Files worden nog altijd veroorzaakt door drukte. Pech en ongelukken komen wat dat betreft pas op de 2e en 3e plaats.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:30 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dus files worden veroorzaakt doordat men niet harder dan 80kMh mag rijden? Volgens mij is het pas een file bij langzaam tot stilstaand verkeer. Files worden over het algemeen veroorzaakt door ongelukken, pech onderweg en onderhoud aan de weg. Niet door een lager gehanteerde snelheid.
Wat ik bedoel is dat er minder geconcentreerde vervuiling optreed, op het moment dat een auto gewoon door rijd in plaats van dat ze stil staan.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:30 schreef QuietGuy het volgende:
En voor mijn huis ligt geen snelweg, niet eens een 80kMh-zone. alleen een 30kMh-zone, en daar is nooit file
Je draait dingen om. Ongelukken worden veroorzaakt doordat men niet goed op de drukte inspeelt, en daardoor veroorzaken die ongelukken files. Maar dit komt vele malen vaker voor op normale snelwegen dan 08kMh-zones.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Files worden nog altijd veroorzaakt door drukte. Pech en ongelukken komen wat dat betreft pas op de 2e en 3e plaats.
Maar de bedoeling is dan ook niet dat men stil staat. Dan spreek je over een file (of parkeerplaats, maar daar staan de meeste motoren af)quote:Wat ik bedoel is dat er minder geconcentreerde vervuiling optreed, op het moment dat een auto gewoon door rijd in plaats van dat ze stil staan.
Maar dat is toch de oorzaak van de meeste ongelukken e.d.? De overheid heeft best wel goede plannen alleen zijn wij met zijn allen lekker eigenwijs en bepalen wij onze eigen regels. Zag laatst nog een topic over de spitsstrook, dat is daar een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:45 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dus daar is het eigenlijke probleem, niet de 80kMh-zone maar de weggebruiker die het lak aan de regels heeft totdat hij/zij een flitskast ziet staan
Yepquote:Op maandag 3 juli 2006 15:51 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar dat is toch de oorzaak van de meeste ongelukken e.d.? De overheid heeft best wel goede plannen alleen zijn wij met zijn allen lekker eigenwijs en bepalen wij onze eigen regels. Zag laatst nog een topic over de spitsstrook, dat is daar een goed voorbeeld van.
Maar waarom werkt het in de praktijk niet? (op sominge plaatsen werkt het wel) Houd men zich niet aan de regels max 80 en minder afstand?quote:Op maandag 3 juli 2006 15:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar dus klopt de argumentatie in je OP niet. En dus staat er onzin.
Volgens mij snap je iets niet helemaal. Ook zonder ongelukken zijn er files. Die files ontstaan door dat het druk is, mensen moeten remmen, wisselen van rijstrook e.d. Dat is de grootste oorzaak van files.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:51 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Je draait dingen om. Ongelukken worden veroorzaakt doordat men niet goed op de drukte inspeelt, en daardoor veroorzaken die ongelukken files. Maar dit komt vele malen vaker voor op normale snelwegen dan 08kMh-zones.
[..]
Nou ja ik sta regelmatig vast op de A15 terwijl er geen ongeluk oid is gebeurt. Het is niet voor niks iedere ochtend en avond een zootje op de weg, komt gewoon door de drukte, maar je hebt wel gelijk, daardoor gebeuren er ook ongelukken.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:51 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Je draait dingen om. Ongelukken worden veroorzaakt doordat men niet goed op de drukte inspeelt, en daardoor veroorzaken die ongelukken files. Maar dit komt vele malen vaker voor op normale snelwegen dan 08kMh-zones.
Die bedoeling is er inderdaad niet, maar het gebeurt wel en waarom dat gebeurt heb ik eerder al gezegd.quote:[..]
Maar de bedoeling is dan ook niet dat men stil staat. Dan spreek je over een file (of parkeerplaats, maar daar staan de meeste motoren af)
Ok, ik pak je openingspost er bij:quote:Op maandag 3 juli 2006 15:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Maar waarom werkt het in de praktijk niet? (op sominge plaatsen werkt het wel) Houd men zich niet aan de regels max 80 en minder afstand?
Op een stuk asvalt passen meer auto's als ze op een lagere snelheid rijden als men zich aan de 2 seconden-regel houd. Bij 100kMh is dit meer dan bij 80kMh. Dit punt is dus bij deze niet waar. Auto's doen er wel langer over, maar er kunnen meer auto's tegelijk over die bepaalde weg.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je de maximum snelheid verlaagt betekend dat dat de auto's er langer overdoen om een bepaalde afstand af te leggen, wat betekend dat er minder auto's tegeleik over die bepaalde weg kunnen rijden.
Hoe hoger de snelheid hoe meer benzine je gebruikt per kilometer, en dus ook hoe hoger de uitstoot ligt. Dus ook dit is niet waar. Ook is het niet zo dat, doordat een auto langer op de zelfde plek is, de uitstoot meer geconcentreerd op 1 plek is, want de weg zit immers vol, dus wordt die auto al snel vervangen door een andere op die plaats.quote:Ook de luchtvervuiling is natuurlijk hoger als de auto's langer over die weg rijden...
Als ik me niet vergis zijn daar wat wegversmallingen door wegwerkzaamheden. Dat is idd ook een fileveroorzaker. Maar de A15 is dan ook geen 80kMh-zonequote:Op maandag 3 juli 2006 15:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja ik sta regelmatig vast op de A15 terwijl er geen ongeluk oid is gebeurt. Het is niet voor niks iedere ochtend en avond een zootje op de weg, komt gewoon door de drukte, maar je hebt wel gelijk, daardoor gebeuren er ook ongelukken.
Dus het komt er op neer dat de automobilisten zich niet goed gedragen in de auto en dus zelf de files veroorzaken.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:59 schreef QuietGuy het volgende:
Op een stuk asvalt passen meer auto's als ze op een lagere snelheid rijden als men zich aan de 2 seconden-regel houd. Bij 100kMh is dit meer dan bij 80kMh. Dit punt is dus bij deze niet waar. Auto's doen er wel langer over, maar er kunnen meer auto's tegelijk over die bepaalde weg.
Dat is de realiteit jaquote:Op maandag 3 juli 2006 16:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus het komt er op neer dat de automobilisten zich niet goed gedragen in de auto en dus zelf de files veroorzaken.
Nee hoor, sta ook gewoon vast op stukken waar geen wegversmallingen zijn. A15 is ook geen 80KM zone, maar goed daar had ik het ook niet over, het ging nu puur over waar files door ontstonden.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:00 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zijn daar wat wegversmallingen door wegwerkzaamheden. Dat is idd ook een fileveroorzaker. Maar de A15 is dan ook geen 80kMh-zone
ik wel, ritsen en invoegen is echt een chaos omdat iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Je kan dus niet even snel voor iemand invoegen, dus gaat men remmen om erachter te komen. En je hebt je file!quote:Op maandag 3 juli 2006 16:03 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Dat is de realiteit ja
En daar kan ik als ik eerlijk ben geen 80kMh-zone de schuld van geven.
Maar als iedereen 100kMh zou rijden (of 120) heb je exact hetzelfde probleem, ook dan rijd iedereen met dezelfde snelheidquote:Op maandag 3 juli 2006 16:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik wel, ritsen en invoegen is echt een chaos omdat iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Je kan dus niet even snel voor iemand invoegen, dus gaat men remmen om erachter te komen. En je hebt je file!
Daar heb je een punt jaquote:Op maandag 3 juli 2006 16:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik wel, ritsen en invoegen is echt een chaos omdat iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Je kan dus niet even snel voor iemand invoegen, dus gaat men remmen om erachter te komen. En je hebt je file!
nee want op een 100 of 120 km weg geef ik gewoon gas bij, omdat je daar niet gepakt wordt middels een trajectcontrolequote:Op maandag 3 juli 2006 16:08 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Maar als iedereen 100kMh zou rijden (of 120) heb je exact hetzelfde probleem, ook dan rijd iedereen met dezelfde snelheid
Daarnaast, als je vaak op de snelweg zit zie je ook dat sommigen het op het laatste moment neer laten komen om van baan te wisselen terwijl het al kilometers tevoren aangegeven staat.
En zoals ik al zei is inderdaad samenvoegen een oorzaak van file, maar komt dit zelden voor in 80kMh-zones.
Opzich heb je daar een punt, maar dan los je het probleem op door een verkeersovertreding. Overigens loop je dan alsnog de kans gelaserd te wordenquote:Op maandag 3 juli 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee want op een 100 of 120 km weg geef ik gewoon gas bij, omdat je daar niet gepakt wordt middels een trajectcontrole
Zoals ik het vaak genoeg in de praktijk heb gezien probeert iemand gewoon zijn bak er op het laatste moment tussen te duwen waardoor men moet afremmen.quote:En dat doorrijden tot het einde voordat je gaat samenvoegen bevordert (mits goed gedaan) alleen maar de doorstroom, je benut dan meer asfalt.
Maar neem bv een 120 km snelweg, daar rijden heel veel mensen 100 of 110 (noem maar wat) op de rechterbaan, zo kan je door harder te gaan rijden een mooi gaatje zoeken. Hiervoor hoef ik eigenlijk nooit over de snelheidslimiet.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:16 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Opzich heb je daar een punt, maar dan los je het probleem op door een verkeersovertreding. Overigens loop je dan alsnog de kans gelaserd te worden
[..]
dan gaan die maar verhuizenquote:Op maandag 3 juli 2006 14:34 schreef Shivo het volgende:
Die 80-km zones zijn juist een uitkomstscheelt een hoop overlast voor omwonenden en op veel plaatsen helpen ze juist wel voor de doorstroming.
Weet je het zeker? Zie dagelijks mensen op de vluchstrook van de A15 staan omdat er file staat op de afslag naar de A50. Hierdoor kunnen de mensen op de A15 gewoon doorrijden, heeft niemand er last van en onstaat er niet nog een file. Ze zijn echter wel allemaal in overtreding.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:16 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Opzich heb je daar een punt, maar dan los je het probleem op door een verkeersovertreding.
Dat heet nu Ritsen :') .quote:[..]
Zoals ik het vaak genoeg in de praktijk heb gezien probeert iemand gewoon zijn bak er op het laatste moment tussen te duwen waardoor men moet afremmen.
Bij samenvoegen van wegen heb je altijd vertragingen, hoe dan ook, snelheid on-afhankelijk. Bij ritsen is het ook netjes als je vaart mindert/anticipeert als je ziet dat iemand wilt invoegen. Daar zijn pas nog reclamecampagnes over geweest.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Op 80km wegen zie je niemand die onder de 80 km gaat zitten, ze rijden allemaal 78-80, probeer dan maar eens ergens voorbij te komen ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |