Je gaat allereerst naar een land. En dat land ligt in Afrika. Dat hele continent ga je nevernooit redden in drie weken, dus het lijkt me alleen maar verstandig om wat prioriteiten te stellen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:07 schreef -skippybal- het volgende:
Is dat niet een beetje zonde?? Alleen voor de kust naar Afrika gaan??
Hoeft toch ook niet het hele continent. Maar als je voor het strand gaat kun je net zo goed naar Turkije of een andere vage bestemming gaan is mijn meningquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Je gaat allereerst naar een land. En dat land ligt in Afrika. Dat hele continent ga je nevernooit redden in drie weken, dus het lijkt me alleen maar verstandig om wat prioriteiten te stellen.
Wel de post helemáál lezen hè?!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet het hele continent. Maar als je voor het strand gaat kun je net zo goed naar Turkije of een andere vage bestemming gaan is mijn mening![]()
De tarieven voor vluchten naar Madagascar lopen enorm uiteen, van ruim 6000 euro (!!!) tot aan 900 euro, het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:57 schreef Lucille het volgende:
Madagascar is vooral duur vanwege het vliegticket wat ik begrepen heb. Het land zelf is niet vreselijk duur (wederom van horen zeggen). Ben je dus in staat om op een goedkope manier daar te komen (misschien controleren of je goedkoop vanuit het Afrikaanse continent kan vliegen of desnoods via de boot)
Gambia voldoet anders wel aan een aantal voorwaarden in je OP. Er is genoeg kust, voor het grootste deel rustig. Er zijn enkele grote plaatsen met uitgebreide markten. De mensen zijn vriendelijk. En je zit in hartje Senegal. Voeg daarbij dat er soms belachelijk goedkope package-deals zijn naar Gambia (goedkoper dan losse tickets) en dat je geenszins verplicht bent om ook daadwerkelijk in je geboekte hotelkamer te slapen. Niemand houdt je tegen als jij besluit om een week of langer de grens naar Senegal over te wippen..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:57 schreef Hik het volgende:
Even voor alle duidelijkheid: het moet een alleen-ticket-reis worden, geen all-inclusive op het strand in Gambia!
Hmmm... Lonely Planet waarschuwt voor de hoge prijzen en als ik het camp opzoek waar wij hebben overnacht (Gunn's Camp) vind ik alleen prijzen van de luxe tenten, maar die kosten in de zomer wel USD 400...quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:01 schreef Lucille het volgende:
Je kan de Okavanga Delta ook in met een truck en van daaruit via een kano (Mokoro) dieper het gebied in gaan en op die manier een plek bereiken voor het opzetten van een kamp. Hoewel ik via een georganisseerde reis ben gegaan en geen rekeningen heb gezien weet ik zeker dat ik geen 300 USD heb betaald om in de Delta te overnachten.
Da's helemaal gaaf! Bij Gunns Camp kon je ook meerdaagse tochten maken en dan echt in the-middle-of-nowhere camperen. Helaas zat dat niet in onze reis inbegrepen. Maar Gunns Camp zelf was ook al erg avontuurlijk. Dat eiland is het territorium van een mannetjes olifant en die loopt daar dus ook gewoon dwars door het kamp. Volgens de medewerkers daar is hij heel voorzichtig en weet hij waar de tenten staan, maar ik heb de eerste nacht toch amper geslapen... bij ieder geluid zat ik recht overeind.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:25 schreef Lucille het volgende:
Wij gingen met een truck met eigen tenten, eigen kookgerei, zelf water meenemen, koken op hout wat we zelf gingen sprokkelen, etc ....
En de plek waar we zaten was letterlijk in the bush, dus zonder faciliteiten. Het was dus echt kamperen, eigen potje koken en tent opzetten, poepen in de natuuren kamp opbreken en vuurplaats schoonmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |