quote:Ten Cate: "Ik begin blanco"
03 juli 2006, 14:27
Door: Robert Haarman
Vandaag heeft de selectie van Ajax de training hervat. Henk ten Cate gaf voor de training op een persconferentie zijn visie op het komende seizoen. Acht nieuwe spelers (incluis Klaas-Jan Huntelaar) moeten bij Ajax zestien vertrokken spelers doen vergeten.
Met spelers als Jaap Stam, Kenneth Perez en Gabri heeft Ajax duidelijk meer ervaring in huis gehaald. Martin van Geel zei hierover: "We hebben geprobeerd meer balans in de selectie aan te brengen."
Voor Ten Cate is het erg belangrijk om met een volledig schone lei te beginnen, zo benadrukte hij op de persconferentie: "Ik wil niets weten van wat hier gebeurd is, ik wil hier volledig blanco beginnen."
"Alle jongens die zijn aangetrokken behalve Michael Krohn-Dehli en Jaap Stam zijn in overleg met mij aangetrokken", zo sprak Ten Cate. Dat Stam al was aangetrokken voor Ten Cate werd aangesteld vond de voormalig assistent van Frank Rijkaard duidelijk niet vervelend: "Ik ben ontzettend blij met Jaap Stam zoals iedere topclub in Europa blij zou zijn met Jaap Stam."
De nieuwe trainer heeft veel vertrouwen in zijn selectie: "Met deze selectie moeten we in staat zijn vol voor het kampioenschap te gaan." Op een vraag wat de sterkste basiself zou zijn antwoordde Ten Cate wijselijk: "Ik heb wel een plaatje in mijn hoofd hoe we moeten gaan spelen maar nog niet welke spelers dat moeten gaan invullen."
Aaron Winter en Frank de Boer kunnen volgens Ten Cate van grote waarde zijn voor zijn selectie: "De grootste uitdaging is het om het elftal goed te laten voetballen. Met de mensen om me heen, jongens die op het hoogste niveau hebben gespeeld, jongens als Winter en de Boer, moet dat lukken. Daar kunnen de jonge jongens veel van leren."
Opvallend openhartig was Martin van Geel over Edgar Davids. Van Geel gaf aan dat Ajax Davids alle tijd en ruimte heeft gegeven na te denken over een door Ajax gedaan aanbod. Uiteindelijk heeft Ajax, aldus van Geel, via de zaakwaarnemer van Davids vernomen dat Davids' hart momenteel nog meer in Londen dan in Amsterdam ligt.
Tenslotte ging Ten Cate in op de prestaties van het Nederlands elftal: "In mijn visie zijn de Ajax-internationals op verkeerde posities gebruikt. De kwaliteiten van het Nederlands elftal zijn schromelijk overschat. Als je denkt dat het Nederlands elftal wereldkampioen zou kunnen worden dan kijk je niet verder dan je neus lang is."

Want? Met Makaay, Seedorf, Davids, Huntelaar was het ineens wel gelukt?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, San Marco heeft tot het WK verschrikkelijk veel geluk gehad en is tijdens het WK gigantisch hard door de mand gevallen, een ervaren coach had Oranje verder gebracht tijdens dit WK, zeker gezien de mogelijkheden. Maar goed, dat is wellciht persoonlijk.

Ik heb geen een keer met plezier zitten kijken naar het Nederlands elftal op de eerste helft tegen Duitsland na. Oersaai al die wedstrijden.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Want? Met Makaay, Seedorf, Davids, Huntelaar was het ineens wel gelukt?
Ik had de laatste twee jaar wel weer plezier om naar het Nederlands elftal te kijken, ipv onder Advocaat. Eindelijk werd er naar een systeem en posities en grotendeels vorm gekeken, ipv de gevestigde namen die eigenlijk niets aan het interlandvoetbal toevoegde, ook al waren ze sterren bij de club.

Nee, alleen dat Ogararu veel bekeken is door Ajax scouts en van Geel zelf.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:48 schreef JeroenV het volgende:
Eventueel dus 3-4-3 als Urby er niet is? En dan met Heit, Stam en Vermaelen ofzo?Zei hij verder nog wat over de gedane aankopen? Wie er rechtsback wordt bijvoorbeeld?

Gentenaar had bij zijn vorige club ook 30.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:32 schreef Trancelocator het volgende:
Gentenaar 30 en Vermeer 12, wat betekent dat? Of niets?
Verder zijn dus Vertonghen, Poepon en Van Duin erbij gehaald.

Ben ik met je eensquote:Op maandag 3 juli 2006 15:21 schreef F1Bas het volgende:
Hebben we toch niet wat weining middenvelders? Als je die 2 jonkies ook niet meetelt.

Als je naar de huidige mediasche staf kijkt, zou je uit moeten gaan van negen middenvelders voor drie posities en dus mogen er nog wat bij komen. Patrick Vieira? Steven Defour? Denny Landzaat?quote:Op maandag 3 juli 2006 15:21 schreef F1Bas het volgende:
Hebben we toch niet wat weining middenvelders? Als je die 2 jonkies ook niet meetelt.

De nieuwe shirtsquote:Op maandag 3 juli 2006 15:15 schreef Trancelocator het volgende:
Foto's van de training (komen regelmatig nieuwe bij):
http://highlow.nl/CMS/index.php?option=content&task=view&id=325

Denk dat er niemand meer bij komtquote:Op maandag 3 juli 2006 15:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als je naar de huidige mediasche staf kijkt, zou je uit moeten gaan van negen middenvelders voor drie posities en dus mogen er nog wat bij komen. Patrick Vieira? Steven Defour? Denny Landzaat?

Wie zegt dat zij weggaan. Ik hoop dat ze vertrekken maar ik denk dat ze blijven.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
komt dus nog een spits (ipv Chari) en een verdediger (ipv Grygera).... Die koreaan en Vieira?

Inderdaad. Leuk gedaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ook mooi... Frank de Boer met STAGE op de borst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |