in mijn ogen, wat voor heel het album wel enigzins opgaat imo, maar in het geval van CoD toch wel specifiek.. enfin..
Knights of Cydonia en Starlight bovenaan, omdat ik helemaal wild wordt van de trompetten en het koortje+riff op het eind, wow! Kitch, zeker, maar wel lekker!
En Starlight, tja, daar moet je een keer een fatsoenlijke koptelefoon of stereo voor aanschaffen en de volumeknop vol openzetten.. De bas klinkt dan overheerlijk. En hoewel het verder een compleet ongecompliceerd nummertje is, is de combinatie bas+piano hier nog vrij
origineel verfrissend en spettert het erg overtuigend allemaal.