abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:24:14 #1
66546 black_hacker
pride is everything
pi_39497249
Hier op mijn werk zijn een paar mensen die nog niet helemaal de nederlandse taal beheersen. (om het even netjes te formuleren)
Opzich niet zo erg, maar als je ze 's ochtends aan de telefoon hebt dan is dat een ramp.
Ik had zonet weer iemand aan de telefoon die had een kleine klacht..
Nou serieus, het gesprek heeft exact 28 minuten geduurd.
Ik heb wel fokking 40 keer gevraagd om haar zin even anders te formuleren omdat ik hem niet snap, en wat doen ze dan??.. zeggen ze weer precies hetzelfde

En wat bleek er nou na het hele gesprek, ze had zelf de fout gemaakt maar wou weten hoe ze die fout had gemaakt ofzo, echt.. .... mn hele ochtendhumeur is meteen verknald door zoiets.

Leer toch Nederlands!!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:34:36 #2
131603 Afwazig
Serious business
pi_39497334
Ik zit op het systeembeheer, hier werkt een Chinese / aziatische vrouw die ook half Nederlands spreekt. Soms zit ik echt een kwartier met haar aan de telefoon en weet ik nog geen steek meer.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:36:36 #3
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39497360
Wat dacht je van mensen met een gronings-accent...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_39497365
Ach, ik krijg voor mijn werk vaak Pakistanen die slechts half engels spreken aan de telefoon, doe zaken met Zuid-Afrikanen in gebrekkig nederlands, moet vaak zaken behandelen voor allochtonene met slecht nederlands taalgebruik....

Echt ik zeg je: niet zo zeuren, het went wel
pi_39497373
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:36 schreef BertV het volgende:
Juist
Die zijn nog erger dan die half engels sprekende Pakistanen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:40:39 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39497405
Ook ernstig irritant. Zit je lekker beetje te chillen thuis. Belt er zo'n idioot op of je een of andere lening/hypotheek/verzekering wil afsluiten. Op zich al irritant. Maar dan kan die flapdrol ook nog een keertje geen normaal nederlands. Waarom doe je dat werk dan vraag ik me altijd af. Ik bedoel ik ga toch echt niet telefonisch geld lenen via iemand die ik niet eens kan verstaan.
pi_39497438
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:40 schreef borbit het volgende:
Ook ernstig irritant. Zit je lekker beetje te chillen thuis. Belt er zo'n idioot op of je een of andere lening/hypotheek/verzekering wil afsluiten. Op zich al irritant. Maar dan kan die flapdrol ook nog een keertje geen normaal nederlands. Waarom doe je dat werk dan vraag ik me altijd af. Ik bedoel ik ga toch echt niet telefonisch geld lenen via iemand die ik niet eens kan verstaan.
Surinamers......zit een aardig gedeelte van de call-centres tegenwoordig. Goedkoop personeel eh...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:47:13 #8
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_39497478
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:40 schreef borbit het volgende:
Dan verwijs je hen toch gewoon naar de LOI voor een cursus Nederlands voor Buitenlanders Anderstaligen...?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_39497539
quote:
Brabanders zjin geen steek beter moet ik eerlijk zeggen, net zo weinig - zo niet minder - van te verstaan
pi_39497568
quote:
most nait zo soez'n
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:57:26 #11
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_39497576
Maar niets zo erg als Friezen...

Dan spreek ik nog liever met een Afrikaan. Hij spreekt Afrikaans en ik Nederlands. Gaat meestal prima.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:58:26 #12
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39497588
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:54 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Brabanders zjin geen steek beter moet ik eerlijk zeggen, net zo weinig - zo niet minder - van te verstaan
Ik heb meer contact met brabanders... dan leer je wat oerklanken weg filteren. Met het gronings-accent voelde ik me zo'n net GTST-acteurtje. "Wat zegt-ie-toch?"
pi_39497967
*deze fries spreekt zuiver accentloos nederlands en nu jij
it was not a good game
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:29:22 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_39498089
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 09:23 schreef rasor1 het volgende:
*deze fries spreekt zuiver accentloos nederlands en nu jij
Invloed van het westen, er zullen meer friezen ABN spreken dan fries.

Mijn oma is fries en JUIST via de telefoon hoor je dat. beetje knauwerig, zangerig, terwijl je dat IRL niet zo merkt.
pi_39498252
Hier zitten erg veel duitser, indiers, chinesen en japanners... voertaal engels...

En dan denken sommige nog eens dat ze perfect engels spreken, maar maken zich door de snelheid compleet onverstaanbaar
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:12:11 #16
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_39499000
Op mijn werk moeten wij door een portofoon met elkaar communiceren. Nou werken er veel Turkse mensen bij ons, maar 1 Turks vrouwtje steekt er met kop en schouders boven uit.

Dan zegt ze, wai stanen bai wienkel vaif hier is die hout kroek en 2 steen ies stuuk wiel jai op die laist zete.

WTF praat Nederlands, en dan is ze al 24 jaar in Nederland.

En dan vraag ik of ze wat beter kan praten, dan gaat ze luider praten ipv beter praten.
pi_39500347
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:12 schreef wolferl het volgende:

[...]

wai stanen bai wienkel vaif hier is die hout kroek en 2 steen ies stuuk wiel jai op die laist zete.
quote:
En dan vraag ik of ze wat beter kan praten, dan gaat ze luider praten ipv beter praten.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')