abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40430806
mooizo
pi_40430839
Doelpuntenmakers?
pi_40430868
Geen idee.
lollig
pi_40431993
4-2 winst na 0-2 achterstand

Opstelling 1e helft: VDB - Zuiverloon - Hansson - Dingsdag - Prager - Bradley - Alves - Yildirm - Pranjic - Tarvajarvi - Friend

Opstelling 2e helft: VDB - Poulsen - Breuer - J. Drost - Bosvelt - H. Drost - Kissi - Garcia Garcia - Nilsson - Tarvajarvi - Storm

0-1
0-2
1-2: Yildirim..... tevens de ruststand

2-2: Tarvajarvi
3-2l: Tarvajarvi
4-2l: Nilsson

[ Bericht 44% gewijzigd door michiel_merk op 02-08-2006 22:01:36 ]
pi_40432505
Benieuwd wat die Tarvajarvi gaat doen dit jaar.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:11:17 #231
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_40432737
Hij had vorig jaar wel meer mogen spelen van mij inplaatst van die mark de vries. Of was hij gebleseerd?
pi_40434211
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:05 schreef Suijk het volgende:
Zal die een basisplaats krijgen?
pi_40434814
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:49 schreef M.Night-Shyamalan het volgende:

[..]

Zal die een basisplaats krijgen?
Nee. Rob Friend is de eerste spits.
pi_40437621
quote:
Ik denk dat hij ten koste van Friend een basisplaats af gaat dwingen, al is dat maar een gevoel. Ik verwacht veel van dit Heerenveen, als deze selectie gaat draaien kunnen ze zeker meedoen om de eerste 5 plekken.
That's all folks!
pi_40440907
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:06 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Nee. Rob Friend is de eerste spits.
Friend miste in de eerste helft weer veel te veel kansen

En Alves en Friend liepen elkaar 'steeds in de weg' d.w.z. ze gingen voor dezelfde ballen, ze moeten, áls ze samen blijven spelen, nog wel leren samenspelen
Trots van het Noorden!
pi_40440916
quote:
Een trui breien?
pi_40452440
Ik zat even de opstellingen te bekijken, maar GJV speelde in een 3-5-2 voor rust?? Dat werkt dus (nog) niet..
Nouja, na rest alles weer keurig rechtgezet.. 't gaat er om wie er na het laatste fluitsignaal er de meest in heeft liggen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_40453864
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 21:51 schreef MaxPower het volgende:

[..]

saaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiii
"elk nadeel heb z'n voordeel"
pi_40471357
quote:
Recordsom voor spits uit Brazilië
Door EDDY VAN DER LEY

HEERENVEEN - Meer dan vier miljoen euro betaalde SC Heerenveen voor hem, een recordbedrag in de historie van de Friese club. Maar Afonso Alves Martin Junior moet komend seizoen dan ook Klaas Jan Huntelaar doen vergeten. De 25-jarige Braziliaan blijft er rustig onder. ,,Het levert geen extra druk op. Ik denk nooit in afkoopsommen of geld.’’

Als de voortekenen niet bedriegen, is de eredivisie een topattractie rijker. De 25-jarige Braziliaan Afonso Alves, de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis van SC Heerenveen, lijkt een garantiebewijs voor doelpunten en hoogwaardig amusement. ,,Ik wil SC Heerenveen laten swingen,’’ zegt de van Malmö FF afkomstige sambavoetballer.

‘Wie niet rijk is, moet slim zijn’, is sinds jaar en dag de filosofie achter het succesverhaal van SC Heerenveen, maar als de nood hoog is (lees: de leegte na het vertrek van toptalenten Klaas Jan Huntelaar en Giorgios Samaras), zijn er ook in Friesland andere wegen die naar Rome leiden. Het aantrekken van de Canadese spits Rob Friend (van het Noorse Molde FK) kan nog aan de slim- en vindingrijkheid van scheidend voorzitter Riemer van der Velde worden toegeschreven, maar voor de komst van Afonso Alves (Malmö FF) was een, in financieel opzicht, historisch offer nodig.

SC Heerenveen telde naar verluidt ruim vier miljoen euro neer voor de Braziliaanse balvirtuoos. Een aanslag op de liquiditeit? In de verste verte niet, de club ‘cashte’ immers historisch met de verkoop van Huntelaar en Samaras. Niettemin lijkt de komst van Alves een stijlbreuk met het sympathieke verleden. Wil SC Heerenveen mee in de vaart der voetbalvolkeren - en dat wil ze - dan zal er meer en vaker in het groot gehandeld moeten worden.

Het zal Afonso Alves Martin Junior, van 30 januari 1981, een zorg zijn. ,,Ja, ik heb gehoord dat ik de duurste aankoop aller tijden ben,’’ zegt de 25-jarige Braziliaan met Scandinavische nuchterheid, ,,maar het levert geen extra druk op, hoor. Ik denk ook niet dat SC Heerenveen een te hoge prijs heeft betaald, want ze kennen me door en door en hebben me al ruim twee jaar op het oog. Ik denk nooit in afkoopsommen of geld, maar blijkbaar ben ik het bedrag waard.’’

Afonso Alves denkt en handelt liever in doelpunten, subtiele steekballetjes en onnavolgbare acties. Dat bewees de Braziliaan ten overvloede in Zweden. De snelle en technisch uitstekend onderlegde Alves liet in 90 officiële duels liefst 52 keer het vijandelijke net sidderen, een ongekend hoog moyenne voor een speler die zijn territorium het liefst afbakent in de rug van de centrumspits. ,,In Nederland hoop ik ook een gemiddelde van ruim een doelpunt per twee wedstrijden te halen,’’ zegt Alves op beschaafde, haast nederige toon. ,,Ook al omdat er veel aanvallender wordt gespeeld dan in de Zweedse competitie. Ik hoop meer ruimte te krijgen en dat is voor een Braziliaan lekker voetballen. Twintig treffers mogen de mensen wel van me verwachten.’’

Alves is hard toe aan een nieuwe impuls in zijn voetballeven. Een samenwerkingsverband tussen zijn eerste profclub Atletico Mineiro en Orgryte IF dreef hem in 2002 met zijn boezemvriend Paulinho Guara (nu Hammarby IF) naar Zweden. Een harde en nuttige leerschool volgde, Alves slaagde cum laude, maar na drie seizoenen moet hij verder op zijn ontdekkingsreis door het voetbalspectrum. Hij wil toveren in een nieuwe, inspirerende omgeving, hij wil excelleren, swingen, dansen in Heerenveen, Nederland. De Braziliaan heeft in Friesland getekend voor vijf jaar, maar weet hoe de hazen lopen in de voetballerij: wat vandaag een gesigneerde afspraak is, kan morgen een luchtkasteel zijn.

Vooralsnog wil hij, in het pompebleddenshirt, zijn faam (be)vestigen. Zijn eerste schreden in de oefencampagne ogen veelbelovend en ook op het disciplinaire vlak loopt hij keurig in de pas. Of zoals teambegeleider Joop Heida het zegt: ,,Alves is nog nooit te laat gekomen, en dát voor een Braziliaan.’’
De beste man heeft er zin in.
pi_40471473
Goeie teksten.
pi_40472083
De eerste 5 alinea's gaan over zijn prijskaartje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:18:01 #242
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_40476375
quote:
quote:
Dubbele blessure H'veen-spits Tarvajärvi

De vriendschappelijke wedstrijd tegen BV Veendam kwam SC Heerenveen niet ongeschonden door. Niklas Tarvajärvi kampt met een pijnlijke vinger en zeurende enkel.

Een ongelukkige botsing met Mile Krstev leverde de Finse aanvaller een vingerblessure op. 'De vinger was uit het potje', aldus fysiotherapeut Erik ten Voorde op de website van SC Heerenveen. 'We dachten eerst, omdat hij zoveel pijn had, dat de vinger gebroken was, maar dat viel gelukkig mee. We hebben de vinger ter plekke weer teruggezet. Het is pijnlijk, maar geen beletsel om te kunnen voetballen.'

Maar daar bleef het niet bij voor Tarvajärvi. Later in het oefenduel, dat Heerenveen met 4-2 won, ging de aanvaller ook nog door zijn enkel. Een aangepaste training levert de lichte blessure de Fin op. Waarschijnlijk speelt hij in de oefenpot tegen FC Zwolle niet mee.
Eventjes niets
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:19:29 #243
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_40476422
Zonde, hij is echt goed, vond ik vorig jaar ook al. Hij had na de winter meer moeten spelen.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_40482270
De start van de competitie haalt ie wel hoor.. al is 't de vraag wie er dan in de spits staat.. hij of Friend
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:52:58 #245
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_40490564
quote:
Voorbij
Binnen een paar jaar tijd is AZ op de begrotingslijst naar de vijfde plaats gestegen. "We moeten Heerenveen zo snel mogelijk voorbij", vindt Scheringa. "Dit jaar werken we voor het eerst met een stukje winst in de begroting. Uiteindelijk willen we toe naar een begroting van 30 miljoen euro."

Mooi niet dussss

Hele artikel
http://www.nu.nl/news/795(...)_alweer_vooruit.html
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:24:55 #246
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_40510655
quote:
Moeizame partij Heerenveen tegen Zwolle: 1-1
Jeetje :S worden we wel beter

Hele artikel
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=42457/contentid=3648
pi_40521573
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:52 schreef MasterMido het volgende:
Mooi niet dussss

Hele artikel
http://www.nu.nl/news/795(...)_alweer_vooruit.html
Laat ze eerst maar es een jaartje of wat stabiel in de sub-top mee draaien.. Zien we dan wel weer es
pi_40543934
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:16 schreef Stinger__ het volgende:
De start van de competitie haalt ie wel hoor.. al is 't de vraag wie er dan in de spits staat.. hij of Friend
Ik ben erg benieuwd. vermoed dat men er niet al te zeker van moet zijn dat Friend in de basis start.
Tarvajarvi groeit echt, eind vorig seizoen heeft hij zich ook een paar keer goed laten zien.
Het oogt soms allemaal niet zo soepel, maar ik vindt hem af en toe echt verassend.
Leuk in ieder geval lekkere concurrentie in de voorhoede.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:05:45 #249
49091 MasterMido
ja das lekker
pi_40581555
Wie zijn er morgen allemaal aanwezig in us Abe Stadion?

Ik natuurlijk ff leuk plekje zoeken.
pi_40581590
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:05 schreef MasterMido het volgende:
Wie zijn er morgen allemaal aanwezig in us Abe Stadion?

Ik natuurlijk ff leuk plekje zoeken.
ik ben er morgen bij , als het goed is kan ik de wedstrijd voor de grootste deel zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')