Leg eens uitquote:Op maandag 3 juli 2006 21:54 schreef Lithion het volgende:
Ik had het gevoel bij de eerste serie al en nu komt het weer terug; ze is zo expressieloos in al deze foto's.
Ahquote:Op maandag 3 juli 2006 22:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat hij het leuker vind als mensen een colgatesmile opzetten misschien![]()
![]()
Nou, ik zie in elke foto vrijwel exact dezelfde gezichtsuitdrukking terug. Kijk, het is mooi om een serie te maken waarin je in compositie en lokatie varieert, maar voor mij hoort bij een geslaagde fotoserie van iemand ook enige variatie in gezichtsuitdrukking.quote:
Ik snap je punt, je hebt ook enigzins gelijk. En leerpunt voor mij dusquote:Op maandag 3 juli 2006 22:07 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nou, ik zie in elke foto vrijwel exact dezelfde gezichtsuitdrukking terug. Kijk, het is mooi om een serie te maken waarin je in compositie en lokatie varieert, maar voor mij hoort bij een geslaagde fotoserie van iemand ook enige variatie in gezichtsuitdrukking.
Daarbij is de gezichtsuitdrukking niet echt pakkend. Vooral bij foto 5 vind is dat duidelijk zichtbaar; het lijkt op een glimlachje, zou een neutrale uitdrukking kunnen zijn, maar is geen van beide en spreekt daarom niet aan. Foto 4 ook, een half glimlachje. Ik zie liever wat meer expressie... en dan kan An zelf wel beginnen over een colgate-lach, maar meer expressie hoeft helemaal niet overdreven te zijn of kunstmatig over te komen. Het is wél iets wat een foto écht pakkend maakt.
Wat ik overigens helemaal niet snap is dat je iemand met zulke mooie ogen verstopt achter zo'n niet echt passende zonnebril.
Hmm, dat verandert de zaak wel enigszins, maar dan denk ik toch dat je er meer uit had kunnen halen. Dan had ik juist dat laatste beetje glimlach achterwege gelaten en haar wat strenger laten kijken. Die laatste foto bijvoorbeeld, daar krijg ik niet de indruk dat er een 'tough girl' op me afkomt. Foto 3 idem.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:10 schreef PdeHoog het volgende:
Kleine aanvulling op het verhaal: het idee achter de shoot was om een soort van tough girl-achtige sfeer te creeren. Vandaar dat An hier en daar misschien wat strak kijkt en jij dat interpreteert als expressieloos.
Voor een berustende blik vind ik je mond nog iets teveel naar een glimlach toegaan. Het probleem imo (zoals alles wat ik hier zeg uiteraard) is dat het overal het midden tussen houdt. Het is nét geen hele glimlach, nét geen hele strakke blik. Wat ik bij mezelf vaak merk is dat als ik een bepaalde expressie van mezelf vast wil leggen ik daar bewust aan moet werken en bij iemand anders dat, wanneer het niet een geheel spontane shoot is, je aanwijzingen moet geven om iemands expressie er meer uit te laten schieten. Je zegt: een colgate lach... maar een lach waarbij je iemand zijn tanden ziet toont wél meer expressie dan een glimlach en (nogmaals imo) zeker een halve glimlach zoals het mij over kwam bij foto 5 (en wat minder bij 4). En als je een bepaalde sfeer over wil brengen, dan werkt een vaak wat overdreven expressie (althans, zo voelt het dan vaak aan) beter dan een normale gezichtsuitdrukking.quote:Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef An24 het volgende:
Ik snap je punt, je hebt ook enigzins gelijk. En leerpunt voor mij dus![]()
Denk wel dat het goed is om te weten dat naast P's reactie ik nog nooit model heb gestaan en alleen zelf de camera ter hand neem. Flink onwennig voor mij dus. Maar ik vind expressieloos wel iets anders dan overal dezelfde blik hebben. 5 heeft naar mijn idee ook eerder een berustende blik, dan een expressieloze blik.
Wat vind je niet flatteus aan foto 4?quote:Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef pea4fun het volgende:
Foto 4 vind ik niet bepaald flateus...die mag dan weer minder contrast.
Het harde contrast doet haar ouder lijken dan ze is.quote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:12 schreef CrazyCharlie het volgende:
An de camera, P ervoor?
Nu ben je een stuk concreter Lithion. Ik denk ook wel dat je gelijk hebt. Ik heb idd moeite om "op commando" een bepaalde expressie te laten zien, terwijl ik in de normale omgang juist heel spontaan ben. Ik zou dan ook een slechte acteur zijnquote:Op maandag 3 juli 2006 22:33 schreef Lithion het volgende:
[..]
Voor een berustende blik vind ik je mond nog iets teveel naar een glimlach toegaan. Het probleem imo (zoals alles wat ik hier zeg uiteraard) is dat het overal het midden tussen houdt. Het is nét geen hele glimlach, nét geen hele strakke blik. Wat ik bij mezelf vaak merk is dat als ik een bepaalde expressie van mezelf vast wil leggen ik daar bewust aan moet werken en bij iemand anders dat, wanneer het niet een geheel spontane shoot is, je aanwijzingen moet geven om iemands expressie er meer uit te laten schieten. Je zegt: een colgate lach... maar een lach waarbij je iemand zijn tanden ziet toont wél meer expressie dan een glimlach en (nogmaals imo) zeker een halve glimlach zoals het mij over kwam bij foto 5 (en wat minder bij 4). En als je een bepaalde sfeer over wil brengen, dan werkt een vaak wat overdreven expressie (althans, zo voelt het dan vaak aan) beter dan een normale gezichtsuitdrukking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |