quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 00:18 schreef Ontopic het volgende:Ik bedoel dat alle leuke dingen duurder zijn dan 50 dollar.
Alleen polo's zijn nog 50.
Dus eigenlijk kan je dan maar 1 item of 2 polo's.
Is zo weinig
![]()
.
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 00:18 schreef Ontopic het volgende:Ik bedoel dat alle leuke dingen duurder zijn dan 50 dollar.
Alleen polo's zijn nog 50.
Dus eigenlijk kan je dan maar 1 item of 2 polo's.
Is zo weinig
![]()
.
Aanpassing in de regelsOk, ik heb een aanpassing gemaakt in de regels
![]()
(Zie ook de openingspost.)
In het kort: de prijzen zijn hetzelfde, zoniet lager dan de vorige prijsschatting. Verder is het nu mogelijk om ook boven de $100 te bestellen, en het limiet van 2 items is niet meer nodig.
Wel moet ik opletten dat er niet teveel goedkope producten worden besteld, anders halen we de $1000 niet vanwege het max 15 items per bestelling via de A&F website.
De regels in detailBij de vorige verzendkostenverdeling rekende ik voor iedereen evenveel verzendskosten (A&F>NL), ongeacht van het totaal aan $ aan producten van een persoon. Oftewel, des te meer deelnemers, des te goedkoper de verzendskosten voor iedereen worden.
Bij de nieuwe verzendkostenverdeling ga ik niet uit van het aantal deelnemers, maar van de hoeveelheid $ aan producten wat iemand bestelt t.o.v. het totaal (ongeveer $990). Oftewel, des te minder je totaal bestelt aan $, des te minder verzendskosten er voor je worden gerekend.
Voor degenen die bij de vorige verzendkostenverdeling totaan ongeveer $100 aan producten hadden, zal de verzendkosten (en dus de geschatte totaal prijs) ongeveer hetzelfde blijven, maar voor degene die lager zitten, zal de prijs een stuk goedkoper worden bij de nieuwe verzendkostenverdeling.
Je vraagt je nu misschien af hoe dit zomaar goedkoper kan zijn terwijl de verzendkosten toch nog eerlijk verdeeld zijn. Dit heeft te maken met de focus van de verdeling, en dat de vorige verdeling een schatting was (het aantal deelnemers moest geschat worden).
Bij de vorige verdeling lag de focus op het aantal deelnemers. Deelnemers die totaal weinig $ aan producten nemen, betalen relatief gezien meer aan verzendskosten, maar absoluut gezien betalen ze evenveel. Bij meer deelnemers krijgt iedereen lagere verzendskosten. Deze verdeling was optimaal voor mensen met $100 vanwege bij een max van $100 aan producten. Ik had het aantal deelnemers bij de vorige berekening ruwweg geschat, het uiteindelijke aantal zal waarschijnlijk iets hoger zijn. Dus de geschatte prijs bij de vorige verdeling zou waarschijnlijk zowieso iets lager komen te liggen. Deze daling zou voor elke deelnemer hetzelfde zijn, ongeacht hoeveel een deelnemer besteld.
Bij de nieuwe verdeling zou deze daling niet voor iedereen plaatsvinden, maar het voordeel is weer dat er een daling is bij mensen met een laag totaal aan $.
Bij de nieuwe verzendkostenverdeling ligt de focus meer op het dicht benaderen van $1000, ondanks dat er bij $800 aan producten, aan A&F evenveel verzendskosten betaald moeten worden. Het aantal personen doet er niet meer toe, dus ook boven de $100 is nu geen probleem.