abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2006 @ 15:30:55 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39476106
530 gram in een maand is hartstikke goed!!
Ik hoop dat je zorgen daarmee zijn weggenomen, Tamea

Idd, zowieso is extra water niet zo heel erg nodig bij die kleine babietjes.. en al helemaal niet zo'n grote fles. BV babies hoeven zowieso geen extra vocht en voor flesbabies zou ik dan eerder kiezen voor wat extra water in de fles erbij ofzo....
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39476674
Leverpastei zou ik dus niet doen omdat er orgaanvlees inzit. Vind ik nog te vroeg voor zo een kleintje. Appelstroop zoet, kan ik me wel wat bij voorstellen, maar Merlijn krijgt nu bijvoorbeeld pap en die is onderhand net zo zoet. Appelstroop is natuurlijk wel een natuurlijk product. Daarom zou ik het wel geven.
pi_39478568
Hardstikke goed idd Tamea!
Ik ben net met Merlijn ook even bij het bureau geweest om te wegen. Hij is nu 4425 gram, morgen alweer 8 weken oud. Bij de geboorte was hij 3325 gram.
Er waren daar allemaal heeeele kleine babytjes waarbij vergeleken Merlijn al een reusje was. Cliché, maar wat gaat dat snel!

Is er trouwens een officiële aanmelding nodig om in het rijtje te komen? Ik zag een paar nieuwe babytjes zonder dat mama of papa hier was geweest en dacht inderdaad ook dat Merlijn er tussen stond maar toen ik goed keek bleek dat niet zo te zijn
Nou, bij deze dan:
*trots* mijn zoon heet Merlijn Jean Joseph (voor de volledigheid) en is geboren op di. 9 mei 2006 om 11.30 uur. Hij was ±52 cm groot en woog 3325 gram. *trots*
Officieel he?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_39480109
Merlijn groeit ook lekker Icicle Heeft ie nu ook de eerste vaccinaties gehad?
pi_39481261
Nee, dat nog niet 17 juli mag ik voor de 2e afspraak met de kinderarts naar het bureau, dan krijgt hij ook de eerste vaccinatie.
Nu ging ik alleen om 'm te wegen, ik was ook nieuwsgierig of mijn witte goud wel echt wit goud is
pi_39481482
Echt wel
Variety is the spice of life
  maandag 3 juli 2006 @ 19:01:06 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_39481531
Icicle, je bent toch ook met recht trots op je kleine man
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 juli 2006 @ 19:02:05 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39481558
Tamea en icicle lekekr dta jullie ventjes het zo goed doen op de BV

O hier moet ik zo lachen.
Als er muziek op is of als mama gaat "zingen" dan gaat ze zo als stevie wonder met der koppie bewegen echt te komisch.
Straks nog een keer wortel proberen ofdat ze dan weer bultjes krijgt en weer meer gaat spugen/huilen. Hoop van niet
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_39481654
Haha _evenstar_!! Merlijn doet de -stevie-wonder- ook als er géén muziek is Ik moet dan ook zo lachen en denken aan die show van Eddy Murphy
  maandag 3 juli 2006 @ 20:05:33 #35
105850 Fuente
mamamuts
pi_39483331
Evenstar
Sara gaat altijd zitten met muziek, en dan met d'r hoofd en bovenlijfje (in de maat, jaja!) op en neer wippen, zo snoepig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39483659
pfff ik heb hier een meisje dat doodop is maar niet wil slapen... ze is ontzettend pieperig, kan haar hoofdje amper omhoog houden en ze zit steeds in haar oogjes te wrijven, maar zodra ik haar in bedje leg is het helemaal mis. Het is ook niet te harden in haar kamertje.

Hebben het campingbedje al in de woonkamer gezet, hier is het 25 graden. Ook nog wel warm, maar de airco kan momenteel niet lager vanwege Amber.

Iemand nog een tipje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39484598
Helaas niet Vicky. Ik vind het echt zielig voor die ukkies, deze warmte en dan is Amber nog ziek ook. Finn loopt elke keer dat ie huilt helemaal knalrood aan met deze hitte en gaat dan alleen maar harder huilen.

Ik moet trouwens beter gaan opletten, Finn kan zich blijkbaar van z'n zij op z'n buik draaien. Ik vind het erg knap want hij lag op de bank met z'n neus naar de rugleuning (dus enigzins voorover hellend) en ligt nu op z'n buik met z'n neus de andere kant op. Alleen wel link, want zo mag ie dus eigenlijk niet slapen en ik weet niet hoe ik hem tegen moet houden.
pi_39484875
En als je hem op z'n rug legt Tamea?
pi_39484998
Hij slaap normaal inderdaad op z'n rug, maar hij kan zich ook van z'n rug op z'n zij draaien. Ik heb hem iig al eens op z'n zij slapend aangetroffen terwijl we hem niet zo in bed leggen.
En het enge vind ik dat ie het allemaal al eens gedaan heeft maar niet terug kan voor zover ik weet en ik ook niet weet of ie onder alle omstandigheden z'n hoofdje opzij kan leggen als ie op z'n buik ligt.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:52:47 #40
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39485146
Zoho Finn is er vlot bij dan! Maar hij mag toch gewoon op zijn rug liggen nu? De kraamhulp zei dat babies na een week op de rug mochten gaan liggen. Dus Cas slaapt nu op zijn rug. Ik vond het nl. ook lastig om hem precies zo te leggen dat hij niet of op zijn rug of op zijn buik rolde.

Zielig dat Amber ook nog eens ziek is met dit weer.

Over dat speentje, Cas heeft er dus ook eentje. Hij hapte volgens de kraamhulp nl. zo goed dat zij niet bang was voor speen/tepelverwarring. Dus zo rond etenstijd (de onze) krijgt hij even een speentje om hem te sussen. Want zoals iedere baby heeft hij ook het talent om net te gaan krijzen als het eten op tafel staat. Daarna gaat het speentje er weer uit.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_39485465
Tamea, kan hij zijn hoofdje al zelf optillen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39485634
Zo! Knap van Finn dat hij nou al draaien kan Tamea... Tinka doet nog totaal geen pogingen zelfs! Maar goed... wel een probleem dus. Als hij nog in een wieg ligt (smal dus), kan je dan niet aan beide kanten van zijn buik een volle kruik leggen en hem dan strak instoppen met een dun lakentje? Zo deed ik het met Randy ook altijd toen hij op zijn zij moest liggen. Dat werkte prima, dus dat moet met rugligging zeker lukken volgens mij. Als hij in een ledikant ligt, wordt het lastiger, want dan kan hij de kruiken misschien nog opzij rollen. Maar je kan het proberen.
Vicky: tip voor morgen: voor het warm wordt een laken aan de buitenkant van je raam spannen als dat kan. Heb ik vandaag geprobeerd en dat scheelt stukken. Verder een ventilator natuurlijk, niet op Amber zelf richten, maar gewoon de kamer in. En ter plekke bedenk ik dat misschien een schaal met ijsblokjes / koel-elementen in de kamer ook wel helpt. *rent naar ijskast om het te proberen*
pi_39485694
Mammietje, wij hebben een plat dak.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486122
Wij ook Vicky! Dus ik weet hoe snel dat op kan warmen. Dus alle warmte die je nog buiten kan houden, scheelt weer. Maar laken voor het raam zal dan idd minder opleveren. Randy slaapt gelukkig (nog) op de kamer met een schuin gedeelte, hoewel dat met de dakpannen ook erg hard gaat, met name omdat de zon van 11.00 tot zonsondergang er op schijnt. Kan ook niet wachten tot het weer afkoelt...
pi_39486402
Hmm dan toch maar ff proberen. We hebben al een verduisteringsgordijn hangen en lamellen.
Bij ons begint de zon aan de achterkant en gaat onder aan de voorkant. Vannact hebben we in de woonk. gelapen. Het was niet te harden in de slaapk.

Amber is eindelijk in slaap gevallen. Ze is in badje geweest en kreeg daarna nog een flesje en daar heeft ze 160 van gedronken. Toen is ze in slaap gevallen.

Amber heeft vandaag 920 cc vocht naar binnen gekregen . Eten doet ze nog niet, maar drinken gaat nu heel goed, gelukkig!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486701
Sowwww.... dat is zelfs een hele flinke hoeveelheid Vicky! Wat een goed nieuws!!! En dat eten komt ook vanzelf wel dan...
Nu nog koelte in dat kamertje! Heppie koelelementen in de vriezer? Ben het aan het uitproberen, maar als je naast de schaal staat, voel je dat toch best goed moet ik zeggen! Ach... Kan ook psychisch zijn: je hebt tenminste het idee dat je er iets aan doet...
pi_39486787
Ik heb idd koelelementen in de vriezer liggen.. Hmm misschien morgen maar eens gaan proberen...

Whahahah vriendje zegt, koelelementen onder d'r matrasje... bij hem is ook de hitte naar zijn kop gestegen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486864
Whahahaha! Zet hem ff een pet op met een koelelement ertussen! Kan je het uitproberen!
pi_39486898
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:40 schreef Mammietje het volgende:
Whahahaha! Zet hem ff een pet op met een koelelement ertussen! Kan je het uitproberen!
dat zal best wel helpen.. denk ook dat ie een brainfreeze ervan krijgt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486967
Goed van Amber dat ze weer zoveel drinkt Vicky. Dat lijkt me wel een geruststelling met dit weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')