Nou dat hebben we hier op Fok aan de lijve ondervondenquote:Homo's denken vaker aan zelfmoord
UTRECHT - Homoseksuele mannen denken vijf keer zo vaak aan zelfmoord als heteroseksuele mannen. Ook de kans dat zij een zelfmoordpoging doen is groter, 14,6 procent versus 1,6 procent.
Tussen lesbische vrouwen en heteroseksuele vrouwen is hierin geen verschil. Deze conclusies trekken onderzoekers van het Trimbos-instituut in een artikel in de juli-editie van het tijdschrift Archives of Sexual Behavior.
Het stuk is geschreven in samenwerking met de Columbia University in New York. Voor het artikel is gebruik gemaakt van een algemeen onderzoek van het Trimbos-instituut uit 1996 tot 1999 onder de Nederlandse bevolking.
Acceptatie
Volgens de onderzoekers lag het in de verwachting dat jonge homoseksuelen minder kans zouden hebben op suïcide en daar ook minder over nadenken door de toegenomen maatschappelijke acceptatie. Maar dit blijkt niet het geval.
Verder laat het onderzoek zien dat discriminatie een zeven tot acht keer grotere kans op zelfmoordgedachten kan veroorzaken bij homoseksuele mannen.
http://www.nu.nl/news/770(...)r_aan_zelfmoord.html
ja, alleen jammer dat het over triviale dingen gaat als:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:38 schreef knowall het volgende:
Homo's denken gewoon überhaupt vaker.
Jij bent volgens mij een zeer intelligente jongeman.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, alleen jammer dat het over triviale dingen gaat als:
"past deze blouse wel bij mijn <insert-mode-merk> broek"
homoSEKSualiteit?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:44 schreef knowall het volgende:
Waarom staat dit topic in hemelsnaam in SEX trouwens?
en als ze nog zwart waren ook helemaal natuurlijk...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:50 schreef __Saviour__ het volgende:
oe, zelfmoord en homo. een dubbele zonde![]()
wij hebben tenminste altijd nog wat om voor te leven, voor we er aan doodgaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:54 schreef 2Mini het volgende:
Ik ken dit soort homos
maar ik ken minstens net zoveel vrouwen die zelfmoord willen plegen
De heterosexuele mannen daarentegen willen meestal alleen bier..
ja.. daarom willen de meeste heterosexuele mannen niet dood.. die willen liever bier..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wij hebben tenminste altijd nog wat om voor te leven, voor we er aan doodgaan.![]()
Hey ik kan er ook niets aan doen dat je op TV wordt doodgegooid met Showbizheaumeauxquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:42 schreef knowall het volgende:
[..]
Jij bent volgens mij een zeer intelligente jongeman.
Ik weet niet, dat ging meer om een homo met psychiatrische problemen geloof ik dan dat het daadwerkelijk deel was van een groter sociaal verband zoals er waarschijnlijk bij dit onderzoek gesteld wordt. Om het cru te zeggen; gekken heb je overal en die houden zich sowieso niet aan de sociale structuren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou dat hebben we hier op Fok aan de lijve ondervonden
ze hebben soms wel goede tips gek genoegquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Hey ik kan er ook niets aan doen dat je op TV wordt doodgegooid met Showbizheaumeaux
Niets legaals bedoel je...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Hey ik kan er ook niets aan doen dat je op TV wordt doodgegooid met Showbizheaumeaux
That is so true.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:38 schreef knowall het volgende:
Homo's denken gewoon überhaupt vaker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |