Maar als die er al waren, zullen die hoogst waarschijnlijk verloren zijn gegaan. Denk an de brand van de bilbiotheek van alexandrïe. Toendertijd had je nog geen boekdrukkunst, dus waren exemplaren van boeken sterk beperkt.
Necronomicon zou ik ook tot deze catagorie willen toedelen. Misschien had die arabier een paar van die oude boeken gelezen ofzo, en is daar gewoon letterlijk gek van geworden. Vandaar het necronomicon.
En dat het in films is gebruikt weet iedereen. De bijbel is ook vaak verfilmt, wilt ook niet zeggen dattet niet bestaat.
quote:Waar bemoei jij je gvd mee, als je het heb over respecteren en dergelijk. moet je vooral niet zo beginnen,
Op vrijdag 20 juni 2003 00:53 schreef ChOas het volgende:[..]
Oh, nog even toevoegen : Kut-troll!
Dat je maar gebanned mag worden....
En het is trouwens Meneer Kut-Troll voor jou of
of Zakformaat hobbit is ook best
[Dit bericht is gewijzigd door WiccaN-AmeL op 20-06-2003 13:08]
quote:Mijn respect voor anderen staat me niet toe om voor de hand liggende vergelijkingen te gaan trekken...
Op vrijdag 20 juni 2003 12:24 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
Wicca is een religie. necromonicon is een verzinsel.
quote:Hoeft ook niet toch, niemand die je er naar vraagt.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:29 schreef Litpho het volgende:[..]
Mijn respect voor anderen staat me niet toe om voor de hand liggende vergelijkingen te gaan trekken...
Niet zo moeilijk te zien wie he
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:59 schreef StonedKinG het volgende:
Wicca is cool
Hele interessante link om te lezen, hier staat veel informatie op. En ik durf ook niet te zeggen of de informatie klopt. ik zal wat quoten voor de luilakken ( niet te veel natuurlijk want anders worden de modjes boos
)
What is the Necronomicon?
The Necronomicon of Alhazred, (literally: "Book of Dead Names") is not, as is popularly believed, a grimoire, or sorcerer's spell-book. It was conceived as a history, and hence "a book of things now dead and gone". An alternative derivation of the word Necronomicon gives as its meaning "the book of the customs of the dead", but again this is consistent with the book's original conception as a history, not as a work of necromancy
Er wordt hier al gezegd dat het lettterlijk "het boek van de dode namen" betekent, en niet de boek van de doden. Het is dus geen tovenaarsboek over bezweringen etc.
Where and when was the Necronomicon written?
The Necronomicon was written in Damascus in 730 A.D. by Abdul Alhazred.
Who was Abdul Alhazred?
Little is known. What we do know about him is largely derived from the small amount of biographical information in the Necronomicon itself. He was born in Sanaa in the Yemen. We know that he travelled widely, from Alexandria to the Punjab, and was well read. He spent many years alone in the uninhabited wilderness to the south of Arabia. He had a flair for languages, and boasts on many occasions of his ability to read and translate manuscripts which defied lesser scholars. His research methodology however smacked more of Nostradamus than Herodotus.
What is the content of the Necronomicon?
Ik zal het effe in het kort vertellen wat er op die site staat: Het boek beschrijft een andere ras dat ook de aarde bewoonde. Hij gelooft dat er naast de mensen andere rassen aanwezig waren op de aarde, en dat kennis doorgegeven werd aan de mensen door andere "beings beyond the spheres" Er wordt gespeculeerd dat die spheres dus andere planeten kunnen zijn.
Nog een stukje quote: He shared with some Neoplatonists the belief that the stars are similar to our sun, and have their own unseen planets with their own lifeforms, but elaborated this belief with a good deal of metaphysical speculation in which these beings were part of a cosmic hierarchy of spiritual evolution. He was also convinced that he had contacted beings he called the "Old Ones" using magical invocations, and warned of terrible powers waiting to return to re-claim the Earth. He interpreted this belief (most surprisingly!) in the light of the Apocalypse of St. John, but reversed the ending so that the Beast triumphs after a great war in which the earth is laid waste.
Er wordt ook nog uitgelegd wie de old ones zijn op die site, dus best interessant om even door te spitten. Als ik het allemaal zo lees lijkt het een heel interessant boek
quote:Hoogstwaarschijnlijk omdat het vaticaan en de paus een stel huichelaars zijn.
Op donderdag 3 januari 2002 18:13 schreef Elegy het volgende:
Ja, dat is eigenlijk wel een goede vraag, waarom zijn ze niet vernietigd? Ik zou het niet weten, al denk ik dat ze de boeken wel bestuderen/den.
Mar het fijne weet ik er ook niet van.Grtn,
-={E}=-
quote:Is er ook bekend waarom die huid niet door bijv. wormen opgevreten is, en op welke manier het onverwoestbaar is? Bijv. wat gebeurt er als ik het boek in 6 stukken hak?
Op donderdag 19 juni 2003 11:38 schreef IrfieJ het volgende:
het echte boek zou volgend de legende niet te verwoesten zijn en is helemaal gemaakt van mensen huid..dat heb ik ergens een keer gelezen .. kan de link niet vinden..
quote:-OFFTOPIC- (Vergeef me
Op vrijdag 20 juni 2003 01:48 schreef SEMTEX het volgende:
Het is 'n beetje gehyped, vind ik. Ik heb het thuis liggen en ook het Necronomicon Spellbook, allebei gescoord bij The American Book Centre. Leuk als je 'spells' wilt gaan uitspreken over je vijanden en als je je interesseert in zaken als satanisme e.d.
Ik vind het op zich een weinig boeiend boek, meer leuke lectuur voor op de plee en ik zie mezelf ook echt geen ritueeltjes uitvoeren volgens het boek.
Ik merk vooral dat goths en mensen die zichzelf graag 'evil' voordoen enorm dweepen met dit boek.
ZIjn goed en kwaad gedefinieerde absoluten, of is dit ook voor iedereen anders?
quote:Die paperbackversie heb ik ook ja.
Op vrijdag 20 juni 2003 22:32 schreef ChOas het volgende:
[afbeelding]
't Probleem van de Necronomicon is trouwens dat mensen het boek te serieus nemen. Het is dus gewoon fijne lectuur voor op de plee en meer eigk meer. Leuk tussendoortje in de trein..
quote:Pas maar op straks veranderd hij je nog in een trol als je niet oppast
Op vrijdag 20 juni 2003 00:53 schreef ChOas het volgende:[..]
Oh, nog even toevoegen : Kut-troll!
Dat je maar gebanned mag worden....
Zou maar niet zo lelijk tegen amel doen...
quote:riiiiiiiiiiiiiight
Op zaterdag 21 juni 2003 12:00 schreef spookie het volgende:[..]
Pas maar op straks veranderd hij je nog in een trol als je niet oppast
Zou maar niet zo lelijk tegen amel doen...
-edit-
*spijt*
Kijk, als ik zo lacherig reageer doe ik eigenlijk niets anders dan hij: "Geen respect hebben voor de mening/ideeen van anderen"
Oh well...
Hoe groot is zo`n trol nou eigenlijk, en valt er nog wat te verdienen als trol zijnde ?
Is de bijbel van de duivel...
Erg leuk om te lezen en daarna de bijbel...
Zijn tegenstrijdige verhalen ( duh ) maar het geeft je wel een rationele kijk op het leven vind ik.. Lezen dus.
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 12:07 schreef ChOas het volgende:[..]
riiiiiiiiiiiiiight
-edit-
*spijt*
Kijk, als ik zo lacherig reageer doe ik eigenlijk niets anders dan hij: "Geen respect hebben voor de mening/ideeen van anderen"
Oh well...
Hoe groot is zo`n trol nou eigenlijk, en valt er nog wat te verdienen als trol zijnde ?
quote:Ik denk dat je in de war bent met de Satanic Bible van Anton LaVey.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:12 schreef draaijer het volgende:
Ik heb het gelezen....
In Utrecht in een winkeltje gekocht..Is de bijbel van de duivel...
Erg leuk om te lezen en daarna de bijbel...
Zijn tegenstrijdige verhalen ( duh ) maar het geeft je wel een rationele kijk op het leven vind ik.. Lezen dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |