Oh ja, het is vandaag nog maar dinsdag.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:34 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
1e training van psv is donderdag pas
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:16 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=a0afFBjwPF4&search=stam
ja, maar er waren wat geruchte dat het alsnog door ging ofzo. Maar dat boeit verder ook niet, wij worden toch wel kampioen.quote:
Hij blijft mooi ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:16 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=a0afFBjwPF4&search=stam
Opmerkelijk, was het niet zo dat de aanhang zo achter Blind stond, dat ze de nieuwe trainer zouden boycotten? komen daar nog acties van of wat?quote:Onder daverend applaus van duizenden fans betrad de drastisch gerenoveerde selectie van Ajax maandagmiddag voor het eerst dit seizoen het trainingsveld naast de ArenA. "De zon schijnt weer in Amsterdam", symboliseerde de kersverse trainer Henk ten Cate toen de rook van het vele Bengaals vuurwerk was opgetrokken. "Nu nog de titel."
De oud-assistent van Frank Rijkaard bij Barcelona opent de jacht op eerherstel met een ogenschijnlijk uitgebalanceerde selectie.
"We wilden een betere balans tussen jong en oud", sprak Ten Cate met Amsterdamse tongval. "We hebben naar ervaren spelers met verschillende kwaliteiten gezocht. Ik heb heel veel vertrouwen in deze groep."
WK-gangers
Ten Cate kon maandag nog niet over John Heitinga, Wesley Sneijder, Hedwiges Maduro, Ryan Babel, Maarten Stekelenburg, Markus Rosenberg en Zdenek Grygera beschikken. De WK-gangers krijgen rust en voegen zich pas over twee weken bij de groep. De A-selectie bestaat dan uit 26 spelers. Robert Schilder en Emmanuel Boakye mogen Ten Cate in de voorbereiding van hun kwaliteiten overtuigen. Lukt dat niet, dan worden beide talenten alsnog verhuurd.
Ajax, dat afgelopen jaar afscheid nam van maarliefst zestien spelers, verwelkomde maandag de nieuwelingen Jaap Stam, Kenneth Perez, Gabri, Roger Garcia, George Ogararu en Dennis Gentenaar.
Huisstijl
Huurlingen Tom de Mul en Michael Krohn-Dehli keerden terug van een verblijf bij respectievelijk Vitesse en RKC. "Ik heb goede hoop dat ik met deze spelers dwingend op de helft van de tegenstander kan spelen. In eigen land kunnen we onze huisstijl waarschijnlijk bewaken. Tijdens Europese duels moeten we ons misschien wel eens aanpassen. Ik vind dat geen schande", lichtte Ten Cate toe.
Waar de ontslagen trainer Danny Blind vorig seizoen nog werd geconfronteerd met veel aflopende contracten eindigt aan het einde van de komende competitie alleen de verbintenis van Zdenek Grygera.
De Tsjech mag bij een goed bod vertrekken. Ten Cate verwacht niet dat hij de komende maand nog nieuwe spelers presenteert. "Al moet een club van het kaliber Ajax natuurlijk altijd attent blijven."
Ten Cate heeft alle posities minimaal tweemaal maar vaak drie- of zelfs vierdubbel bezet. Spelers als Ryan Babel, Markus Rosenberg, John Heitinga en Hedwiges Maduro zijn allesbehalve zeker van een basisplaats. "Spelers stellen zichzelf op", stelde Ten Cate. "Want Ajax moet weer naar de top, daar waar het hoort."
Beleidsmakers Maarten Fontein, John Jaakke en Martin van Geel keken tevreden toe hoe Ten Cate de ambities van het nieuwe Ajax verwoordde. Het drietal, verantwoordelijk voor het ontslag van Blind, beseft dat de club zich niet nog een rampseizoen kan veroorloven. Daarvoor is diep in de buidel getast.
Salaris
Stam, Perez, Garcia en Gabri genieten net als de halverwege het vorig seizoen aangetrokken Klaas-Jan Huntelaar een riant salaris. Ajax ontving nagenoeg nauwelijks vergoedingsommen voor de zestien vertrokken, overwegend transfervrije, spelers.
De kans dat Ajax het boekjaar met winst afsluit valt dan ook te verwaarlozen. Voor het gemak winnen de sportieve ambities het voorlopig even van de financiële doelstellingen. De aanhang, die een paar maanden geleden nog pal achter Blind stond, is al eveneens weinig consequent. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar zijn er al zo'n duizend seizoenkaarten meer verkocht. "Aan ons om de hoge verwachtingen waar te maken", besloot Ten Cate.
omdat ze zo weinig tijd hebben wil ik wel een vrije dag opnemen om ze er vakkundig uit te slopen voor ze...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:58 schreef kevin6188 het volgende:
Hoor trouwens dat we nog een jaar aan die achterlijk gekleurde stoeltjes vastzitten in plaats van dat het eindelijk rood/wit wordt. De ArenA heeft geen tijd vanwege het tienjarig bestaan ofzo....
Inderdaad, wat een onzin. Rood/Wit staat echt zoveel mooier.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
omdat ze zo weinig tijd hebben wil ik wel een vrije dag opnemen om ze er vakkundig uit te slopen voor ze...
quote:Geld voor nieuwe transfers Ajax op
Dinsdag 4 juli, door SV, Amsterdam, 12.02u GMT+01.00, Het Parool
In de Amsterdamse krant Het Parool zegt financieel directeur Jeroen Slop dat het potje dat vrijgemaakt is voor transfers bij Ajax 'zo goed als op is'. Hierdoor kan men voorlopig geen grote aankopen verwachten.
Alleen bij verkoop van spelers kan Ajax zich nog manifesteren op de markt, bekende Slop in het dagblad. Ajax gaf gisteren een winstwaarschuwing uit voor het resultaat van het boekjaar 2005-2006, waarbij men op netto verlies moet rekenen.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
omdat ze zo weinig tijd hebben wil ik wel een vrije dag opnemen om ze er vakkundig uit te slopen voor ze...
Die A'dam Admiral kleurtjes zijn goed lelijk ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:02 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een onzin. Rood/Wit staat eht zoveel mooier.
Nee, de aanhang lijdt aan korsakov. Vergeten alles wat er een week geleden gebeurt is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Opmerkelijk, was het niet zo dat de aanhang zo achter Blind stond, dat ze de nieuwe trainer zouden boycotten? komen daar nog acties van of wat?
Wat heeft Ajax dan uitgegeven? Alle aankopen hebben toch niet zoveel gekost? Dacht dat er in het potje totaal zo'n 65 miljoen euro zat? Niet dus.quote:
Nee ajax had een vermogen van zon 65 miljoen, enkele sites vertaalde dat toen naar een transferbudget van 65 miljoen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat heeft Ajax dan uitgegeven? Alle aankopen hebben toch niet zoveel gekost? Dacht dat er in het potje totaal zo'n 65 miljoen euro zat? Niet dus.
Nou geweldig, de gloryhunter skomen weer uit hun grottenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:11 schreef Tvduijn het volgende:
Dus omdat we achter Blind stonden moeten we nu Anti-Ten Cate zijn?
Wat een onzin, wel mooi om te horen dat er meer seizoenskaarten verkocht zijn, als het een paar jaar zo doorgaat moet er echt gedacht worden aan uitbreiding. Aangezien er vorig jaar meer dan 40.000 zijn verkocht betekend dat als het zo doorgaat betekend dat er straks bijna geen losse kaarten meer te kopen zijn.
Hoezo? we hebben een redelijk slecht seizoen achter de rug. Ik begrijp wel wat je bedoeld, (nieuwe aankopen etc.) maar is het niet gewoon mogelijk dat de aanhang die naar het stadion komt groeit?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:14 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nou geweldig, de gloryhunter skomen weer uit hun grotten![]()
Tsja die salarissen zijn ook niet klein hequote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat heeft Ajax dan uitgegeven? Alle aankopen hebben toch niet zoveel gekost? Dacht dat er in het potje totaal zo'n 65 miljoen euro zat? Niet dus.
Tja de mensen die via hun bedrijf komen zullen dat vastwel blijven doen vrees ik...vind het ook altijd zo triest dat er dan bij mindere wedstrijden zoveel plekken leeg zijn. Leen je SCC dan uit, alsof er niemand is die naar die wedstrijd wil.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:19 schreef -Wolf- het volgende:
Wel alle thuiswedstrijden braaf kijken en uitzitten dan he? Ik wil geen lege stoeltjes zien komend seizoen!
Nee, 410 zijn geen gloryhunters, heel veel mensen die daar heen zijn gegaan die zaten eerst ergens anders in het stadion. 410 is gewoon goed bezig, over 2 jaar staat het daar bomvol denk ik. Jou vriend is geen gloryhunter nee, maar ik bedoel er zijn genoeg mensen die nu een seizoenkaart gaan halen omdat er zulke spelers zijn aangetrokken en mocht het niet goed gaan dan zijn ze allemaal weer vertrokken met het gevolg dat die plaatsen leeg blijven.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:18 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Hoezo? we hebben een redelijk slecht seizoen achter de rug. Ik begrijp wel wat je bedoeld, (nieuwe aankopen etc.) maar is het niet gewoon mogelijk dat de aanhang die naar het stadion komt groeit?
410 begon ook klein, is alles wat daar later bij is gekomen dan ook gloryhunter? Lijkt me niet.
En het gaat om een vergelijking met zelfde periode vorig jaar, dus mensen die in winterstop een halve hebben gekocht en verlengen (zoals een vriend van mij) zijn dan dus ook allemaal gloryhunters?.
Die zijn er altijd, en betreft 410 ben ik het geheel met je eens hoor, sta er zelf ook regelmatig (zal wel iets moeilijker worden aan kaartjes te komen dit seizoen) maar ik vind dat er een beetje makkelijk met termen als gloryhunters en successupporters wordt gesmeten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:22 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nee, 410 zijn geen gloryhunters, heel veel mensen die daar heen zijn gegaan die zaten eerst ergens anders in het stadion. 410 is gewoon goed bezig, over 2 jaar staat het daar bomvol denk ik. Jou vriend is geen gloryhunter nee, maar ik bedoel er zijn genoeg mensen die nu een seizoenkaart gaan halen omdat er zulke spelers zijn aangetrokken en mocht het niet goed gaan dan zijn ze allemaal weer vertrokken met het gevolg dat die plaatsen leeg blijven.
Klopt ja, maar 410 zal altijd wel blijven groeien gok ik, of ze moeten het zelf een halt toeroepen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:25 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Die zijn er altijd, en betreft 410 ben ik het geheel met je eens hoor, sta er zelf ook regelmatig (zal wel iets moeilijker worden aan kaartjes te komen dit seizoen) maar ik vind dat er een beetje makkelijk met termen als gloryhunters en successupporters wordt gesmeten.
De (fanatieke) aanhang van ajax groeit gewoon, dat zag je ook op de training, heeft verder weinig met succes of aankopen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |