abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juli 2006 @ 23:58:24 #1
149291 PauldeMunnik
Niets kan mij nog stoppen..
pi_39462703
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, welke ervaring? slaag je des te eerder? of des te later?
Ik wilde weg, zo werd ik gek
En de zee en ik hadden een grandioos gesprek
pi_39462725
----> PTA

Centraal rijbewijs/rijlestopic.
Back in business.
pi_39462751
> PTA
pi_39462861
volgens de rijschool waar ik na de zomer met mijn spoedcursus begin, zijn de kosten 10% lager en heb je 10% meer slagingskans. zo ongeveer.
you and I ain't done Zeke!
pi_39462934
Niet doen.....
GEwoon rustig alles aanleren... alle verhalen over, meer oefenen etc, is onzin... De oefeningen krijgen de tijd niet om te bezinken.
Ga gewoon naar een goede rijschool...
Op cbr.nl zijn de slagingspercentage's te vinden. Kies er een met een hoog slagingspercentage, en ga daar mee in zee.....
sub/
  FOK!Fotograaf maandag 3 juli 2006 @ 00:20:34 #6
148247 taxibabe
pi_39463113
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:10 schreef mantamanta het volgende:
Niet doen.....
GEwoon rustig alles aanleren... alle verhalen over, meer oefenen etc, is onzin... De oefeningen krijgen de tijd niet om te bezinken.
Ga gewoon naar een goede rijschool...
Op cbr.nl zijn de slagingspercentage's te vinden. Kies er een met een hoog slagingspercentage, en ga daar mee in zee.....
Ik heb ook een snelcursus gedaan ... 1,5 week hele dagen rijles met nog iemand ... ieders iedere keer 3 kwartier. Ik vond het juist heel prettig, de oefeningen krijgen juist wel de tijd om te bezinken.
Als je 1 keer per week les hebt ben je de volgende les de helft alweer vergeten. Daar krijg je bij een snelcursus niet de tijd voor omdat je het zo vaak herhaalt.

En je zit hele dagen op de weg, dus je hebt meer inzicht in verkeerssituaties.

Owja ik ben in 1 keer geslaagd
pi_39463119
Sommige zijn positief, maar ik heb het negatief ervaren. Denk ook dat het persoonlijk is.
// Last.fm
  maandag 3 juli 2006 @ 00:22:30 #8
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39463147
Ik denk dat het verschilt per type. Ik zag het niet zo zitten, die spoedcursus, simpelweg omdat ik er niet van hou wanneer er telkens iemand mee moet rijden. En vond 't lekker om 't gewoon lekker te laten bezinken, even een weekje nadenken over de fouten die ik maakte, hoe ik dat kan verbeteren, etc. etc.

Ben uiteindelijk bilj met m'n keuze, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het liever in 10 dagen doen.
  FOK!Fotograaf maandag 3 juli 2006 @ 00:25:16 #9
148247 taxibabe
pi_39463193
Meestal krijg je ook eerst een intake les om te kijken of je wel geschikt bent voor zo'n snelcursus
  maandag 3 juli 2006 @ 00:47:50 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_39463593
Ik heb m'n rijbewijs in 3 maanden gehaald, met een normale cursus. Reed ongeveer 2 a 3 keer per week, en ging door verschillende weersituaties heen. Geloof me, dat is vooral handig. Ik heb met een zeer scherpe zon gereden, maar ook met een flinke sneeuwstorm en een flink pak sneeuw.. Dat krijg je meestal niet zomaar in 1 week

Ik denk dat het gewoon aan jezelf ligt. Sommige mensen reageren beter op een spoedcursus, maar als je de tijd ervoor hebt, zou ik voor een normale cursus gaan. Zo kan je ook nog 1.5 weken gewoon andere dingen doen, je krijgt de kans om effe uit te rusten etc.
  maandag 3 juli 2006 @ 02:21:33 #11
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_39464925
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:25 schreef taxibabe het volgende:
Meestal krijg je ook eerst een intake les om te kijken of je wel geschikt bent voor zo'n snelcursus
Dat is meer voor de zieltjes die na hun 3e of 4e les nog de motor pijnigen door 30 in z'n 1 en 50 in z'n 2 te rijden, en na elke bocht weer hetzelfde geintje uithalen. Die test kan echt niet uitwijzen of jij het nou lekkerder vindt of je 't in 10 dagen of een half jaar doet.
pi_39465047
ik heb 't in 4 dagen, 22 uur, gehaald ben er tevreden over
pi_39466139
quote:
Op maandag 3 juli 2006 02:37 schreef erikkll het volgende:
het pakket dat ik heb bevat ook 22 uur, zelf te verspreiden over 10 dagen - 8 weken.
  maandag 3 juli 2006 @ 10:23:40 #14
149291 PauldeMunnik
pi_39467558
quote:
Op maandag 3 juli 2006 02:37 schreef erikkll het volgende:
Had je daarvoor ervaring oid?
  maandag 3 juli 2006 @ 10:35:38 #15
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_39467786
Ik heb mijn rijbewijs in 20 dagen gehaald met 37 uur les. Zo'n cursus als dat kan ik echt iedereen aanraden, je hebt namelijk je rijbewijs heel snel (je moet wel echt je best doen om het te halen!!) en dan ben je meteen overal van af. Ik heb gemiddeld 4 uur les per dag gehad, maar ook 3 dagen 6 uur en zelfs 1 dag 8 (!) uur op een dag, waarvan 6 uur aaneensluitend. Het is echt een geweldige manier om je rijbewijs te halen, maar zorg wel dat je echt even alles aan de kant zet hiervoor.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_39468000
Wat is vaak zie is dat mensen maar 1x per week les hebben. In mijn ogen zonde van je geld gezien je elke keer weer even in je ritme moet komen. ik stoom er dan liever even binnen 2 weken doorheen gezien je het echte auto rijden toch leert als je je rijbewijs hebt maar ok, iedereen zn eigen ding.

daarnaast valt de prijs me ook nog mee
  maandag 3 juli 2006 @ 10:52:58 #17
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_39468164
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:46 schreef Johnns het volgende:
Wat is vaak zie is dat mensen maar 1x per week les hebben. In mijn ogen zonde van je geld gezien je elke keer weer even in je ritme moet komen. ik stoom er dan liever even binnen 2 weken doorheen gezien je het echte auto rijden toch leert als je je rijbewijs hebt maar ok, iedereen zn eigen ding.

daarnaast valt de prijs me ook nog mee
Precies, dat is dus ook wat ik bedoelde. Doe even een paar dagen alles aan de kant zetten voor je rijbewijs, en dan heb je het ook meteen als je er echt voor gaat.
pi_39469028
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:52 schreef JosvG het volgende:

[..]

Precies, dat is dus ook wat ik bedoelde. Doe even een paar dagen alles aan de kant zetten voor je rijbewijs, en dan heb je het ook meteen als je er echt voor gaat.
idd, hoop dan ook voor oktober mn rijbewijs te hebben
  maandag 3 juli 2006 @ 11:31:12 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39469123
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:06 schreef Johnns het volgende:
volgens de rijschool waar ik na de zomer met mijn spoedcursus begin, zijn de kosten 10% lager en heb je 10% meer slagingskans. zo ongeveer.
Zou het andersom zijn?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39469226
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:31 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zou het andersom zijn?
wellicht dat de prijs hoger is bij andere rijscholen. maar waar ik mn lessen ga volgen betaal ik iets minder dan ¤1.000 voor 22,5 uur les te verspreiden over 10dagen-8 weken. dit is incl. eerste keer examen doen. ik vond het meevallen in vergelijking met andere pakketten.

en goedkoop is duurkoop is hier niet van toepassing. erg goede school en aardige instructeurs.
pi_39469541
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:47 schreef GotC het volgende:
Ik heb m'n rijbewijs in 3 maanden gehaald, met een normale cursus. Reed ongeveer 2 a 3 keer per week, en ging door verschillende weersituaties heen. Geloof me, dat is vooral handig. Ik heb met een zeer scherpe zon gereden, maar ook met een flinke sneeuwstorm en een flink pak sneeuw.. Dat krijg je meestal niet zomaar in 1 week
Ik heb 2,5 maand over mijn rijbewijs gedaan (3 uur les per week ongeveer, totaal 27). Dan zou je denken dat je tussen februari en april heel wat weersomstandigheden voor je kiezen krijgt. Niet dus. De eerste keer dat ik mijn ruitenwissers aan moest doen, was toen ik al lang en breed dat roze papiertje had... En tot mijn grote schaamte aan mijn vriend moest vragen hoe die krengen werkten Ik heb alleen maar met zon gereden... Dus wat dat betreft had ik net zo goed een korte cursus kunnen doen...
  maandag 3 juli 2006 @ 11:57:45 #22
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39469948
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:44 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik heb 2,5 maand over mijn rijbewijs gedaan (3 uur les per week ongeveer, totaal 27). Dan zou je denken dat je tussen februari en april heel wat weersomstandigheden voor je kiezen krijgt. Niet dus. De eerste keer dat ik mijn ruitenwissers aan moest doen, was toen ik al lang en breed dat roze papiertje had... En tot mijn grote schaamte aan mijn vriend moest vragen hoe die krengen werkten Ik heb alleen maar met zon gereden... Dus wat dat betreft had ik net zo goed een korte cursus kunnen doen...
Ik daarentegen heb alleen maar in de regen en in het donker gereden... En was ook minder dan 3 maanden bezig...
©DiscoveryChannel
  maandag 3 juli 2006 @ 12:04:05 #23
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_39470144
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:57 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ik daarentegen heb alleen maar in de regen en in het donker gereden... En was ook minder dan 3 maanden bezig...
Toen ik de eerste week mijn rijbewijs had reed ik een keer alleen snachts, en ik heb moeten zoeken hoe eigenlijk de lampen aan moesten

Toch eigenlijk raar, dat dat soort dingen tijdens rijles niet een keer aangehaald worden. Ik weet nog dat mijn broer een keer in de stromende regen een keer is gestopt om zijn beslagen ruiten schoon te poetsen zodat hij iets kon zien, omdat hij niet wist dat de voor- en achterruitverwarming dit ook oplost
  maandag 3 juli 2006 @ 12:34:34 #24
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_39470924
Heb zo'n spoedcursus gedaan bij de ANWB en had hem toen meteen de eerste keer in 8 dagen dus eigenlijk alleen maar goede ervaringen daar
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  maandag 3 juli 2006 @ 21:59:18 #25
149291 PauldeMunnik
pi_39487518
En wat hebben jullie eraan uitgegeven in totaal? En waar hebben jullie het gedaan?
  maandag 3 juli 2006 @ 22:05:26 #26
48487 Martijn85
pi_39487733
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:59 schreef PauldeMunnik het volgende:
En wat hebben jullie eraan uitgegeven in totaal? En waar hebben jullie het gedaan?
Bij de ANWB was ik iets van ¤ 1800,- kwijt als ik met niet vergis
  maandag 3 juli 2006 @ 23:09:22 #27
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39490389
quote:
Op maandag 3 juli 2006 22:05 schreef Martijn85 het volgende:

[..]

Bij de ANWB was ik iets van ¤ 1800,- kwijt als ik met niet vergis
Das bijna niks... Das drie keer zoveel als dat ik kwijt was... Dan maar liever wat langzamer... Ben er ook niet van overtuigd dat zo'n spoedcursus voor iedereen geschikt is... Of je slaagt is de ene kant van het verhaal... Hoe je een halfjaar later rijdt een andere...
©DiscoveryChannel
pi_39491297
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Das bijna niks... Das drie keer zoveel als dat ik kwijt was... Dan maar liever wat langzamer... Ben er ook niet van overtuigd dat zo'n spoedcursus voor iedereen geschikt is... Of je slaagt is de ene kant van het verhaal... Hoe je een halfjaar later rijdt een andere...
ik rijd nu nog steeds prima
nog geen ongeluk gehad, behalve uhh.. met mn moeders auto bij 't achteruit rijden tegen een natuurstenen blok, mooi deukje
pi_39497564
quote:
Op maandag 3 juli 2006 23:31 schreef erikkll het volgende:
ik rijd nu nog steeds prima
nog geen ongeluk gehad, behalve uhh.. met mn moeders auto bij 't achteruit rijden tegen een natuurstenen blok, mooi deukje
Ook het wel of niet krijgen van ongelukken zegt niet veel. In mijn omgeving twee mensen die zo van de weg mogen worden gehaald: de ene is veel te angstig en rijdt 70 waar je 120 mag, de ander vindt dat hij zo veel op de weg zit dat hij wel eigen verkeersregels mag bedenken, waaronder door rood rijden, bumperkleven en geen voorrang geven.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:21:59 #30
48487 Martijn85
pi_39497940
Ik houd me wel gewoon aan alle regels, hoewel ik soms wel dingen heb waarvan ik achteraf iet heb van dat had ik beter anders kunnen doen, maar dat komt omdat ik eigenlijk nergens een auto voor nodig heb en dus ook nog niet zoveel gereden heb.

Werk in A'dam centrum (niet echt lekker parkeren) en vrienden etc lekker dicht bij). Als het echt nodig is kan ik gewoon de auto van mn pa pakken.

Maar toch eerste jaar met rijbewijs schadevrij door gekomen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:27:41 #31
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_39498054
Mijn broer heeft het ook gedaan, maar niet gehaald. Werktte echt niet. Iemand hierboven zei dat hij 6 uur achter elkaar reed. Sorry hoor, maar dan neem je echt niets meer op volgens mij. Ik rijdt elke week 2 uur achter elkaar en dat vind ik genoeg. Als het langer duurt verslapt je aandacht echt wel.
Verder denk ik gewoon niet dat je heel veel ervaring opdoet in 10 dagen ofzo. Maar goed, dat is mijn mening.
To infinity…and beyond!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:37:07 #32
48487 Martijn85
pi_39498254
Bij de ANWB maakte ik dagen van 8 uur maar we reden wel met zn 2en

2 uur ik, 2 uur hij, pauze 2 uur ik en weer 2 uur hij.

Vond het in het begin wel lange dagen, maar het ging wel steeds makkelijk. Er vallen je sneller dingen op en je schat dingen beter in, dan gaan de 2 uur ook sneller dan wanneer je op alles moet letten en je steeds op de fouten gewezen wordt.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:19:55 #33
149291 PauldeMunnik
pi_39591486
Iemand toevallig ervaring met www.snelway.nl ? Of kent iemand iemand met ervaringen?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:29:59 #34
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_39593288
Ik ben ook van plan een 5 daagse cursus te gaan doen dus tvp-tje.
Denk trouwens dat ik het wel even uitstel, weinig zin om 5 dagen in een warme auto te zitten en afrijden is ook wel minder met dergelijk weer lijkt me.
It's okay to be white
pi_39601296
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:29 schreef Chokeme het volgende:
Ik ben ook van plan een 5 daagse cursus te gaan doen dus tvp-tje.
Denk trouwens dat ik het wel even uitstel, weinig zin om 5 dagen in een warme auto te zitten en afrijden is ook wel minder met dergelijk weer lijkt me.
Bijna elke les auto heeft wel airco denk ik?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:37:49 #36
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_39606208
Daar zit wat in
Maar ik denk wel dat een felbrandende zon tricky kan zijn met examens.
It's okay to be white
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:14:23 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_39609743
Zonnebril? Een must in de auto, sowieso
pi_39610505
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:37 schreef Chokeme het volgende:
Daar zit wat in
Maar ik denk wel dat een felbrandende zon tricky kan zijn met examens.
Als de zon hoog staat (zoals nu overdag), heb je daar amper last van. Zonnebril is genoeg.
pi_51615341
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:59 schreef PauldeMunnik het volgende:
vraag ik me ook wel af.
ik kijk al een tijdje maar ben er nog niet uit, de een is duur, de aner hoor ik geen beste verhalen over.
of ze zitten niet echt in m'n buurt. (west-brabant)
pi_51695665
Ik heb snelcursus gedaan, had in 4 dagen m'n rijbewijs. totale kosten: 1200 euro
tevredenheid: 80%

(instructeur had bij het CBR m'n naam verkeerd gespeld en moest eerst naar arnhem om een nieuw certificaat te krijgen )
pi_51695692
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:23 schreef PauldeMunnik het volgende:

[..]

Had je daarvoor ervaring oid?
beetje simulator gereden in enschede (150 euro voor 6 uur ofzo)
pi_51695884
Wat een onzin dat als je gewoon 1 of 2 keer per week les hebt dat je dan alles de volgende keer alweer vergeten bent of in moet komen. Of kan je soms ook niet meer fietsen als je een week lang niet op je fiets gezeten hebt
pi_51695909
ik ben er 'tegen' voor zover je er tegen kan zijn

natuurlijk zijn er succes verhalen van mensen die in een week een rijbewijs hebben, maar ik was wel zo blij dat ik tijdens mn rijlessen van winter tot zomer heb gelest en daardoor echt vanalles aan omstandigheden heb meegemaakt en daardoor met een zekerder gevoel de weg opging dan wanneer ik constant hetzelfde weertype zou hebben (met een beetje geluk/pech zonnetje en droog).

ik ben dus voor de ervaring over meerdere weertypes dan alles er snel inpompen, maargoed, een ander zegt weer het tegenovergestelde en dat je 'pas leert rijden als je je rijbewijs hebt'. Dat laatste is dan ook wel echt zo, maar meer uren achter het stuur onder verschillende omstandigheden (winter/zomer/ochtend/middag/avond) LIJKT MIJ een betere lesmethode

met de motor heb ik er helemaal bewust wat langer over gedaan, wel alles in 1 keer gehaald, maar de lessen gespreid van winter tot zomer, zodat ik wist wat me te wachten zou staan als ik zelf mocht rijden, en heb er geen spijt van
Ja doei.
pi_51698309
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben er 'tegen' voor zover je er tegen kan zijn

natuurlijk zijn er succes verhalen van mensen die in een week een rijbewijs hebben, maar ik was wel zo blij dat ik tijdens mn rijlessen van winter tot zomer heb gelest en daardoor echt vanalles aan omstandigheden heb meegemaakt en daardoor met een zekerder gevoel de weg opging dan wanneer ik constant hetzelfde weertype zou hebben (met een beetje geluk/pech zonnetje en droog).

ik ben dus voor de ervaring over meerdere weertypes dan alles er snel inpompen, maargoed, een ander zegt weer het tegenovergestelde en dat je 'pas leert rijden als je je rijbewijs hebt'. Dat laatste is dan ook wel echt zo, maar meer uren achter het stuur onder verschillende omstandigheden (winter/zomer/ochtend/middag/avond) LIJKT MIJ een betere lesmethode

met de motor heb ik er helemaal bewust wat langer over gedaan, wel alles in 1 keer gehaald, maar de lessen gespreid van winter tot zomer, zodat ik wist wat me te wachten zou staan als ik zelf mocht rijden, en heb er geen spijt van
Och, alsof het zoveel anders rijden is in de zomer dan in de winter. Ja, met gladheid moet je voorzichtiger rijden, maar je mag er toch vanuit gaan dat je dat inzicht zelf ook wel hebt
  zaterdag 21 juli 2007 @ 18:42:12 #45
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_51698781
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:06 schreef Johnns het volgende:
Bullshit

Rijden moet je aanleren, het moet gevoel worden, het lijkt onzin maar is het niet.

Klinkt leuk, maar je moet het al in je hebben om te slagen met spoedcurcus, je hebt tijdt nodig om die indrukken te verwerken, en dat doe je niet door in 10 dagen 50 uur achter het stuur te zitten.

Ik heb in 4 maanden rijden en 20 lessen mijn rijbewijs in 1 x geslaagd.

Een colega deed ook spoedcurcus, kwam hij heel blij naar me toe dat hij eerder dan mij zou hebben maar het heeft hem 2000 euro meer gekost en 1 maand
Because they will last that long.
pi_51700402
Verschilt gewoon per persoon wat het beste werkt, ik zelf heb de tijd niet voor veel te lessen per week en 1 keer per week 1.5 uur rijles bevalt me goed.
............................
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:49:36 #47
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51700554
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:50 schreef erikkll het volgende:
Ik heb snelcursus gedaan, had in 4 dagen m'n rijbewijs. totale kosten: 1200 euro
tevredenheid: 80%

(instructeur had bij het CBR m'n naam verkeerd gespeld en moest eerst naar arnhem om een nieuw certificaat te krijgen )
Bij mij precies hetzelfde Ook verkeerde naam, 3 dagen moeten wachten op mijn rijbewijs. In een snelcursus ben ik trouwens ook geslaagd, 100% tevreden. Goede instructeur, lekker veel les zodat ik er goed in zat, examen in 1x gehaald.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')