abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39487096
Voordat we gister [showcase] An communiceert maakten, zijn we eerst naar een andere lokatie geweest

bij nader inzien verwijderd

grotere versies: http://www.pdehoog.nl/gallery/thumbnails.php?album=32

[ Bericht 8% gewijzigd door PdeHoog op 03-07-2006 23:00:36 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_39487269
FIPO

Wederom zeer geslaagde foto's.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
  maandag 3 juli 2006 @ 21:54:08 #3
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_39487343
Ik had het gevoel bij de eerste serie al en nu komt het weer terug; ze is zo expressieloos in al deze foto's.
pi_39487375
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:54 schreef Lithion het volgende:
Ik had het gevoel bij de eerste serie al en nu komt het weer terug; ze is zo expressieloos in al deze foto's.
Leg eens uit
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_39487547
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Leg eens uit
Dat hij het leuker vind als mensen een colgatesmile opzetten misschien
pi_39487610
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat hij het leuker vind als mensen een colgatesmile opzetten misschien
Ah Dat past niet bij jou
  maandag 3 juli 2006 @ 22:07:34 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_39487796
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
Leg eens uit
Nou, ik zie in elke foto vrijwel exact dezelfde gezichtsuitdrukking terug. Kijk, het is mooi om een serie te maken waarin je in compositie en lokatie varieert, maar voor mij hoort bij een geslaagde fotoserie van iemand ook enige variatie in gezichtsuitdrukking.

Daarbij is de gezichtsuitdrukking niet echt pakkend. Vooral bij foto 5 vind is dat duidelijk zichtbaar; het lijkt op een glimlachje, zou een neutrale uitdrukking kunnen zijn, maar is geen van beide en spreekt daarom niet aan. Foto 4 ook, een half glimlachje. Ik zie liever wat meer expressie... en dan kan An zelf wel beginnen over een colgate-lach, maar meer expressie hoeft helemaal niet overdreven te zijn of kunstmatig over te komen. Het is wél iets wat een foto écht pakkend maakt.

Wat ik overigens helemaal niet snap is dat je iemand met zulke mooie ogen verstopt achter zo'n niet echt passende zonnebril.
pi_39487894
OK. Duidelijk verhaal Leerpuntje voor de volgende keer

Kleine aanvulling op het verhaal: het idee achter de shoot was om een soort van tough girl-achtige sfeer te creeren. Vandaar dat An hier en daar misschien wat strak kijkt en jij dat interpreteert als expressieloos.

Ik vermoed dat die discussie in een verschil in smaak gaat eindigen

[ Bericht 49% gewijzigd door PdeHoog op 03-07-2006 22:15:43 ]
pi_39488373
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou, ik zie in elke foto vrijwel exact dezelfde gezichtsuitdrukking terug. Kijk, het is mooi om een serie te maken waarin je in compositie en lokatie varieert, maar voor mij hoort bij een geslaagde fotoserie van iemand ook enige variatie in gezichtsuitdrukking.

Daarbij is de gezichtsuitdrukking niet echt pakkend. Vooral bij foto 5 vind is dat duidelijk zichtbaar; het lijkt op een glimlachje, zou een neutrale uitdrukking kunnen zijn, maar is geen van beide en spreekt daarom niet aan. Foto 4 ook, een half glimlachje. Ik zie liever wat meer expressie... en dan kan An zelf wel beginnen over een colgate-lach, maar meer expressie hoeft helemaal niet overdreven te zijn of kunstmatig over te komen. Het is wél iets wat een foto écht pakkend maakt.

Wat ik overigens helemaal niet snap is dat je iemand met zulke mooie ogen verstopt achter zo'n niet echt passende zonnebril.
Ik snap je punt, je hebt ook enigzins gelijk. En leerpunt voor mij dus

Denk wel dat het goed is om te weten dat naast P's reactie ik nog nooit model heb gestaan en alleen zelf de camera ter hand neem. Flink onwennig voor mij dus. Maar ik vind expressieloos wel iets anders dan overal dezelfde blik hebben. 5 heeft naar mijn idee ook eerder een berustende blik, dan een expressieloze blik.
  maandag 3 juli 2006 @ 22:21:59 #10
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39488391
Deze serie lijkt zo erg op elkaar dat ik hier een "beste" uit zou zoeken om te laten zien. Voor mij zou dat een keuze worden tussen 2 (mag iets meer contrast) en 3 worden. Lichte voorkeur voor 3 omdat ze zo mooi loskomt van de achtergrond.

Foto 4 vind ik niet bepaald flateus...die mag dan weer minder contrast.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 3 juli 2006 @ 22:24:55 #11
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_39488524
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef PdeHoog het volgende:
Kleine aanvulling op het verhaal: het idee achter de shoot was om een soort van tough girl-achtige sfeer te creeren. Vandaar dat An hier en daar misschien wat strak kijkt en jij dat interpreteert als expressieloos.
Hmm, dat verandert de zaak wel enigszins, maar dan denk ik toch dat je er meer uit had kunnen halen. Dan had ik juist dat laatste beetje glimlach achterwege gelaten en haar wat strenger laten kijken. Die laatste foto bijvoorbeeld, daar krijg ik niet de indruk dat er een 'tough girl' op me afkomt. Foto 3 idem.

Dan komt foto 1 het dichtst in de buurt, maar die mist dat stukje 'in the face!' om de sfeer die je over wil brengen ook daadwerkelijk over te dragen imo. Het is ook moeilijk om die sfeer over te brengen in dat hoge gras, dat leent zich meer voor de wat lievere, serene foto's. Bij een 'tough girl'-image denk ik aan beton, staal, kroegen, macht, wapens, drugs, tattoos, boosheid, nagels, knarsetanden... zomaar wat termen en beelden die me te binnen schieten. Daar zou ik vervolgens wat mee proberen te doen.
  maandag 3 juli 2006 @ 22:33:44 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_39488882
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef An24 het volgende:
Ik snap je punt, je hebt ook enigzins gelijk. En leerpunt voor mij dus

Denk wel dat het goed is om te weten dat naast P's reactie ik nog nooit model heb gestaan en alleen zelf de camera ter hand neem. Flink onwennig voor mij dus. Maar ik vind expressieloos wel iets anders dan overal dezelfde blik hebben. 5 heeft naar mijn idee ook eerder een berustende blik, dan een expressieloze blik.
Voor een berustende blik vind ik je mond nog iets teveel naar een glimlach toegaan. Het probleem imo (zoals alles wat ik hier zeg uiteraard) is dat het overal het midden tussen houdt. Het is nét geen hele glimlach, nét geen hele strakke blik. Wat ik bij mezelf vaak merk is dat als ik een bepaalde expressie van mezelf vast wil leggen ik daar bewust aan moet werken en bij iemand anders dat, wanneer het niet een geheel spontane shoot is, je aanwijzingen moet geven om iemands expressie er meer uit te laten schieten. Je zegt: een colgate lach... maar een lach waarbij je iemand zijn tanden ziet toont wél meer expressie dan een glimlach en (nogmaals imo) zeker een halve glimlach zoals het mij over kwam bij foto 5 (en wat minder bij 4). En als je een bepaalde sfeer over wil brengen, dan werkt een vaak wat overdreven expressie (althans, zo voelt het dan vaak aan) beter dan een normale gezichtsuitdrukking.
  maandag 3 juli 2006 @ 22:34:53 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_39488923
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef pea4fun het volgende:
Foto 4 vind ik niet bepaald flateus...die mag dan weer minder contrast.
Wat vind je niet flatteus aan foto 4?
  maandag 3 juli 2006 @ 22:36:12 #14
152756 vw-angel
jaja, zal wel... :P
pi_39488982
Leuke foto's voor in de wehkamp ofzo....
~~ In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ~~
  maandag 3 juli 2006 @ 22:45:22 #15
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_39489363
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat vind je niet flatteus aan foto 4?
Het harde contrast doet haar ouder lijken dan ze is.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_39492865
Ik vind ze okee! Maar ben van mening dat er uit An meer , veel meer te halen valt.
Volgende keer andersom?
An de camera, P ervoor?
CC
Mistakes are the portals of discovery.
pi_39492927
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 00:12 schreef CrazyCharlie het volgende:
An de camera, P ervoor?
Jij bent grappig Nee dus
pi_39493216
Mistakes are the portals of discovery.
pi_39496965
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:33 schreef Lithion het volgende:

[..]

Voor een berustende blik vind ik je mond nog iets teveel naar een glimlach toegaan. Het probleem imo (zoals alles wat ik hier zeg uiteraard) is dat het overal het midden tussen houdt. Het is nét geen hele glimlach, nét geen hele strakke blik. Wat ik bij mezelf vaak merk is dat als ik een bepaalde expressie van mezelf vast wil leggen ik daar bewust aan moet werken en bij iemand anders dat, wanneer het niet een geheel spontane shoot is, je aanwijzingen moet geven om iemands expressie er meer uit te laten schieten. Je zegt: een colgate lach... maar een lach waarbij je iemand zijn tanden ziet toont wél meer expressie dan een glimlach en (nogmaals imo) zeker een halve glimlach zoals het mij over kwam bij foto 5 (en wat minder bij 4). En als je een bepaalde sfeer over wil brengen, dan werkt een vaak wat overdreven expressie (althans, zo voelt het dan vaak aan) beter dan een normale gezichtsuitdrukking.
Nu ben je een stuk concreter Lithion. Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Ik heb idd moeite om "op commando" een bepaalde expressie te laten zien, terwijl ik in de normale omgang juist heel spontaan ben. Ik zou dan ook een slechte acteur zijn Ik zie je opmerkingen dan ook vooral als leerzaam voor mijn eigen fotografiewerk, omdat ik zeker van plan ben ook met modellen te gaan werken.

Ik vond het leuk dat P mij vroeg model te staan, maar ik sta toch liever aan de andere kant

Voor ons allebei dus een zeer leerzaam dagje geweest
pi_39535611
Leuke serie, zeker ook een leuk model. Maar.. -terugkerend thema de laatste tijd- het snoeiharde licht verpest een hoop. Daar is niet altijd wat aan te doen, maar de keuze voor witte kleding is bijvoorbeeld minder gelukkig. In deze serie hou je het model bijna overal in de schaduw en daar is zeker wat voor te zeggen. Maar een deel van de omgeving ligt in de zon, waardoor je het model gaat onderbelichten, en dat is zonde. Klopt het dat je in deze serie erg vertrouwd hebt op je automatische lichtmerting? De close-up (#5) is nl beter belicht dan de afstandschoten.

#1: duidelijke illustratie van het bovenstaande imho. Het gezicht van het model is hier echt te donker voor een modelfoto. Jammer, want compo, pose en achtergrond zijn ronduit uitstekend. Als je m in RAW hebt, kun je nog eens een lichtere versie proberen en dan de achtergrond wegdrukken in de nabewerking. Klein minpuntje is de gekruisde ceintuur net boven de broekrand.

#2 Vind ik leuk, maar ook hier is maar heel weinig te zien van de schaduwkant van het gezicht, terwijl je toch wel goed nagedacht hebt over pose en plaatsing in de achtergrond. Bij deze foto zou een reflectiescherm wel degelijk kunnen helpen. Hoor ik hier en daar al weer roepen dat een reflectiescherm te veel ligt kaatst? Zet je m een metertje verder weg.

#3 al een stuk beter, hoewel de schaduwen aan de harde kant blijven. Hier kom je er mee weg, omdat het licht wat speelser over het model valt. En zwart doet met dit licht minder pijn aan de ogen dan wit. Persoonlijk had ik deze rechts wat krapper gesneden, zodat je achtergrond licht eindigt.

#5 Nu je dichter op het model kruipt, wordt het probleem met de te lichte omgeving kleiner. Als je m ingegeflitst had, was ie nog beter geweest. Eigenlijk had je de andere foto's beter ook zo kunnen belichten, en dan voor lief nemen dat een deel van je achtergrond overbelicht was. Ik vind de blik in deze foto niet zo sterk.

#6 Dit vind ik een lekkere plaat. De leegte van de omgeving (slim versterkt door het stukje lege weg onderin) en de pose stralen echt de 'tough girl' uit die jullie kennelijk neer wilden zetten. Zonnebril en blik passen daarin. Het harde licht stoort me hier niet, hoewel het er natuurlijk wel is. Keuze voor zw in dit geval erg okay.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')