Juistquote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:36 schreef BertV het volgende:
Wat dacht je van mensen met een gronings-accent...
Surinamers......zit een aardig gedeelte van de call-centres tegenwoordig. Goedkoop personeel eh...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:40 schreef borbit het volgende:
Ook ernstig irritant. Zit je lekker beetje te chillen thuis. Belt er zo'n idioot op of je een of andere lening/hypotheek/verzekering wil afsluiten. Op zich al irritant. Maar dan kan die flapdrol ook nog een keertje geen normaal nederlands. Waarom doe je dat werk dan vraag ik me altijd af. Ik bedoel ik ga toch echt niet telefonisch geld lenen via iemand die ik niet eens kan verstaan.
Dan verwijs je hen toch gewoon naar de LOI voor een cursus Nederlands voor Buitenlanders Anderstaligen...?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:40 schreef borbit het volgende:
Ook ernstig irritant. Zit je lekker beetje te chillen thuis. Belt er zo'n idioot op of je een of andere lening/hypotheek/verzekering wil afsluiten. Op zich al irritant. Maar dan kan die flapdrol ook nog een keertje geen normaal nederlands. Waarom doe je dat werk dan vraag ik me altijd af. Ik bedoel ik ga toch echt niet telefonisch geld lenen via iemand die ik niet eens kan verstaan.
Brabanders zjin geen steek beter moet ik eerlijk zeggen, net zo weinig - zo niet minder - van te verstaanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:36 schreef BertV het volgende:
most nait zo soez'nquote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:36 schreef BertV het volgende:
Ik heb meer contact met brabanders... dan leer je wat oerklanken weg filteren. Met het gronings-accent voelde ik me zo'n net GTST-acteurtje. "Wat zegt-ie-toch?"quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:54 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Brabanders zjin geen steek beter moet ik eerlijk zeggen, net zo weinig - zo niet minder - van te verstaan
Invloed van het westen, er zullen meer friezen ABN spreken dan fries.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:23 schreef rasor1 het volgende:
*deze fries spreekt zuiver accentloos nederlands en nu jij
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:12 schreef wolferl het volgende:
[...]
wai stanen bai wienkel vaif hier is die hout kroek en 2 steen ies stuuk wiel jai op die laist zete.
quote:En dan vraag ik of ze wat beter kan praten, dan gaat ze luider praten ipv beter praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |