abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39476661
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:30 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Dus files worden veroorzaakt doordat men niet harder dan 80kMh mag rijden? Volgens mij is het pas een file bij langzaam tot stilstaand verkeer. Files worden over het algemeen veroorzaakt door ongelukken, pech onderweg en onderhoud aan de weg. Niet door een lager gehanteerde snelheid.
Files worden nog altijd veroorzaakt door drukte. Pech en ongelukken komen wat dat betreft pas op de 2e en 3e plaats.
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:30 schreef QuietGuy het volgende:
En voor mijn huis ligt geen snelweg, niet eens een 80kMh-zone. alleen een 30kMh-zone, en daar is nooit file
Wat ik bedoel is dat er minder geconcentreerde vervuiling optreed, op het moment dat een auto gewoon door rijd in plaats van dat ze stil staan.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:51:10 #52
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39476706
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Files worden nog altijd veroorzaakt door drukte. Pech en ongelukken komen wat dat betreft pas op de 2e en 3e plaats.
Je draait dingen om. Ongelukken worden veroorzaakt doordat men niet goed op de drukte inspeelt, en daardoor veroorzaken die ongelukken files. Maar dit komt vele malen vaker voor op normale snelwegen dan 08kMh-zones.
quote:
Wat ik bedoel is dat er minder geconcentreerde vervuiling optreed, op het moment dat een auto gewoon door rijd in plaats van dat ze stil staan.
Maar de bedoeling is dan ook niet dat men stil staat. Dan spreek je over een file (of parkeerplaats, maar daar staan de meeste motoren af)
pi_39476715
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:45 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Dus daar is het eigenlijke probleem, niet de 80kMh-zone maar de weggebruiker die het lak aan de regels heeft totdat hij/zij een flitskast ziet staan
Maar dat is toch de oorzaak van de meeste ongelukken e.d.? De overheid heeft best wel goede plannen alleen zijn wij met zijn allen lekker eigenwijs en bepalen wij onze eigen regels. Zag laatst nog een topic over de spitsstrook, dat is daar een goed voorbeeld van.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:53:09 #54
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39476746
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:51 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar dat is toch de oorzaak van de meeste ongelukken e.d.? De overheid heeft best wel goede plannen alleen zijn wij met zijn allen lekker eigenwijs en bepalen wij onze eigen regels. Zag laatst nog een topic over de spitsstrook, dat is daar een goed voorbeeld van.
Yep En stiekem doe ik er aan mee. Ik fiets ook wel eens door rood. Ik fiets ook wel eens over de stoep. Maar mij hoor je dan ook niet klagen dat fietspaden/stroken niet werken. Dat doe ik zelf.
  PR/Manusje van alles maandag 3 juli 2006 @ 15:53:27 #55
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39476757
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Maar dus klopt de argumentatie in je OP niet. En dus staat er onzin.
Maar waarom werkt het in de praktijk niet? (op sominge plaatsen werkt het wel) Houd men zich niet aan de regels max 80 en minder afstand?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39476780
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:51 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Je draait dingen om. Ongelukken worden veroorzaakt doordat men niet goed op de drukte inspeelt, en daardoor veroorzaken die ongelukken files. Maar dit komt vele malen vaker voor op normale snelwegen dan 08kMh-zones.
[..]
Volgens mij snap je iets niet helemaal. Ook zonder ongelukken zijn er files. Die files ontstaan door dat het druk is, mensen moeten remmen, wisselen van rijstrook e.d. Dat is de grootste oorzaak van files.
pi_39476783
helpt voor geen meter voor de doorstroming, werkt er juist tegen. Probeer jij maar eens in te voegen op een weg waar iedereen 80 rijdt, en waar je zelf niet even harder kan om even in dat gaatje te sturen. Onmogelijk dus. Dit al helemaal met inhalen
pi_39476809
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:51 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Je draait dingen om. Ongelukken worden veroorzaakt doordat men niet goed op de drukte inspeelt, en daardoor veroorzaken die ongelukken files. Maar dit komt vele malen vaker voor op normale snelwegen dan 08kMh-zones.
Nou ja ik sta regelmatig vast op de A15 terwijl er geen ongeluk oid is gebeurt. Het is niet voor niks iedere ochtend en avond een zootje op de weg, komt gewoon door de drukte, maar je hebt wel gelijk, daardoor gebeuren er ook ongelukken.

Dat laatste punt heb je gelijk in, maar goed, we hebben ook meer normale wegen dan 80KM zones.
quote:
[..]

Maar de bedoeling is dan ook niet dat men stil staat. Dan spreek je over een file (of parkeerplaats, maar daar staan de meeste motoren af)
Die bedoeling is er inderdaad niet, maar het gebeurt wel en waarom dat gebeurt heb ik eerder al gezegd.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:59:24 #59
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39476927
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Maar waarom werkt het in de praktijk niet? (op sominge plaatsen werkt het wel) Houd men zich niet aan de regels max 80 en minder afstand?
Ok, ik pak je openingspost er bij:
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je de maximum snelheid verlaagt betekend dat dat de auto's er langer overdoen om een bepaalde afstand af te leggen, wat betekend dat er minder auto's tegeleik over die bepaalde weg kunnen rijden.
Op een stuk asvalt passen meer auto's als ze op een lagere snelheid rijden als men zich aan de 2 seconden-regel houd. Bij 100kMh is dit meer dan bij 80kMh. Dit punt is dus bij deze niet waar. Auto's doen er wel langer over, maar er kunnen meer auto's tegelijk over die bepaalde weg.
quote:
Ook de luchtvervuiling is natuurlijk hoger als de auto's langer over die weg rijden...
Hoe hoger de snelheid hoe meer benzine je gebruikt per kilometer, en dus ook hoe hoger de uitstoot ligt. Dus ook dit is niet waar. Ook is het niet zo dat, doordat een auto langer op de zelfde plek is, de uitstoot meer geconcentreerd op 1 plek is, want de weg zit immers vol, dus wordt die auto al snel vervangen door een andere op die plaats.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:00:20 #60
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39476963
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou ja ik sta regelmatig vast op de A15 terwijl er geen ongeluk oid is gebeurt. Het is niet voor niks iedere ochtend en avond een zootje op de weg, komt gewoon door de drukte, maar je hebt wel gelijk, daardoor gebeuren er ook ongelukken.
Als ik me niet vergis zijn daar wat wegversmallingen door wegwerkzaamheden. Dat is idd ook een fileveroorzaker. Maar de A15 is dan ook geen 80kMh-zone
  PR/Manusje van alles maandag 3 juli 2006 @ 16:01:36 #61
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39477008
quote:
Op maandag 3 juli 2006 15:59 schreef QuietGuy het volgende:

Op een stuk asvalt passen meer auto's als ze op een lagere snelheid rijden als men zich aan de 2 seconden-regel houd. Bij 100kMh is dit meer dan bij 80kMh. Dit punt is dus bij deze niet waar. Auto's doen er wel langer over, maar er kunnen meer auto's tegelijk over die bepaalde weg.
Dus het komt er op neer dat de automobilisten zich niet goed gedragen in de auto en dus zelf de files veroorzaken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 3 juli 2006 @ 16:03:45 #62
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39477087
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus het komt er op neer dat de automobilisten zich niet goed gedragen in de auto en dus zelf de files veroorzaken.
Dat is de realiteit ja
En daar kan ik als ik eerlijk ben geen 80kMh-zone de schuld van geven.
pi_39477141
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:00 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zijn daar wat wegversmallingen door wegwerkzaamheden. Dat is idd ook een fileveroorzaker. Maar de A15 is dan ook geen 80kMh-zone
Nee hoor, sta ook gewoon vast op stukken waar geen wegversmallingen zijn. A15 is ook geen 80KM zone, maar goed daar had ik het ook niet over, het ging nu puur over waar files door ontstonden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_39477184
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:03 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Dat is de realiteit ja
En daar kan ik als ik eerlijk ben geen 80kMh-zone de schuld van geven.
ik wel, ritsen en invoegen is echt een chaos omdat iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Je kan dus niet even snel voor iemand invoegen, dus gaat men remmen om erachter te komen. En je hebt je file!
  maandag 3 juli 2006 @ 16:08:43 #65
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39477257
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik wel, ritsen en invoegen is echt een chaos omdat iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Je kan dus niet even snel voor iemand invoegen, dus gaat men remmen om erachter te komen. En je hebt je file!
Maar als iedereen 100kMh zou rijden (of 120) heb je exact hetzelfde probleem, ook dan rijd iedereen met dezelfde snelheid
Daarnaast, als je vaak op de snelweg zit zie je ook dat sommigen het op het laatste moment neer laten komen om van baan te wisselen terwijl het al kilometers tevoren aangegeven staat.

En zoals ik al zei is inderdaad samenvoegen een oorzaak van file, maar komt dit zelden voor in 80kMh-zones.
  PR/Manusje van alles maandag 3 juli 2006 @ 16:08:58 #66
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39477272
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:06 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik wel, ritsen en invoegen is echt een chaos omdat iedereen met dezelfde snelheid rijdt. Je kan dus niet even snel voor iemand invoegen, dus gaat men remmen om erachter te komen. En je hebt je file!
Daar heb je een punt ja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39477360
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:08 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Maar als iedereen 100kMh zou rijden (of 120) heb je exact hetzelfde probleem, ook dan rijd iedereen met dezelfde snelheid
Daarnaast, als je vaak op de snelweg zit zie je ook dat sommigen het op het laatste moment neer laten komen om van baan te wisselen terwijl het al kilometers tevoren aangegeven staat.

En zoals ik al zei is inderdaad samenvoegen een oorzaak van file, maar komt dit zelden voor in 80kMh-zones.
nee want op een 100 of 120 km weg geef ik gewoon gas bij, omdat je daar niet gepakt wordt middels een trajectcontrole

En dat doorrijden tot het einde voordat je gaat samenvoegen bevordert (mits goed gedaan) alleen maar de doorstroom, je benut dan meer asfalt.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:16:54 #68
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39477511
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:11 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee want op een 100 of 120 km weg geef ik gewoon gas bij, omdat je daar niet gepakt wordt middels een trajectcontrole
Opzich heb je daar een punt, maar dan los je het probleem op door een verkeersovertreding. Overigens loop je dan alsnog de kans gelaserd te worden
quote:
En dat doorrijden tot het einde voordat je gaat samenvoegen bevordert (mits goed gedaan) alleen maar de doorstroom, je benut dan meer asfalt.
Zoals ik het vaak genoeg in de praktijk heb gezien probeert iemand gewoon zijn bak er op het laatste moment tussen te duwen waardoor men moet afremmen.
pi_39477555
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:16 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Opzich heb je daar een punt, maar dan los je het probleem op door een verkeersovertreding. Overigens loop je dan alsnog de kans gelaserd te worden
[..]
Maar neem bv een 120 km snelweg, daar rijden heel veel mensen 100 of 110 (noem maar wat) op de rechterbaan, zo kan je door harder te gaan rijden een mooi gaatje zoeken. Hiervoor hoef ik eigenlijk nooit over de snelheidslimiet.
Op 80km wegen zie je niemand die onder de 80 km gaat zitten, ze rijden allemaal 78-80, probeer dan maar eens ergens voorbij te komen ofzo.
pi_39477668
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:34 schreef Shivo het volgende:
Die 80-km zones zijn juist een uitkomst scheelt een hoop overlast voor omwonenden en op veel plaatsen helpen ze juist wel voor de doorstroming.
dan gaan die maar verhuizen
nettals die noobs bij schiphol
Narf!
pi_39477818
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:16 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Opzich heb je daar een punt, maar dan los je het probleem op door een verkeersovertreding.
Weet je het zeker? Zie dagelijks mensen op de vluchstrook van de A15 staan omdat er file staat op de afslag naar de A50. Hierdoor kunnen de mensen op de A15 gewoon doorrijden, heeft niemand er last van en onstaat er niet nog een file. Ze zijn echter wel allemaal in overtreding.
quote:
[..]

Zoals ik het vaak genoeg in de praktijk heb gezien probeert iemand gewoon zijn bak er op het laatste moment tussen te duwen waardoor men moet afremmen.
Dat heet nu Ritsen :') .
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 3 juli 2006 @ 16:30:30 #72
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_39477899
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Op 80km wegen zie je niemand die onder de 80 km gaat zitten, ze rijden allemaal 78-80, probeer dan maar eens ergens voorbij te komen ofzo.
Bij samenvoegen van wegen heb je altijd vertragingen, hoe dan ook, snelheid on-afhankelijk. Bij ritsen is het ook netjes als je vaart mindert/anticipeert als je ziet dat iemand wilt invoegen. Daar zijn pas nog reclamecampagnes over geweest.

Dit laat niet weg dat dat inderdaad een vertragende factor is, maar de schuld ligt hierbij alsnog bij de weggebruiker. Je weet ver tevoren wanneer je moet invoegen dus kan je door af te remmen en richting naar rechts aan te geven ook tussen de doorrijdende auto's komen, zonder snelheidsovertredingen te maken.
Wel is het zo, maar dat is altijd bij ritsen, dat rechtdoor rijdende auto's altijd voorrang hebben, omdat het wordt gezien als een bijzondere manoeuvre.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')