abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:26:25 #251
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_39508289
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ach, jij hebt afgelopen seizoen toch ook pas voor het eerst een Ajax - Feyenoord bezocht? Of haal ik je nu door elkaar met een andere? Zelf heb ik een normale Europese uitkaart, helaas geen voorrang.
met iemand anders denk ik

totaal nu 4x achter elkaar ajax-feyenoord bezocht
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:28:26 #252
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39508358
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:26 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

met iemand anders denk ik

totaal nu 4x achter elkaar ajax-feyenoord bezocht
OK, dan is het goed. Dan heb jij wel een beetje recht van spreken!

Ben ook wel benieuwd hoeveel FOK!kers er uitwedstrijden bezoeken van Ajax, ook Europese.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:31:08 #253
139407 jorienvdherik
pi_39508425
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

OK, dan is het goed. Dan heb jij wel een beetje recht van spreken!

Ben ook wel benieuwd hoeveel FOK!kers er uitwedstrijden bezoeken van Ajax, ook Europese.
Had dit jaar 14 uitwedstrijden bezocht van de 17 en roda uit voor de beker, 2 uur snachts pas bij de kuip terug

en jij dan ?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:36:58 #254
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39508541
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:31 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Had dit jaar 14 uitwedstrijden bezocht van de 17 en roda uit voor de beker, 2 uur snachts pas bij de kuip terug

en jij dan ?
OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses. Zelf heb ik er zeven van de vijftien (ADO-uit en Heracles-uit werden zónder Ajax-publiek gespeeld) bezocht in de eredivisie en één Europees.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_39508578
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses.
Dat is nooit leuk

Jorien doet hier tenminste nog gewoon normaal.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_39508612
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:38 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Dat is nooit leuk

Jorien doet hier tenminste nog gewoon normaal.
terwijl in werkelijkheid ...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:40:58 #257
139407 jorienvdherik
pi_39508655
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

OK, ik verwarde je met Dirk-Kuyt, excuses. Zelf heb ik er zeven van de vijftien (ADO-uit en Heracles-uit werden zónder Ajax-publiek gespeeld) bezocht in de eredivisie en één Europees.
heracles had ik een veld kaart

dit seizoen nog meer wedstrijden bezoeken daar
pi_39508799
quote:
De politierechter in Amsterdam heeft dinsdag taakstraffen uitgedeeld aan supporters die op 8 mei betrokken waren bij de rellen na de huldiging van Ajax op het Amsterdamse Leidseplein. De zitting, waarbij in totaal twintig verdachten moeten voorkomen, duurt nog de hele dag.

De rechter achtte de schuld van de eerste drie dinsdagochtend bewezen. Zij moeten taakstraffen tot zeventig uur uitvoeren. Een van hen kreeg daarbovenop een stadionverbod en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken opgelegd.

Cohen

Volgens de rechter hebben alle verdachten zich schuldig gemaakt aan een ernstig feit, dat grote maatschappelijke impact heeft gehad. Zo dreigde burgemeester Job Cohen van Amsterdam vlak na de rellen dat een huldiging op het Leidseplein er voorlopig niet meer inzit.

Daarmee hebben de hooligans het volgens de rechter verpest voor alle Ajax-fans die er wel een feestje van willen maken. Bovendien hebben de verdachten zich schuldig gemaakt aan het gooien van diverse voorwerpen naar politiemensen en -voertuigen, waardoor soms levensgevaarlijke situaties ontstonden.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste dat de relschoppers voor de onlusten in zijn geheel werden veroordeeld en niet voor bijvoorbeeld het gooien van slechts één steen. "Er was sprake van ontzettend grootschalige rellen", aldus de officier van justitie. "Iedereen jutte elkaar op. Je kunt spreken van een zogenaamd sneeuwbaleffect. Als er een iemand een steen gooit, volgt de rest. Zo wordt de bal uiteindelijk steeds groter."

Huldiging

Volgens haar hebben alle verdachten zich schuldig gemaakt aan openbare geweldpleging op en rond het Leidseplein, waar de voetballers op het bordes van de Stadsschouwburg even daarvoor feestelijk werden gehuldigd. De rechter ging daarin niet mee en veroordeelde de verdachten alleen voor de feiten die zij hadden gepleegd, zoals het gooien van een steen richting de politie.

Bakstenen

Na afloop van de huldiging sloeg de sfeer om en keerde een groep van zo'n driehonderd fans zich tegen de politie. Ze gooiden onder meer met bakstenen, bierflesjes, paraplu's en vuilniszakken naar agenten, voertuigen van de Mobiele Eenheid (ME), paarden en ruiters van de bereden politie. Ook staken ze illegaal vuurwerk af. De ME moest een waterkanon inzetten om het plein te ontruimen. In totaal arresteerde de politie 44 personen.

Spijt

De relschoppers verklaarden tegenover de rechter dat ze spijt hadden van hun actie. Ze zouden hebben gehandeld vanuit "sensatiezucht" en zich hebben laten meeslepen door de menigte. Twee van de drie verklaarden zelfs niets met Ajax of voetbal te hebben. Ze kwamen naar eigen zeggen voor de gezelligheid.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:46:26 #259
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_39508805
Overigens heb ik ook beide uitwedstrijden in de play-offs bezocht, want dat is iets unieks, de komende jaren zal Ajax daar niet in uit hoeven komen.
pi_39508901
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:46 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens heb ik ook beide uitwedstrijden in de play-offs bezocht, want dat is iets unieks, de komende jaren zal Ajax daar niet in uit hoeven komen.
That the spirit
quote:
Op de druk bezochte eerste training volgde een aanzienlijk rustigere tweede oefensessie. Honderden supporters gaven de eerste werkdag van het voetbaljaar extra kleur. Dinsdagochtend zagen tientallen fans de selectie van trainer Henk ten Cate aan het werk. De eerste dinsdagtraining stond voor een groot deel opnieuw in het teken van conditie en balgevoel.

Pylonen, eindeloos veel pylonen. Even na half elf worden de Ajacieden vakkundig om de hulpstukken heen gedirigeerd. De dirigent luistert naar de naam Laurens Ebben. Of, kortweg LE. Alle trainers dragen hun initialen op hun trainingskloffie. Henk ten Cate is dus kortweg HTC. AG (Alfons Groenendijk) en HS (Hennie Spijkerman) hebben assisterende rollen. Kan natuurlijk ook niet anders als assistent-trainer. Keeperstrainer Fred Grim is logischerwijs FG.
Aron Winter en Frank de Boer zijn de uitzonderingen op de regel. Beide trainers lopen stage bij de selectie van Ten Cate. ‘Stage’ prijkt op het trainingsshirt en –broek van beide stagiairs. Aan voetbalervaring in elk geval geen gebrek bij de twee voormalige recordinternationals van Oranje. De spelers dragen ieder, keurig, hun vaste nummer op hun werkkledij.

Keeperaanwinst Dennis Gentenaar (30) en –gedeeld- Talent van het Jaar Thomas Vermaelen (een titel die de Belgische nummer 4 deelt met Urby Emanuelson) trainen apart van de groep. Beide keren terug van een lichte blessure. Vermaelen traint met fysiotherapeut Frank van Deursen. Gentenaar wordt getest door fysio Ricardo de Sanders. Getest kan ook vervangen worden door 'op de proef gesteld'. De Sanders stuurt enkele ballen feilloos richting kruising. De fysio verontschuldigt zich bij de revalidant voor de ‘onmogelijk’ te pareren ballen.

De spelersgroep is ondertussen opgedeeld in twee groepen. In een vierkant wordt een variant op het aloude balspel lummelen gespeeld. De spelformule is onverslijtbaar: één man in het midden en dollen maar. De lachende gezichten spreken voor zich.
Niet alleen op het veld barst het van de voetbalervaring. Ook buiten de lijnen loopt de nodige voetbalkennis rond. Voormalig Ajax-linksbuiten Piet Keizer is getuige van de training.
Aan het slot van de eerste sessie –vanmiddag volgt een tweede training- wordt nog wat uitgelopen. Opnieuw is hierin een prominente rol weggelegd voor LE. Rust pakken en de spieren los lopen is het devies.

Voordat de Ajacieden hun uitloopronde starten wordt de drinkvoorziening bijna bestormd. Gulzig worden volgeschonken bekertjes water leeg gedronken. Glimmend nieuwe kicksen gaan vliegensvlug uit. Bijna alle Ajacieden voltooien de uitloopronde op kousevoeten. Alleen Jaap Stam en Gentenaar houden het normaal gesproken onmisbare gereedschap aan de voeten.
De Boer, Groenendijk en Grim hoeven niet uit te lopen. De drie oud-profs vermaken zich zichtbaar opperbest met de bal. Beter gezegd: met de bal en het bijbehorende balgevoel. De drie Ajacieden tonen hun niet geringe techniek. Lage, strak geschoten ballen scheren over de vers gemaaide grasmat. De pas anderhalve week geleden onttroonde recordinternational besluit de training met een reeks krachtige kopballen. Het oude voetbalwapen van De Boer heeft weinig aan kracht ingeboet.

[ Bericht 77% gewijzigd door Mangoworks2002 op 04-07-2006 15:55:06 ]
pi_39509149
Nu weet ik nog niet wat die David Endt doet voor Ajax....
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:58:22 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39509150
Ik begin het bijna eng te vinden, al die positivisme .

Hopen dat het allemaal zo blijft, en we snel aan eindelijk weer eens een Ajax waardig seizoen kunnen beginnen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:09:29 #263
82589 S-Two
barba macacu
pi_39509462
Ik hoop dat er komend seizoen wat wedstrijd doordeweeks zijn, scheelt veel geld met mn OV (woon in Groningen). Het is wel 3 uur reizen, maar als het kan wil ik meestal wel gaan .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_39509474
Komend seizoen wil ik zeker wel naar een CL uitduel, ik was bijna naar Inter-Ajax gegaan afgelopen jaar maarja school he.
pi_39509702
Ik ga dit jaar ook maar eens een CL uitduel proberen te bezoeken, hangt even af van de tegenstanders, financieen en data.
pi_39509756
Lijkt me ook onwijs gaaf maar is met studie en financien erg lastig...
AFC Ajax
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:18:44 #267
139407 jorienvdherik
pi_39509791
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:16 schreef devv05 het volgende:
hangt even af van de tegenstanders, financieen
nu doe je het zelfde als wat je die andere in dit topic verwijt
pi_39510669
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:18 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

nu doe je het zelfde als wat je die andere in dit topic verwijt
Sure. Waarom ga jij dan niet naar elke Europese uitwedstrijd? (oh wacht, dat is er maar 1 per jaar ) Er zijn toch altijd factoren waar je aan gebonden bent. Ik zal elke thuiswedstrijd er zijn en proberen zoveel mogelijk nationale uitwedstrijden te bezoeken. Europese uitwedstrijden is een ander verhaal, kosten nogal veel he. En ik ben idd minder fanatiek dus dan de mensen die wel elke Europese uitwedstrijd kunnen gaan, so be it.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:48:30 #269
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_39510851
Ajax: CL-beker 1996 van ons?
Jezus, wat triest
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:49:36 #270
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_39510896
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Jezus, wat triest
Wij hebben er teminste een paar
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:50:36 #271
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_39510926
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:49 schreef stefmans het volgende:

[..]

Wij hebben er teminste een paar
Ik heb het over het bericht, niet over wie er meer heeft gewonnen.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_39510951
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Jezus, wat triest
Valt wel mee hoor. Als hun 'vals' gespeeld hebben horen ze gewoon gediskwalificeerd te worden en behoort die beker ons toe.
pi_39511013
Dit is al de tweede keer dat het ter sprake komt: ze zouden ook doping gebruikt hebben in die periode
het zijn cheaters, dan wel met doping dan wel met scheidsrechters
en op de cheaters na, was Ajax het beste van dat jaar
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:58:44 #274
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_39511173
MONTANA, topictitel klopt niet...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_39511347